WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Mail problem (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=31378)

tommi 2008-08-24 07:30

Hej är det någon som använder servage och har problem med mailen där? Det verkar som deras ip nr är blokerad av hotmail. Kan detta stämma?

Westman 2008-08-24 09:32

Har provat att skicka mail. Får se om det kommer fram...

Westman 2008-08-24 09:42

Ja något fel är det för mailet har fortfarande inte dykt upp.

tommi 2008-08-24 09:48

Kontaktade servage förra veckan ang detta och dom sa att det ej var problem och dom sa att det bara tog lång tid för mailen. Och dom sa att jag måste whitelista min domän. Så jag kontaktade MSN support som svarade att dom har blokerat Servage mail pga dålig hantering av mail. Och då kontaktar jag sale och support och det tog 6 timmar innan jag fick svar att dom har kontaktat Hotmail för att få sitt ip nr avblokerat men sale har ej svarat mig

Westman 2008-08-24 12:49

Jag har skickat in ett supportärende till Servage nu. Ska bli spännande och se vad de svarar.

Westman 2008-08-24 13:22

Fick ett svar från deras support:
Citat:

Hotmail may e-mail as spam and you will need to whitelist your domain or sigle e-mail addresses on the hotmail account(s).
Och de fick ett i retur:
Citat:

Unfortunately that is not true. I tried to send to my own email account and despite whitelisting no email has arrived.
Snart dags att ändra tonläget...

tommi 2008-08-24 14:34

Ja dom höll på så där till mig i Torsdags också. Men när jag fick svar ifrån MSN support så fick jag detta svar av Servage:

Hello Tommi,

I sincerely apologize for the inconvenience.

The issue has been escalated to our System admins who will make a request with hotmail to get the server unblacklisted. Please allow some time for this to happen as we can only make the request to hotmail and wait for them to unblacklist the server.

Kind Regards
_ _ _ _ _, Support
Servage Hosting

Och detta svar fick jag av MSN Support:

Hej Tommi!

_ _ _ _ _ från Windows Live Hotmail Domain Support här. Jag förstår att du
har problem med att skicka e-post till Hotmail-kunder. Jag beklagar alla
de problem detta orsakar dig.

Vi har identifierat att meddelanden från din IP (77.232.66.249) blir
filtrerade på rekommendation av SmartScreen-filtret SmartScreen är
SPAM-filtreringsprogrammet utvecklat och använt av Microsoft.
SmartScreens filter är programmerat för att känna igen vad som är SPAM
och vad som inte är det. Kortfattat kan man säga att vi filtrerar
inkommande e-post som ser ut som SPAM. Jag kan inte gå in på några
detaljer rörande vad dessa filter letar efter då de skulle mottverka
dess syfte.

Vi baserar även vår bedömning av SPAM på avsändarens rykte. Du kan hitta
mer information på http://www.microsoft.com/senderid. Vi har även
publicerat dokument rörande "email delivery" på
http://www.microsoft.com/postmaster.

Vänligen bekräfta att din e-post möter Windows Live Hotmails tekniska
standarder. Den informationen kan du finna på
http://postmaster.live.com/Guidelines.aspx .

Jag hoppas att denna information har varit hjälpfull. Du kan även hitta
mer information rörande vanliga leveransfrågor om du besöker
http://postmaster.live.com/. Jag skulle vilja belysa en del områden som
jag tror kan vara av intresse för ditt företag.



Hotmail har skapat Smart Network Data Services-programmet. Detta är en
service som hjälper avsändare att jobba tillsammans med sina kunder och
partner för att minska att SPAM skickas ut från deras IP.
https://postmaster.live.com/snds/index.aspx
<https://postmaster.live.com/snds/index.aspx> . Detta program tillåter
en sändare att hålla koll på "hälsan" på dens IP.

Om du går med i Junk Email Reporting Program (JMRP) kommer du som
avsändere ha dina e-postlistor uppdaterade och fyllda av intresserade
Hotmail-kunder. Om du deltar i detta program tas de e-postadresser som
inte vill ta emot e-post från ditt företag bort från din lista. Om du är
intresserad vänligen besök
http://support.msn.com/eform.aspx?pr...e=support_home
_options_form_byemail&ct=eformts. Det är gratis.

Då du använder SNDS-verktyget, går med i JMRP eller registrerar din
avsändar ID betyder det inte att dina meddelanden kan gå förbi våra
filter, dessa finns för att hjälpa legitima företag att få fram sin
e-post till Hotmail-kunder.



SenderScore Certified Mail-programmet. Många legitima avsändare har
kvalificerats för att gå med i denna "Vitlistings"-program för att
förbättra leveransen av e-post och förhindra att e-post hamnar i
Skäppostmappen. SenderScore är ett tredjepartsprogram som administreras
av Return Path. SenderScore (www.senderscorecertified.com
<http://www.senderscorecertified.com/> ) är det enda
"Vitlistnings"-program som vi köper.

Då filteringen baseras på ditt IPs rykte behöver du jobba på att minska
den negativa feedbacken rörande ditt IP. Vänligen överväg att gå med i
JMRP för att hjälpa detta.

Stegen i detta meddelande är endast rekommendationer. Microsoft
garanterar inte att dessa steg kommer att garantera att din e-post når
MSN-, Hotmail- eller Live-kunder.



Tack på förhand.



_ _ _ _ _

tommi 2008-08-24 15:01

Kan ju beklaga mig lite mera här! Jag frågade hur jag ska gå till väga nu när ca 80% av alla användare har hotmail? Jo då skulle jag använda en webbclient och jag frågade vem som ska stå för denna licens då? Och hur man lägger in denna i sitt script? Inget svar! Servage har väl det inte lätt idag.

emilv 2008-08-24 18:29

Sjysst av Microsoft att utnyttja tillfället till att skicka reklam istället föratt svara på frågan -.-'

I alla fall, hur skickar du breven? Skickar du genom något skript?
Vad menas med "webbclient"?

tommi 2008-08-24 18:38

använda min isp istället menade dom.

Danielos 2008-08-24 18:39

msn och hotmail svartlistar rätt friskt, inkl mig fastän jag jobbar aktivt på rätta spf records och rätt reverse dns lookup på IP mm.
msn användar en vitlista från http://www.senderscorecertified.com där avgifterna börjar från $10 000 så jag förespråkar bojkott av msn och hotmail. Hotmail är uteslutande den enda jag har problem med.

BarateaU 2008-08-25 13:53

Noterade detta för ett tag sen också, skickade en ticket och fick svar snabbt att de visst om det och höll på att kolla på det.
Då folk som reggade sig i forumet inte fick någon aktiveringsmail osv.
Testade också att skicka ett egetskrivet mail men kom inte fram heller.

Men jag tror nog att de är fixat nu då jag inte ser att mina mail kommer tillbaka som de gjorde tidigare.

BarateaU 2008-09-02 16:53

Nu har jag bara problem med att mailen knappt fungerar.
Kommer knappt in, om jag kommer in så tycks inte mailen komma fram till mig.

tommi 2008-09-10 11:08

Citat:

Originally posted by BarateaU@Sep 2 2008, 16:53
Nu har jag bara problem med att mailen knappt fungerar.
Kommer knappt in, om jag kommer in så tycks inte mailen komma fram till mig.

Ja knappt fungerar. Har ingen mail alls. Är ju lite halvdant att behöva använda ett hotmail konto när man svarar till användare. La in en support ticket till den Svenska supporten ang varför dom inte lägger ut något på deras info sida att mailen till Hotmail är blokerade. Svenska killen svarade att han inte visste något utan om jag hade en mail han kunde testa. Och han skulle kolla detta. Och när jag ville uppdatera min ticket så tycks det vara så att jag är blokerad.

BarateaU 2008-09-10 11:12

Hotmail tycks funka för mig nu alla fall, fast själv mailen har varit ostabilt.

Deras nya "horde" fungerar inte för mig i huvud taget, kan logga in men ser inget i inkorgen, kör med ekorren fortfarande.
La inte ticket igår and det och han sa att mitt mailkonto inte ens fanns.

Kör aldrig mot svenska ticket grejen utan engelska.
De tickets jag har lagt in så säger de att de skall återkomma men inget man hör av igen.

tommi 2008-09-11 12:07

Jag har inte träffat något mera oserisösare företag som detta. Är det någon som använder mailen på servage som har problem med dom. Får ju svar att det är min domän som ska vitlistas fortfarande och deras mail fungerar enligt dom. Men hur vitlistar man då domän namnet? Någon som vet? En länk eller så till hotmail hur man gör?

BarateaU 2008-09-11 12:15

Vet bara att man fick de där bounce messet från live/hotmail om "vad man skulle göra" åt problemet.
Orkade inte läsa igenom det då jag tar för givet att det inte är nått jag själv kan ordna.

Btw, har du någon hotmail adress så kan jag testa att skicka till dig då för att se om det kommer fram, samt att du skickar från ditt konto.
Så kanske vi kan luska lite.

tommi 2008-09-11 12:20

skickade ett pm till dig. prova att skicka så ska vi se


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson