WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   canvasframkallning.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30773)

xsajt 2008-07-27 19:00

Tja!

Har precis dragit igång ett nytt projekt där vi ska sälja canvastavlor. Eller rättare sagt canvasdukar med dina egna foton på.

Skulle gärna vilja ha lite feedback på webbsidan och dess design. Behövs det mer information på sidan? Förstår man hur man ska göra? Känns den trovärdig? Lite allt möjligt sånt.

Adressen är canvasframkallning.se.

Tack på förhand!

kalasboll 2008-07-27 19:15

Snygg sida. Jag gillade logotypen fast dess typo är jag lite osäker på, men den funkar helt klart.

Själv sidans main-del är förskjuten åt vänster jämfört med menyn och logotypen och skapar lite obalans.

Texten i prisexempel borde ha lika mycket padding ner som upp i rutan. Just nu känns texten nertryckt.

Tycker även att alla menyalternativ bör komma bredvid varandra med samma avstånd, köpvillkor och om oss försvinner och ser malplacerade ut.

Annars gillade jag sidan, sköna färger och skön grafik.

xsajt 2008-07-27 19:34

Tack så mycket för komplimangerna och tipsen!
Du kan ha rätt i att menyn och loggan ska flyttas till vänster ör att passa med maindelen, vet inte riktigt varför jag har gjort så :)
Tanken med köpvillkor och faq var väl att de handlade lite mer om företaget än om själva produkten man säljer. Därför tänkte jag det kunde varit snyggt och skilja lite på det, men det kan vara som du säger. Får testa mig fram lite imorgon angående det. Är inte helt nöjd nu det erkänner jag :)

kalasboll 2008-07-27 20:04

Citat:

Originally posted by xsajt@Jul 27 2008, 19:34

Tanken med köpvillkor och faq var väl att de handlade lite mer om företaget än om själva produkten man säljer. Därför tänkte jag det kunde varit snyggt och skilja lite på det [...]

Du kan alltid testa den enkla vägen att lägga in ett streck mellan de två "kategorierna". Tog mig friheten att visa på en bild

Dock kan du ju absolut lösa det snyggare än mig :)

mynameisfredrik 2008-07-27 21:43

Har bara ett ord för din sida; WOW!

1. det dock som stör mig är den svenska flaggan, skaffa en bättre eller gör något häftigt med den svenska flaggan som bild.
2. har du Fskatt eller FA-skatt?
3. jag skulle gärna se bilder på vilka ni är och ett kontaktformulär.
4. Dock tror jag inte namnet slår in, känns för långt tyvär

Sedan känns det mer som saknas men av någon anledning så kan jag inte komma på det.
Kanske i framtiden man beställer ifrån dig istället för den jag har nu.

lycka till och ha ett trevlig sommar
Fredrik J

xsajt 2008-07-28 10:36

Tack ;)

1. Jo den har väl egentligen ingen direkt funktion. Tyckte bara dt kändes tomt där ute i hörnet så jag ville ha lite grafik där. Ska försöka komma på något
2. Mm, det måste jag ju givetvis skriva till, bra!
3. Bilder är också en bra grej. Ska jag också fixa
4. Namnet är väl inget att göra åt nu :)

Tack för tipsen, det är precis sånt jag behöver veta!
Ha en trevlig sommar du med!

mynameisfredrik 2008-07-28 13:50

Citat:

Originally posted by xsajt@Jul 28 2008, 10:36
Tack
1. Jo den har väl egentligen ingen direkt funktion. Tyckte bara dt kändes tomt där ute i hörnet så jag ville ha lite grafik där. Ska försöka komma på något
2. Mm, det måste jag ju givetvis skriva till, bra
3. Bilder är också en bra grej. Ska jag också fixa
4. Namnet är väl inget att göra åt nu
Tack för tipsen, det är precis sånt jag behöver veta
Ha en trevlig sommar du med

Kom på lite mer nu:

Betallning:
* Postförskott
* Förskott till Bankgiro & plusgiro
* Faktura
* Direktbetalning via Internetbank

Jag tycker alla som har affärer bör kunna ha dessa med också.
Satt och tänkte på det där med flaggan om du bara skall ha i sverige så slopa den direkt om inte så finns det snygga flaggor i från famfamfam.com.

Ni bör se över er Force Majeure text, den ser lite kopierad ut ifrån andra.
sedan support texten bör ni se över mer, jag tror till och med skriva om den.
Support bör ni kunna ge till era grejor annars vara ni nog inte länge tyvär på marknaden, för en besviken kund kommer ej tillbaka.

om jag inte heller är blind så såg jag ingen text med Ägandesrättförbehåll, Ansvar för fel, Outlöst försändelse & Transportskadat gods.

ni bör tyvär gå igenom texterna på köpvillkor mer, allt känns kopierat ifrån andra sidor och vissa delar bör inte stå skrivet så som det gör nu. Se hur era konkurenter har det och återkom om det är något mer.

Ni kanske skall skriva ut att ni har rätt att ändra priserna utan kundes klargöran, eller hur det nu heter.

Lev gott & må väl
Fredrik J

al'Thor 2008-07-28 13:56

Har int ehunnit kolla så mycket än, men jag får sido-scrollbar på sidan... Och om jag scrollar ut åt höger så är det en del "tomt utrymme" där med bara bakgrundsfärgen...

Sitter med FF3 på OS X 10.5

xsajt 2008-07-28 13:57

Det där med betalning är en grej som jag tänkt implemetera senare. Problemet är att jag inte har någon budget att betala höga startavgifter med. Finns det någon som erbjuder dessa betalningssätt men som är hyffsat billigt att starta med? Har ju certitrades kortbetalning och tycker dem har perfekta priser för mig. Men tyvärr är de ju bara kortbetalning och inget annat.

Ska låta någon mer kunnig kolla igenom texter. Vet att det är mycket bristfälligt skrivet plus att köpvillkoren inte är riktigt som de ska.
Flaggan åker bort nu då! :)

goose 2008-07-28 14:07

Snygg sajt, dock under beställ så hamnar kundvagnen och prisexempel -boxarna över den stora beställ-boxen. (IE7). Får tipsa sambon om denna då hon vill framkalla lite på canvasduk :). Man kanske kan hämta upp sina tavlor iomed att ni finns i Göteborg?

mynameisfredrik 2008-07-28 14:18

Citat:

Originally posted by xsajt@Jul 28 2008, 13:57
Det där med betalning är en grej som jag tänkt implemetera senare. Problemet är att jag inte har någon budget att betala höga startavgifter med. Finns det någon som erbjuder dessa betalningssätt men som är hyffsat billigt att starta med? Har ju certitrades kortbetalning och tycker dem har perfekta priser för mig. Men tyvärr är de ju bara kortbetalning och inget annat.
Ska låta någon mer kunnig kolla igenom texter. Vet att det är mycket bristfälligt skrivet plus att köpvillkoren inte är riktigt som de ska.
Flaggan åker bort nu då *

Bristfällande tycker jag inte dock känns den bara kopierad ifrån andra sidor, dock bara en känsla inget annat än så. som sakt bort med flaggan om du inte skall ha i andra länder och sätt något annat där, kanske en order-telefon nummer eller liknande.

Bankgiro & plusgiro är inte dyra, jag har hört för mig och tror all bägge lande runt 500max och lite överdrivet på ett år, internetbanken skall inte heller vara dyrt dock kommer jag ej ihåg priset men maila dom bara så får du snabba svar.

ang. namnet tror jag några kommer stava fel på grund av det långa namnet/adressen/url ha en korta men du kan hetta samma.

lycka till...

xsajt 2008-07-28 14:22

Eftersom jag utvecklar i FireFox så har jag märkt mycket fel under tiden i IE. Får ta å kolla det du säger. Upphämtning kan vi nog ordna. Har ju iofs ingen lokal eller så där vi håller till men men :)

Bankgiro har jag redan men är inte säker på om jag vill erbjuda faktura utan en mellanhand. Kan bli mycket strul med obetalda osv :(

mynameisfredrik 2008-07-28 14:27

Citat:

Originally posted by xsajt@Jul 28 2008, 14:22
Eftersom jag utvecklar i FireFox så har jag märkt mycket fel under tiden i IE. Får ta å kolla det du säger. Upphämtning kan vi nog ordna. Har ju iofs ingen lokal eller så där vi håller till men men
Bankgiro har jag redan men är inte säker på om jag vill erbjuda faktura utan en mellanhand. Kan bli mycket strul med obetalda osv *

faktura utan en mellanhand behöver inte blir strulit mer än det skulle behövas, men kontrollera upp personerna mer bara..

men alla är inte helt oskyldiga men du avgör själv...
har skickat ett pm till dig med bättre namn/url

Ha det
Fredrik j

evomedia 2008-07-28 19:30

Snygg sida, väldigt stilrent=) kommer nog använda:D tjejen tjatat ett tag om att förstora en bild på oss men detta blir ju snyggare=)

xsajt 2008-07-29 22:35

Mm, kommer jag erbjuda fakturering så känns det som att jag kommer gå via kreditor. Någon som har erfarenheter av dem?

hehe, jo detta blir klart snyggare kan jag lova :) Har försökt hålla den stilren så det var bra att du sa det. Hoppas det attraherar kunderna!

Martin™ 2008-07-29 23:49

Jag tycker hemsidan ser stilren och professionell ut och det kommer nog många av dina kunder uppskatta. Det enda som jag skulle ändra med utseendet om det var min sida, är att kapa 5mm från headern och lägga till "Startsida" i menyn. Haha, efter den värdelösa feedbacken så ska du faktiskt få ett riktigt bra tips som kan göra att fler besökare vågar beställa.

Gör en exempelguide på sidan där du steg för steg visar hur det hela går till, från att man tar kortet, till att man klickar på betala och avsluta sen med en bild på den färdiga produkten.

Jag skulle iaf uppskatta det, för jag beställer inte något för 500kr om jag inte vet vad jag får.

Jonathan P 2008-07-30 09:56

Snygg sida! Men gör e-postadressen i sidfoten klickbar.

Martin™ 2008-08-02 16:35

xsajt, jag läste på ett annat forum att du testat att beställa från din egen sida.. fick du rabatt eller? ;)

Jimpsson 2008-08-02 17:19

xsajt: En fråga bara, hur gör du canvasdukarna? :) Vore roligt att veta.
För övrigt tycker jag din sida är skit snygg!

xsajt 2008-08-03 01:54

Hehe, klart jag fick rabatt, en rejäl sådan! Måste ju marknadsföra sidan på lite olika ställen :)

Just canvasdukarna köper jag :) för att få fotot på så använder jag en skrivare, tro det eller ej :P

Jimpsson 2008-08-03 11:41

Citat:

Originally posted by xsajt@Aug 3 2008, 01:54
Hehe, klart jag fick rabatt, en rejäl sådan! Måste ju marknadsföra sidan på lite olika ställen :)

Just canvasdukarna köper jag :) för att få fotot på så använder jag en skrivare, tro det eller ej :P

Men hur får du igenom en 60cm x 100cm stor canvasduk genom skrivaren? :P Har du en väldigt stor skrivare?

xsajt 2008-08-03 13:42

Trycker man tillräckligt mycket så går pappret igenom även i en liten A4-skrivare :S Nä, jag har skrivar eom är ca 1.5m bred.

xsajt 2009-06-21 14:11

Bumpar den här tråden för att få lite ytterliggare feedback. Främst vad gäller försäljningsbiten men även funktionalitet och design.
Någon som har förslag på hur man kan utveckla förstasidan till att bli mer säljande? Är det något som ni tycker fattas för att man ska vilja genomföra ett köp?
Kom gärna med feedback på allt möjligt :)

url: canvasframkallning . se

Draqir 2009-06-22 10:32

Man ser inte vart man är i menyn förutom på "Linnesäckar". De ljusgråa länkarna bör vara lite mörkare.. Bara aningen.

Den horisontella avdelaren och den vid botten bör tas bort. Fyller ingen funktion förutom att göra designen lite fulare. Det är väldigt tydligt avdelat ändå.

Någon stil på form fieldsen skulle också vara trevligt under kontakt.

tomas77 2009-06-22 11:14

jag gillar sidan men som du säger, framsidan är inte direkt säljande. Punkterna du listar vad som ingår skulle kunna vara större och tydligare.
Ex "Framkallning på canvasduk (390g/m2) med kalibrerade färger Läs mer!" - de flesta kunder bryr sig nog inte direkt om vilken slags duk (390g/m2) det är och att det är kalibrerade färger säger nog inget för snitt-användaren utan man tar nog för givet att färgerna blir bra om man köper en tavla för 1000kr. Så istället för "Framkallning på canvasduk (390g/m2) med kalibrerade färger Läs mer!" skrik ut "Ditt favoritfoto som tavla, från 190kr! Läs mer"

På framsidan finns även rubriken "Färdiga canvastavlor" men ingen länk där till "galleriet". Kör på en stor knapp å skrik ut "Så här fett blir resultatet" :)

Bara några förslag. Lycka till!

allstars 2009-06-22 11:37

Jag är nyfiken på Köpvillkoren och speciellt Ångerrätt.
Det är ju specialtillverkade produkter och känns som det är svårt (om inte omöjligt om man laddar upp eget motiv).

Hur hanterar du dessa?

Man bör kanske få fram vad som gäller här.

Så här säker Distansköplagen
Citat:

4 § Bestämmelserna om ångerrätt i 9–16 §§ gäller inte
distansavtal om

1. en tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens
samtycke under ångerfristen,

Och sen såg jag att vi är grannar. Hej Hej! :)

xsajt 2009-06-22 23:20

Dragir: Du måste kommit in på fel sida :) Hur kom du till den?

Tomas77: Bra förslag, det där med dukkvalitet beror nog lite på att jag även vill komma åt de avancerade köparna, men kanske måste tänka över min målgrupp lite trots allt. En säljtext som den du föreslog kan nog fungera fint, ska försöka mig på något!

allstars: Ångerrätten kanske måste vara mer tydlig ja. Som det är nu så är vi ödmjuka vad gäller det men inget man vill skylta med och på så sätt få kunder som vill jävlas :) Vet inte om man ska skriva ut det helt enkelt, tror du det gör att man säljer mer?
Hej hej på dig med! Det är en bra stadsdel att bo i tycker ja :)

Undoredoo 2009-06-23 13:06

I stora drag tycker jag att det ser schysst ut, men:

- Det känns lite 90-tal att dimensionera bilder via HTML, som det är gjort under "Färdiga tavlor". Vissa av bilderna är mellan 1-3 MB, vilket kanske inte känns helt befogat som thumbnails i löpande innehåll.

- Tycker att texten skulle behöva luftas lite på några ställen. Märks tydligt under exempelvis Presentkort. Lite styckeindelning och eventuellt större radavstånd skulle nog inte skada där.

- Puffen för Fri frakt skulle jag spontant placera någon annanstans. Den känns inklämd och malplacerad. Kanske flytta den till prisexempel-boxen eller kanske komponera ihop den med 3D-tavlan på startsidan.

- ...och när jag ändå är inne på 3D-tavlan så går det nog att göra den lite mer verklighetstrogen (vilken jag antar är ambitionen). Det är lite Powerpoint över den i nuläget. Om man snyggade till kanterna och arbetade med lite diskreta skuggor så skulle den ge ett proffsigare intryck, tror jag. Kanske rent av fotografera en riktig ram med tom duk, i önskad vinkel, och sen gå loss med retuscheringen.

Det var mina tankar. Bra jobb.

design.se 2009-06-23 13:09

Citat:

Originally posted by xsajt@Jun 22 2009, 23:20
Dragir: Du måste kommit in på fel sida :) Hur kom du till den?

Märkligt...första gången jag provade så kom jag också till den siten. Jag t o m kopierade urlen och klistrade in, så ingen felstavning...???

Present 2009-07-05 23:13

Hej,

White space is not lost space-devisen vill jag framhäva. Tycker det är för mycket text så jag känner inte någon lust att läsa genom allt som står på framsidan. Försök framhäv det viktigaste.

Jag tror mycket på nummerlista. "Så här gör du"-listan:

1. Ladda upp din bild
2. Välj storlek
3. Klart

Nu är känslan att all info är på framsidan. Lägg istället den informationen som folk är benägna att leta efter under en FAQ.

Så tror jag...

Lycka till!

Stenlandet 2009-07-05 23:26

Snygg sida! men kolla till felen i HTML valideringen. http://validator.w3.org/check?uri=ht...Inline&group=0

tartareandesire 2009-07-06 07:52

Citat:

Originally posted by Stenlandet@Jul 5 2009, 23:26
Snygg sida men kolla till felen i HTML valideringen. http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...=Inline&group=0

Inte alla bryr sig om att sidorna validerar men nu så ser det inte så bra ut i Firefox.

xsajt 2009-09-14 16:37

Med risk för att verka tjatig så tänkte jag återigen ta hjälp av er på forumet. Har ändrat framsidan till att försöka vara lite mer säljande, vad tycker ni om det?
Skulle även behöva lite feedback på beställningsprocessen. Sidan efter man laddat upp en bild är omgjord och jag vill veta om den är lätt att förstå eller om ni inte fattar nåt av alla val. Kundvagnen har också fått sig en liten uppdatering. Säg nu vad ni tycker :)

allstars 2009-09-15 09:09

Högre radavstånd i löptexten för högre läslighet. Radlängden är lite väl långa kan jag tycka.
Upplägget på förstasidan är bra, dock.

Just tillvalsidan förstår jag inte vilka storlekar man kan välja. Är det fasta borde det finnas en dropdown istället, men är det dynamiskt är det bra :)

xsajt 2009-09-15 10:34

Ska kolla över radavstånd och radlängden. Känns förstasidan seriös? Funderar nämligen på ett trygg e-handel certifiering. Vad tror ni om det?

Man kan välja storlekar dynamiskt, alltså vilka du vill. Höjden anpassas dock efter bildens proportioner. Det känns som jag inte förmedlar detta på ett smidigt sätt. Det är nog många som blir förvirrade kan jag tänka mig.

allstars 2009-09-15 16:52

Jag gick nog ett steg längre och tänkte att det var jobbigt med dynamisk längd för dig som printar ut "skiten". Du måste väl skära olika storlekar för varje beställning?!
:)

xsajt 2009-09-15 17:53

haha ok. Skära är inte jobbigt, det tar någon sekund. Det är mer jobbigt att ha alla olika kilramar :)

kalasboll 2009-09-16 16:00

Det enda jag inte gillar är bakgrunden till "Foto på canvastavla"-rutan :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson