![]() |
Snapback.se är en ny och trevllig tjänst tycker jag. Däremot så ställer jag mig lite tveksam till själva budgivningssystemet. Jag anser att budgivarens användarnamn ska vara tillgängligt. Som det är nu finns det inget som hindrar låtsasbud från Snapbacks sida. Får man ens anordna auktioner på det viset?
|
Det frågade jag mig också i en tidigare tråd, men det är väl fel ställe att ställa den frågan...jag skulle personligen gissa att om man prövade saken...där det ska prövas, så skulle det nog INTE vara tillåtet..
|
Fast även om man skulle visa ett "användarnamn" så behöver det ju inte förhindra något, Pool kör ju t.ex med bidder_1234, är ju inte mindre svårt att fejka sådana användare.
|
Citat:
|
Vi har delat in budgivarna i olika färger för att markera att det är flera personer som budar på domännamnet, men detta kanske inte räcker. Skulle det fungera om vi visar alla (eller det kanske räcker med dom tre största) budgivarna efter att auktionen är avslutat?
|
Varför kan ni inte visa det innan ? Har inte mäklare t.ex. krav på sig nu för tiden att alla bud ska redovisas öppet....
|
Citat:
|
Citat:
|
Känns vettigt att visa namn/användar ID på alla som bjuder under auktionen. Tror det skulle öka trovärdigheten för systemet.
|
Citat:
|
Instämmer även om jag personligen inte använder tjänsten, men det bör visas publikt annars är det i samma klass som "Lägsta bud sidor".
Lycka till. |
Är väldigt tveksam till denna sidan. Vann en budgivning igår, och då förmodar man ju att man har fått ded domänen men icke. Dagen efter så hade det inte hänt så mycket, så jag sökte på loopia om namnet var ledigt och till min stora förvåning så var det de. Så jag fick registera namet där istället. Och jag hoppas verkligen inte att snabback.se kräver att jag ska betala deras faktura!
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag har bara kikat lite snappt på snapback.se men kan förstå att det finns en poäng i att inte avslöja budgivaranas identitet under pågående budgivning. Däremot kan det knappast vara något problem att publicera samtliga bud efter avslutad budgivning och lyckad snapback. Misslyckas snappningen är det väl inte heller så intressant.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Använd hjälpsidorna :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ja, det var ju skönt att jag inte missat något då..
- men se så olika vi kan se på en verksamhet, jag har uppfattat MD som att det sista halvåret skett ett betydande antal förbättringar - främst funktionellt, men även i "grunden" - eftersom det numera är gratis att använda plattformen, (där det även går att kommunicera mellan säljare och budgivare). Det du betalar för är ju extratjänsterna - om de då behövs.. Skulle väl säga att MD är det mest "levande" i sitt slag på den Svenska marknaden iaf..eller? ..syns ju tom på WN med banner.. Edit: Sen att Emil_P valt att inte uppdatera sin användarprofil på WN med att ta bort uppgifterna om att han har med MissDomain att göra - är en annan sak - men det finns väl skäl till det mesta.. men eftersom det inte stämmer, skulle ju det vara intressant att veta vem som står bakom Snapback AB.. - Är det något du vill svara på, Emil? |
Håller med dig men sidan har väl aldrig kommit till liv igen på samma sätt som tidigare.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson