![]() |
kallas domän-viruset.
Köper hela tiden nya domäner! ACK säger jag bara. Har någon medicin mot detta? |
Citat:
|
Citat:
Köpte 4 st rätt bra idag...men ändå.. :/ Dictionaries.com GlobalTime.com Sweden.org Sverige.org |
Jag tror att jag håller på att drabbas av sjukdomen.. Kommer att köpa en inom kort.
|
Citat:
Dictionaries.com GlobalTime.com Sweden.org Sverige.org [/b][/quote] ;) vilka då? såg att 4 st nya var inlagda på missdomain.se men det kanske bara var en tillfällighet... |
Citat:
vilka då? såg att 4 st nya var inlagda på missdomain.se men det kanske bara var en tillfällighet... [/b][/quote] Jag skrev dem juh :) |
jag hade nog haft den sjukdomen om jag lyckades hitta dom bra namnen :)
|
Pekay >> oh sorry ibland ögnar man igenom trådarna aldeles för fort...
får man fråga hur många du äger? dictionaries var ju riktigt bra! är ju inte klokt hur få vettiga .com det finns kvar annars... de i usa gillar visst de mycket bättre än .us |
Har en fråga, vart söker man lättast efter lediga domännamn?
edit: ...eller den bästa? |
Jag har haft den och kommit över den, botmedlet är insikt att det lätta är att köpa domänen det svåra är att göra innehållet.
En bra domännamn kompletterar bara ett bra innehåll, det svåra är inte att köpa domännamnet :/ WN |
Citat:
Så .us är väl inte riktigt inbiten ännu :) Och det är fortfarande endast amerikanska innevånare som får registrera .us såklart. |
Du hade då flyt :P
Dictionaries.com var riktigt bra |
Pekay -> Du får gärna köpa en domän av mig också! :D
|
Citat:
Jag kunde dock inte hålla mig. Ett bolag som kånkat som hade en massa domäner. Dock har de skit kvar, eller finns några attraktiva kvar. Globaltime.com är rätt bra också, titta på www.timeanddate.com :-) SERIÖST REGGAR JAG EN TILL DOMÄN FÅR ni lov att slå mig. Behöver seriöst hjälp då. Har lovat min partner att inte handla fler nu! |
Jag fick också lova min partner att inte handla mer. Fast nu har han visserligen hoppat av och pysslar med annat :-)
Domänerna finns dock kvar... |
Välkommen till gänget pk... men, vill man verkligen bli av med sjukdomen?
Om man bara hade orkat göra något vettigt av alla domäner så.. ;) Mvh, Tobias |
Som vanligt ser jag det positiva i det hela :D
Det är ju ett otroligt billigt sätt att marknadsföra och dra trafik till sin egen "huvudsida" Jag menar det räcker ju med ett fåtal hits i månaden från Google eller AV som kommer till Shoppen och handlar så har det ju lönat sig, det kostar ju inget extra (förutom avgiften till NIC-SE) så länge man har en egen server. Nu är väl inte jag med i "Värsta-klubben" vad det gäller antal domäner men när man räknar så blir det faktiskt ett 20-tal... // Mats |
Det är kul att shoppa.
som tjejen brukar säga... =) |
Jag ser såhär på domäner,
ett bra domännamn som t.ex. Resor.com motsvarar som en bra placerad butik i en central Ort. Chansen att din butik ses av fler är ju klart och tydligt högre då du är placerad i centrum där det finns mer trafik än utanför stan. Precis som med ett domännamn, den stora skillnaden är att butiken i centrum kostar mycket i hyra men domännamnet har sitt fasta pris på 250 kr per år för .SE eller 6 dollar per .com / år :) Domännamnet eller butiken i sig är helt värdelös om du inte har en attraktiv produkt/tjänst. Besökarna måste ju gilla vad dem ser :-) usch helt jävla vimsig är jag i skallen orkar inte ens läsa igenom |
Har du några domän namn till salu just nu?
|
Citat:
Allt har sitt pris ;) |
När jag kollar igenom mina domännamn är det nästan så det blir pinsamt ibland.
Har dock infört en personlig regel, att alltid tänka på saken över natten. Implusregistreringar har alltför ofta bidragit till oanvändbara namn. Ännu bättre vore att först bygga sidan och därefter finna en lämplig domän. |
Citat:
Allt har sitt pris ;) [/b][/quote] Har du ngn lista? Skicka gärna mini pris osv.. |
Citat:
Hehe, kan inte min egna domäner tyvärr. :-) måste göra en sammanställning ikväll... 09 |
Citat:
:-) måste göra en sammanställning ikväll... 09 [/b][/quote] Gör så :) Tack! B) |
Någon speciell sorts domäner som eftersöks? Svenska? Engelska?
|
Citat:
// Mats |
Citat:
I dagsläget har Johan med sitt bolag JH Böxman juridisk rätt till domänen. Vad häncer vid en eventuell försäljning med ägarbyte? Finns det någon möjlighet att bolaget som begärt ATF-tvist (BOX MAN) kan vinna en ny uppgörelse? Då de med sitt bolag BOX MAN funnits längre än Lastbryggan, som inte har någon juridisk koppling till domännamnet. Förstår ni hur jag tänker? 1. JH Böxman 2. BOX MAN 3. Lastbryggan Om JH Böxman släpper domänen.. står BOX MAN på tur då? Rätta mig ifall jag är ute och cyklar. Är fortfarande morgontrött :D |
Citat:
|
Citat:
kom online på icq :-) |
Citat:
|
Citat:
|
Om jag har greppat det hela rätt.. så borde det alltså betraktas som rent farligt att sälja/köpa .SE-domäner utan det juridiskt tillknutna bolaget?
|
Citat:
Men det går att läsa. Sälj bolaget t.ex. Men samtidigt, jag äger ju rätten till boxman.se har jag ju bevisat via en tvist. Kan ju inte vara så att de har andra tjingen, vore ju idiotiskt. |
Citat:
Förtydligande: Jag menar alltså att sälja bolaget JH Böxman. |
8 domäner till... Härligt! :lol:
|
Känner på mig att jag börjar också lida av denna sjukdom, btw finns de nån bra svensk site där man kan sälja aktuella domännamn?
|
Citat:
Upptäckte för några minuter sedan http://www.esedo.com. Vet inte hur seriösa de är... http://www.indiana.edu/~libcirc/dcscweb/duh/spam.gif ...bq--afq76277n77wj73b.com för låga 10,000 EUR :blink: Men man kan läsa att de förmedlat över 1000st domäner.. nåja. |
"Domain Name bq--afq76277n77wj73b.com without content.
Description: multilingual domain for car manufacter Skoda (www.škoda.com)" Inte för att det gör den domänen mer attraktiv eller uttalbar för mig, men det finns tydligen en tanke bakom :-) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson