WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Blondinbella utsatt för övergrepp (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30665)

Samben 2008-07-21 12:17

Nyhet:
Natten till igår rapporterade Isabella Löwengrip mer känd som blondinbella att hon åker hem en vecka tidigare än planerat från Italien. Detta efter att hon varit på en nattklubb och utsatts för övergrepp. Vad för övergrepp är fortfarande okänt.

“Jag mår inte speciellt bra efter övergreppet, därför bokade mina föräldrar en resa hem imorgon. Jag har gråtit länge, känt skam, äcklad men nu är jag mest arg. Fast samtidigt undrar jag varför det skulle hända mig”, skriver hon på sin blogg.

Diskussion
Så, vad säger ni kära WNare... Sant eller ett PR-trick?

patrikweb 2008-07-21 12:31

Vem fan bryr sig?

Westman 2008-07-21 12:32

Tja, något har säkert hänt men om det objektivt sett är ett övergrepp kan jag inte uttala mig om. Utifrån det jag har läst om henne och vad hon svarat i intervjuer så verkar hon vara ett typexempel på dum blondin utan självinsikt och distans. Sånt kan leda till diverse otrevliga situationer på ställen där alkoholintag förekommer. Oftast med en motpart som är nästan lika korkad...

Spindel 2008-07-21 12:33

Citat:

Originally posted by patrikweb@Jul 21 2008, 11:31
Vem fan bryr sig?

Precis. Hon är ju inte den första som har åkat ut för "övergrepp" (vad det nu menas med det - våldtäkt?) men alla grinar inte ut med det i en blogg eller i media.

Spindel 2008-07-21 12:35

Citat:

Originally posted by Westman@Jul 21 2008, 11:32
Tja, något har säkert hänt men om det objektivt sett är ett övergrepp kan jag inte uttala mig om. Utifrån det jag har läst om henne och vad hon svarat i intervjuer så verkar hon vara ett typexempel på dum blondin utan självinsikt och distans. Sånt kan leda till diverse otrevliga situationer på ställen där alkoholintag förekommer. Oftast med en motpart som är nästan lika korkad...

Som en korkad feminst hade sagt det:

"Vi ska väl kunna gå nakna på krogen bland fulla grabbar utan att bli taffsade?"

Viktor 2008-07-21 12:36

.

Oskar Lindgren 2008-07-21 12:38

WN <3

Johan H 2008-07-21 12:40

1. Hon är 17 år
2. Hon åkte utomlands
3. Hon gick ut på en klubb
4. Hon drack alkohol

Det är aldrig tjejens fel såklart. Men för guds skull, tro inte att något annat land utanför skandinavien (- finland) är lika säkert som Sverige. Speciellt inte italien, grekland, spanien, turkiet eller bulgarien som är populära resemål.

elitasson 2008-07-21 12:44

Lite fel forum att börja skapa en diskussion kring en över-hajpad tonåringsflicka som blivit miljonär på internet.

digiArt 2008-07-21 12:45

Oavsett om det är PR-trick eller inte, även om inte alla grinar i media, så är det åt h*vete.

Tjejer SKA kunna gå på krogen utan att bli tafsade på, oavsett hur mkt eller lite kläder de har på sig, eller hur kända eller okända de än är. Ni som inte hajar det bör ta er en funderare till.

Johan H 2008-07-21 12:53

Citat:

Originally posted by digiArt@Jul 21 2008, 12:45
Oavsett om det är PR-trick eller inte, även om inte alla grinar i media, så är det åt h*vete.

Tjejer SKA kunna gå på krogen utan att bli tafsade på, oavsett hur mkt eller lite kläder de har på sig, eller hur kända eller okända de än är. Ni som inte hajar det bör ta er en funderare till.

Vem säger emot dig? Ingen.

Men låt oss tänka logiskt.

Det finns en risk när du sätter dig bakom ratten i bilen att du kommer dö när du kör ut på gatan.
Du kanske blir påkörd, du kanske kör på någon, ena däcket kanske smäller och du kör av vägen och dör. Det finns flera saker som påverkar, har du druckit alkohol? Tar du starka mediciner? Vädret m.m.

Samma sak i detta fall. En underårig tjej, ensam utomlands, ute på en klubb som hon ej ens skulle komma in på i sverige, dricker alkohol m.m.
Jag säger inte att det är hennes fel, men hon är en jävla idiot och bör veta bättre. Nu skriver fjortisen på sin blogg att resebolagen bör informera bättre. Hon vill gärna framstå som en intelligent flicka som är involverad i MUF. Man skäms ju. 0 sunt förnuft.

Rpm 2008-07-21 12:55

Det är garanterat ett PR trick då hon håller på att bli bortglömd nu och blir desperat för media spotlight.

elitasson 2008-07-21 12:57

Citat:

Originally posted by Rpm@Jul 21 2008, 12:55
Det är garanterat ett PR trick då hon håller på att bli bortglömd nu och blir desperat för media spotlight.

Dock har hon bra med besökare och hennes webbutik bellme går nog inte dåligt direkt, så tror faktiskt inte hon är på nedgång, vad det gäller besökare.

Men visst, det var ett tag sedan hon syntes till i media.

tartareandesire 2008-07-21 13:02

Citat:

Originally posted by patrikweb@Jul 21 2008, 12:31
Vem fan bryr sig?

Ja, vem fan bryr sig om andra människor....

grazzy 2008-07-21 13:02

Blondinbella rockar ju. Snälla alla ni som gnäller, gör nånting bättre än vad hon har gjort? Dessutom tycker jag inte alls hon framstår som särskilt korkad när det gäller. Att hon framställer sig själv som en bimbo på sin blogg ligger ju direkt i linje med vad som marknadsför henne.

Tror knappast hon skulle ljuga om att bli våldtagen / antastad heller, det är lite för stor risk att bli uppdagad som en fraud. Däremot tvivlar jag inte en sekund på att de maximerar exponeringen och gärna blåser upp händelsen tilll lite mer än vad det egentligen var.

tartareandesire 2008-07-21 13:05

Citat:

Originally posted by Johan H@Jul 21 2008, 12:40
1. Hon är 17 år
2. Hon åkte utomlands
3. Hon gick ut på en klubb
4. Hon drack alkohol

Det är aldrig tjejens fel såklart. Men för guds skull, tro inte att något annat land utanför skandinavien (- finland) är lika säkert som Sverige. Speciellt inte italien, grekland, spanien, turkiet eller bulgarien som är populära resemål.

Det är just därför jag är för ökad övervakning. Man ska kunna vara så säker som möjligt var man än befinner sig och vad man än gör. Så är det inte idag och att bara sätta upp några övervakningskameror gör oerhört mycket med små medel. På det viset undviker man risken att allt fler beväpnar sig.

grazzy 2008-07-21 13:14

tartare: http://www.guardian.co.uk/uk/2008/may/06/ukcrime1

Statistiken håller inte med dig.

christofer_a 2008-07-21 13:20

Lustigt att våldet ökar i UK trots att de har övervakningskameror överallt, det hjälper nog mest för att klara upp brott i efterhand eller om man har polis som övervakar shoppingstråk i realtid mot kända brottslingar.

Rpm 2008-07-21 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av elitasson
Citat:

Ursprungligen postat av Rpm

Dock har hon bra med besökare och hennes webbutik bellme går nog inte dåligt direkt, så tror faktiskt inte hon är på nedgång, vad det gäller besökare.

Men visst, det var ett tag sedan hon syntes till i media.

Jo, fast har man haft en sida som besökandet har ökat på från dag till dag och sedan mattas av så blir man ju frustrerad. Man har ju aldrig nog med besökare, utan man strävar ju mot att ta över hela Sverige :)

nudie 2008-07-21 13:32

Vad fan drar man till krogen för om man inte får tafsa? Då kan man ju lika gärna ha grabbkväll hemma.

Samben 2008-07-21 13:35

Citat:

Originally posted by patrikweb@Jul 21 2008, 12:31
Vem fan bryr sig?
Sett till hur många som läser tråden och deltar i diskussionen så verkar det som att folk bryr sig :/

Lumax 2008-07-21 13:36

Nu är det väl inte säkert att det ens handlade om ett fysiskt övergrepp?
Använde förövaren tång tro? ;)

tartareandesire 2008-07-21 13:36

Citat:

Originally posted by grazzy@Jul 21 2008, 13:14
tartare: http://www.guardian.co.uk/uk/2008/may/06/ukcrime1
Statistiken håller inte med dig.

För det första så ska man ta de slutsatser och siffror som presenteras i vanliga dagstidningar med en nypa salt. I detta fall så är det ju någon som fiskar extra pengar till sitt kontor också.

Bara 3% av gaturånen klaras upp med hjälp av kamerabilder? Vad säger det egentligen? Det står inget om hur stor del av de övriga 97% som det fanns kamerabilder på öht. Som artikeln också nämner, om man läser den ordentligt, så har man insett att det finns brister i systemet som man redan har hyfsat väl fungerande åtgärder mot.

Att den totala brottsligheten i landet ökat säger inte alltför mycket heller. Det bygger på antalet anmälda brott och sådana siffror kan man inte använda rakt av utan att titta på ett antal faktorer. I detta fallet så är ju antal brott per kameraövervakad yta jämfört med hur många brott som begåtts där innan kamerorna kom på plats det enda intressanta

patrikweb 2008-07-21 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb
Vem fan bryr sig?

Det dör och blir så många våltagna i världen varje dag, dock vem bryr sig om en dum blondin som medvetet utsatte sig rätt mycket för den risken att gå till en klubb i italien.

Skulle inte vara förvånad att hon medvetet gjorde så att folk skulle utsätta henne för övergrepp endast för att kunna ha något att skriva om.

Och nej tycker inte ett piss synd om henne i detta fallet. Hon får alla fall bra betalt för det på olika sätt.

LRantalainen 2008-07-21 13:38

Citat:

Originally posted by nudie@Jul 21 2008, 13:32
Vad fan drar man till krogen för om man inte får tafsa? Då kan man ju lika gärna ha grabbkväll hemma.

Jag hoppas du skojar.

grazzy 2008-07-21 13:45

tartare, nu tog jag bara första bästa länk som refererade till den forskningsrapporten. Här har du en bbc-länk om du tror mer på dem än guardian. http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2071397.stm

Senast jag läste om det här så har brottsligheten ökat i storbritannien, te.x. så har ett antal knivmord mot unga begåtts. Kameror gör bara att skurkarna får flytta lite på sig. Du kan ju te.x. flytta in i ett gated community med massa kameror och känna dig trygg, men det betyder inte att brottsligheten försvinner.

tartareandesire 2008-07-21 13:47

Citat:

Citat:

Originally posted by -tartareandesire@Jul 21 2008, 13:02
Citat:

Vem fan bryr sig?

Det dör och blir så många våltagna i världen varje dag, dock vem bryr sig om en dum blondin som medvetet utsatte sig rätt mycket för den risken att gå till en klubb i italien.
Skulle inte vara förvånad att hon medvetet gjorde så att folk skulle utsätta henne för övergrepp endast för att kunna ha något att skriva om.
Och nej tycker inte ett piss synd om henne i detta fallet. Hon får alla fall bra betalt för det på olika sätt.

Eftersom hon inte är lika intelligent som du och dessutom tjänar pengar på det så är det helt okej att hon blir våldtagen (nu säger jag inte att hon blev det)? Några tyskar för cirkus 70 år sedan hade liknande tankar.

Westman 2008-07-21 13:48

Citat:

Originally posted by grazzy@Jul 21 2008, 13:02
Dessutom tycker jag inte alls hon framstår som särskilt korkad när det gäller. Att hon framställer sig själv som en bimbo på sin blogg ligger ju direkt i linje med vad som marknadsför henne.
Jag vill påpeka att jag inte grundar min åsikt på hennes blogg för den har jag aldrig läst.

Ordet klappträ tycker jag passar bra på henne.

digiArt 2008-07-21 13:49

Citat:

Citat:

Citat:

Vem fan bryr sig?

Bara en reflektion, tänk på ditt varumärke, det påverkas av vad du skriver.

Du verkar inte ha mkt till övers för människor som de facto lyckas. Jag säger bara grattis till fröken Blondinbella för en framgångsrik blogg (som jag själv inte förstår varför någon egentligen läser), sen om hon lyckas slå mynt av sin tragiska händelse, grattis igen.

Hon ska inte behöva utsättas för någon form av övergrepp, oavsett vilken klubb hon går till, oavsett land. Ett nej är ett nej, hur full killen och/eller tjejen än är.

Westman 2008-07-21 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av LRantalainen
Citat:

Ursprungligen postat av nudie

Jag hoppas du skojar.

Jag vill nog påstå att det finns en del sanning i det han skrev. Det gäller dessutom alla tre könen.

tartareandesire 2008-07-21 13:52

Citat:

Originally posted by grazzy@Jul 21 2008, 13:45
tartare, nu tog jag bara första bästa länk som refererade till den forskningsrapporten. Här har du en bbc-länk om du tror mer på dem än guardian. http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2071397.stm
Senast jag läste om det här så har brottsligheten ökat i storbritannien, te.x. så har ett antal knivmord mot unga begåtts. Kameror gör bara att skurkarna får flytta lite på sig. Du kan ju te.x. flytta in i ett gated community med massa kameror och känna dig trygg, men det betyder inte att brottsligheten försvinner.

Nu handlar det tydligen om en relativt begränsad studie så man kanske inte ska dra alltför stora slutsatser av den ändå men att brottsligheten sjönk i 13 av 24 fall tycker jag är fullt tillräckligt för att det ska finnas en poäng med övervakningen. Att den ökade i 4 kan ju ha flera orsaker men det du nämner med att brottsligheten flyttar på sig kan ju vara en. Att de får flytta på sig kan ju dock vara bra i förlängningen då det blir lättare att komma till bukt med om de begränsar sig till vissa områden.

Samben 2008-07-21 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av digiArt
Citat:

Originally posted by -patrikweb@Jul 21 2008, 13:37
Citat:

Citat:

Vem fan bryr sig?

Du verkar inte ha mkt till övers för människor som de facto lyckas. Jag säger bara grattis till fröken Blondinbella för en framgångsrik blogg (som jag själv inte förstår varför någon egentligen läser), sen om hon lyckas slå mynt av sin tragiska händelse, grattis igen.

Hon ska inte behöva utsättas för någon form av övergrepp, oavsett vilken klubb hon går till, oavsett land. Ett nej är ett nej, hur full killen och/eller tjejen än är.

Word.

tartareandesire 2008-07-21 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av digiArt
Citat:

Hehe, det är inte första gången han gör bra reklam för sig =)

LRantalainen 2008-07-21 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av Westman
Citat:

Originally posted by -LRantalainen@Jul 21 2008, 13:38
Citat:

Ursprungligen postat av nudie

Jag hoppas du skojar.

Jag vill nog påstå att det finns en del sanning i det han skrev. Det gäller dessutom alla tre könen.

Är väll en helt annan femma om båda parter flörtar med varandra, men du kan ju inte mena allvar att man går fram ut på krogen & tafsar på en okänd människa?

Jonathan P 2008-07-21 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Johan H
Citat:

Originally posted by -digiArt@Jul 21 2008, 12:45

Vem säger emot dig? Ingen.

Jo Spindel.

Citat:

Ursprungligen postat av Spindel
Som en korkad feminst hade sagt det:

"Vi ska väl kunna gå nakna på krogen bland fulla grabbar utan att bli taffsade?"

patrikweb 2008-07-21 14:45

Jag vågar stå för mina åsikter alla fall, inte låttsas att det är så synd åt henne.

En frisk person skulle inte göra massa PR för att tjäna pengar om det varit riktigt övergrepp.

Och varför skulle det vara mer synd om henne än alla andra som råkar ut för det dagligen.

Tez 2008-07-21 14:55

Jag lider med Blondinbella och det hon nu går igenom. Jag blir positivt förvånad över hur många av er grabbar som faktiskt verkar förstå vad det handlar om. Eller åtminstone förstår att det är en jättestor grej. Det är inte en "incident", det är en enormt stor sak som kan påverka resten av livet. Det är en extremt djup chock som sitter kvar i kroppen länge, även om man tycker att man kommit över det mentalt.

Ja, jag vet vad jag talar om - det hände mig också när jag var 17. I Spanien. Dock var jag inte på suparesa utan på språkresa och det hela inträffade kl 9 på morgonen inte efter en massa alkohol mitt i natten. I portuppgången där jag bodde. Jag kan säga att jag fortfarande är på extra spänn varje gång jag går in i en portuppgång.

Ja, tjejer borde kunna gå nakna på krogen (om klädkoden tillåter det) utan att bli tafsade på. Men nu är det inte så, och att spinna på sitt blonda hår och puffa upp urringningen i ett land där kulturen ser helt annorlunda ur är inte smart. Jag vill verkligen inte säga att Blondinbella får skylla sig själv, men retar mig på att hon skyller på resebyrån. Hon tycker att resebyrån skulle ha informerat. VADDÅ??? Skulle de säga "tänk på att italienare är benägna att våldföra sig på halvnakna blonda fulla tjejer om de inte har en kille med sig".

Som sagt, inte Blondinbellas fel hur oförsiktig hon än var men DEFINITIVT inte resebyråns. Det var det dummaste jag har hört.

Kristoffer G 2008-07-21 15:00

Det är bara sickos och retards som inte kan hålla fingrarna i styr när en attraktiv tjej passerar hans räckvidd.

Sant eller falskt, mediatrick eller ej... grymt bra reklam.. som alltid. Jag avskyr hennes blogg och det hon gör för att tjäna pengar, men jag respekterar hennes förmåga att tjäna pengar.

Samben 2008-07-21 15:22

Citat:

Originally posted by Brazzan@Jul 21 2008, 15:00
men jag respekterar hennes förmåga att tjäna pengar.

Vilket hon lyckats med i jämförelse till en hel del andra.

Johan H 2008-07-21 15:33

Undra hur mycket pengar hon har tjänat på detta.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson