![]() |
Hej,
söker en enklare stationär PC med XP installerat (inkl licens). Användningsområdet är främst att se hur saker och ting tar sig ut i IE, samt enklare sysslor. Skärm finnes. Inga vrak eller hembyggen. Prisidé ca 1000 kr. Hämtas inom Stockholm. kontakt magnus :D askaner.com |
Du kan inte virtualisera en XP, istället?
|
Det kanske jag kan. Men jag kanske inte vill.
|
Har du några krav på processor eller dylikt? Eller vill du bara köpa en burk med XP?
|
Citat:
|
Jag har massor med fina maskiner liggandes, även bärbart. Kanske kan skicka till stockholm...
|
Jag har en dell dimension 2400. Intel Pentium 4 processor (tror den ligger på 2,2ghz eller 2,6 ghz).
CD- läsare (osäker på hastighet) ingår. Det sitter en dvd rw brännare i också om du är intresserad av den. Är viktigt att det följer med hårddisk? Hör av dig :) |
Kan säkert trolla fram någon maskin med xp oem klistermärke på.
HP/Compaq. Ifall du inte har skaffat redan så kan du dra iväg ett pm till mig. |
Citat:
|
Jag tänkte ifall han hade någon hårddisk liggandes, med tanke på att jag annars behöver kopiera, formatera och defragmentera. (Känns lite för jobbigt).
Jag har Xp original-skivan så borde inte vara något problem om han har en hårddisk. Men jag har mailat Magnus så får vi se vad han säger. |
Då säger Magnus att han föredrar en dator med moterad hårddisk där XP är installerat. Dessutom åker jag på semester nu. Alla presumtiva säljare hälsas välkomna tillbaka i augusti.
|
Bump!
In och rota i garderoberna för nu ska jag ha datorn jag inte fick före sommaren! Söker alltså en enklare stationär PC med XP installerat (inkl licens, jag vill inte köra pirat och jag vill inte heller ha nåt felmeddelande i Windows-uppdateringen). Användningsområdet är främst att se hur saker och ting tar sig ut i IE, samt enklare sysslor. Hårddisk och andra självklarheter ska ingå. Skärm finnes. Inga vrak eller hembyggen. Prisidé ca 1000 kr. Hämtas inom Stockholm. kontakt magnus :D askaner.com |
Inrego kanske är nåt för dig?
|
Hoppas på WN istället.
|
Ja har en fujitsu simens 1,8 ghz 1gb ram 160 gb HD om den kan vara intressant.
Fullt fungerande och original xp som kom med på köpet av datan. |
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson