![]() |
Nu är det nämligen så här att jag känner att jag har ett stort behov av att tjäna lite pengar just nu. Det är ganska tunnt i plånboken kan man säga. ;)
Behöver förslag på allt, allt, allt man kan tjäna pengar på både på internet och i "verkliga livet". Är 15 år, så det är väl något att tänka på när ni ger mig förslag, men förutom det är alla realistiska förslag välkomna! :D Tack på förhand! |
* Sådana tider nu så börja prata med grannarna om att rensa rabbatten eller klippa gräsmattan.
* Sök jobb på mcdonalds eller annan hamburgarresturang. * Panta burkar :P * Du kanske kan moderera något forum under sommaren och få en liten ersättning av någon :o ? Edit: reklam och tidningsbud är också ett bra alternativ. Fan jag kommer inte ihåg själv vad jag gjorde när jag var 15.... <_< |
Om du inte bort helt ute på vishan kan du alltid sälja frallor på helg-morgnar.
Ta kontakt med ett lokalt bageri, fixa lite bra priser. Sen tar man några eftermiddagar/kvällar och knackar dörr och frågar om folk vill köpa frallor och få dem levereade på morgonen. Så får de betala i förskott, låt säga 1 månad. Sen gäller det bara att orka gå upp på morgonen, kanske där det låser sig för många :P |
man kan gå och lägga sig efter att ha levererat:)
|
Citat:
|
Tack för alla förslag :D
Tar gärna emot lite fler! ^^ |
Citat:
|
Citat:
Citat:
Tack för tipset! |
Reklamutdelning för SDR är det bästa förslaget, funkar året om då det endast är helger. Tror jag bakade eget bröd och sålde (hålkakor var populära) till grannar och sålde lite allt möjligt annat =)
|
Tack för alla förslag.
Har ni något tips på någon internetsida där man kan få betalt för att t.ex. klicka på länkar eller ta emot reklam-mail? |
På Digital point så finns det massor av olika sätt att tjäna pengar, oftast (skit)jobb som att forumposta, signa upp till random saker, skriva artiklar o.s.v. Måste hålla på med paypal dock och dollarn är låg.
|
Köpa saker på loppmarknad t.x. NES och SNES och sälja på Tradera. Dt du köper för under hundralappen går inte allt för sällan för 500-1000 kronor.
Köpa smällare i Indien för 20 öre, sälja i Sverige för 25-100 kronor, tror dock inte att det är lika lätt att frakta smällarväskor på flyget nu mera, dessutom kostar ju flygbiljetten en del... Köp dricka billigt, ett flak cola för 55 kronor, sälj drickorna varma dagar i parkn för 10-15 kr styck = 185 - 305 kronor i vinst per flak, tog ofta mindre än en timma att sälja när jag gjord det, men det beror ju på vilken stad man befinner sig i. Sätt upp en sajt där folk SMSa in och betalar för strunt. Jag satte upp en sajt där Stockholm, Göteborg och Malmö krigad (på låtsas), med ett SMS kunde man attackera en annan stad som då förlorde poäng medans ens egen stad fick hälvten av poängen den andra staden förlorade. Körde bara en omgång men folk använde faktiskt sajten!!! Ring till företag och erbjud dig att städa kontor, ger snabba lätta pengar och kontor är inte så jobbiga att städa. Har inte provat det själv men min bror gjorde det i flera år. Dela ut morgontidningen, segt att komma upp på morgonen men det är ett jobb som är lätt att få. Tigg pengar, här i Götborg finns det massor av tiggare, dom har mobiltelefon och åker taxi hem från jobbet så det lär ju gå att få en del pengar på det! Kör cykeltaxi! Jag har bara kört i Köpenhamn, där får man ca 800-3000 danska kronor efter varje kväll, dock är det mer konkurrens nu och fler som cyklar. Finns även i London, Paris, New York mm. Platta städer är att föredra. Skaffa ett jobb. |
Ett tips: Undvik SDR. Känner ingen som någonsin tycker det varit värt besväret, rejält underbetalt och helt underbart tråkigt, värdelöst, dåligt organiserat, ogenomtänkt jobb med stora krav på utdelaren som ska lösa allehanda problem som SDR orsakar.. Lämplig månadslön vore rimligtvis uppåt 2-3000 kr i alla fall.
|
Citat:
Det är rätt åt dem för att det är så lite betalt. :lol: :lol: :lol: :lol: |
Tack tack för alla förslag! :D
Tar gärna emot fler ;) |
Låna en våtdräkt, simma efter golfbollar. Ta tag i en kusin/släkting runt 8-10 år och sätt personen på att sälja bollar nu på tidiga golfsäsongen mellan hål 9 och 10.
10 år sen ca, så sålde dom för 5kr/st. Uppgick mot en 15-25.000kr per sommarlov som jag och min bästis delade på :) Plocka/Leta Putsa Sortera märken och typer Sälj EDIT: Eller så säljer du de så kallade "Flordia Bollarna"(begagnade) till en golfshop för en mindre summa. Sen kan jag ju bara varna att folk ogillar boll-letare så svarta kläder på kvällar och nätter är det som gäller :D Slutsats: grymt kul sätt att tjäna sommar slantar på om man gillar att vara lite sneaky. Nackdel, du luktar dy i ett par månader EDIT2: Nu vart jag sugen på att starta en boll letar liga, rekrytera ungar som plockar och säljer för lite godis och glass! Om det ändå var lagligt, haha! EDIT3: Kan ju säga att en riktigt high-tech person för 6-7år sedan tjänade flera hundra tusen per sommar med riktiga dyksaker. Hittar inte källan men jag tror det stod i expressen eller liknande då. |
Haha, vilken rolig idé! :D
|
Min bästa idé som jag inte fick genomföra som projekt i skolan.
Pumpa cyklar mot betalning. Del 1. Det går helt enkelt ut på att stå på stan och erbjuda folk som har lite luft i sina cyckeldäck att få dom pumpade mot betalning. Del 2. Man köper och säljer begagnade vetiler.... plot: För er som inte fattar det finfina: Del2 gör att folk/ungar kommer att lufta varenda cyckel dom ser och sälja venteilerna till dig, som du sedan säljer vidare med väldigt en billig pumpning av däcket. För att nästa dag göra om allt ihop Det enda som behöves är en cyckelpump och ganska mycket mod eftersom din idé kanske inte uppskattas av alla. |
Det var ju smart. :)
|
sno kvällstidningar som levereras utanför kiosker och gå runt och knacka dörr och sälja på helgmornar. (på turisttätta ställen typ campingar brukar ge bra dricks)
sälja nybakade bullar som man har snott från mormor. gärna genom att knacka dörr och påstå att det är till någon skolresa. fejkade lotterier på stan alt knacka dörr. köpa och sälja biljetter till konserter (tack ticnet för erat system för ett antal sommrar sen inte fungerade som det skulle). sitter man tillräckligt länge så listar man ut när outlösta bokade biljetter släpps för försäljning igen, är då en konsert slutsåld så är det bara att skapa beställningar. sen har man typ 1vecka på sig att hämta ut biljetterna, då har man redan hunnit sälja bokningsnummret på blocket. :) dvs man behöver inte riskera något. bor man som mig på kusten på sommrarna så är det alltid turister som vill ha hjälp med ditten och datten. allt från att få en hundralapp för att fixa is från fiskebåådarna till att hustla färska räkor (förädla dom gärna i en baugette och ta 120kr för baguietten) för överpriser till dumma turister. leta upp dassigt målade staket och erbjud dig måla om dom. ofta blir pensionärerna jätteglada för dom klarar inte av att göra det själv. gör det dock inte själv utan låt någon vänn göra det och ta %. Sen letar du upp ett nytt ställe där du får in en till att måla eller göra likande syslor, ge dock inte dina anställda för fria händer utan tvinga dom att allt ska gå genom dig :-) ställ dig vid badstranden vid parkeringen, ta på dig en träningsoverall för någon idrottsförening och ställ upp en liten skylt 20kr parkering, glöm inte magväskan. är du tjej, inkastare/flyerutdelare på stranden. sälja glass etc. lås upp mobiler, flyers på stan. "palla" jordgubbar under nätterna och sälj på dagarna. alt betala för att få plocka och sen sälj vidare färdigplockade. märka om från utländska till svenska ger en del marginaler med :) vet inte varför jag nästan bara får upp sådär halvt om halvt oetiska/lagliga grejer i mitt huvud idag. |
Känner igen mig :)
Jag är 14 (fyller 15) och skulle köpa ny dator förra veckan, en månad innan blev jag desperat när jag kom på att det saknades 3000 kr! http://www.RentACoder.com hjälpte mig ;) |
haha gör en snygg design och sälj den här på WM ;)
|
Tack för alla förslag! :D
Citat:
|
Du kan få jobba åt mig om du kan PHP, ASP, html, mysql osv =)
|
Om man är bra på programmering/(webb)design finns det mycket pengar att hämta. :)
Du kan till exempel leta upp ett lokalt företag med en dålig/ingen hemsida och erbjuda dig att göra om den för en rimlig penning. Det blir ofta inte alldeless för mycket jobb och det är bar betalt (slår SDR med hästlängder). |
Mitt bästa sommarjobb var faktiskt på en kyrkogård :) Jobbade där varje sommar som vaktmästare med typ 10 andra ungdomar (4 år irad) . Man krattar rabatter, gör gravar fina osv osv... tjänade ca 14k på 4 veckor...man kunde jobba max 8 veckor.
Större kyrkogårdar erbjuder ungdomar liknande arberten då den ordinarie personal går på semester osv. Man får vara ute mycket, det är ett relativt enkelt jobb och man träffar massa trevliga människor. |
Tack för ännu fler bra tips hörrni! :)
Tyvärr är jag inte något proffs på ASP eller PHP men kan en del om html och css. Hur mycket är en "rimlig penning" för att göra ett företagt hemsida i endast html och css? |
Börja spela någon av alla dessa MMORPG spel, t.e.x diablo två. Gör din gubbe till en mf'are (magic finder) och sälj allt du hittar. Kanske inte så högavlönat per sak du hittar, men många bäckar små..
Se t.e.x lewt.com/d2mania.com/d2hi.com |
Citat:
Det dyker inte upp så många uppdrag där nu, men det kanske det gör så småningom. |
Tack så jättemycket! :)
Har även en fundering på att teckna av husdjur åt folk för en penning, men vet inte om det är så lätt att få kunder. Har inte så lätt för marknadsföring och sånt. :P |
En statiskt hemsida i bara html med lite css borde gå att sälja in för några tusenlappar beroende på antal undersidor, hur mycket bilder och annat som ska finnas.
Det avgörande är väl dina säljtalanger när du ska övertala ett företag om att deras hemsida kan bli så mycket bättre om du får visa vad du kan.. |
Citat:
Om jag själv var någon gammal företagschef skulle jag nog inte anlita en "unge" i första taget. Hur ska man få folk att fatta att unga visst kan!? |
Citat:
* Jag har blivit kontaktad av två stycken (20+) som hade en affärsidé som de ville förverkliga med mig. * Jag tjänar ett par tusen kronor i månaden på webbdesign och programmering. * Jag är 14 år! Det går visst, bara du visar vilja och visar vad du går för så ska du få se ;) |
Citat:
|
SDK är ett jävla slit....
|
Citat:
Men min kompis fick våtdräkten, jag fick bara massa konstiga röda prickar över hela kroppen. |
När jag var 15 sålde jag GT en gång i veckan. Dricksen man fick för en timmes gående hamnade väl på 150-200kr. Bra timpeng för att vara 15.
Sätt annars upp en lapp på närmaste ICA att du kan gå ut med jyckar, passa ungar, klippa gräs m.m. Har du inte långt kvar till 16 och mycket livsglädje i kroppen du kan tänkas uppoffra så är ju telefonförsäljare ett alternativ. De söker alltid arbetare och kravet där jag jobbade förr var åldergränsen 16 år. |
var svårt under den tiden o tjäna pengar.. Själv fick jag in en massa från SDR som ngn nämnt innan, det är helt okej tycker jag för att vara i den åldern.. Orkar du springa upp och ner för trappor så är jobbet helt okej....
|
Gå ut innan en festkväll leta i buskarna hitta spriten som alla minderåriga gömt för föräldrarna sälj dom nästa festkväll:D blir dock svårare och svårare att hitta:P
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson