WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Förmedling av jobb och tjänster (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Säljare sökes (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=3160)

diaxes 2004-08-18 10:31

Vi behöver förstärka vår försäljningsorganisation och söker en kompetent och driven säljare som kan komma att ha en nyckelroll i vår fortsatta expansion av företaget.

Ditt uppdrag blir att driva och leda försäljningen av digital marknadsföring. Tjänsten innebär att du äger säljprocessen från första kontakt med kund till avslut och uppföljning, samt jobbar för att ständigt ha kundens fulla förtroende.

Vi ser gärna att Du är flexibel, lojal, och öppen för egna idéer tillsammans med nya tankebanor. Har du f-skattsedel är detta positivt.

Tacksam för svar med kort presentation.

Innehar F-skattesedel.

Jonas 2004-08-19 05:24

Citat:

Originally posted by diaxes@Aug 18 2004, 10:31
Vi behöver förstärka vår försäljningsorganisation och söker en kompetent och driven säljare som kan komma att ha en nyckelroll i vår fortsatta expansion av företaget.

Ditt uppdrag blir att driva och leda försäljningen av digital marknadsföring. Tjänsten innebär att du äger säljprocessen från första kontakt med kund till avslut och uppföljning, samt jobbar för att ständigt ha kundens fulla förtroende.

Vi ser gärna att Du är flexibel, lojal, och öppen för egna idéer tillsammans med nya tankebanor. Har du f-skattsedel är detta positivt.

Tacksam för svar med kort presentation.

Innehar F-skattesedel.

Kanske har jag fel men vad har detta med Webbutveckling att göra? :blink:

diaxes 2004-08-19 09:32

Min information i posten ovan avslöjar inte om så är fallet eller ej. Dock kan vi väl anta detta då jag knappast skulle leta kakförsäljare på ett webmasterforum ;)

Jonas 2004-08-20 10:50

Citat:

Originally posted by diaxes@Aug 19 2004, 09:32
Min information i posten ovan avslöjar inte om så är fallet eller ej. Dock kan vi väl anta detta då jag knappast skulle leta kakförsäljare på ett webmasterforum ;)
Men sist jag såg en telefon så hade den inte med webbutveckling att göra. Kanske modernare telefoner kan göra det inte vet jag.

Robert 2004-08-20 14:16

Citat:

Förmedling av jobb och tjänster
Sök designer, programmerare etc. för ditt projekt.

Enligt reglerna verkar det vara ok. :ph34r:

mattiasjarnhall 2004-08-20 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas
Citat:

Ursprungligen postat av diaxes

Men sist jag såg en telefon så hade den inte med webbutveckling att göra. Kanske modernare telefoner kan göra det inte vet jag.

Jonas, jag skulle gissa att "telefonsäljare" inte innebär en säljare som säljer telefoner utan en säljare som säljer via telefon :lol: . Vad tror du? :)

/MJ

Jonas 2004-08-21 00:51

Citat:

Originally posted by mattiasjarnhall@Aug 20 2004, 17:51
Jonas, jag skulle gissa att "telefonsäljare" inte innebär en säljare som säljer telefoner utan en säljare som säljer via telefon :lol: . Vad tror du? :)

/MJ

Jo, jag vet... Jag har haft det som jobb under gymnasietiden... Så jag vet vad det är... Men Telefonförsäljare under webbutveckling.. Känns LITE väl missplacerat.

mattiasjarnhall 2004-08-21 01:38

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas
Citat:

Ursprungligen postat av mattiasjarnhall

/MJ

Jo, jag vet... Jag har haft det som jobb under gymnasietiden... Så jag vet vad det är... Men Telefonförsäljare under webbutveckling.. Känns LITE väl missplacerat.

Missplacerat? På vilket sätt då?
Jag skulle kunna tänka mig massvis med produkter/tjänster som har med webbutveckling som går att sälja via telefon. :huh:
Man kan sälja annat än prenumerationer på DN vettu ;-)

Jonas 2004-08-21 23:42

Citat:

Originally posted by mattiasjarnhall@Aug 21 2004, 01:38
Missplacerat? På vilket sätt då?

Jag skulle kunna tänka mig massvis med produkter/tjänster som har med webbutveckling som går att sälja via telefon. :huh:
Man kan sälja annat än prenumerationer på DN vettu ;-)

Ja, det har du iof rätt i.

Men jag skulle inte vilja köpa enn sådan tjänst via telefon. Plus att han har inte heller sagt vad han för typ utav säljtjänst som är tillgänglig.

Infocore 2004-08-22 19:28

Vadå missplacerat? Den ligger ju under "Förmedling av jobb och tjänster"?

Jonas 2004-08-23 07:54

Citat:

Originally posted by Infocore@Aug 22 2004, 19:28
Vadå missplacerat? Den ligger ju under "Förmedling av jobb och tjänster"?
Som ligger under 'Webbutveckling & webbhotell'

Robert 2004-08-23 08:54

Citat:

Originally posted by Robert@Aug 20 2004, 14:16
Citat:

Förmedling av jobb och tjänster
Sök designer, programmerare etc. för ditt projekt.

Enligt reglerna verkar det vara ok. :ph34r:

Jag citerar mig själv.

Han verkar söka säljare till sitt projekt... helt ok, precis som översättare, testare, grafiker, marknadsförare, seo proffs, utvecklare, unix cavedweller, etc etc... =)

diaxes 2004-08-25 18:09

Jonas,

Vi säljer enbart via telefon (och i viss mån möten vid större ordrar). Detta fungerar utmärkt och vi har inga planer på att förändra situationen. Förövrigt verkar det som att vi fått en diskussion om ingenting (möjligtvis prestige vilket jag är helt ointresserad av att hävda för egen del). Har du några frågor är du varmt välkommen att skicka PM (som så många andra har gjort).

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson