WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Bloggcommunity säljes! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=29482)

trackback 2008-05-22 13:08

Hej,

Nu säljer jag min bloggtjänst pga av tidsbrist. Den är kodad i PHP och använder MySQL som databas. I dagsläget har jag ca 950 medlemmar med nära 5.000 inlägg. Så här långt har jag varken placerat annonser på användarnas bloggar eller tagit betalt men det finns jättefina möjligheter för detta ( i backend).

Backend-läget där du som administratör hanterar allt som rör bloggtjänsten är väl utbyggt och mycket rikt på funktioner (se nedan). Här har du möjlighet att detaljstyra allt från reklam på sidan till användarnivåer, säkerhet odyl.

Du kan bland annat göra följande i backend.

- Skapa och ändra de designmallar som användarna ha tillgång till.
- Skapa användarnivåer med olika rättigheter (tex serverutrymme osv).
Här kan du också skapa nivåer där användaren måste betala för att få tillgång till
vissa funktioner.
- Skapa reklam och var reklamen skall visas.
- Banna medlemmar, epostadresser, IP-nummer osv.
- Skapa FAQ som visas i användarens kontrollpanel.
- Hantera support från användarna.
- Göra backup av databasen.
- Avläsa besöksstatistik odyl.

Samt mycket mycket mer.

Dina medlemmar kan bland annat göra följande i sin backend.

- Blogga (såklart).
- Skapa kategorier.
- Mobilblogga!
- Skapa Fotoalbum!
- Skicka internmeddelande till varandra.
- Skapa relationer till varandra.
- Publicera sin blogg som RSS-flöde.
- Formge sin egen bloggdesign.

Samt mycket mycket mer.

Det ingår 29 professionellt formgivna designmallar.

Budgivningen startar på 6000 kr. Förbehåller mig rätten att inte sälja om buden blir för låga. Budgivning via PM.

lunarmys 2008-05-22 13:10

URL?

Edit: jag är blind. antar att det är URL'en i din sig som gäller

trackback 2008-05-22 13:11

Oj, som det står i min signatur, http://www.trackback.se.

Helix 2008-05-22 13:29

Är inte det bloghoster-skript som används?
Du får det lite att låta som det är specialskriven kod ...

Kan du redovisa någon statistik på besökare?

trackback 2008-05-22 13:31

Hej Terabyte,

Ja, det stämmer, det är Bloghoster.
Jag ville bara berätta vad som ingår, inte framställa det som om det är jag som har skött programmeringen.

trackback 2008-05-22 13:32

Just nu har trackback ca 20-30 unika besökare om dagen, men då har jag inte gjort någon direkt reklam precis.

lunarmys 2008-05-22 13:41

Hur många nya inlägg postas per dag (el vecka)? Och hur många nya medlemmar tillkommer per dag (el vecka)?

Antar att licensen till Bloghoster ingår?

trackback 2008-05-22 13:46

Lunarmys: Tillkommer ca 3 ny medlemmar och ca 40 inlägg i veckan. Väldigt blygsamt, men det kan ju markant öka med rätt marknadsföring såklart. Licensen ingår.

Helix 2008-05-22 13:47

Citat:

Originally posted by trackback@May 22 2008, 12:31
Hej Terabyte,

Ja, det stämmer, det är Bloghoster.
Jag ville bara berätta vad som ingår, inte framställa det som om det är jag som har skött programmeringen.

Jag förstår. Kanske jag missförstod. Dock har du gjort en bra, snygg integrering, även om koden är anpassad för att integrera in i befintliga sidor.

Tack för statistiken.

Men plattformen är viktig och i det fallet finns det (enligt användarna själva) en del potentiella säkerhetshåll i detta script som skulle uttnyttjas. Många engelska sidor har fått erfara det. Har du gjort något åt att hitta och täppa till dessa?

trackback 2008-05-22 14:03

Terabyte: Ja, jag har gjort de uppdateringar som rekommenderats efterhand som de förslagits.

Helix 2008-05-22 14:41

Citat:

Originally posted by trackback@May 22 2008, 13:03
Terabyte: Ja, jag har gjort de uppdateringar som rekommenderats efterhand som de förslagits.
Ja, det är väl det som är problemet, att utvecklingen verkar ha avstannat .... och buggar finns det gott om.

trackback 2008-05-22 15:20

Det är tyvärr ett generellt problem med alla mjukvara. Buggarna visar sig inte sig förrän någon rapporterar in dom. Jag har försöker dock att uppdatera de buggar som blir kända allt eftersom.

trackback 2008-05-22 15:52

Startbud på 6000 kr har inkommit.

Cod 2008-05-23 15:00

Bjuder 7.000

trackback 2008-05-23 16:58

Bud på 8.000 kr har inkommit.

posse 2008-05-23 23:41

tycker du ska redovisa vem som är bugivare så det inte blir en ny bluff auktion som vid tidigare fall här på WN, händer tyvärr numera allt för ofta.

Tror du får fler bud om man ser vem som är med i budgivningen

Cod 2008-05-24 02:00

Kan tänka mig att lägga högre bud, men jag vill gärna ha lite mer info, ex. sidvisningar site-wide per dag?

trackback 2008-05-24 09:17

@Posse: Jag kan försäkra dig om att de bud som inkommit är riktiga. Dom är lagda av folk som även skrivit i tråden. Dom har inkommit via PM. Om budgivarna själv känner för det kan dom såklart ge sig till känna. Det är helt ok för mig. Det går såklart även bra att lämna buden direkt i tråden. I pricip håller jag med dig Posse, öppenhet är bäst.

@Cod: Som sagt, jag har inte gjort särskilt mycket reklam för Trackback men som tjänst har den en mycket stor potential. Som det ser ut nu har sajten ca 150 sidvisningar per dag.

Cod 2008-05-24 12:46

När slutar auktionen?

Helix 2008-05-24 13:34

Citat:

Originally posted by trackback@May 24 2008, 08:17
@Posse: Jag kan försäkra dig om att de bud som inkommit är riktiga. Dom är lagda av folk som även skrivit i tråden. Dom har inkommit via PM. Om budgivarna själv känner för det kan dom såklart ge sig till känna. Det är helt ok för mig. Det går såklart även bra att lämna buden direkt i tråden. I pricip håller jag med dig Posse, öppenhet är bäst.
@Posse: du får köra uteslutningsprincipen i så fall. Jag har inte lagt några bud ...

trackback 2008-05-24 16:23

Cod: Auktionen avslutas i morgon kl 20.00.

trackback 2008-05-26 08:20

Auktionen är avslutad. Vinnande bud är lagt. Tack för allt visat intresse och för alla inkomna bud.

Mvh,
Daniel

posse 2008-05-26 08:24

Hallå, och vem vann budet då???

Var det han som bjöd 8.000:- eftersom du inte redovisat nåt högre bud?????

trackback 2008-05-26 08:31

Det inkom ett vinnande bud 19.59. Jag hann inte uppdatera tråden innan tiden var ute.

posse 2008-05-26 08:35

Hörde av min kollega att du sålt den för förmodligen 8.500:- då vi erbjudit dig 8.000, vi hade planerat att gå upp till 20.000 då det var det värdet vi bedömde för din sajt, mycket dumt gjort att starta en auktion och inte själv bevaka den, du hade lätt kunnat förlänga den om det var så att du just då var upptagen

Men nu har man lärt sig en läxa med dessa idiotiska auktioner på WN, antingen går det till så här eller så är det nån skojare som trissar upp priset och försvinner sen, trist, mycket trist!

trackback 2008-05-26 08:47

Posse: Ja, auktioner i en forumtråd är långt ifrån optimalt. Det är ju som med alla andra auktioner på nätet, det är i de sista sekunderna som buden kommer in. Tyvärr hann jag inte agera på de få sekunder som var kvar. Men det är OK, jag är ingen girig människa, jag ser hellre till att hålla utsatt tid än att försöka få in högre bud genom att förskjuta deadline. Det vore inte rätt mot budgivarna.

Nästa gång jag säljer av ett projekt blir det via Tradera. Helt klart.

Tack för din värdering av Trackback!

Mvh,
Daniel

posse 2008-05-26 09:06

Skulle varit kul att veta vad som hänt om flera personer matchat budet med en ökning av 500:-, nu var det bara en person, samt om det nu finns så många intressenter som bjuder, varför inte som ägare ha direktkontakt med dem, lite extra jobb men du hade säkert tjänat det dubbla, då denna auktionsform på WN är rätt oseriös! I detta fall var tydligen du seriös.

wwww 2008-06-17 14:57

RADERAT!

Skrev i fel tråd. Sorry!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson