![]() |
Mypay, ett företag som syssalar med sms tjänster ,
typ som yo.se fast med mycket sämre ekonomiska villkor endast 60 % till deras medlemmar. Är det någon som använder deras tjänster? |
yo är isf mer generösa, 70/30 kör dom. Trodde inte på Yo i början, gillar dom nu dock! Billigt med eget prefix!
|
En fördel med mypay.se skulle isåfall vara att man kan ta betalt 3kr som minst ist för minst 5kr hos yo.se.
Tycker jag känner igen designen, är det någon här på WN som står bakom mypay? |
Personen bakom yo.se finns på wn.se
Han skrev ett liknande inlägg några minuter innan detta, där han skrev om yo.se i tredje person och undrade om något prövat deras tjänster. han nämnde även att dom stulit text från yo.se |
Någon som känner till mypay, någon som använder deras tjänster, undrade jag.
Såg deras sida och tyckte den verkade lite skum till vänster stod det att man har 60 % cch till höger (lite längre ner) kan man läsa "Få större delen av vinsten" !? 60% är väl inte större delen av vinsten? |
Citat:
hursomhelst, finns även personen bakom mypay.se här på WN? |
Citat:
|
mypay såg att du är medlem här vad bra.
Har sett att du läser i den här tråden sedan en timme så man kanske hoppas på ett svar? När man anlitar ett företag för att ta betalt för vara eller tjänst, så vill man veta vem som står bakom företag och om det är registrerat. Man vill veta att förtaget är seriöst och hur företaget betalar ut etc. Men det saknas info om det, sen funkar en del sidor inte. |
Så.. nu kan jag besvara det som skrivits här.. Har väntat på att få bli godkänd medlem en stund..
1. Vi har inte kopierat text rakt av från YO.se - men ska erkänna att vi var inne och kikade lite på hur dom formulerat sig osv. Man vill ju självklart göra saker bättre än sina konkurrenter - det kallas utveckling.. 2. Sant att vi "bara" har 60%.. YO.se hade själva 50% för bara en vecka sen. Vi satte 60% för att självklart ligga över vår konkurrent som i sin tur la sig över oss så fort dom fick veta att vi fanns.. Vi hade väntat oss en höjning men inte en såpass desperat som från 50 till 70.. Vi kommer dock inte höja - vi är ett seriöst företag som vill tjäna pengar.. 3. Japp.. så är det - i början krånglade vårat system en del. Vi var lite för impulsiva och tipsade några personer om sidan innan den (och vi) egentligen var redo.. vi hade t.ex problem med kommunikationen mellan vår server och vår leverantör (som visade sig bero på något så enkelt som cookies) 4. Nej - sidan är inte klar.. Helt rätt.. Vad gäller utbetalningar så fungerar det på i stort sett samma sätt som på YO.se - det tar ca 4 veckor innan man kan få sina pengar men kan även dröja upp till 12 veckor. Det beror på att alla SMS ska bli godkända av operatörerna och vi ska få pengarna av dom innan vi kan skicka ut dom. Hos oss kommer det ske en gång i månaden - den 20e - så begär man utbetalning den 5'e Mars får man ändå vänta tills den 20'e April innan vi betalar ut pengarna. Har ni frågor ytterligare kan ni maila till oss eller fortsätta skriva här.. Jo.. detta med större delen av vinsten.. hur pass bra på matte är du? 60% är en större bit.. det betyder att vi behåller 40%.. 60% är ändå 50% mer än 40%... Sen att vi valde att formulera oss på just det sättet handlar om marknadsföring.. Ungefär som att tjejerna på TV-reklam för schampoo alltid är babes och att tröjan som nyss tvättats alltid är lika ren som en nyköpt.. |
Tack för ditt svar.
1. den frågan ställde inte jag, men när jag läser svaret, undrar jag vad svarar du på, hittar inte frågan? 2. 60% , varför ska man välja er för ? Har ni några fördelar jämfört med andra företag i branschen? 3. Man hoppas att ett företag som man funderar över om det ska få tand om betalning för ens tjänster. kan du beskriva företaget , hur länge har ni funnits på marknaden ? Var finns ni? Citat:
Få större delen av vinsten betyder för mig en 85-90% minst, medans få den största delen av vinsten kan betyda allt över 51% . Behöver man ens ha matte kunskaper för att förstå det? Citat:
|
Svar 1 var svaret på det meddelande som raderades. Ifall någon mer hann läsa det..
Och vad gäller frågorna varför man ska välja oss och inte YO.se (eller någon annan aktör).. Jag ville egentligen undvika att göra reklam för oss här inne men eftersom du frågar.. Vi har avtal för betalning med SMS i just nu 11 länder.. fler är på gång. Vi har stöd för betalning med vanlig telefon. Vi kommer lansera betalning med kreditkort och håller på att jobba med andra betalningsföretag för att integrera oss med dom (exakt vilka kan jag inte gå in på) Sen har vi fler fördelar av ren teknisk art som jag heller inte kan gå in på.. än.. |
Citat:
Citat:
Citat:
|
Jag tror jag helt enkelt väljer att sluta svara på dina frågor..
Självklart kan jag inte gå in på vad vi har planer i utvecklingen. Vad som kommer inom snar framtid etc! Eller kan du åka till Volvos kontor och få fram info om deras nästa bil? Den som de inte släppt än vill säga - tveksamt va? Jag får mest känslan av att du försöker skapa en diskussion om huruvida vi är oseriösa gentemot YO.se eller inte.. Och vart din ståndpunkt i den frågan ligger är väl ganska tydlig. Men jag tänker inte spendera en massa tid på att övertyga dig.. Det finns roligare saker att göra med sin tid. Vi kommer dock - på vår sida - lägga ut email samt telefon och adress till de soim ligger bakom mypay. Det kommer att komma en lista på alla personer som hjälpt till med utvecklingen av mypay.. Och köpa grisen i säcken - möjligt.. Men jag tycker inte det. Du fär det jag nämnt ovan.. plus lite mer - det är inte att köpa grisen i säcken.. Att köpa grisen i säcken innebär att man riskerar att få något som är dåligt.. Men som sagt - jag har varken lust, ork eller tid till att hålla på att förklara så grundläggande saker.. mitt tips till dig är att fundera lite innan du skriver en massa inlägg och ifrågasätter saker. Och som vi skickade till media.se killarna efter att dom reggat sig hos oss för att kika runt.. jag valde då att citera Coca Cola då dom uttalade sig ang. "kriget" runt jul mellan dom och julmusten (citerar säkert fel) "Vi har inga planer på att ta över julbordet - men däremot samsas om det" Nu är min fråga - är detta ett forum med seriösa webmasters eller ett forum med personer som försöker smutskasta varandra? Vi har självklart info om yo.se som inte är alltför PR-vänlig.. Men det är något som INTE hör hemma här.. Och inte via privata mail heller.. Dom gjorde sina tabbar och alla har rätt att göra misstag.. Det viktigaste är att man lär av dom och vad jag vet så har dom gjort det. Enda missen nu är väl färgvalet på deras hemsida :) Jag tycker alltså att mypay och yo.se ska kunna existera sida vid sida.. det är en stor marknad.. och om vi är dom enda aktörerna (än så länge) så räcker den gott och väl till |
Jag tänkte skriva lite personliga åsikter om yo.se och mypay.se.
Yo.se har funnits sedan dec 03 och jag har varit medlem sedan jan 04. Jag har sett varningar här på wn för att yo skulle spamma och vara nån slags pyramidspel. Detta är ingenting jag har sett något av. yo.se gjorde kanske misstaget i början att dom marknadsförde sig som en community vilket medförde att massa lunarstorm kids började regga sig och ställa barnsliga frågor i forumet. Sedan 1 månad tillbaka har yo.se lanserat v2 av sin sida där community känslan är borta och fokus är på sms-tjänsterna. Ersättningen har höjts från 50/50 till 70/30 och jag som specialmedlem har 80/20 vilket innebär att jag får 4kr exkl moms för ett 10 kr sms vilket jag anser vara helt ok. Jag har sammanlagt tjänat ca 4000 kr hos yo. Jag har begärt utbetalning en gång och fick pengarna efter ca 6 veckor. Mypay.se hittade jag för ca 1 månad sedan och reggade mig. Sidan skilljer sig lite på det sättet att man inte behöver lägga upp alla sms tjänsterna själv utan man får en klar sida med sitt prefix som man sedan tjänar pengar på. Mypay.se betalar i dagsläget 60/40. Hemsidan har en del brister och man ser att arbete pågår. Jag har under en månads tid lyckats "sälja" 10 tjänster vilket knappt ger några pengar. Jag har därför inte begärt utbetalning och kan inte uttala mig om dom är seriösa på det sättet. Jag tycket det är synd att dessa sidor/operatörer ska kriga med varandra. Det är bra med konkurrens och jag hoppas mypay.se kommer utvecklas och erbjuda nya tjänster om man skrivit här på sidan. Lycka till Yo och Mypay |
Nejdå - vi krigar inte med YO.se utan ser gärna att vi kan existera i samspel med varandra. Konkurrens gynnar marknaden. Har vi ingen konkurrent så pressar vi oss aldrig att bli bättre. Hade vi t.ex inte dykt upp så hade (troligen) yo.se fortf. legat med en 50% deal med sina medlemmar..
Och arbetet pågår.. Jag har t.ex varit pappaledig ett tag mitt i utvecklingen (kalla det dålig planering helt enkelt..) |
Citat:
Jag skulle önska att ni la ut lite mer information om era tjänster på sidorna man ser innan registrering. Till exempel vad ni har för nummer och prefix. |
ska genast ta upp det med min kollega.. mer information är det redan tänkt men helt rätt.. ju mer info man får innan man registrerar sig desto mer säker blir man.. och vi slipper personer som registrerar sig för att sedan inte använda tjänsten för att den inte passar..
tack för tipset! |
Citat:
Citat:
Varför skriver du en massa rundsnack istället för att svara på frågorna som jag ställde? ok företagshemligheter har jag inte bett dig avslöja utan fördelarna med mypay och varför man ska välja er framför andra aktörer? telefix.se ger 88-95% enl deras sida , yo.se 70 % enl deras sida, och mypay.se ger 60 %. Sen finns finns det fler aktörer, vad dom har gemensamt är att man kan läsa sig till villkor etc, vilket man inte kan hos mypay, det var därför jag ställde mina frågor. Citat:
Citat:
vad man än undrar över så hittar man svaret på wn, men när jag sökte på mypay så fanns inte en enda rad. Att ställa frågor är väl inte att smutskasta? Men när jag läser dina svar, där du skriver nästan enbart om yo samt undviker att svara på mina frågor? Då undrar jag vem som kastar smuts. Citat:
Citat:
Citat:
så skulle färgen på sidan inte vara avgörande utan jag tittar på användarvänlighet, support, och den biten som gäller ersättningar för dom tjänster jag behöver kunna ta betalt för. Man vill ju behålla så mycket pengar som möjligt för sina tjänster. Tråkigt att du inte svarade på mina frågor, väldigt tråkigt att du bara svarar på yo frågor som jag inte ställt. |
Jaja.. ok då.. jag får väl ge svar på tal
Vi anger alltså inte vilket företag som har mypay? Längst ned på ALLA sidor.. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
självklart vill man kunna behålla så mycket som möjligt på sina tjänster.. 60% är ingen fast provision.. Det är vad man börjar med. Allt är förhandlingsbart. Men istället för att diskuttera detta i all oändlighet vill jag gärna kunna återgå till att göra klart vår sida och där få upp all information. Jag kan skicka dig ett mail när sidan är helt klar om du vill? Skicka mig din mail bara så hör jag av mig. |
Citat:
Däremot så har mypay valt färger som färgblinda kan se fast på ett annat sätt, inget bra val. Färgblindhet Alla människor uppfattar inte färger likadant. Människor som har ett avvikande färgseende kallas färgblinda. Det finns många olika typer av färgblindhet. Den vanligaste är röd-grön-färgblindheten. Röd-grönfärgblinda kan inte se skillnad på rött och grönt, och vissa andra färger bereder också svårigheter. De flesta "färgblinda" människor kan alltså se färger, men de ser dem på ett annat sätt. Kan tala om att jag inte kommer att använda mig av era tjänster, inte för ett färgval utan för ert undvikande sätt att svar och en slags otrevlig underton i dom svar man får. Citat:
Nej jag frågade efter det som seriösa företag anger på sina sidor. Företagsuppgifter, t ex adress telefon org.nr etc |
Registrerade mig nyss och la upp en tjänst precis som en jag har registrerad hos yo.se. Skickade ett SMS för att verifiera att tjänsten fungerade men fick då ett felmeddelande tillbaka där det stod: "Ett okänt fel uppstod under körning" och ingenting registrerades under "Statistik"-sidorna.
Förstår att ni fortfarande ligger i ett utvecklingsskede men att det då går att skapa tjänster som sedan inte fungerar (förlorade intäkter och kostnad för SMS) verkar ohållbart. Tjänsten som sådan verkar bra. Något som jag efterfrågar i en sådan här tjänst är att man ska kunna se en logg på samtliga inkomna SMS även för "tjänste-suffix" som inte är upplagda/specificerade. Därmed skulle man även erhålla intäkter för felstavningar och även kunna optimera sina tjänster så att tjänsten fungerar för folk som stavar fel. Det skulle vara en klar konkurrensfördel om ni erbjöd den tjänsten, eftersom inte yo.se gör det i dagsläget(?). Några minuter efter registrering fick jag ett telefonsamtal till min mobil från ett "skyddat nummer". Då jag svarade hördes ett par DTMF-signaler och sedan kopplades samtalet ner. Var det en del i er verifieringsprocess eller? |
Det samtalet var nog en verifiering av ditt mobilnummer.. Vi har haft problem med att personer senaste dagarna registrerat sig med all möjlig konstig information.. Så ignorera det samtalet..
Vad gäller din tjänst så är du välkommen att kontakta mig via mail [email protected] så ska vi lösa det där direkt [edit] glöm det - jag kontaktar dig istället.. så går det lite snabbare |
Citat:
De som vill använda er tjänst registrerar sig nog med korrekt information isåfall. Citat:
|
Ingen fara - jag har fått ditt mail..
Tack för ytterligare ett tips.. |
Oj vad ni gnäller. Cut the man som slack! Underbart med konkurrans på denna marknad. Hoppas bara att det kan komma lite mer konkurrans i ledet ovanför.. för det känns juh som att det är där som stora pengarna fastnar just nu..
Med tanke på Yo.se's trevliga lansering genom att maila till alla svenska domäner tänker jag nog personligen i första hand välja något annat än yo.se om bättre eller liknande alternativ ges. Lycka till mypay.se och yo.se med för den delen. |
Japp.. det är tråkigt att de svenska operatörerna Telia, Tele2 och Vodafone ska plocka 50% av alla sms samtidigt som dom tar höga månadsavgifter för de olika numren..
Vi kommer dock lägga upp en enklare protestlista för att på så vis kunna påverka PTS (Post & Telestyrelsen) för att komma fram till en förändring som gynnar oss alla |
vill bara kommentera att Marcuss felmeddelande berodde på att han la in sin tjänst på samma sätt som man gör på yo.se
Vårt system är lite mer komplext än så och därför fungerade inte hans tjänst.. |
tack för ditt mail mypay.
det jag inte fick svar på är vilka som ligger bakom mypay, lite om företaget,kontaktuppgifter med orgnr etc. ditt senaste inlägg Citat:
|
Nej .. det är bara lite mer komplext än att man kan skriva ut det svar man vill skicka som en textrad..
hos oss skall svaret skickas i ett format ungefär så här <MyPayResponse> <användarnamn etc> <Text>Det textsvar som ska skickas (eller "titel" på waplänk)</Text> <Data>URL för waplänk eller RTTTL kod</Data> </MyPayResponse> Vi har dock lagt upp exempel för hur det skall se ut.. och jag ser att den informationen du sökte saknas på sidan.. och det kommer åtgärdas.. layouten håller dock på att bytas ut - har du tålamod nog att vänta tills att den är färdig? |
Citat:
<!--QuoteBegin--mypay.se[/i] När scriptet anropas och du tagit emot texten slutanvändaren skickat, gör då vad det är tänkt att scriptet skall göra (ex läs och skriv i någon databas) och skicka sedan ett resultat tillbaka till mypay.se (resultatet kommer sedan att skickas tillbaka till anroparens mobiltelefon). Du skickar svaret genom att helt enkelt låta ditt script skriva ut det som vanligt. [/quote] ...hur ska man då kunna tolka det som att man måste skriva ut det enligt <MyPayResponse>-formatet? Där ni på er sida beskriver <MyPayResponse>-formatet står ovan: Citat:
måste jag trots det använda mig av <MyPayResponse>-formatet eller vad? |
oj vad luddigt vi har skrivit det där.. vi har dock inte fått anmärkning på det förrän nu men japp - det måste fixas snarast!
[edit] glömde svara.. japp.. i dagsläget måste man alltid det.. vi ska dock fixa så ni inte behöver det.. |
Citat:
skulle vara klart enklast att slippa använda response-taggen så det hoppas jag ni ordnar snart. hursomhelst, tackar för bra support iaf. |
Har precis pratat med Oskar.. killen som har hand om databaser och som har hand om tekniken bakom tjänsterna..
Han hälsar att vi inte kommer tillåta svar utan <mypayresponse> taggarna.. Det är för att vi helt enkelt av säkerhetsskäl inte vill råka skicka iväg asp/php fel.. |
Citat:
fast den säkerhetskontrollen (huruvida php-fel visas eller ej) borde väl ligga hos den som tillhandahåller resultatet, dvs oss, på samma sätt som det görs så vid besök på en vanlig webbsida. ...men okej, är väl mycket en fråga om design och kan ju diskuteras i all oändlighet. Däremot tycker jag fortfarande att det inskickade SMS:et ska tas upp i statistiken (ev. som fel isf) eftersom det är pengar som dragits från den som skickat SMS och därmed borde betalas ut till den som tillhandahåller tjänsten även om det inträffat ett fel. På detta sätt skulle man då notifieras om fel och liknande så man kan åtgärda det. Som det är nu märker man inte av att något fel skett förutom om man är den som skickar SMS:et... |
Ni kommer få med dom i er log - det kommer dock ske på ett litet annorlunda sätt mot hur andra operatörer gör.
Vi är medvetna om att folk tyvärr använder sådana här tjänster för att bluffa till sig pengar.. Vi vill i största möjliga mån undvika sådana problem så de pengar som hör till sådana SMS kommer låsas (men synas på saldo etc) tills problemet är åtgärdat och utrett) Vi kanske är lite hårda med våra regler - men vi hoppas också att ni tar det som att vi är seriösa med vad vi gör.. T.ex har vi en miniålder på 15 år då det är först då man blir straffmyndig. Och för att sälja erotik/pornografi krävs det att man är 18 år. Vi är inte intresserade av att ha 100 tjejer i åldern 15-17 år som säljer sin MSN adress till högstbjudande :) (men visst - det är massor med pengar i det :)) och angående demo konto.. det kommer skapas.. men demokontot kommer sakna rättigheter för att skapa tjänster etc. Men kommer kunna kika på hur allting fungerar.. Vi har diskutterat en hel del idag med avseende på vad som skrivits här och har kommit fram till en hel del nyttiga saker tack vare er.. så.. tack så mycket :) |
Vad är intäkten på ett 30 kr sms ??
|
Det är lite olika beroende på operatör..
Telia 10,48SEK Tele2 8,96SEK Vodafone 9,43SEK beräknat på 60% då.. säljer man mycket ökar % automatiskt... |
Finns mypay kvar som företag?
Svarar inte på mail så man kan undra. Om det finns kvar undrar jag i vilka fler länder mypay finn tillgängligt? |
Varken jag eller min kollega har fått mail från dig.. skicka gärna till [email protected] igen
Vi finns i flera länder.. kontakta oss för en fortsatt diskussion om dina specifika behov |
Vill delge er mina erfarenheter angående Mypay.
Jag har sedan ganska lång tid haft med Mypay att göra och kan inte säga annat än att allt funkar helt klockrent. Blir det fel i svaret på skickat SMS så mailar man i nuläget dem så ordnas det inom en mycket snar tid (Erfarenheten säger max 24-timmar) Vad det gäller deras sajt med funktioner med mera så vet jag att allt kommer bli bättre än någon liknande verksamhet i världen och det är ingen överdrift. Att Mypay dessutom blev ett AB för inte så länge sen stärker bara deras ställning på marknaden. Men barnsjukdomar finns alltid och det är vi många som kan intyga. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson