WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Klientsidans teknologier, design och grafik (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Kritik tack! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=28805)

JeZZifelt 2008-04-21 18:20

4 bifogad(e) fil(er)
Tänkte göra om designen på min hemsida och har börjat lite smått med loggan.

Jag vet egentligen inte ens själv vad jag ska tycka om den, och jag tror att antingen så gillar man den eller så hatar man den.. inte något mittemellan liksom. :P

Skulle vilja att ni sa precis vad ni tyckte (jag tål kritik!) om den men om ni tyckte den var dålig, säg då vad som var dåligt och hur jag kan göra den bättre.

Är den för rörig? Eller bara allmänt ful? :P

Tack på förhand!

Mvh Jennifer

sasserdude 2008-04-21 18:25

den är ju tjusig, hoppas resten av sidan är lika kreativ.

Knalli 2008-04-21 18:28

Det är väl inge fel på loggan. E dock lite nyfiken på hur den ser ut på sidan.

JeZZifelt 2008-04-21 18:56

Tack så mycket, kul att ni tycker om den. :)

Har inte hunnit göra så mycket på resten av sidan eftersom jag oftast "utgår" från loggan när jag gör hemsidor.
Jag säger till när det är tillräckligt "klar" för att kunna visas, och tar då gärna emot lite mer feedback. :)

JeZZifelt 2008-04-21 19:16

4 bifogad(e) fil(er)
Behöver lite tips..

Tänkte göra något roligt längst upp i det högra hörnet på main-diven, alltså där allt innehåll kommer vara.
Eftersom det är tänkt att jag ska ladda upp mina foton på hemsidan skulle det vara roligt om det var något fotorelaterat.

Det enda jag har kommit på är att det ska ligga två "foton" i hörnet (infogar bild på det), men jag vet inte om det kändes riktigt rätt.

Har ni något annat tips på nåt "roligt" man kan sätta i hörnet som antingen är fotorelaterat eller passar bra ihop med loggan?

sasserdude 2008-04-21 19:57

JeZZifelt: lägg in dom bilderna, men ja skulle nog hellre vilja se dem i färg :)

så blir det en fin kontrast och inte så grå och tråkig..

KarlRoos 2008-04-21 21:42

Stjärnan i din logga känns för "perfekt", gör den lite mer analog och naturlig. Annars tycker jag att det ser bra ut.

Lycka till!

JeZZifelt 2008-04-22 07:53

Tack för förslagen hörrni, jag ska fixa det ni sa ikväll. :)

JeZZifelt 2008-04-22 15:19

KarlRoos:

Menar du att jag ska göra om hela stjärnan eller räcker det om jag gör den lite eroderad som allt det andra?

sasserdude 2008-04-22 15:30

Citat:

Originally posted by JeZZifelt@Apr 22 2008, 15:19
KarlRoos:

Menar du att jag ska göra om hela stjärnan eller räcker det om jag gör den lite eroderad som allt det andra?

en blogg ska väl vara personlig ;)

gör den som du vill, han sa sin åsikt, han ville nog mer att den inte ska va så rak och linjär, mer kanske omkastad och att den inte är så perfekt.

JeZZifelt 2008-04-22 15:35

4 bifogad(e) fil(er)
Blev detta något bättre?

JeZZifelt 2008-04-22 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av sasserdude
Citat:

Ursprungligen postat av JeZZifelt
KarlRoos:

en blogg ska väl vara personlig ;)

gör den som du vill, han sa sin åsikt, han ville nog mer att den inte ska va så rak och linjär, mer kanske omkastad och att den inte är så perfekt.

Ja, det har du såklart rätt i! ;)
Men jag vill ju samtidigt att folk ska tycka om att titta på den också, därför tar jag gärna emot alla tips jag kan få av er. :D

al'Thor 2008-04-22 15:49

Snyggt... Riktigt snyggt... Jag gillade den senaste stjärnan bäst som inte var så "perfekt".

allstars 2008-04-22 15:50

Jag ser inget fel med den headern.
Sedan om stjärnan hade jag gillat ett mellanting mellan dina två varianter.

JeZZifelt 2008-04-22 16:16

4 bifogad(e) fil(er)
Nu ni!.. nu blev i alla fall jag nöjd.
Ingen stor förändring men det blev ändå lite bättre enligt mig. :)

JeZZifelt 2008-04-23 19:24

Har fixat designen på resten av sidan nu.
Säg gärna vad ni tycker: http://www.jennifernilsson.se/nya

Är det bara jag som har problem med att se nedersta delen av loggan?
Jag förstår verkligen inte vad det är för fel, det ser utmärkt ut designvyn i Dreamweaver, har dubbelkollat css-filen och de andra koderna men hittar inget fel och dessutom har jag testat att ladda upp bilden flera gånger ifall det skulle blivit något fel vid uppladdningen. :/
Någon annan som fattar varför det blir så?

allstars 2008-04-23 22:08

jag ser inte loggan i headern alls (FF2.5)
Dock kan jag högerklicka och välja "Visa bakgrundsbild" och få fram den där, men det är nog ngt strul med cssen

Karman 2008-04-23 22:41

Citat:

Originally posted by allstars@Apr 23 2008, 22:08
jag ser inte loggan i headern alls (FF2.5)
Dock kan jag högerklicka och välja "Visa bakgrundsbild" och få fram den där, men det är nog ngt strul med cssen

Samma problem här.

dennish 2008-04-24 08:34

bilden är inte komplett, nederdelen saknas.
http://www.jennifernilsson.se/nya/header.jpg

Mattias 2008-04-24 09:37

4 bifogad(e) fil(er)
Faller inte riktigt för sidan.
Dock har du en jäkla ball färg-combo på din nuvaranda sida!

Varför inte utveckla det du redan har? :wacko:

JeZZifelt 2008-04-24 10:01

Humm.. riktigt konstigt det här med loggan. Förstår inte varför det inte är komplett?
Och det där med att den inte funkade i firefox får jag kolla upp. Tack för att ni meddelar.

Mattias: Jo, jag gillar iofs också färgkombinationen. Men själv har jag lätt för att "tröttna" på mina hemsidor (alltså designen) fort och känner för lite förändring. Men ett alternativ är ju att behålla färgerna men köra på samma layout som min påbörjade? Vad tror ni om det?

al'Thor 2008-04-24 12:41

Gillar som sagt var topp-.bilden, även om den inte verkar vara riktigt komplett i bildfilen... (testa att spara om den och ladda upp den på nytt, filen verkar inte må helt bra). Och även om den inte syns i Firefox...

Men bortsett från det är det två saker jag inte gillar så här på rak arm... Det ena är att länkarna ändrar teckenmellanrummet vid hover... Dens är det störande i sig och dels blir det ännu mer störande eftersom texten efter länken också flyttar på sig.

Det andra jag inte gillar är teckenfärgen på länkarna, gul text på vit bakgrund är jobbigt att läsa, jag måste anstränga mig genom att försöka "ställa om ögonen" när jag kommer till en länk, vilket stör läsandet.

sasserdude 2008-04-24 12:55

riktigt tjusigt.. nu vill jag att när du är klar med hemsidan så postar du den för oss ;)

JeZZifelt 2008-04-24 21:39

al'Thor: Okej, tack för dina synpunkter! Jag uppskattar det och ska ta åt mig det. :)

Jobbar just nu på ett nytt förslag (samma design fast andra färger). Kommer slänga upp länken till det också så ni får tycka vilket förslag ni tyckte bäst om. :)

JeZZifelt 2008-04-25 15:39

Aaaah, jag blir så sur! :angry:
Jag förstår verkligen inte vad det är för fel!!?
Det verkar ju som om det blir fel i uppladdningen på nåt sätt, men jag har sparat om filerna, laddat upp på ftp:n om och om igen, men ändå så fattas det några pixlar längst ner på headern!
Åh, vad sur jag blir när saker och ting inte fungerar för mig, fast att de borde! <_<

Vad tror ni att det är för fel?
Har ni "FFare" fortfarande problem med att se headern?

I alla fall så har jag gjort "klart" alternativ två: http://www.jennifernilsson.se/nya2
Jämför med http://www.jennifernilsson.se/nya och säg vem ni gillar bäst och varför, tack. :)

eliasson 2008-04-25 17:01

Jag tycker att "jennifernilsson.se" var lite svårläst, och att stjärnan är lite konstigt placerad - men i övrigt gillar jag konceptet.

JeZZifelt 2008-04-25 17:17

Citat:

Originally posted by eliasson@Apr 25 2008, 17:01
Jag tycker att "jennifernilsson.se" var lite svårläst, och att stjärnan är lite konstigt placerad - men i övrigt gillar jag konceptet.
Okej, tack för kritiken. :) Du snackar om förslag ett nu eller, den gråa?

Timofey 2008-04-25 19:18

Tycker mer om nya2, ger en behagligare känsla, men loggan visas inte i sin helhet i IE7.

JeZZifelt 2008-04-25 20:04

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Apr 25 2008, 19:18
Tycker mer om nya2, ger en behagligare känsla, men loggan visas inte i sin helhet i IE7.

Nej, är medveten om att nedre delen saknas. Någon som har någon teori om varför *läs tidigare inlägg om mina försök till åtgärder*?
Tack så mycket för din åsikt! :)

Timofey 2008-04-25 20:57

Misstänker att följande kan vara felet:

1. Din bakgrund visas inte alls i Firefox.

Prova att ändra detta i CSS:

Kod:

#banner {
height:186px;
text-align: center;
background: url('header.jpg') no-repeat bottom center;
background-color: #EDE8E4;
border-bottom:1px solid #000000;

padding: 0px;
margin: 0px;
}

Till:
Kod:

#banner {
height: 186px;
background: #EDE8E4 url(header.jpg) no-repeat bottom center;
border-bottom: 1px solid #000000;
padding: 0;
margin: 0;
}

Läs om hur bakgrunden ska anges korrekt i CSS - http://www.w3schools.com/css/pr_background.asp

2. När jag laddar ner din bakgrundsbild så är filen skadad längst ner (det är en mörkare grå rand), prova att ladda upp den på nytt.

Får vara dagens goda gärning om det hjälper :)

webbhelp 2008-04-25 20:59

Jag tryckte loggan/headern är fin, dock så tycker jag den gula symbolen i mitten blev för liten, alltså lite mesig. Jag tycker att du ska göra symbolen större på något sätt

//WebbHelp

JeZZifelt 2008-04-25 21:17

Citat:

Originally posted by alltinggratis@Apr 25 2008, 20:57
Misstänker att följande kan vara felet:

1. Din bakgrund visas inte alls i Firefox.

Prova att ändra detta i CSS:

Kod:

#banner {
height:186px;
background: url('header.jpg') no-repeat bottom center;
background-color: #EDE8E4;
border-bottom:1px solid #000000;

padding: 0px;
margin: 0px;
}

Till:
Kod:

#banner {
height: 186px;
background: #EDE8E4 url(header.jpg) no-repeat bottom center;
border-bottom: 1px solid #000000;
padding: 0;
margin: 0;
}

Läs om hur bakgrunden ska anges korrekt i CSS - http://www.w3schools.com/css/pr_background.asp

2. När jag laddar ner din bakgrundsbild så är filen skadad längst ner (det är en mörkare grå rand), prova att ladda upp den på nytt.

Får vara dagens goda gärning om det hjälper :)

Åh, tack så mycket. Tänkte inte ens på de där små '-tecknena. Där har vi nog felet. Tack ska du ha.

2. Jo, jag har testat att spara bilden på nytt och jag har laddat upp den hur många gånger som helst! Förstår verkligen inte vad som är fel!? :blink:

JeZZifelt 2008-04-25 21:18

Citat:

Originally posted by webbhelp@Apr 25 2008, 20:59
Jag tryckte loggan/headern är fin, dock så tycker jag den gula symbolen i mitten blev för liten, alltså lite mesig. Jag tycker att du ska göra symbolen större på något sätt
//WebbHelp

Okej, tack får feedbacken. :) Om du jämför med förslag två ( http://www.jennifernilsson.se/nya2/ ), vem tycker du bäst om?

JeZZifelt 2008-04-26 16:03

Pust! Äntligen funkar det att ladda upp hela headern utan krångel!
Nu syns väl hela?

Och dessutom har jag ändrat i css-filen nu så jag hoppas att allt ska vara synligt i firefox.

http://www.jennifernilsson.se/nya2/
Är det denna jag bör bygga vidare på eller tycker ni bättre om den första ( http://www.jennifernilsson.se/nya/ )

Behöver dessutom tips på vad jag kan fylla ut min förstasida med.
Nyheter är jag superdålig på att uppdatera så det bör vara något som ej behöver uppdateras så ofta.

KarlRoos 2008-04-26 21:59

Citat:

Originally posted by JeZZifelt@Apr 22 2008, 16:16
Nu ni.. nu blev i alla fall jag nöjd.
Ingen stor förändring men det blev ändå lite bättre enligt mig.

Mycket snyggare :)
Stjärnan är inte för mycket "clip-art" stil nu utan den smälter in mycket bättre mot bakgrunden!

DudeRille 2008-04-26 22:13

http://www.jennifernilsson.se/nya2/

Gillar verkligen rengbåge randen på den..

christian@eventkoll 2008-04-26 22:16

Citat:

Nyheter är jag superdålig på att uppdatera så det bör vara något som ej behöver uppdateras så ofta.

Vilka tjänster erbjuder du och vilka är kunderna? Fotografering? Är det mer?

JeZZifelt 2008-04-27 13:58

Citat:

Originally posted by christian@eventkoll@Apr 26 2008, 22:16
Citat:

Vilka tjänster erbjuder du och vilka är kunderna? Fotografering? Är det mer?

Tänkte mig fotografering, bildredigering och att teckna av bilder, men är inte säker på om det kommer funka än. Är bara en liten tanke..

christian@eventkoll 2008-04-27 16:46

Citat:

Tänkte mig fotografering, bildredigering och att teckna av bilder, men är inte säker på om det kommer funka än. Är bara en liten tanke..
Då kanske du kan ha senaste bilden/uppdraget, rss-flöde med branschnyheter eller något sånt... Det behöver inte vara så mkt. En kort presentation och ingångar till de olika tjänsterna..kanske

JeZZifelt 2008-04-27 21:17

Citat:

Originally posted by christian@eventkoll@Apr 27 2008, 16:46
Citat:

Då kanske du kan ha senaste bilden/uppdraget, rss-flöde med branschnyheter eller något sånt... Det behöver inte vara så mkt. En kort presentation och ingångar till de olika tjänsterna..kanske

Ja, det är ju smart. :) Tack för tipset!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson