![]() |
Undrar vad de flesta av er har läst på gymnasiet och ev på högskolan/univetsitetet ?
ska gå mitt sista år nu på natur - natur. Det mesta pekar på att det blir data och systemvetenskapligt kandidatprog som kommer att läsas senare. Vore intressant att veta vad ni läste/läser och om hur ni trivs o så med era utbildningar. |
Gymnasieekonom är jag. Alltså Samhälle ekonomi på gymnasiet. Inget som jag använder i mitt dagliga arbete dock.
|
Börjar gymnasiet nästa år, ska ta IB med inriktning på natur (tror jag). Inte bestämt mig helt än :)
|
civilingenjörsexamen - D-linjen, LIU
|
Citat:
|
Citat:
|
Livets skola :) Skämt åsido, Masters of Media när det var i ropet och begav sig kring millennieskiftet samt lite programmering på Chalmers.
|
Livets skola. Men äger en .edu-domän. :-)
|
Citat:
civilingenjörsexamen - Y-linjen, LiU |
masterexamen it på cth
|
"IT-Programering" - Dock inget jag använder mig av i arbetet... Kom på hur mkt roligare det är att hyra in Indier :)
|
Samhäll omvårdnad, är alltså undersköterska i botten. Vilket jag inte jobbar som nu.
Funderar på att läsa vidare på högskolan nästa höst, vill hitta någon kombination av programmering/webbdesign, företagande och försäljning på internet. Får se vad de blir. |
100p datavetenskap-fail på LiU + 20-30p misc. Jag funderar/har funderat på att läsa mer men inte riktigt kommit till skott (ekonomi). Tror att det är viktigt att ha erfarenhet från den akademiska världen och beundrar dem som klarade av att slutföra en eller två examina på det hela men tycker samtidigt att en examen mest är ett bevis på att man klarade av att ha riktigt jävla tråkigt i 3-5 år av sitt liv.
Det som räknas är vad man klarar av att slutföra i verkligheten. Det bästa beviset på det är tragiskt nog pengar. Akademiska förutsättningar är bara en förberedelse på detta. Att lyckas är inte bara ett koncept av pengar eller akademiska poäng, det är vad man gör av sitt liv i det stora hela. De flesta jag är bekant med som har lyckats "bra" har noll till inga akademiska poäng även om deras avkomma ofta har det. Utbildning är viktigt men det är vad man gör av sin övriga tid som räknas (om det nu är att hänga på krogen, vara musiker eller att vara datahacker är inte så relevant bara man är nöjd). Peace. |
hoppade av 3e året på gymnasiet.. ångrar det inte, för min skola sög hårt.. men ska läsa upp dom någon gång, när ja ska plugga vidare :)
edit.. gick teknik inriktning datanörd. |
Systemutvecklare, 80p + misc. kurser.
Det absolut bästa valet jag gjort, nu jobbar jag på mitt drömföretag. |
John Bauergymnasiet - IT Programmet med inriktning programmering
|
Många östgötar här... fiint :D
|
Citat:
|
Teknisk Fysik, Lund
|
IT, hoppas inte behöva jobba som datortekniker eller liknande i framtiden.
Design & Formgivning är det som gäller för mig. |
IT-Media på John Bauergymnasiet. Slappt som fan! xD
Går in på tredje och sista året nu till hösten, 25:e augusti. *Jippi* :D |
Portalens Gymnasium - Digital produktion.
Börjar läsa till civilingenjör (med inriktning på datateknik) nästa höst. Måste läsa tekniskt basår först. Detta kommer att göras i Lund. |
Civilingenjörsexamen (Teknisk Fysik, LTH), doktorsexaman (95% klar), diverse datakurser och påbörjad MBA.
|
Civ.ing. - bioteknik
|
Citat:
Gick NV på engelska på gymnasiet, börjar Civ. Ing. IT på chalmers nu i höst som jag förhoppningsvis tar mig igenom. |
Personbilstekniker, Sydskånska gymnasiet Ystad
|
39 (nya sortens) högskolepoäng inom ekonomi.
|
Civilingenjör i Datateknik, 2 år kvar.
LTH i Lund. |
Civilekonom (Företagsekonomi). 160 poäng i Lund.
Jag kan rekommendera alla att läsa 1-2 år på universitet. Det räcker normalt för att lära sig ett akademiskt tankesätt. Det har man användning av livet ut, oavsett yrkesinriktning. |
Läser andra året på marknadsföringsprogramet på växjö universitet, @ 180 poäng.
|
Gourmékock 3 år på gymnasiet, jobbat en massa i bar med. Sen omutbildad till programmerare, 2 år KY i Sundsvall. Nu jobbar jag som Support/databas ansvarig på TietoEnator/Probroker i Oslo.
Har eventuellt lite planer på att läsa mer ekonomi om några år. |
50p. Datavetenskap, LIU (gjorde andra roligare saker än att plugga där under de åren. :) )
120p. Medieteknik, KTH (rev av en examen på KTH för att ha beviset. Ganska värdelös utbildning. Kanske har blivit bättre nu, men rekommenderar istället LIUs Medieteknik). Använder inte utbildningarna så mycket. Är självlärd på det jag gör på fritiden i min egna firma, sen jobbar jag även heltid på SEB med systemförvaltning och affärsutveckling. Fick mest i bagaget från LIUs Datavetenskap gällande programmering och logiskt tänkande (riktigt bra utbildning) och övriga aktiviteter i Linköping gav rikligt med ledarskap och gruppsamverkan. Kände dock att den utbildningen var lite för teoretiskt för mig. Linköping har annars det bästa studentlivet enligt min mening. :) |
3 årig gymnasieutbildning, "Media" som det så fint hette när det väl begav sig 1997 :)
Sågs som "klipp & klistra-linjen" bland många :P |
Informationsteknologi - kantidatexamen i datateknik
|
Gick samhäll-ekonomi på Värmdö Gymnasium, för en sådär 10 år sedan. Kuggade ekonomin rätt så hårt eftersom jag skolkade och lärde mig själv Internet. Utmärkte mig istället som första elev att bli avstängd från all datoranvändning på skolan. Jag var 1337 innan begreppet myntades :ph34r:
|
Citat:
|
|
Citat:
|
Master - International Project Management (Chalmers)
Examen från Chalmers - Maskiningenjör |
Bachelor i elektronik från KTH. Det var 3 år semester så jag hann starta upp 2 företag.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson