![]() |
Då jag inte längre skall "spela på webbsidor" säljer jag av mitt innehav av sidor och domäner till ett mycket gynnsamt pris, i stor sett vad det kostat mig att bygga upp dom.
Jag tar emot bud via privat mail antingen på allt i en klump eller en och en hur jag säljer det hela beror på vilka bud jag får in. * bilrecension.se har funnits sen 2008-02 adsense nystartat * mercedesannonser.se har funnits sen 2005-03 adsense c:a $130/år ökande betalsystem via telefix är just aktiverat tidigare har det varit gratis att annonsera på sidorna * otrohet.se har funnits sen 2005-01 adsense nystartat * swedate.se har funnits sen 2005-06 adsense c:a $100/år stabilt * verkstadstid.se har funnits sen 2005-12 adsense finns * klocket.se domännamn har funnits sen 2008-01 * soihavemadeitnowwhat.com har funnits sen 2008-01 adsense c:a * lifeasabillionaire.com domännamn har funnits sen 2008-01 * skoterfeber.se domännamn har funnits sen 2006-02 * skotertillsalu.se har funnits sen 2006-01 adsense finns Ingen av sidorna är stora inkomstbringare men med rätt person och en del marknadsföring bör vissa av sidorna ge mer mycket mer pengar. Eventuella frågor kan ni ställa här i tråden så alla får ta del av svaren. Välkommen med bud via PM |
Du får jättegärna definiera "gynnsamt pris".
Statistik på sidorna vore intressant |
Gynnsamt pris
Det är ett som köpare och säljare enas om, du säger vad du värderar det du vill köpa så svarar jag på om jag vill sälja till det priset :) Skambud mottages också, jag kanske inte säljer för ditt bud men då har vi inlett en prisdiskussion i alla fall. Swedate Statistik Bilrecension Statistik Skoterfeber Statistik Mercedesannonser Statistik |
Ligger dina sidor på proinet server ?
|
Svar nej, några finns på Surftown och några på Servage.
|
Citat:
Lite intresserad. Mvh Andersson/Exagon |
Citat:
Hoppas du säljer! Mvh Andersson |
Har du fått mitt bud?
|
Hej ! Vart bara intresserad av funktionerna om dom fungerat!
Ej domännamnet klocket.se Missförstod det hela. Hoppas ok. Mvh Andersson |
Ok vi tar en sammanfattning så här långt:
Jag har bud på: * Rubbet för 5000:- som jag tycker är för lite. * swedate.se 3000:- * bilrecension.se 1000:- * otrohet.se 2000:- * Skoterfeber.se 500:- * Mercedesannonser 2000:- vilket jag tycker är alldeles för lågt för den här sidan som kommer ”kicka stort” när den tar fart. Statistiken verkar inte funka men jag meckar lite med den. Den ligger kring 50 unika om dagen har jag för mig. Sidan har inga betalande annonser än så länge då det bara var nån vecka sen jag gick över till att ta betalt för annonser Jag tänkte låta lite fler bud komma innan jag bestämmer mig för vad som skall säljas och till vilket pris. Bör tilläggas att allt säljer jag som privatperson så priser/bud är med momsen inräknad. @ exagon: Inga problem @ clonix: Jo, jag har fått budet |
På Blocket ville du ha 55 000 för mercedesannonser, men publiken är kanske inte är lika lättflörtad?
http://www.blocket.se/vi/16142285.htm?ca=11_s |
Jag vill fortfarande ha 55.000:- av den som vill ge det såklart, det får jag också om jag väntar, men nu vill jag sälja ganska fort då jag tröttnat på hela web-biten.
Jag är till 100% säker på att den kommer säljas för 55.000:- men jag kan inte lova NÄR. Jag har sålt sämre saker för mer pengar än det så skratta på du Magnus A... Edit: Felformulering av mig |
Citat:
Ursäkta spam. |
Ok vi tar en eftermiddagssammanfattning:
Jag har bud på: * Rubbet för 5000:- som jag tycker är för lite. * swedate.se 3500:- * bilrecension.se 3000:- * otrohet.se 2500:- * Skoterfeber.se 500:- * Mercedesannonser 4000:- Jag kan väl säga att: får jag 20.000:- för alla så är jag relativt lite missnöjd :) Fram med plånboken nu! |
Citat:
Vet att den ligger ute på blocket! Men alla vill ju sälja, även du som vi. Lycka till med din försäljning av sidor och sälj inte för billigt! Mvh Andersson/Exagon |
Tack exagon
Jag kommer ta emot bud och förslag fram till söndag sen får jag väl lov att sälja för mycket mer pengar då, puh! Jag kan tänka mig att byta mot en bil i 20.000:- klassen eller en värsting MAC eller något annat kul, så fram med förslag nu! |
- bilrecension.se________________________3500:-
- otrohet.se____________________________2200:- - swedate.se___________________________4500:- - verkstadstid.se________________________3500:- - skotertillsalu.se________________________4500:- - soihavemadeitnowwhat.com______________2600:- - klocket.se (bara domännamn)_____________600:- - lifeasabillionaire.com (bara domännamn)_____400:- - skoterfeber.se (bara domännamn)__________600:- _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ - ALLA sidorna för 21.000:- eller bud. |
Så där ja! Mercedesannonser.se är nu såld för 49.000:- inte riktigt det jag ville ha (55.000:- begärt) men men där ser ni antagonister som inte hann slå till för ni var för snåla :)
Detta betyder att nu har jag råd att släppa de återstående sidorna lite billigare än jag tänkt mig. Vi glömmer 21.000:- och börjar på 5.000:- eller högsta budet. Kör budgivning här i tråden om ni vill. GO! |
Hehe, du är smart du, hoppas någon nappar =)
|
Jag tror faktiskt inte så många här verkligen tror på dig Peter oavsett om det vore sant eller inte.
|
Aquastorm :) Det är möjligt, men så är det inte alla i världen som har förmågan att tjäna pengar enkelt heller...
|
Oj de ska du vara grymt glad för på Mercedesannonser.se. Hade jag fått 4000kr för de domännamnet hade jag varit grymt glad. Grattis till en bra affär!
|
En revidering av de sidor jag har kvar:
- otrohet.se ____ 1.800:- - swedate.se ____ 3.700:- - skotertillsalu.se ____ 2.500:- _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ - ALLA 3 sidor för 6.500:- eller bud. Sidorna säljes för mindre än vad de kostat mig att utveckla och bygga upp. De är uppbyggda i PHP och kör mot en MySql databas. Vad som ingår i ett köp är domännamn och all kod till sidan samt databas. Ingen av dessa sidor är idag stora inkomstbringare, men med rätt person och lite marknadsföring... |
BUMP!
En sommarrevidering av de sidor jag har kvar: - otrohet.se ____ 1.600:- - swedate.se ____ 3.200:- - skotertillsalu.se ____ 1.800:- _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ - ALLA 3 sidor för 5.000:- eller bud. |
jahop, Mercedesannonser.se såldes inte för 49.000:-? Eftersom du äger domänen än?!
|
Jo, den är fortfarande SÅLD
|
Flashback, man kan förmodligen inte lita på dig att den är såld. Om nu inte köparen skulle vara dum i huvudet och ha kvar din google_adclient id.
(Dvs så att du tjänat pengar på ads från "nya" ägarens sida.) Sedan så är det lite överdrivet att du skriver i början, Citat:
Google adclient id swedate.se: pub-9073709296552056 Google adclient id mercedesannonser.se: pub-9073709296552056 (Samma) Edit: Tillägg: Ser att du äger sidan 500 sec (enligt din signatur). Med lite enkel logik ser man direkt att ägaren fortfarande är du. Utdrag från mercedesannonser.se: Citat:
|
Olof det glädjer mig att du verkar bekymra dig så mycket om mitt välbefinnande vad gäller affärer. Halva köpeskillingen finns redan på mitt konto och tills hela summan är erlagd är sidan fortfarande min, känns rätt logiskt eller hur... (som om du hade med det att göra egentligen)
Ett tips för framtiden Olof, om du lägger lika mycket tid som du gör när du forskar i mina sidor på att istället skapa och utveckla någonting så kan (kanske) TILL OCH MED DU tjäna pengar... |
Tyckte mer att 50k kändes lite överpris för den sajten. Men om det nu är som du säger så grattis.
Fast jag förstår inte varför du inte fick dina 50,000 direkt? (1 månad sedan den var "såld"). Men men, good luck chuck. |
Tack för gratulationen!
Ja det där med full betalning direkt vid försäljning är något jag alltid trott på men det verkar som om alla jag gör affärer med vill ha tid på sig för att skrapa ihop hela summan för det är inte första gången jag blir delbetald och får vänta. Med tanke på att den del kvittens vi skrivit är de 50% en handpenning som anses som förverkad om ej full betalning erlagts innan den XX-XX-2008 så det är ganska bra betalt för att vänta i såna fall. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:03. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson