![]() |
Vi har under några år legat hos Svenska Webb utan större problem, vi har förvisso inte behövt göra mycket med sajten som låg där heller. Men nu har vi av olika anledningar flyttat den till ett annat hotell och därför försökt få tag i Svenska webb. Men de svarar varken i telefon eller per mail (kontorshotellet de är på säger att de ber dem ringa upp, men de ringer aldrig).
Detta börjar lukta skumt - någon annan som har efarenhet av dem? |
Har du provat 0703325630 som går till Nibor i Sundsvall AB, vilket verkar vara ägaren. Enligt hemsidan står det "Nibornet AB" men hittar inget sådant, ovan bolag är däremot registrerat på samma adress.
|
Svenska Webb är nästan onåbara enligt min egen erfarenhet. Det var iofs ett par år sedan men det fick bli lite faxande till nic.se för att lösa flytten åt en kund. Svenska Webb svarade aldrig...
|
På kontaktsidan så står det detta nummer 08 - 28 24 50.
|
Samma med deras kontakt info på iis/nic
Telefon +46.8282450 Fax +46.8282457 |
De svarar inte. Har iallafall både faxat, mailat och postat in en uppsägning, samt flyttat sajten.
Är det så lätt och billigt att vem som helst kan sätta upp ett webhotell utan att sköta det? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
http://www.allabolag.se/5565971545 & http://www.121.nu/onetoone/foretag/nibornet-ab sedan vad jag ser så är det inte i KK men man vet alldrig hoppas detta hjälper dig lite Vikarien. EDIT: Styrelseledamot: Hansson, Lars Anders äger också dessa bolag vad jag kan se: http://www.allabolag.se/befattningshavare/...9c3938895a3e2c7 |
JonathanS: Om man inte kan komma i kontakt med företaget i huvudtaget så finns det all anledning att fly.
|
Hjälpte någon information Vikarien?
eller behöver du mer hjälp? |
Hojta till om du vill att jag åker förbi och knackar på den sundsvallsadress som finns på bolaget, har en knapp halvmil dit.
Fast boxadress i solna, så frågan är ju vart dom verkligen finns. |
Min erfarenhet av Svenska Webb.
Min första kund som hade hosting hos Svenska Webb via Ace Online (skojföretaget) ville ha ett billigare webbhotell och en ny hemsida (självklart såg deras hemsida ut som ett fem minutersbygge, men det vet ni nog varför). Kunden hade inte några ftp uppgifter så det blev för mig att kontakta ansvariga på Svenska Webb, började då med att skicka ett e-post, fick inget svar inom ett dygn så jag skickade ett till. två dygn gick och kunden ville ha upp sin nya hemsida på nya webbhotellet som jag rekomenderat där jag även erbjöd min kund ett årspris på cirka 400 kr (vad det kostar hos Svenska Webb + några kroner mer). Jag börjar bli lite smått irriterad, eftersom jag inte får något svar från Svenska Webb så jag ringer på telefonnummer som står listad på deras hemsida, minns ej om det var 08 - 28 24 50 eller inte. Jag: Hej, kan jag få tala med supporten snälla? Hon: Vem? Jag: Supporten Hon: Vilken support? Jag: För Svenska Webb? Hon: För? Jag: För Svensk Webb, Webbhotellet?! Hon: Jaha okej, du har nämligen kommit till en växel, jag kopplar dig. Jag: Tack.. Väntar 10 min * Väntar 20 min * väntar 30 min * väntar 60 min * .... Inget svar. Fortsatte att jobba med annat och ringde in igen. Fick nu något direkt nummer, väntade 25 minuter och helt plötsligt när jag tror att de ska svara så säger en röst: Våra öppettider är..... :| Fick tag på dem en vecka efter efter en stor hunt. Supporten har urusel service, detta är inget företag som rekomenderas. |
borde inte iis.se ta bort dem ur sin lista ?
|
Citat:
|
Jag kör Loopia och är väldigt nöjd, ser ingen anledning att spara några hundralappar per år genom att gambla med oseriösa lågbudgethotell. Är man dum och snål så får man skylla sig själv tycker jag.
Googla på det webbhotell du intresserat dig för och leta efter just den här typen av forumtrådar. |
Citat:
Då finns det väl ingen anledning att flytta från dem? :rolleyes: [/quote] Med bara nöjda kunder så behöver man kanske inte vara kontaktbar ;) |
Försöker få tag på dem nu för att en av våra lokalföreningar har använt dem förut och vill nu peka om en adress och avsluta kontot hos dem. Det är helt lönlöst. Jag har lagt in ärendet i deras ärendehanteringssystem men det verkar itne hjälpa.
Det verkar vara två anställda, en är tjänstledig och en svarar ALDRIG |
Hej
Är det någon här som lyckats avsluta ett konto hos svenskawebb? Jag kommer inte i kontakt med dem. Jag har nu lyckats flytta all viktig info så det enda som är kvar är att avsluta kontot men de svarar varken på telefon, mail eller sitt kundsupportsystem. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson