![]() |
|
Ang. försäljningen:
http://www.webmasternetwork.se/f27t24671hl...guiden-st0.html 300 000 kr. Personligen tror jag att man har köpt grisen i säcken. Finns väl hur många TV-tablåer som helst på nätet och varför skulle folk börja sluta använda TVplaneten.se och TV.nu? |
Spindel, du har nog missuppfattat köpet lite. Om du läser artikeln så framgår det att de lyckligtvis inte var speciellt intresserade av den hiskligt fula och klumpiga sajten som sådan.
|
2 bifogad(e) fil(er)
Kunde ju nästan behållt den orangea färgen också. Men det kanske inte var så jobbigt att kopiera mina bilder och layouten så man hade tid över att byta ut orange mot blått innan frukost.
Sweet :) |
Haha
|
Thomas, vet inte om det är mycket till tröst men den såg ut så redan innan Allers köpte den ;)
|
Jag tror några i denna tråden har missuppfattatat anledningen till varför Allers köpte tvguiden.se. Enligt artikeln så var de bara domänen som de var ute efter, så killen som ägde sidan skulle säkert lika gärna ha haft domänen parkerad. Det verkar också i artikeln som att Allers inte ens tänker använda domänen till något vettigt, de ville bara ha kontroll över den.
|
Citat:
Grattis till försäljningen, jag har en domän som är bra lik :) |
Det känns som om det måste till kanske speciella omständigheter för att man ska få ut så mycket pengar för ett sådant domännamn. Det måste i stort sett vara frågan om en domän som innehåller ett större företags produkt eller varumärke, samtidigt som domänen måste hålla i en eventuell ATF.
Jag tror att både säljare och köpare gjorde en bra affär i det här fallet. |
Det är bara att gratulera :)
|
Grattis :)
|
Citat:
500 000 tv.nu 200 000 tv4.se / tvplaneten.se 150 000 svt.se 50 000 kanal5 50 000 dagenstv.com 100 000 alla andra tablåer. Siffrorna är gissningar samt Kia-index. Det är drygt 1 miljon svenskar som tv-guide'as varje vecka på nätet, det gjorde dom inte för 10 år sedan. Ut från ovanstående siffror är ett naturligt affärsbeslut att säkra upp sitt varumärke så man kan bygga upp en strategi hur/om man skall komma ikapp till en rimlig penning. Vikande upplagor pga internet är säkert något som även drabbat Allers. Så är det ju när ungdomen som växt upp med internet konsumerar media enbart på internet. Grattis till köparen och säljaren. |
nu kan ju knappast statistiken visa unika besökare tvärs över alla siter...men...jag instämmer, grattis
|
Citat:
|
Domännamn betyder ju som bekant en hel del. Intressant i det här sammanhanget är att jag själv besökte tvguiden.se frekvent i några månaders tid. Varför? Jo, för att det va den naturliga adressen för mig att söka på. Tyckte tv.nu va för klumpig på den tiden med på tok för mycket reklam. Det va den enda sidan jag kände till. Nu har jag visserligen byt till en gadget på skrivbordet, men namnet är guld värt.
Även om jag själv aldrig köper någon tvguide är det fortfarande inmatat för mig att det är så det heter. Det är ett helhetsbegrepp för fenomenet. För övrigt, vilket va först? Ordet tvguid eller varumärket? Hoppas att allers gör mer än att bara sitta på domännamnet. Tidningar som prompt invänder mot internet säljer inte fler pappers-ex, utan torskar marknadsandelar på internet. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson