![]() |
Är det någon som har en fungerande fax över som skulle vilja skänka den till Loopia? Deras nuvarande är så värdelös så 80% av alla fax dit försvinner.
Denna vecka är jag uppe i 3 försvunna fax. |
Använd inte fax till Loopia då? Kör med post & e-post istället det fungerar mycket bättre..med loopia då :)
|
Citat:
Om du har möjlighet att skicka in tidpunkt, nummer du faxade till, samt avsändande faxnummer till [email protected] så kan de kontrollera vår faxlogg (har du fått en leveransrapport på ditt fax så skall det finnas där) och således hjälpa dig med det ärende du faxat in. Det låter således mycket underligt att tre fax skulle försvunnit denna vecka. Om så är fallet måste vi givetvis undersöka detta, men vi vore mycket tacksamma om du har möjlighet att hjälpa oss med detta genom att e-posta in informationen ovan. |
Citat:
|
Skicka med vanlig post då så har dom det dagen efter du postat det ? :P
|
Visst har de problem, vilket jag fick erfara förra vecka också. Men efter ett försök till fixade man domänbytet på 3 dagar, så jag var ändå imponerad och tacksam!!
Brukar annars använda vanlig post, vilket alltid fungerar ... |
Har man gjort en överlåtelse på 50.000 kr så har man inget lust att lägga det i en anonym brevlåda. Man vill gärna få nån slags kvitto så minskar risken avsevärt att det försvinner.
|
Fax - vad är det?
Till alla IT entreprenörer: Ser ni inte behovet? E-post är bra men saknar underskriftsmöjlighet. Utveckla en tjänst för signering av E-post. Kanske nåt plugin till Adobe Acrobat där man får en penna och skriver på med musen. Gör det nu så jag slipper faxen. Blir galen snart!! Edit: Ovan idé har jag inget patent på. Så kör du! |
Citat:
Å andra sidan om du betalar 50 000 för domänen kanske du kan vända dig till ett ombud med mer service även om de tar en hundring eller två mer än Loopia då? |
Idag har jag scannat och skickat med MAIL 10 domänöverlåtelser till Loopia. Vi får se hur det går :)
|
Citat:
(när vi ändå bashar på loopia så är det nästan omöjligt att få tag på registry enligt min erfarenhet) Tack till trevlig personal som besöker forumet och på så vis reder upp saker och ting. |
Kollade just en överlåtelse som jag faxat in och mailat in på olika tidpunkter.
Gissa vad statusen var.... TADA INGET HAR HÄNT. :D Jag tror jag ska skicka en 1x1meter stor kartong med min överlåtelseblankett till Loopia. Den kan de väl inte missa? |
Dom har ingen med behörighet att ta emot kartongen.
|
är det någon som har testat att knata upp till deras kontor och prata med dem? eller har ingen kommit tillbaka efter den resan?
|
Citat:
|
Mitt största Loopiaproblem f.n. är med felaktiga fakturor. Har under över en månads tid fått kring 20 felaktiga fakturor och det fortsätter komma 1 ungefär varannan dag. Blir rätt mkt extrajobb att hela tiden få be om korrigeringar.
|
Citat:
|
Citat:
För att vi tillsammans med vår telefoni- och fax-leverantör ska kunna felsöka informationen att ett fax har försvunnet behöver vi få in följande information:
Skicka det till oss på lämpligt sätt (e-post rekommenderas) så tar vi det omgående med våra leverantörer. Om ni gör det varje gång ett fax har försvunnit blir det lättare för oss att ta reda på var någonstans felet existerar samt rätta till detta. Som Fredrik nämnde använder vi oss av en digital fax-tjänst som klarar en otrolig mängd av samtidiga leveranser är det naturligtvis möjligt att det finns något fel i systemet. Vi behöver dock mer information för att våra leverantörer ska kunna felsöka systemet. |
Jag tror iofs inte problemet ligger hos telefonileverantören. Har man fått ett OK i avsändarefaxen så ska faxet ha kommit fram till er fax. Jag tror problemet uppstår mellan faxen och loopias olika avdelningar.
* För mycket papper/fax * För mycket kunder * För lite personal eller en kombination av alla 3. |
Citat:
Dock så är det digitalt och vi har tre-dubbla kopior av alla inkomna fax och det görs även regelbundna kontroller att fax finns med i både ärendesystem och kopie-system. För mycket kunder (samt för lite personal) borde inte påverka att fax-systemet slutar ta emot fax eller att fax försvinner även om det naturligtvis påverkar handläggningstiden. Skulle det vara så att vi har för lite personal så är vi absolut inte rädda för att växa. Vi kommer naturligtvis att fortsätta att rekrytera och växa precis som vi tidigare har gjort. Vi kommer också att fortsätta att automatisera de delar som kan automatiseras för att minska möjligheten till flaskhals. |
När det klagas så klagas det, men ..... man bör berömma servicen när den är som bäst.
Under dagen, närmare 10.30 faxades ett ägarbyte till Loopia av en medlem här på WN. Till min förvåning skedde ägarbytet samma dag!!! Vilken snabbhet och service ... Loopia!! |
Jag tycker att iaf grundproblemet är tydligt, Emil har svårt att se svagheterna i sin egen organisation, problemen handlar ju uppenbarligen inte om att informationen inte kommer fram, som du säger "en otrolig mängd av samtidiga leveranser". allt detta i 3 kopior, frågan är ju vad som händer med det sen, och en oförmåga att hantera inkommande information avhjälps ju inte av att komplettera med ytterligare information (nummer, tid osv..), möjligtvis kan det vara ett plåster på såret, men ingen långsiktig lösning...
|
Citat:
|
Citat:
|
Håller med Robertsson att faxa till Loopia är som att spela på lotto,
De gånger jag faxat till loopia så har jag inte fått fram ett enda fax utan att behöva faxa om det igen. Det är nog något som du bör ta åt dig Emil Isberg. |
Med tanke på det som skrivits från bägge sidor så verkar det ju troligare att felet ligger på andra sidan faxen....
|
Jag har gjort några domänöverlåtelser, och alla gånger har jag scannat blanketten och skickat in per e-post. Har fungerat fint, både hos Loopia och andra registrys.
|
Uppföljning: Skickade in mina domäner till Loopia för överlåtelse.
Överlåtelserna gjordes faktist relativt snabbt och jag fick bra information från Loopia, så nått har blivit bättre! MEN .nu domänerna har fel DNS information lagts in, så ingen adress fungerar. .se domänen har registrerats på en felstavad mailadress vilket innebär att jag inte kan få kontroll över den. Dessutom har jag idag för 3:e gången på 17 månader faxat en uppsägning på samma webbhotellskonto, trots det fortsätter fakturorna ramla in, får se om den fungerar bättre denna gång. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:07. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson