![]() |
Vill varna för TBA.se / Internet.se som köpte mig som kund från JX.se en gång i tiden. Deras tjänst fungerade väldigt dåligt och jag beslutade mig för att ta Loopia från 2007-08-06, även fast jag precis betalat årsavgiften och förnyelse åt TBA. Avslutade kontot på TBA och allt var frid och fröjd.
Nu 2008-08-25 är en faktura utskriven som kommer till mig 2008-09-08 där det står Betalningspåminnelse från Internet.se. Har inte sett första fakturan ens och jag har ju avslutat kontot och redan tagit en dubbelkostnad för årsavgifter förra året då jag bytte till Loopia. Det är en ren luftfaktura med andra ord där de direkt gått till att skriva Påminnelse. Fick tjorva som bara den förra sommaren efter att ha blivit såld för att komma bort, trodde jag, från företagen jag blev såld till. Jag är och har alltid varit Windowskund och blev således först såld till TBA som jag avslutade, men även till ett annat företag dit de sålde sina UNIX-kunder. Det resulterade i massor av tid och telefonsamtal och jag antar att det blir en liknande procedur igen för att bli kvitt eländet. Slutsats: TBA.se / Internet.se gör allt de kan för att pumpa så mycket pengar som möjligt ur kunderna de köpte av JX. Även om metoderna är minst sagt tvivelaktiga! Edit: Hittade mailkonversation där de bekräftar att de tagit emot faxet om uppsägning som jag skickat förra sommaren. |
Tråkigt. Största boven är väl egentligen JX som helt plötsligt bara sålda iväg alla kunder kors och tvärs innan man ens hade hunnit säga upp sitt konto.
|
Har du testat att höra av dig till Internet.se?
|
Internet.se svarar inte i telefon efter kl 17 men jag tänkte att de kanske kan svara här som så många andra webbhotell gör.
|
Vi köpte att stort antal Windowskunder från JX (som nu gått i konkurs). Det var mycket strul med databasen och en del kunder verkar till och med ha blivit fakturerade från olika företag efter försäljningen.
Dock har vi rett ut de ärenden där kunden slutligen inte "blivit vår kund" och de kunder som valt att gå över till oss har givetvis behållit sina tidigare priser från JX och därmed ingått avtal med oss på Internet.se i stället. Om vi tittar i backspegeln så tycker jag att vi på Internet.se har skött övergången och övertaget mycket bra, om man är medveten om den röra som vi tog över. Det är alltid tråkigt med missnöjda kunder och givetvis ska en missnöjd kund kontakta vår supportavdelning eller vår ekonomiavdelning i första hand. Att diskutera enskilda ärenden i detta forum är inte riktigt tillför inget. Antingen vill man lösa problemet och då kontaktar man oss så ser vi till att allt fungerar. Eller också säger man upp avtalet enligt gällande avtalsvillkor. /Torbjorn Ahlberg Internet.se Svenska AB Edit: ser att jag svarade sju minuter efter föregående inlägg... |
Avtalet är uppsagt sedan förra sommaren (2007) men något gick fel i era rutiner och jag var fortfarande "öppen" som kund och fick aldrig bekräftelsen över post.
Redde ut det med ekonomisupporten idag och det verkar som att jag är borttagen nu. Spontant har jag fått så mycket problem med fakturer och annat i samband med flytten från JX att detta blev lite droppen som fick bägaren att rinna över, därav skapades tråden. Jag var helt säker på att allt var avslutat, vilket det var, och ändå fick jag en faktura med hot om inkasso stämplat med röd färg mitt på pappret. |
Support.
|
Citat:
JX har verkligen inte gått i konkurs. Däremot har jag privat gjort det. |
Sen bevisar ju det här bara ATT det faktiskt lönar sig att skapa en tråd här, om Torbjörn nu tyckt att det var ett rent supportärende så hade det ju bara att vara kall och vänta ut det som ett sådant. Ungefär som man gör med barn som skriker för att få uppmärksamhet.
Det man SKULLE kunna fundera över är ju, när Torbjörn säger att "Om vi tittar i backspegeln så tycker jag att vi på Internet.se har skött övergången och övertaget mycket bra, om man är medveten om den röra som vi tog över." så kan man ju undra lite över det. Någonstans måste ni ju ha varit medvetna om att det faktiskt var en röra, eftersom företaget i fråga hade begärts i konkurs (antar jag iaf trots Decibel´s klargörande) och då menar du att dom kunderna som drabbades helt enkelt får....skylla sig själva ? gilla läget ?...jag säger inte att något annat alternativ (än att ni tog/köpte dessa kunder) hade varit bättre, men det är ju bra att veta vilken nivå av servicegrad ni inriktar er på, hur tänkte ni när ni tog över dessa kunder ? |
Citat:
|
Jag vill ge en eloge till TBA, eftersom att mitt konto på jx gick ut precis innan øverførelsen, och jag fick besked om att mina filer var raderade (utan varning, påminellse eller dyligt) de bara førsvann en dag. Och jag fick hænvisellse om att dett var pga att tiden hade gått ut, trotts detta så såldes jag ændå till TBA, I deras øgon hade dom ju bara køppt ænnu en kund, men var goda nog att førstå situationen och læt mig helt enkelt slippa avtalet. jag fick dock ænnu en faktura, men detta visade sig vara en miss i kommunikationen, så dom strøk denna med. Så i mina øgon så hanterade dom flytten med vældigt stor respekt før kunderna (nu baserar jag det bara på mitt fall) Men jag vill æven minnas att dom var extremt trevliga nær man ringde, och erbjød flera alternativ før att løsa situationen.
Sen en liten observation, det skrivs vældigt mycket negativt om många webbhotell hær på wn, men vad jag vill minnas så ær TBA/Internet.se en av dom som førekommer ganska lite i negativa bemærkelser. Hade det inte varit før att jag nu øvergår till server før alla sidor så hade jag mer æn gærna køpt ett konto dær med. |
Citat:
|
Citat:
JX är inte i konkurs (däremot bedrivs ingen näring sedan 080630 och ska avslutas då jag numera är anställd på annat håll) JX har inga (just nu kända) konkursansökningar Sista kundstock och delar av inventarierna såldes mitten på Maj detta år. Jag är i personlig konkurs efter en skattetvist, som ännu pågår. |
Citat:
|
Citat:
Enligt mina uppgifter har JX Systems HB försatts i konkurs och konkursförvaltare är Per Larsson på Abersten Advokatfirma i SUNDSVALL. Men, detta är verkligen en salig röra och vi har verkligen försökt att se till att alla överflyttande kunder samt även de kunder som inte tillhör oss, ska få hjälp. Snart hoppas jag att vi kan lägga allt som kallas JX bakom oss. |
Citat:
Jag hade inte sett röken av utomstående kk-krav bara. Men det är väl förvisso ett normalt hanterande vid ett HB som ägs av en person som i detta fall försätts i konkurs. Edit: försökte få tag i KK-förvaltaren men han mumsade lunch, men vad jag ser är inte HB;t i KK, däremot är jag det, och som enda bolagsman går KK-förvaltare genom Hb;t ut och kontrollerar möjliga inkomstmöjligheter. Gjorde en upplysning också nyss, inget nämnet ett skvatt om konkurs på upplysning.se iaf. Inte heller lyckas jag hitta någon kungörelse från tingsrätten ang. beslut om konkurs, inte ens en ansökan. UC har inte heller information om att HB;t är i konkurs, inte heller företagsfakta på DN, inte heller lokala medier... Hur nu detta förändrar något om bolaget defacto är försatt i konkurs eller inte, jag ville bara korrigera felaktigheterna (om det nu var fel) |
Precis som Deci säger så är JX Systems HB ej i KK men F-Skatt är Avregistrerad.
men hadde inte deci något annat företag? nått som hette internettjänster eller liknande? I övrigt så såg jag att jx.se har bytt företag igen innan var det något i england nu är det ett i ESTONIA? samtidigt är företaget som hette jx innan men bytte namn till Internetverket? ett engelskt? endå förstår jag inte varför man väljer ett svenskt namn och har ett .ltd? Kan deci eller någon som är insatt i det hela förklara bättre? |
Citat:
Däremot pekar domänen ännu till Internetverket som övertog kvarvarande verksamhet. Internetverket är tydligen det svenska marknadsnamnet för euro net agency (står i footern på sajten) |
Citat:
Internetverket Ltd Storbritannien, filial vad jag kan se ägs av en Ekelund, Tom Fredrik som är vd för både internetverket och hans eget Enskild firma. och vad jag kan se så Euro Net Agency har inte något register om sig i sverige eller något med vad Ekelund, Tom Fredrik är, så nu till min lilla fråga om inte det luktar något konstigt här eller jag som börjar bli blind. man måste väll endå registrera skatt och moms här i sverige om man har en verksamhet här? Alltså inget illa om decibel eller hans verksamhet utan bara en fråga. |
TBA och Internet.se kanske är bra som webhotell, jag bytte fort och fick lite problem. Det är iaf avhjälpta och tråden kan för min del tas bort.
Sen om de blev snabbt avhjälpta pga tråden eller inte tycker jag vi kan låta bli att spekulera i. Slutligen, ja det skrivs mycket negativt om webbhotell av den enkla anledningen att det inte finns någon större anledning att skriva beröm på wn åt webhotell som snurrar på som de ska. Det är när det krånglar folk tar sig tid att säga något. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson