![]() |
Någon som använder webbhotellet Netland.se? Efter att ha haft en mindre bra relation till Box och andra så har jag börjat få svårt att lita på webhotell. men kan någon lugna mig och säga att de är grymma eller HEMSKA?
De verkar vara jävligt bra faktiskt, men oftast när de ser ut att vara så bra så har de i själva verket en kass organisation osv. |
Det är jag som står bakom Netland :-)
Webbhotellet är tämligen nystartat så jag tror det är svårt att hitta någon här som använder webbhotellet förutom omg33k.com, han vet jag håller till här. Referenskunder är dock på gång. Måste få deras tillåtelse först. |
Jag använder netland och har tidigare haft med ägaren att göra och lär aldrig byta. Jag anser att det är det mest prisvärda hotell du hittar. Supporten är blixtsnabb och trevlig, servern jag ligger på är fräsch, säker och snabb, priserna är väldigt låga (inga knepiga dolda avgifter som får priset att sticka iväg. utan bara rent spel).
Jag kan i princip garantera att du blir nöjd. :) http://www.omg33k.com ligger på Netland.. Hitta ett tillfälle när den ligger nere p.g.a. servern så får du en glass.. :P |
hur mycket trafik får man på netland?
|
På det minsta paketet får man 10 gigabyte dataöverföring per månad. Med mellanstora 15 gigabyte och stora 20 gigabyte. På statistiksidan som uppdateras varje dygn kan man se hur mycket dataöverföring man haft hittills.
|
Lite taskigt om prisuppgifter?
Kikade upp 100Mb paketet och kommer fram till formuläret där det står att min beställning är bindande.. men jag vet inte ännu vad det kommer kosta mig :huh: Nåt ni behöver fixa kanske? |
Ja, prislistan kan tyvärr vara lite svår att hitta, så det ska ändras.
För att hitta den klickar man på Webbhotell i menyn, och där finns en länk till prislistan. |
Så här ser priserna ut i dagsläget.. *klippa klistra*
Brons: Utrymme: 50 mb Trafik: 10 gb/mån Pris: 25 sek/mån Silver: Utrymme: 100 mb Trafik: 15 gb/mån Pris: 37 sek Guld: Utrymme: 200 Trafik: 20 gb/mån Pris: 62 sek/mån Extra överföring kostar 15 kr/Gb. Detta är under rabatt-tiden som gäller till och med 24 augusti 2003. http://www.netland.se/prislista.asp |
vad har ni för lina och redudans o så då?
28.8 modem? :D nej men allvarligt...funderar allvarligt på att testa er. Känner bara att jag måste samla på mig tillräckligt med fakta och förtroende för er innan jag går till min samarbetspartner, vi kommer antagligen ha ett rätt stort flöde av egna kunder som vi isåfall väljer att lägga hos er. och då måste allt vara solklart. |
Våra servrar står i en serverhall med totalt 1 gigabyte lina och redudans.
Och du har väl sett att återförsäljare får rabatt? :-) |
Jag bytte till netland.se i fredags vid 19-tiden
och redan efter en ca 1-1.5 timme så hade jag ett mail i min inbox med mina uppgifter. Allting gick riktigt smidigt och fort. Supporten är vad jag har erfarat blixtsnabb. Än sålänge har jag inte stött på några som helst problem (Självklart hade jag inte räknat med det heller). Jag kan inget annat göra än att rekommendera netland.se. /t |
Till foks /Netland
Kommer Ni skaffa någon Linux server i framtiden. Det är alltid trevligt med shell access till sin test miljö. /M |
Ja, att skaffa linuxserver är rätt prioriterat så det kommer. Men jag vågar inte säga någon ungefärlig tidpunkt för det.
|
Får väl späda på lite..
<ironi> Netland är ett kass webhotell.. alltså - aldrig har jag varit med om en så snabb och framförallt KUNDVÄNLIG support! kan inte företagen prata teknikspråk så man inte fattar istället Sen att man får alla svar så snabbt att man knappt hunnit skicka det är ju förvirrande... Och detta med komponenter? Själv ville jag att dom skulle fixa en DNS komponent och vad händer? Jo på morgonen dagen efter har jag ett mail där det står att det är klart!! Jag är van vid att få vänta ett par dagar (veckor?) vid support och nu kommer dom från Netland och rör till hela min värld.. aja världen var bättre förr... </ironi> |
Citat:
har tre domäner där och två konton. Har aldrig strulat och har altid fårr den supprot jag förväntat mig , ibland tom lite mera =) http://webbhotell.etableraweb.com |
Citat:
|
Ser att netland.se står även bakom webbhotell.com. Där kan man prova ett konto under 30 dagar men inte netland.
Varför har Ni olika erbjudanden på olika sidor? |
Att vi använder Windowsservrar är för att många kunder vill kunna köra asp, och det fungerar inte helt jättebra på linuxservrar.
Olika erbjudanden på de olika sajterna gör att bara en del blivande kunder får erbjudandet medan andra betalar fullpris, det gör att vi kan ha bättre erbjudanden. webbhotell.com är dessutom nyöppnad och behöver lite mer hjälp för att komma igång. |
Citat:
Supporten kan koncentrera sig på att hjälpa kunderna, men har ingen total kontroll över serverparken :unsure: Föreslår att man håller sig till servrar placerade i Sverige, det finns gott om bra företag här också |
Citat:
Om jag har för mig så sänkte man priserna då. Då var det ju riktigt lockande, medan nu är det väl som alla andra hotell - man tänker "kanske", men vill väl inte flytta alla sina domäner om det inte riktigt drar....... Det känns som det inte finns något i erbjudandet som får kundet löpa det sista steget och inte tveka med att betala. Inget som gör att webbhotellet står ut lite.....som verkar vara bättre på något än någon annan. |
Ja, jag har också för mig att de erbjöd bättre priser under juluppehållet, men det är klart att de inte kan erbjuda de hela tiden - då skulle väl kanske inte gå runt på det viset!
Finns det några noggranna siffror hur mycket man förlorar på hastigheten om man ligger på server USA jämfört med Sverige?? Är det överhuvudtaget märkbart för svenska folket som använder sig av ADSL eller är det bara märkbart för de som har rikitgt bredband i Sverige?? |
Jag kan bara hålla med, Suverän support, snabba svar och raka puckar. Jag beställde en plats och fick kontouppgifterna fort. Tyvärr så insåg jag att det inte gick att migrera min mssql databas till mySql inom rimliga tidsramar. Fasiken vad det saknas TSQL i den databashanteraren. När jag insåg att detta höll på att spoilera vårt projekt så skickade jag ett mejl och sa upp kontot. Jag hade totalt missat att det var bindande ett år men shyssta som dom var så gick det ändå :) Super eloge till Netland ! Den dagen då dom kör mssql så kommer jag flytta alla mina domäner. Så om någon på netland läser detta, skaffa mssql. Så kan ni i alla fall få in kunder som frågar efter det. Det skulle nog inte skada att ha en burk uppe för test utan att ni gör reklam för det :)
|
Citat:
* Din svenska internetleverantörs bandbredd till USA * Din Amerikanska leverantörs bandbredd mot din Svenska leverantör. De Amerikanska stora hosting företagen köper bandbredd från många leverantörer och peerar på många ställen. I Sverige kör de flesta hostingföretag kör bara mot en provider. Det som garanterat blir sämre är latencyn (ping svarstiden) på en server i USA, men det märker man inte om man bara kör http. Så svaret är: Det märks inte om du har en bra provider och en bra server! Jag har själv precis bytt till en gnax reseller och är mycket nöjd :) //Jonas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:20. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson