![]() |
|
Riktigt smart av Jobs att han sätter priset så sjukt lågt..
Detta kommer innebära att alla vill ha en hightech telefon som är billig, och resulterar som 3310an eran, fast med Iphone. och skönt med fler aktörer inom mobiltelefoni då Nokia och Sony ericsson börjar bli alldeles för dyra och samma grejjer i telefonerna. Iphonen är billig och har minst sagt allt och lite till. |
Citat:
|
Priset på 199$ är knappast utan abonnemang. Så egentligen är det dåliga nyheter; verkar som att Apple ska fortsätta med sin operatörsbundna försäljning?
|
Edit: Ångrade mig
|
Kameran är faktiskt inte så dålig. Den är förvisso bara 2mp men ljusår bättre än den 2mp som sitter i min W880i. Mitt ex har en iPhone och bilderna som den presterar är riktigt riktigt bra.
|
Ahaa...
I want! |
Men inte ett ord om MMS, verkar ju helt otroligt om det fortfarande saknas.
|
Citat:
|
Den ser ju väldigt trevlig ut.
Men man får väll se vad den slutgiltiga prislappen hamnar på med abonemang, samtalspriser, etc. Citat:
|
Citat:
|
Lätt jag skall hänga på Telia butiken den 11 Juli (om dom nu lär ha några i denna staden :S)
|
Citat:
Finns ju inget i denna som dom INTE hade kunnat peta in i den första modellen för över ett år sedan. Tror faktiskt att både Nokia och Sony/Ericsson kommer med en liknadnde telefon med ny och bättre teknik inom några månader. |
Citat:
Inte ett dugg främmande faktiskt, är väll egentligen designen och laddningstiderna (som de demonstrerar på bilderna) som är det "unika". Citat:
|
Det fanns några som lyckades bricka sin iPhone riktigt ordentligt men just nu är det inga problem. Firmware 2.0 lär också knäckas, det är bara en fråga om tid. Dock vet jag inte hur Apples pushteknik kommer fungera om du har en crackad iPhone 2.
Sen är det klart att Sony, Nokia, LG och alla andra kommer att lansera sina varianter men så är det med allt annat. Har man använt en iPhone så vet man varför den är så bra som den är. Många kan kopiera vad andra företag kan göra men det blir sällan lika bra. iPhonen är så otroligt lättanvänd och samtidigt kraftfull, att det saknar motstycke. Bara layouten på hela telefonen, jag kan fortfarande sitta och leta efter var jag slår på bluetooth i min W880i medans det är solklart var man hittar det i iPhonen. |
Citat:
|
Citat:
Låsa upp fick man i.o.f.s. göra själv, men det tog visst bara nåt minut att göra. |
Tyckte WWDC var riktigt tråkigt. Inga nya produkter släpptes. Bara information om när iphones skulle släppas. Sen hoppas jag att man fortfarande kan köpa den från apple store utan abonnemang. Om man inte kan det blir det ingen iphone för min del.
|
Priskrig! Nu kommer dom stolta iPhone användarna bli en i mängden.
|
Det är inte riktigt iPhonen i sig som "gör användaren" utan det är upplevelsen av hur en telefon egentligen borde uppföra sig och om fler kan ta del av det så är det endast positivt.
|
Undra hur Sony Ericsson och Nokia kommer klara sig i världen nu?
|
Sen kommer ju det flera liknande produkter 3:e kvartalet; Nuvifone tex verkar väldigt intressant, Samsungs Omnia och HTC touch Pro är också intressanta.
|
interface: sluta skoja, alla förstår sig inte på dina skämt :)
|
Köpte mig precis en iPhone, gamla modellen såklart. Har nog aldrig tidigare varit så nöjd över en produkt.
|
Citat:
|
Citat:
Om det var precis asså. Länk |
Åhh vilket underbart sdk de verkar ha.
Det känns verkligen som om alla andra telefontillverkare ligger ljusår efter och det kräver att de kommer ikapp rätt snart. Annars kommer det bara att finnas überbra/snygga/funktionella program till iPhone eftersom det är så mycket enklare att utveckla för den. |
Funderar på att byta till en iPhone 3G efter att ha använt några generationer Windows-mobiler från QTEK/HTC.
Men jag hittar ingen info om Bluetooth och WLAN?! Åtminstone Bluetooth känns omöjligt att klara sig utan när man kört med trådlösa headset i över tre år. Någon som vet? |
Citat:
http://www.apple.com/se/iphone/specs.html som gav svar på min egen fråga! Mobila och trådlösa anslutningar UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz) GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz) Wi-Fi (802.11b/g) Bluetooth 2.0 + EDR Nice! Jag ställer mig genast i kön! |
Citat:
|
Dock endast mono via bluetooth så att lyssna på musik i sitt BT headset går bort.
|
Verkar ju som om Samsungs Omnia redan "dödar" iPhone. Dessutom smart att gå ut med en sådan lansering någon dag innan iPhone. :)
Omnia har likadan specar som iPhone men med 5mpixel kamera (som kan spela in film vilket inte iPhone kan), dubbelt så snabbt turbo 3g (7,2 megabit/s), radio, mms, java, samt att den följer dlna standarden för att kommunicera med prylar i hemmet. Den verkar bli dyr, men en iPhone med abb landar på runt 5000 ändå, så det blir en jämn toppstrid. |
Citat:
Design är inte hur det ser ut, design är hur det fungerar. Ni som lusläser tekniska specifikationer och letar nya förkortningar att vilja ha i era nallar, eller ni som tror att bara det numera är blankt, är svart och har en stor skärm utkrystat från Korea eller Formosa är det viktiga, please, testa en iPhone i verkligheten. Det finns inget som slår iPhone användarmässigt. För mig känns iPhone som när jag fick min Ericsson T68, den första nallen med färgskärm. Jag visste direkt att det var "no way back", att jag aldrig mer skulle kunna köpa eller använda en nalle med svartvit skärm. iPhone ger samma känsla. No way back. Ni som utvecklar program, tjänster och andra lösningar bör också ta en titt på iPhone där Apple nu bygger ett helt ekosystem. Ni en mycket kraftfull telefon med grafik som klår det mesta, ni kan programmera den med hyfsat enkla medel där Apple ställer upp med det mesta, ni kan sälja era applikationer kostnadsfritt via Apple (som tar 30%, ni får behålla resten). Och ni får tillgång till nya tekniker som smiskar microsoftrumpa lång väg som exempelvis pushteknik för allt, inte bara email, kalender, adressbok utan även bilder, chat och annat som fritt omedelbart (och utan att lagga nallarna med bakgrundsprocesser) synkas till dina datorer (både Windows och Mac), dina iPhones, din iPod Touch och dina webbsidor. Notera hur mycket vanliga användare med iPhone plötsligt börjar använda mobila tjänster. I princip alla använder email, webb och applikationer från första dagen. Folk som inte annars kommit längre än att försöka få in sina MMS- eller email-inställningar för att sedan ge upp. No way back. Jag tror samtliga här på forumet som har iPhone och använt den mer än en vecka håller med mig. Ni andra, please, gör er själva en tjänst och testa med öppna ögon. |
Citat:
|
Citat:
|
http://www.teliasonera.se/press/pressrelea...s.itemId=364409
Prissättningen klar |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson