![]() |
Det är svårt att logga in via webmailen samt att det ofta dyker upp "login failed" trots att man har angett rätt uppgifter. Det går även segt att ladda ned alla e-post till outlook express och så här har det varit ett tag nu.
Det är också väldigt segt att öppna e-posten via webmailen hos Loopia. Någon mer som har problem med detta än bara jag och mitt ex? |
Citat:
|
Har varit dålig ett år nu cirka. Det roliga är att de vet vad som brister men åtgärdar det inte.
Ska bli såhär i framtiden: http://blogg.loopia.se/?p=127 |
Står även stort med gul bakgrund på startsidan:
"E-postproblem Vi har för tillfället stora problem med vår e-posttjänst. Detta påverkar både inkommande och utgående e-post samt vår webbmail. Detaljerad information om detta hittar du i vår driftblogg." |
Detta problem har nu funnits i 3 dagar, skandal är vad det är. Går inte att nå dem på telefon heller, suttit hela dagen.
|
Jag har full förståelse för Loopias problem, vi upplever liknande problem här på Surftown. Våra åtgärder påminner också om varandra, dvs fler och snabbare servers med bättre loadbalancing för att hantera den sjuka mängd spam som träffar våra servers.
Resultatet blir att stora resurser läggs på att ordna med spam, istället för att läggas på lite mer roliga saker såsom förbättringar och nya funktioner för kunden. Så grymt otroligt tråkigt... |
Spam är den stora boven i dramat. Skulle råda de som har viktiga tjänster (och övriga likaså) som påverkas att gå ifrån "vanlig" mejl så långt det är möjligt och gå över till interna system där man också har betydligt bättre kontroll över vad som går in och ut. På det viset underlättar man också för webbhotellet och försvårar åtminstone något för spammarna.
|
För er som är trötta på Loopias ständiga e-postproblem kan ni med fördel byta över till Gmail.
Regga på: http://www.google.com/a/help/intl/sv/busin...plications.html Sedan bara att lägga till de adresser du använder och mejla Loopia om att ändra Cname för vald domän. Fungerar klockrent. |
daniel, fungerar det att använda gmail som utgående smtp server samt kan man använda extern imap klient och imappa?
|
jgabor, har ni provat att köra greylist? greylist tar bort runt 60% spam direkt utan att belasta servrarna. Jag gick över till greylist för ett tag sedan och jag tycker det fungerar utmärkt, och jag har för mig att oderland också kör greylist med bra resultat
|
Har också upplevt problemen. Dock har ett mailkonto fått upp speeden igen för två dagar sen.
Min räddning har varit att ha ett gmail-konto med forwards från alla andra mailkonton. Sen gör man bara ett Filter och väljer vilken färg och märkning mailen från de olika adresserna skall ha. Går exempelvis att välja att all inkommande epost ifrån en adress (Skriv: *@endomän.se) skall få en label. När man svarar på mailen så kan man välja vilken mailadress det skall se ut som svaret kommer ifrån. Mycket smidigt! |
Lånar tråden lite, kan man komma ifrån böket med reply-to i utgående mail med g apps?
|
Citat:
|
Citat:
|
|
Dom kunde ju iaf svara på supportmail, flera dagar och flera mail utan svar.. Vad är det som händer egentligen? Mitt abbonemang går ut snart, aldrig mer loopia!
|
Någon mer som har fortsatt krångel med Loopias webmail?
Ofta går det inte att hämta ned mailen samt att det går väldigt segt fortfarande. |
Citat:
|
För min del väldigt dåligt fortfarande.
Får mina mail med 2-3 timmars fördröjning. Precis när detta började någon vecka sen hade jag 650 spammail i inkorgen en morgon,vanligtvis kanske man har 5-10 på sin höjd. det forstatte med mängder med spam under dagen,efter det så har emailen varit som den är nu,fördröjd,långsam,onåbar. Undra om det har något samband. <_< |
Loopia är piss att de inte lyckas få sin mail att funka som den ska.
Betalar man för en tjänst så ska den fungera. Jag får in mail med mer än 5 timmars fördröjning och upp till en dag och det under all kritik. Jag förväntar mig att loopia börja informera mig som kund och fixa så att jag får skälig ersättning för all förlorad tid och frustration. Och alla som säger att man ska skaffa sig något annat så betalar jag för att få en fungerande mailtjänst av Loopia. |
Word på det Nicklas.
De ska informera och betala nu. Allt som återstår om de inte vill ha massflykt och förlora allt sitt förtroende. Självklart en publik ursäkt också. |
Orden hamnar inte alltid där man vill ;)
Jag har väntat på viktiga mail idag och fortfarande inte sett röken av dem. Jag har tyckt att mailen betett sig konstigt ett par dagar när man kollar tiderna så ser man att det rör sig om timmar i fördröjning på allt inkommande. Kan inte tänka mig att Loopia kommer med en offentlig ursäkt och ersättning skulle vara lika stort som högvinst på lotto. |
Jag kan helt omöjligt förstå varför nån skulle vilja köra nått annat än gmail/google apps?
|
Citat:
Jag skickade mail till dom idag, där jag kräver tillbaka våran abonemangsavgift. Nu flyttar vi hela skiten till binero istället. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Google scannar varje mail och ger sen användarspecifik reklam beroende på vad som skrevs i mailet, hur mkt info dom sen lagrar vill dom ej tala om.
Citat:
|
Loopia har funkat i 6 år och jag har betalat för tjänsten.
Google är ett bolag som sköts av mexikanska robotar som inte kan svara på e-post eller hållas ansvariga i en svensk domstol när de gör bort sig. Dessutom låg väl deras tjänst nere 15 timmar förra veckan? Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Snacka om att man är paranoid och man har problem med att ett datorprogram triggar annonser på vissa ord. Är man så paranoid borde man sluta maila och börja leverera sin brev personligen. |
Citat:
|
Citat:
Finns både en gratisversion och betalversion. I betalversion ingår support och SLA-avtal. Nu har jag inte testat loopias webbmail men jag kan inte tänka mig att den är mycket bättre än t.ex. hotmail eller annan webbmail vilket motsvarar 5% av det Gmail klarar. Gmail är ju mer kompetent än ett mailprogram i datorn. Sedan kan man även laddar ner Gmail-applikationen i mobilen så har man sin mail tillänglig med en knapptryckning överallt där man har mobiltäckning. Helt överlägset alla andra maillösningar jag testat. |
Citat:
|
Citat:
|
Jag menar naturligtvis att dom lagrar godtyckligt valda uppgifter i egna databaser som användaren inte har någon kontroll över. Ditt egna konto bestämmer du själv över, vilket är en viss skillnad.
|
Citat:
|
Citat:
|
Ok, jag är inte så teknisk men någon här kanske vet. Jag kommer förstås inte åt webbmailen, det har nog framgått att det är stört omöjligt.
Men på kontorsdatorn kör jag Thunderbird. Ibland kommer ett gäng mail igenom, så jag ser ämnesraderna, Men det verkar som om Thunderbird är beroende av uppkopplingen mot servern för jag kan inte öppna dem. Finns det någon inställning som styr att jag kan jobba offline, och åtminstone läsa de mail jag har fått? Har inte tänkt på detta förut så innan Loopia fick problem så visste jag inte ens att Thunderbird funkade på det här sättet. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson