![]() |
Jag skickade ett support mail till dom för en vecka sen, har inte fått nått svar än.
Ringde dom iförrgår, satt över en timme i telefonkö, jag var nr 1 i kön hela tiden , jag gav upp. Ringde dom idag igen (060 - 78 70 800) nu är det en automatisk röst som säger "Nummret du har ringt har ingen abonnent...." |
jag tror att verksamheten är såld, men kommer att drivas vidare av ny ägare, dock inget jag är säker på.
|
Illa om så är fallet. Borde inte nuvarande kunder få veta om en sådan händelse i förväg?
|
Man får väl hoppas den nya ägaren fortsätter under ett annat namn. Annars blir han nog inte långvarig.
|
det är ju TBA som köpte upp JX
|
TBA köpte enbart windowskunderna...
|
TBA köpte windowskunder och mig inkluderat. Sen köpte något annat bolag unixkunderna och då blev jag såld igen, trots att jag aldrig haft sådana tjänster från JX. Antar att de sålt alla kunder minst en gång nu i alla fall.
|
Ryktades ju om nån pressrelease så om alla håller sig så lär ni nog få svar.
Vad jag vet så har decibel fullt upp IRL just nu :) |
Citat:
Olyckligt om telefon inte fungerar korrekt, åtgärdas. Edit: Äsch, skulle ju bifogas en bild här ju http://www.jx.se/wnsvar.gif |
Nej, jag har inte fått något mail ang. hallbyte.
Sen är det lite komiskt att det går så pass fort att få svar när man postar frågor offentligt här på WN, men inte när man mailar den korrekta vägen via supportmailen, då tar det låång tid. Det är iofs inget som är unikt för JX, många hostingföretag verkar svara snabbare på frågor som postas på WN... |
Citat:
|
Eller att det är roliga att svara på forum en att göra det genom helpdesk/servicedesk systemen :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Måste kännas tungt för Infracom och TBA att många dessutom sade upp sina konton för att de var missnöjda med JX. |
Citat:
|
Citat:
I ticketsystemet blev svaret 3,5 timme På WN ~2,5 Ser inte att det skulle vara något revolutionerande. Att mailet inte nådde dig kan ha flera orsaker, finns däremot andra ärenden där det kommit följdfrågor så måste varit en fnurra på tråden. |
Citat:
Nu har jag inte rätt att tala om detaljer rakt av men kan säga att båda dealarna var prestationsberoende, d.v.s. baserade sig på antalet kunder som verkligen stannade, inte grisen i säcken. Så jag var såklart angelägen att det skulle funka bättre efteråt de tagit över, gäller både Infracom och TBA. Något mastodont-avhopp har det inte varit från någon av parterna. Ska väl också tilläggas att jag inte svarar i egenskap av JX nu, utan som f.d. ägare, så fråga mig inte om aktuella prylar för jag kan inte svara. Infomail är på gång hörde jag tidigare endera i helgen eller början på veckan. |
Citat:
Däremot såg jag nu detta i min mailservers logg: 2008-06-05 10:30 (2 minuter efter att jag skickat mitt första mail): 83.140.162.241 RECEIVED: EHLO mailout.jx.se 83.140.162.241 SENT: 250-hmailserver[nl]250-SIZE 15000000[nl]250 AUTH LOGIN 83.140.162.241 RECEIVED: MAIL FROM:<none@localhost> 83.140.162.241 SENT: 550 The address is not valid. 83.140.162.241 RECEIVED: RSET 83.140.162.241 SENT: 250 OK 83.140.162.241 RECEIVED: QUIT 83.140.162.241 SENT: 221 goodbye Är eran mailserver fel-konfigurerad? Jag tvivlar på att det är min eftersom jag kan ta emot mail ifrån alla andra. |
Ingen aning, men jag vet att "the others" läser i tråden så det kommer kontrolleras ;)
|
Det är tyvärr ganska ofta de som har ticketsystem och liknande slarvar med inställningar så att vissa inte kan ta emot de mail som skickas ut.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:22. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson