![]() |
Hejsan!
Behöver en VPS och funderar på att teckan en hos Glesys och deras "Standard" paket. Någon som har en VPS där? Behöver veta om de är stabila och bra :) Sedan är jag n00b när det gäller detta också, klarar deras servrar ASP osv? Eller får man installera typ IIS / apache själv? MySQL också :o Tacksam för svar <3 Edit Någon som vet Bindningstid? Stog inget på sidan om det. |
http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...ST&f=13&t=19918
Tror du får testa deras VPS gratis i en vecka också för kolla(?) Tro ändå det bästa är att du frågar Glesys själv om deras VPS, dem ger dig nog bästa svaren om deras egna VPS. Lite hämtat från deras hemsida som du nu inte hittade som besvara lite av dina frågor. Citat:
Citat:
|
Fungerar väldigt bra och de har oftast en väldigt snabb support. Varför inte testa en vecka gratis. Jag vill minnas att det inte är någon bindningstid.
|
Lagt en beställning nu, får se om de håller måttet :)
|
Jag har haft VPS hos glesys och det fungerade utmärkt, otroligt snabba supportsvar. Jag är inte längre kund hos Glesys men får fortfarande var och varannan vecka e-post med meddelande om driftstörningar. Fast det kan ju vara för att Glesys är betydligt bättre på att informera sina kunder än t.ex. Binero där man inte få veta när eller vad som är fel.
|
Citat:
Stor eloge till deras support, svarade på 6 minuter. MySQL var redan installerat :) |
Citat:
Kan rekommendera dom |
Citat:
Vi har många olika tjänster på olika nivåer. Det är inte driftproblem på alla tjänster när vi skickar ut driftinformation. Vi jobbar dock på att få fram ett system för driftinformation där man endast får driftinformation om avbrottet drabbar just de tjänster man har själv. Idagsläget går all driftinformation till alla kunder, oavsätt vilken typ av tjänst man har hos oss. |
Kan rekommendera Glenn &co. Kundorienterade, bra service, inget krångel.
|
Även jag har VPS hos Glesys och är mycket nöjd. Rekommenderas om man är ute efter VPS.
|
Även jag kör en vps på Glesys och det kan verkligen rekommenderas!
|
Jag har iofs ingen VPS, men ett par servrar hos Glesys och är mycket nöjd!
|
Jag letar också efter en svenskt webhotell att placera en rätt så tung sajt på. Men det verkar som om de allra flesta svenska webhotellen fakturerar årsvis. Lite tråkigt tycker jag eftersom jag gärna vill kunna dra mig ur om webhotellet inte uppfyller mina krav.
Såg tyvärr att även Glesys fakturerar årsvis. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
/Martin |
Känner flertalet som har tjänster där och bara hört gott om dem.
|
Jag är enormt imponerad av Glesys, har två VPS:er där, rekommenderas starkt!
|
Citat:
|
Du ska inte ta åt dig alltför mkt åt det JonathanS, folk på wn är allmänt rätt gnälliga, men jag tycker också det verkar gå inflation i att gnälla på loopia och binero.
|
Det är mer ansträngande att ta reda på saker själv än att gnälla och få reda på svaret genom att något säger det till en... jag tror att det är det som är problemet.
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag har också en VPS hos Glesys och är otroligt nöjd och dom har den bästa support jag varit med om och jag har haft sidor på många webbhotell men aldrig varit men om bättre support.
|
Me to.. har ett VPS Standard konto hos Glesys.
Riktigt goa och snabba vid ev. problem. Hjälper alltid till vid div. problem som kan uppstå.. Vill även pusha för möjligheten att installera "http://installatron.com/" på kontot så skapar du olika applikationer på ett nafs.. Har installerat många Joomlasiter den vägen.. Mycket smidigt.. M.v.h. Lammet |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:17. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson