![]() |
Jonathan Sulo verkar inte ha några planer på att börja jobba hos Loopia AB igen iallfall ;)
http://www.eliasson.us/~eliasson/public/tmp/binero.png |
hahah, lol...
|
Vem tog bort bilden? :P
Men var klockren, gäller att passa på. |
Elakt, men jag hade samma tankar
|
Citat:
|
Roligt :)
|
Fast, Binero har ju också haft väldigt jobbiga problem med sin eposttjänst :) Jag blev själv drabbad. Så känns inte som att de är rätt företag att göra en sån annons. Inte just nu iaf.
|
Jag tycker den mest känns oseriös med tanke på att de har haft en hel del problem själv..
|
Citat:
Deras webbmail har störningar varje dag, fungerar gör det, men kan fungera bättre. Edit: Exempelvis nu :) |
Citat:
|
Lite skrattretande ifall Bineros mailserver osv kraschar, då hade iaf jag skrattat. Sen tycker jag dom har mycket driftstopp förövrigt, om man kollar deras driftinformation.
|
Citat:
Jag tänker även på den nya webbmailen, seriöst J jag använder webbmailen hela tiden när jag sitter uppkopplad och det är ungefär 8 tim i snitt per dag. Ofta händer det att det är störningar, inte att den inte fungerar. Lite därför jag har en VPS nu. |
Citat:
|
Kul annons! :)
|
Citat:
Hur som helst kul annons om man är insatt i Loopia problemen. |
Citat:
|
Klockrent!
Speciellt då den första rubriken på IDG är "Så drabbas Loopias kunder - Efter flera veckors strul med Loopias e-posttjänst är problemet ännu inte löst." |
Humor!
|
Citat:
Själv har jag varit mycket nöjd med fsdatas webmail som vi använt i över 5 år. |
Citat:
|
Det är sant, men för många webfirmor är det praktiskt med webmail då man är flera som behandlar företagets inkorg och sitter ganska utspritt i världen. Sen tycker jag ju att webmail som tex gmail fungerar nog så effektivt som lokala epostprogram.
Tror inte jag ska skulle vara mer effektiv med tex Outlook men vem vet. :) |
Citat:
|
det stämmer säkert men tycker det har varit enkelt med webmail. Jag erkänner att jag är gammalmodig. :)
|
Citat:
|
Surftown hänger på trenden här på wn:
http://www.takbox.se/slask/surftown.jpg |
Citat:
|
EXTRA EXTRA!
Jonathan avslöjar |
haha, sveriges webbhotell börjar likna en dokusåpa. Synd bara att det hamnar kunder i mitten, men de får la se det som första parkett
|
Klockrent tillfälle att göra en sådan kampanj då många nog börjar bli trötta på e-postproblemen men samtidigt kanske lite riskabelt dock om man får problem i framtidne...
|
Riktigt löjligt att Binero vågar göra en sådan kampanj eftersom det inte fungerar direkt bra med varken svarstider eller email från deras kundtjänst (faktura-avdelningen).
Själv väntar jag (snart 30 dagar än så länge) på bekräftelse för kreditering av pengar för domäner som betalats till dem men eftersom att det trots "direktregistrering" inte registrerades på över 24 timmar så registrerade jag på annat håll. Detta utspelade sig i början av augusti, nu nästan 1 månad senare har jag ännu inte fått någon bekräftelse. Allt jag fått är information om att krediteringen skulle göras efter att "ekonomichefen" är tillbaka. Hörde inget heller efter detta och skrev ett email till dem och frågade efter bekräftelse, men allt jag fick var ett tomt mail som svar från [email protected] och därefter inget mer alls. Nu när jag åter igen försökt registrerat domäner via Binero så verkar precis samma sak ha hänt; .se-domänen i min "direktregistrering" är registrerad, men .com-domänen är ännu inte registrerad - trots att jag redan förra gången blev informerad om att problemet var löst. Undrar just hur mycket ansvar de tar för att deras "direktregistrering" fungerar - om .com-domänen skulle hinna regsitreras av någon annan? Att direktregistreringar överhuvudtaget inte går att betala direkt efter att registreringsförfrågan är skickad till dem, trots att det finns en knapp för direktbetalning är ju inte bättre det. Sidan hittas inte och man måste alltså vänta XX minuter innan man kan göra betalningen. Eftersom jag ändå är igång så kan jag väl också nämna att jag också fått en faktura med faktura# 0 (enligt emailet) och skickade en förfrågan om en korrigering av detta till Binero. Både "Kundfakturor" på Binero och någon vid namn Göran Gylesjö på Binero AB har läst detta email - men något svar har jag aldrig fått. Är det överhuvudtaget någon som får några vettiga svar från Binero? Fungerar deras email? Man börjar ju fundera om något fungerar där överhuvudtaget... Nej, det är riktigt dåligt att kasta sten när man sitter i glashus.... |
Citat:
Lovar att göra en parodi på det då och slänga upp på u-tube :ph34r: |
Webbposten har ju varit ett känt problem hos Binero, men efter de uppgraderat verkar den nya funka bra. Själv kör jag med IMAP mot deras servrar och kollar enbart webbposten nån gång i månaden max. iPhonen ersatte behovet av webbmailen :)
Var ett problem för ett par veckor sedan dock när de uppgraderade något med IMAP:en, hela inkorgen las i en egen inkorg, men löstes igen på under dagen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson