WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ska köpa ny laptop.. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=30345)

JeZZifelt 2008-07-06 17:31

Ska skaffa mig en ny laptop som kommer användas till skolarbete, webdesign, grafisk design och till alla andra vardagssysslor på datorn som internet o.s.v..
Använder en hel del "tunga" program, oftast på samma gång, som t.ex. Dreamweaver och Photoshop så ram-minnet bör vara bra.

Känner ni till någon som skulle passa som dessutom är billig? Kanske någon på rea?
Den får inte kosta över 7000.

Alla tips mottages tacksamt. :)

austlich 2008-07-06 17:49

Tittade lite snabbt på Komplett och det finns ett gäng datorer med 2gig ram och 17" skärm för under 7000 kr. Vad du väljer för dator har troligen inte så stor betydelse med tanke på vad du ska göra.

Det du bör prioritera är ju mycket ram och gärna 17" skärm om du ska arbeta med den mycket. Men den blir ju inte lika smidig som bärbar då.

trådlöst 2008-07-06 17:57

2 GB Ram, 15'4 tums skärm, 160 GB HDD borde nog passa dig bra. Kolla på inet, jag har e Acer TravelMate 5510, köpte den för 7000 kr, men nu finns den för ca 6000 på inet, men tror dne e slut såld där, så kolla på nätet på acer travelmate 5510. Mkt bra dator.. Jag designar,kodar,surfar,kollar på film, spelar spel med den.. ;) (Y)

mcfluff 2008-07-06 18:26

Jag har en sån här:
http://zepto.se/Shop/Config.aspx?configura...notebookid=1135

Använder den till ungefär samma saker som du (Photoshop & Illustrator CS3 & har även spelat en del Counter Strike Source) och det fungerar utmärkt. Riktigt billig är den också. Mycket prisvärd.

JeZZifelt 2008-07-06 18:41

Tack tack för alla tips. :)

På Siba har de just nu rea på en Acer AS5520G. Kostar 5990 kr.
Låter det bra?
4 GB i ram-minne och 160 GB hårddisk. Skärmen är 15,4"... humm, funderar på om den behöver vara lite större..?

mcfluff 2008-07-06 18:43

Citat:

Originally posted by JeZZifelt@Jul 6 2008, 18:41

Låter det bra?
4 GB i ram-minne och 160 GB hårddisk. Skärmen är 15,4"... humm, funderar på om den behöver vara lite större..?

Då skulle jag satsa på mitt förslag. Bra mycket bättre grafik + större hdd.

JeZZifelt 2008-07-06 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av mcfluff
Citat:

Ursprungligen postat av JeZZifelt

Låter det bra?

Då skulle jag satsa på mitt förslag. Bra mycket bättre grafik + större hdd.

Det har du iofs rätt i, men det ingår inget operativsystem om jag fattat det hela rätt?

Viktor 2008-07-06 19:08

Citat:

Originally posted by mcfluff@Jul 6 2008, 18:26
Jag har en sån här:
Använder den till ungefär samma saker som du (Photoshop Illustrator CS3 har även spelat en del Counter Strike Source) och det fungerar utmärkt. Riktigt billig är den också. Mycket prisvärd.

Det priset var inte tokigt. Testat att göra andra spel än CS? Finns det tv-out?

austlich 2008-07-06 19:15

Som jag sa så borde du verkligen kolla på större skärm om du inte har höga krav på att den ska vara riktigt mobil. Ska du jobba med design så är det skönt om man slipper scrolla stup i kvarten för att skärmen/upplösningen inte räcker till.

mcfluff 2008-07-06 20:10

Citat:

Ursprungligen postat av Viktor
Citat:

Jag har en sån här:
Använder den till ungefär samma saker som du (Photoshop *Illustrator CS3 *har även spelat en del Counter Strike Source) och det fungerar utmärkt. Riktigt billig är den också. Mycket prisvärd.

Det priset var inte tokigt. Testat att göra andra spel än CS? Finns det tv-out?

Körde COD4 för ett tag sen med högsta inställningar på 1024*768 med ~45 fps
den har tv ut

JeZZifelt 2008-07-06 22:26

Citat:

Originally posted by austlich@Jul 6 2008, 19:15
Som jag sa så borde du verkligen kolla på större skärm om du inte har höga krav på att den ska vara riktigt mobil. Ska du jobba med design så är det skönt om man slipper scrolla stup i kvarten för att skärmen/upplösningen inte räcker till.
tjaa, jag vet inte riktigt hur liten och smidig jag tycker den bör vara.
Helst vill jag ju som du säger ha en större skärm, men jag får också tänka på att jag kommer behöva dra med mig den hem varje helg och sedan tillbaka till skolan på måndagen.. fast någon tum hit eller dit kan ju inte spela någon roll (för den mobila delen alltså).

al'Thor 2008-07-06 22:43

Jag personligen har inget förtroende alls för kvaliteten på Acer-datorerna efter en serie händelser som resulterade i 4 Acer Ferrari-datorer med ett eller annat fel redan vid leverans då de byttes ut efter varandra. Det hela slutade med att jag lämnade tillbaka "skiten" och köpte en Powerbook istället. Sedan dess har jag hållt mig till Mac:arna och har aldrig haft några problem alls.

Finns ju de som int egillar Mac:arna, men det verkar mest vara "ideologiska" idéer. Men en MacBook t.ex är väl ett par tusenlappar över din budget även om jag kan rekommendera dem starkt.

När det gäller bärbarheten så är det förvånande vilken stor skillnad ett halvkilo och ett par tum gör. Det enda jag har emot min MacBook är att den känns aningen stor att släpa runt på. Har därför funderat på att skaffa en Asus EEE PC för att kunna ha något att kolla mail, programmera och surfa på när man är ute och reser.

JeZZifelt 2008-07-06 22:48

Har förresten snackat med pappsen, han kan nu tänka sig att betala runt 8000 kr istället. :)
Hittade Asus X70SR-7S138C på Siba med 4 gig ram, 250 gig hårddisk och 17" skärm med Vista Premium för 7989 kr. What do you think about that?

JeZZifelt 2008-07-06 22:53

Citat:

Originally posted by al'Thor@Jul 6 2008, 22:43
Jag personligen har inget förtroende alls för kvaliteten på Acer-datorerna efter en serie händelser som resulterade i 4 Acer Ferrari-datorer med ett eller annat fel redan vid leverans då de byttes ut efter varandra. Det hela slutade med att jag lämnade tillbaka "skiten" och köpte en Powerbook istället. Sedan dess har jag hållt mig till Mac:arna och har aldrig haft några problem alls.

Finns ju de som int egillar Mac:arna, men det verkar mest vara "ideologiska" idéer. Men en MacBook t.ex är väl ett par tusenlappar över din budget även om jag kan rekommendera dem starkt.

När det gäller bärbarheten så är det förvånande vilken stor skillnad ett halvkilo och ett par tum gör. Det enda jag har emot min MacBook är att den känns aningen stor att släpa runt på. Har därför funderat på att skaffa en Asus EEE PC för att kunna ha något att kolla mail, programmera och surfa på när man är ute och reser.

En mac frestar alltså, men har aldrig testat någon och vet inte om jag skulle fatta nåt. :P Är så van vid pc nu att jag är "rädd" för att pröva något nytt..

Erik Stenman 2008-07-06 23:50

Min erfarenhet av acer från de jag har pratat med är att de är missnöjda med kvaliten samt att Asus har problem med fläktarna/kylningen på datorerna med bra grafikkort. Det här med stor skärm fattar jag inte. Det hänger ju på upplösningen. Min 13"-skärm på min macbook har 1280x800 och det går alldeles utmärkt för mig.

Olof Gustafsson 2008-07-07 10:06

prisjakt.nu is your friend

klein 2008-07-08 14:22

Citat:

Originally posted by mcfluff@Jul 6 2008, 18:26
Jag har en sån här:

Använder den till ungefär samma saker som du (Photoshop & Illustrator CS3 & har även spelat en del Counter Strike Source) och det fungerar utmärkt. Riktigt billig är den också. Mycket prisvärd.

Köp något känt märke, undvik noname maskiner på laptop. Köp HP, LG , ACER , DELL osv..

Zapto räknas till noname burkar i min värld.

FredrikNas 2008-07-08 15:16

mac is your friend, en macbook kommer du långt på, jag var också orolig när jag korsade över, det som tar lite tid är att hitta dom motsvarande programen, själva OS upplägget är oerhört simpelt.

mcfluff 2008-07-08 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av klein
Citat:

Jag har en sån här:

Köp något känt märke, undvik noname maskiner på laptop. Köp HP, LG , ACER , DELL osv..

Haha förutfattade meningar? Antar att du inte haft någon Zepto själv. Zepto är billiga och mycket bra. Inget B-Märke, bara inte lika känt.

JeZZifelt 2008-07-08 16:37

Hmm, det är mycket att tänka på alltså.
Jag ska nog dra in till Karlstad någon dag i veckan och kolla på lite olika butiker där. Jag tycker det är bra att få "känna" på datorerna innan man köper.
Men jag har såklart alla andra datorer jag tittat på på nätet i åtanke.

Jan 2008-07-09 01:31

Går också i inköpstankar. Står och väger mellan 2 datorer, eftersom vi verkar ha liknande behov och samma budget så kanske dom kan vara intressanta för dej också.
http://www.pricerunner.se/pi/27-1092...uktinformation

ca 7'200:-

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8100 (2,10 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)
4 GB RAM
HDD 250 GB 5400 RPM
17” skärm (1440x900)
Utan inbyggd webbkamera vilket jag föredrar.

Det här är den datorn jag lutar åt. Problemet är att går du in på Dustins hemsida så står det att den bara har 2 GB RAM. (Ja jag vet att i ett 32 bitars Windows OS så kan man inte använda mer än 3,2-3,6 GB eller liknande men jag föredrar ändå 3,2GB före 2)
Kan man få den här med den spec och det pris som dustin anger på pricerunner så kommer jag nog köpa den.

I annat fall blir det nog en Dell Inspiron
http://configure.euro.dell.com/dells...N0752505&s=dhs
Fast med
Intel® Core™ 2 Duo-processorer T5750 (2,00 GHz, 667 MHz FSB, 2 MB L2-cache)
4 GB RAM
HDD 250 GB 5400 RPM
15,4” skärm (1280x800)

Ca 6'800:-

(Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa datorer får ni gärna höra av er)

clonix 2008-07-09 01:45

Kommer strax satsa på en ny DELL-maskin...

MEN! det jobbiga med DELL är att det är SVÅRT! att planera sina inköp....

OK jag vill ha den här datorn med den här configgen etc...

och sen 2 veckor senare när man ska köpa så finns just DEN lösningen inte kvar
eller så har dom nåt specialerbjudande på något... och köper man en annan modell
så bjuder dom på frakten etc........osv osv.....det ändras precis HELA tiden!

hundserver 2008-07-09 06:23

Citat:

Originally posted by al'Thor@Jul 6 2008, 22:43

Har precis den motsatta uppfattningen, Har haft min i ett par år nu utan några som helst problem,
har även rekomenderat den till bekanta som inte heller har upplevt ngra problem med dem,

Har själv en 7520 och är grymt nöjd, dock är inte batteritiden den bästa, Men det lär det ju knappast vara på ngn 17"

Bildskärmen är grymt behaglig och datorn känns "rejäl" varken plastig eller billig.

http://xpcdata.com tar just nu 5990:- och en fördel kan ju vara att den har ett grafikminne på 384MB

Skulle råda dig att känna lite på en sådan.. :D

akkeman 2008-07-09 13:42

Det må sitta minst 2gb ram i, och helst med möjlighet för 4gb framgent; för det skall ju gudarna veta att man vill kunna klara av ett framtida OS-skifte alt. smälla i mer minne bara för känslan att datorn går mjukare *tss*

Min zepto kör Vista med 2gb ram (4gb max), dualcore 2,20Ghz, GeForce 8600M GT, 120gb hdd. Lägsta "prestandaklassificering" är då 4,7. Inga som helst konstigheter att trumma igång flera relativt tunga program samtidigt.

120gb hdd räcker gott och väl. Film och arkivet av tusentals bilder på familjens småttingar kan man hava på en extern hdd alt. bränna dvd-r som en tok.

Olof Gustafsson 2008-07-09 13:57

clonix, sant. De kommer med erbjudanden stup i kvarten, ibland har man tur, ibland inte. Jag köpte min nuvarande på rea :)

Men mitt tips, vänta tills det blir ett erbjudande, sen slå till.

JeZZifelt 2008-07-09 19:00

Tack för alla svar. :)
Jag kikar fortfarande runt och tittar på de alternativ ni tipsat om, men sen väntar jag nog som du säger Olof tills det blir ett ebjudande. :)

klein 2008-07-10 06:51

Citat:

Citat:

Originally posted by -klein@Jul 8 2008, 14:22
Citat:

Jag har en sån här:

Haha förutfattade meningar? Antar att du inte haft någon Zepto själv. Zepto är billiga och mycket bra. Inget B-Märke, bara inte lika känt.

Visst du kan köpa en OEM Laptop, men lycka till om 1-2 år då du skall ha en AC adapter eller Batteri till datorn...

Acer är lika billiga som Zepto, men det finns reservdelar till den.

al'Thor 2008-07-10 09:31

Jag antar att klein har belägg för att Zepto inte tillhanda håller reservdelar? Har flera bekanta som har haft Zepto-datorer i flera år, och det har nästan varit lättare att få tag på reservdelar till dem än till HP, Compaq, osv, osv. Iaf inte svårare.

klein 2008-07-11 08:28

Citat:

Originally posted by al'Thor@Jul 10 2008, 09:31
Jag antar att klein har belägg för att Zepto inte tillhanda håller reservdelar? Har flera bekanta som har haft Zepto-datorer i flera år, och det har nästan varit lättare att få tag på reservdelar till dem än till HP, Compaq, osv, osv. Iaf inte svårare.
Jag har kunder som har lite udda märken och det stört omöjligt att få tag i reservdelar till. Värst är väl en del OEM laptopar som har sålt på stora kedjorna och någon databutik på Söder. Jag ger bara ett generellt råd, om just Zepto har problem eller inte, kan jag inte avgöra.

Visst Zepto har en prisvärd dator för 3349:- ( Framgår inte om det exkl eller inkl. moms ) i den pengen får du inte ens en Windows licens. När du kan få en märkes dator för ca 4000:- med Windows Vista med, även om du inte vill köra Windows, så höjer det 2:an hands värde på datorn, att skicka med datorn med riktig Windows, det har är inte så lätt piratkopiera windows lägre heller och samtidig behålla en säker dator. )

För dessa 3349:- så får du ingenting, när du har byggt din laptop som du vill ha den med DVD brännare ,trådlöst LAN så kostar och Windows, så slutar den på 4660:-

Motsvara Acer, bör kostar ca 4299:- hos din PC Butik inkl. moms

Acer - EX5220-201G08Mi / 15.4" WXGA CB / Celeron M550 (2.0GHz) / GMA X3100 shared / 1024MB (2*512) DDR2 / 80GB 5400rpm SATA / DVD-Supermulti / 802.11bg / 6 cell battery / Vista Home Premium - ( Ingen returrätt )

eller den här :

Hewlett-Packard - HP Compaq 6720s Cel 550 15.4 1024/120 PC Celeron 550 15.4 WXGA BV display 1024MB DDR RAM 120GB HDD DVD+/-RW 56K Modem 802.11b/g 6C Battery VHB32 OFC07 RDY 1 yr wrnty

Bör kosta ca 4700:- till 4995:-

Så min slutsats är Zepto är som Ryanair, man lockar med jättelåga priser, men du får betala för allt extra.. Då blir det lika dyrt som flyga med SAS.

mr_lundis 2008-07-11 12:28

Sitter med en ca 1 år gammal Acer och jag skulle nog vilja lägga in ett varningens ord för just Acer burkar.

Dels blir de varma som attan, cpu temperatur vid idle ligger över på 70 grader, drar man igång något tungt så kryper gärna temperaturen upp mot 80-90 grader och då har jag ändå ställt datorn på en liten "kloss" för att få lite lutning och där med bättre luftcirkulation. Står den direkt på bordet kan kraschar den pga överhettning. Jag är inte heller ensam om detta, jag har varit i kontakt med flera som har samma problem, kylningen på Acer laptops lämnar helt enkelt mycket mer att önska.

Ett annat problem är att du inte får med någon Windows skiva det finns bara en "återställnings partition" på hårddisken, är kanske inte så ovanligt men jag har aldrig stött på någon annan tillverkare som skickar med mer skitmjukvara som dessutom är nästan omöjlig att bli av med.

klein 2008-07-11 18:23

Citat:

Originally posted by mr_lundis@Jul 11 2008, 12:28
Sitter med en ca 1 år gammal Acer och jag skulle nog vilja lägga in ett varningens ord för just Acer burkar.

Dels blir de varma som attan, cpu temperatur vid idle ligger över på 70 grader, drar man igång något tungt så kryper gärna temperaturen upp mot 80-90 grader och då har jag ändå ställt datorn på en liten "kloss" för att få lite lutning och där med bättre luftcirkulation. Står den direkt på bordet kan kraschar den pga överhettning. Jag är inte heller ensam om detta, jag har varit i kontakt med flera som har samma problem, kylningen på Acer laptops lämnar helt enkelt mycket mer att önska.

Ett annat problem är att du inte får med någon Windows skiva det finns bara en "återställnings partition" på hårddisken, är kanske inte så ovanligt men jag har aldrig stött på någon annan tillverkare som skickar med mer skitmjukvara som dessutom är nästan omöjlig att bli av med.

Det är väl AMD bestyckade maskiner som är lite knepiga. AMD har aldrig gjort bra CPU:er för bärbara datorer, är min erfarenhet.

Viktor 2008-07-13 21:53

Jaha, vad hände med Znote 3405W ?

Funderade seriöst på att köpa en sådan.

Mortekai 2008-07-17 12:30

Hur står sig Fujitsus Amilo när det gäller grafik och prestanda?

Finns både i 8k och 10k varianter:
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=346342
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=342801

Funderar på 10k varianten inför skolstarten :)

hundserver 2008-07-17 13:46

Citat:

håller inte med dig i det du skriver riktigt,

Själv kör jag både grafik och filmredigerings program på min och har inga som helst problem med värmen,
sen fick jag med en vista skiva med datorn,

Att bli av med den installerade mjukvaran är inga problem alls, man avinstallerar den som vilken annan programvara
som helst,

Skulle nog aldrig behållt en dator som blir så varm som du påstår att din blir, skulle omedelbart lämmnat in den för återköp eller byte mot en hel.

mr_lundis 2008-07-17 15:26

Citat:

Originally posted by hundserver@Jul 17 2008, 13:46
Själv kör jag både grafik och filmredigerings program på min och har inga som helst problem med värmen,
Att bli av med den installerade mjukvaran är inga problem alls, man avinstallerar den som vilken annan programvara

som helst,
Skulle nog aldrig behållt en dator som blir så varm som du påstår att din blir, skulle omedelbart lämmnat in den för återköp eller byte mot en hel.

Överhettningen har blivit värre med tiden, det är först på senare tid den börjat krascha, antagligen damm som har kommit in och försämrar kylningen. Men det kan nog vara så som kein säger, jag sitter nämligen med en AMD processor och ett ganska kraftigt ATI grafikkort i min Acer.

Och jag har varit i kontakt med lite allt möjligt folk angående återköp/byte/reklamation men de vill inte ta tillbaka den i och med att "det inte är något fel på den", dessutom har garantin gått ut nu.

När det gäller mjukvaran - avinstallerar man den får man massa jobbiga rester kvar som spökar (Win MCE), men det kanske har blivit bättre i och med Vista....

En av mina kompisar har förresten sprungit iväg och köpt en Acer laptop, fast med en Intel CPU och integrerad grafik, den är faktiskt rätt sval. Så problemet med överhettning verkar, som tidigare nämnts, vara begränsat till datorer med AMD processorer/"kraftiga grafikkort".

klein 2008-07-19 07:18

Citat:

Ursprungligen postat av mr_lundis
Citat:

Ursprungligen postat av hundserver

som helst,

Överhettningen har blivit värre med tiden, det är först på senare tid den börjat krascha, antagligen damm som har kommit in och försämrar kylningen. Men det kan nog vara så som kein säger, jag sitter nämligen med en AMD processor och ett ganska kraftigt ATI grafikkort i min Acer.

Och jag har varit i kontakt med lite allt möjligt folk angående återköp/byte/reklamation men de vill inte ta tillbaka den i och med att "det inte är något fel på den", dessutom har garantin gått ut nu.

När det gäller mjukvaran - avinstallerar man den får man massa jobbiga rester kvar som spökar (Win MCE), men det kanske har blivit bättre i och med Vista....

En av mina kompisar har förresten sprungit iväg och köpt en Acer laptop, fast med en Intel CPU och integrerad grafik, den är faktiskt rätt sval. Så problemet med överhettning verkar, som tidigare nämnts, vara begränsat till datorer med AMD processorer/"kraftiga grafikkort".

Jag har en Celeron i min Laptop, fungera utmärkt.. Kanske inte det snabbaste att spela spel på.. Men som arbetesdator klara den sig bra.

Jag är av den uppfattningen att stationär är fortfarande bästa spelmaskinerna..

mr_lundis 2008-07-19 13:12

Jag tog faktiskt och öppnade min Acer igår för att se om jag eventuellt kunde hitta lite dam som kunde försämra kylningen. Det visade sig att hela fläkten (det finns bara en, som sitter på processorn) var igensatt med damm. Snitt temperaturen i datorn har nu sjunkit med ca 10-20 grader beroende på vad man gör med den. Det gör att datorn presterar mycket bättre, och framför allt inte krashar!

Den är dock fortfarande inte särskilt sval, i jämförelse med många andra bärbara datorer.

aDonis 2008-07-19 20:54

Citat:

Dels blir de varma som attan, cpu temperatur vid idle ligger över på 70 grader, drar man igång något tungt så kryper gärna temperaturen upp mot 80-90 grader och då har jag ändå ställt datorn på en liten kloss för att få lite lutning och där med bättre luftcirkulation. Står den direkt på bordet kan kraschar den pga överhettning. Jag är inte heller ensam om detta, jag har varit i kontakt med flera som har samma problem, kylningen på Acer laptops lämnar helt enkelt mycket mer att önska.

Har samma problem med min acer ferrari som har några år på nacken nu iofs. Nästa gång blir det:

Inte Acer
Inte AMD-cpu (bränner mig allvarligt om jag inte har en extrafläkt under, skulle gått tillbaka med den tidigare, jag vet, men den var ju så snygg...)

Om du vill orka gå omkring med den så köp en med mindre skärm (upplösning är det viktigaste) och bra batteritid. Min väger 3 kg ganska exakt och när jag köpte den lät det inte så farligt men 2 månader efter inköp stod den på skrivbordet och har stått där sedan dess pga tyngden.

mr_lundis 2008-07-19 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av aDonis
Citat:

Ursprungligen postat av mr_lundis
Dels blir de varma som attan, cpu temperatur vid idle ligger över på 70 grader, drar man igång något tungt så kryper gärna temperaturen upp mot 80-90 grader och då har jag ändå ställt datorn på en liten kloss för att få lite lutning och där med bättre luftcirkulation. Står den direkt på bordet kan kraschar den pga överhettning. Jag är inte heller ensam om detta, jag har varit i kontakt med flera som har samma problem, kylningen på Acer laptops lämnar helt enkelt mycket mer att önska.

Har samma problem med min acer ferrari som har några år på nacken nu iofs. Nästa gång blir det:
Inte Acer
Inte AMD-cpu (bränner mig allvarligt om jag inte har en extrafläkt under, skulle gått tillbaka med den tidigare, jag vet, men den var ju så snygg...)
Om du vill orka gå omkring med den så köp en med mindre skärm (upplösning är det viktigaste) och bra batteritid. Min väger 3 kg ganska exakt och när jag köpte den lät det inte så farligt men 2 månader efter inköp stod den på skrivbordet och har stått där sedan dess pga tyngden.

Prova att rensa din processorfläkt, min han bli mer eller mindre igensatt under det året jag har haft min Acer.

Det är inte alls så läskigt som det låter, för min del räckte det med att ta bort en av "plattorna" i botten och lossa själva fläkten - sedan var det bara att plocka damm (vet dok ej hur lätt/svårt detta är att göra på en Ferrari).

Men jag står nog ändå fast vid mitt föregående råd - att hålla sig borta från Acer. Utöver tidigare nämnda argument så är byggkvaliten är bitvis högst tvivelaktig.

Till exempel så sviktar tangentbordet ganska ordentligt när man skriver, eller rättare sagt det mesta på datorn sviktar bara man trycker lite (inte alls särskilt hårt), det går faktiskt att trycka på musknapparna genom skärmen när den är nerfälld pga den är så "mjuk". Dessutom klickar/knäpper/knakar chassit så fort man tar i det...

Nu har jag i och för sig inte den dyraste/lyxigaste utav Acers laptops men man bör ändå kunna förvänta sig mer av en dator för ~8tkr.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson