WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på logga (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31762)

evomedia 2008-09-08 21:56

Hej hej

Håller just nu på och byter namn på företaget och i samband med det byter vi även image helt och hållet

Skulle vilja ha lite feedback på min nya logga.

sidan är även nya företagssidan inte helt klar än.

Logga

anser att den är lite bättre än min förra riktigt fula företagslogga som ni ser till vänster :D

Mvh

mcfluff 2008-09-08 22:27

Helt klart bättre, ser dock fortfarande rätt amatörgjord ut.

Inspiration till lite modernare logotyper: http://logopond.com/gallery/

evomedia 2008-09-09 00:50

Citat:

Helt klart bättre
Tack=)

har kikat igenom logopond riktigt snygga grejer men inspirationen står still har gjort en liten ändring dock men kreativiteten är lika med noll just nu:/

får lite idéer från logopond men det är mest lite sämre kopior:/

Formulerar om frågan lite, hur skulle ni gjort den? med det namnet?

Logga 1

Logga 2

Pixelstorm 2008-09-09 10:20

Jag skulle ta bort speglingen. Känns rätt uttjatat nowadays. :P

Lundmark 2008-09-09 11:34

Med bollar utan spegling tycker jag skulle vara riktigt snyggt.

htiawe 2008-09-09 13:26

Ja, ta gärna bort speglingen.

magic 2008-09-09 14:06

finns en bil som heter Mitsubishi Evo.

mcfluff 2008-09-09 14:46

Är det sant?

evomedia 2008-09-09 19:24

jag har undersökt detta nu och det är sant, who would have guessed?:P

hmm ska kolla och göra ändringarna

spajk 2008-09-10 09:40

har du tänkt efter hur den kan se ut vid eventuella tryck?
Gradient, bevel och speglingen tycker jag att du kan fimpa.

Grafiken som du gör kan ju försöka återspegla vad ditt företag gör. En målare kanske skulle tycka om en pensel som logo, osv.

Keep it simple!

Christos 2008-09-10 21:41

Håller med spajk.

novis 2008-09-10 22:55

Citat:

Originally posted by magic@Sep 9 2008, 14:06
finns en bil som heter Mitsubishi Evo.

Den heter inte "evolution ZZZ" | ZZZ I...XII (tror jag i dagsläget?

Frost 2008-09-11 00:12

Evolution Lancer är hela namnet ;)
(den bästa i serien är VI TME enligt min åsikt hehe, och nuvarande torde vara nr X?)

Angående loggan kan jag bara hålla med ovanstående, ta gärna bort de överflödiga effekterna såsom bevel och spegling, det har varit på modet ett bra tag nu men att göra det i dagsläget är en rätt stor chansning då det tyvärr oftast förknippas med en utågende trend (något alla börjar tröttna på).

Gillar dock bollarna men även den där lilla stjärnan kan fungera. Säg tex att du förminska själva boxen så att de två orden kommer närmare varandra? Gradienten kan du gott behålla, åtminstone för webb-versionen men som tidigare postare sagt så är det inte säkert att passar sig bra i tryck (beroende på teknik såklart)

evomedia 2008-09-11 07:46

Fick en snilleblixt för loggan ska jobba lite med den så lägger jag upp den nya snart.

bevel försvinner hela boxen försvinner.

återkommer snart med loggan.

denna kommer passa bra i tryck och har inte för mkt effekter samt speglar företaget lite.

UnikGrafik 2008-09-11 19:31

Precis som de övriga säger, ta bort alla effekter och gör loggan "platt". Sen kanske testa med en kvadratisk eller runt bakgrund där prickarna bli vita precis som "evo" och skapar en enhet.
Prickar och evo är väldigt runda så kanske en kvadrat som bakgrund skulle vara snyggast. Testa med raka kanter på kvadraten, inte rundade som du har nu... risken är för kaka på kaka...

Spännande att se ditt nya förslag snart! Lycka till!

evomedia 2008-09-13 16:13

Idéen till loggan som jag fick såg mycket bättre ut i teorin så den blev det inte, men har en annan som jag faktiskt är ganska nöjd med.

Tog bort alla effekterna dessa var visst inte så uppskattade längre=) plus att det kanske inte gjorde sig bra i mindre tryck.

Den senaste ser ni här Senaste loggan

lite fade kvar men inte så det påverkar olika storlekar ser snyggare ut i stor storlek men inte så dåligt i lite mindre storlekar.

Kan även ta lite feedback på själva sidan när jag ändå är på gång=) den är inte helt klar så det kommer väl påpekas mycket som jag redan är medveten om och kommer att ändra.

Tack so far=)

kalasboll 2008-09-13 16:24

Jag tycker den känns lite industri fortfarande. Inte någon direkt media-feeling

SVargo 2008-09-13 16:55

Nja, var väl inge vidare. Men tror den skulle bli snyggare om du gör v:et till att se likadan ut på båda sidorna. Jag skulle också tipsa om att byta fonten. Någon lite tjockare, och mer custom stil på fonten. Hm, som Kalasboll sa, så inte någon direkt media-feeling.

evomedia 2008-09-14 23:17

Citat:

Nja, var väl inge vidare. Men tror den skulle bli snyggare om du gör v:et till att se likadan ut på båda sidorna. Jag skulle också tipsa om att byta fonten. Någon lite tjockare, och mer custom stil på fonten. Hm, som Kalasboll sa, så inte någon direkt media-feeling.
vad menar du med att v et ser likadan ut på båda sidorna?

spajk 2008-09-15 11:18

2 bifogad(e) fil(er)
Håll det simpelt. :)

(dessa la jag 5 minuter på)

evomedia 2008-09-15 18:32

jo de var snygga men jag tycker ja höll det ganska simpelt tog ju bort alla effekter typ=)

Aja får se ska göra lite omarbetning men va tycks om sidan då? jag har inte hunnit göra ändringarna än men va tycks so far?

som sagt kommer få mkt påpekat som jag troligen redan vet om och ska ändra men kan ju vara så att jag får reda på något nytt å=)

Sidan

WeaZear 2008-09-15 19:44

http://info.template-help.com/sample_templates.html

Free Dynamic Flash Template

Varför? :P

evomedia 2008-09-15 20:51

vet inte gillade designen=) men va tycks ändå?

evomedia 2008-09-20 18:42

Ok

Nu tycker jag den ser "media" ut och inte industri den är enkel blir bra på tryck inga effekter.

Nu är iaf jag nöjd med den=)

Va Tycks? Logga Klar

Tack alla!=)

evomedia 2008-09-21 17:16

hmm kanske inte fanns nån mer input ang min logga så då tar jag det som om den är bra=)

Tack alla:D

jochen 2008-09-27 17:59

Jag skulle köra med en mindre logga samt flytta upp siten. Nu är det mkt dödyta ovan siten. Mindre logga och tryck ihop siten lite uppåt.

CJ

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson