WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Proinet nere! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=28780)

EvinDesign 2008-04-20 18:23

Proinets webmail, whm, cpanel har varit nere hela helgen och nu är FTPn och sidorna som ligger där i princip också nere,
Jag kommer inte åt nånting och dom svarar inte i tel och inte på mail heller..

Finns det andra som har samma problem eller som ens är kvar med proinet...?

Jag kommer förmodligen byta återförsäljare i veckan OM JAG NU KOMMER ÅT DET SOM FINNS HOS PROINET!

vik 2008-04-20 18:24

har samma problem nu...

daaaajM 2008-04-20 20:01

Krånglat för mig också... både tors fre lör och söndag...

Adam N 2008-04-21 01:07

Har inte märkt några problem med mitt konto på web01 i alla fall, förutom att deras certifikat gick ut 1 april.

Edit: Jo föresten, en gång funkade inte databasen, men det var så kort tid att jag inte hann fundera på det.

pajas 2008-04-21 09:53

Min sida och mail funkar just nu.. men webmailen har varit nere hela helgen.
ligger på web01 :)

Aron 2008-04-21 10:15

Jag ligger också på web01 och sidan ligger nere till och från ett par gånger per dag. Får ett tiotal mail från mina script per dag att databasen ligger nere. Jag förmodar att de jobbar på att fixa till problemen.

hnn 2008-04-21 10:44

4 bifogad(e) fil(er)
Kontakta supporten för helvete!

WN är inget supportforum

Dennis Holm 2008-04-21 10:47

Citat:

Originally posted by hnn@Apr 21 2008, 10:44
Kontakta supporten för helvete
WN är inget supportforum

prova läs.. FÖR HELVETE!
support svarar inte. och här diskuterar vi sådana som miss sköter sig eller hur?
skärpning.
Bara för det varit mycke om proinet ska inte det betyda att folk inte ska få posta om dom.
Citat:

inte en frågan till resten av folket?

magic 2008-04-21 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av mervinst
Citat:

Ursprungligen postat av hnn
Kontakta supporten för helvete
WN är inget supportforum

prova läs.. FÖR HELVETE
support svarar inte. och här diskuterar vi sådana som miss sköter sig eller hur?
skärpning.
Bara för det varit mycke om proinet ska inte det betyda att folk inte ska få posta om dom.
Citat:

inte en frågan till resten av folket?

finns det support nu när inte kjettil arbetar där?

Dennis Holm 2008-04-21 12:07

efter anstormningarna jag sett det senaste så.. nae verkar som om dom har antingen för mycket att göra eller gör för lite.

elofsson 2008-04-21 12:23

Efter allt man läser om Proinet hela tiden så är det för mig en gåta att man ens funderar över att hosta siter där.

Cos 2008-04-21 12:24

Citat:

Originally posted by elofsson@Apr 21 2008, 11:23
Efter allt man läser om Proinet hela tiden så är det för mig en gåta att man ens funderar över att hosta siter där.
Priset.

Dennis Holm 2008-04-21 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av Cos
Citat:

Ursprungligen postat av elofsson

Priset.

jag ser fortfarande inte fördelen..
finns andra med liknande priser men bättre upptider..

EvinDesign 2008-04-21 18:37

Nu är det måndag och fortfarande ingen mail, ingen cpanel, ingen whm och viktigast av allt inte ett KNYST från proinet. Och ingenting på deras driftinfo sida heller??

Jobbar man på att fixa problemet? Hur länge ska det vara nere? Var detta planerat?

Mina kunder förlorar pengar och jag förlorar kunder...Väldigt oseriöst företag, finns det ens någon sitter där??

Norman 2008-04-21 18:49

Är det alla servrar som berörts eller bara enstaka?

SpaceDump 2008-04-21 19:01

Citat:

Originally posted by EvinDesign@Apr 21 2008, 18:37
Nu är det måndag och fortfarande ingen mail, ingen cpanel, ingen whm och viktigast av allt inte ett KNYST från proinet. Och ingenting på deras driftinfo sida heller??

Jobbar man på att fixa problemet? Hur länge ska det vara nere? Var detta planerat?

Mina kunder förlorar pengar och jag förlorar kunder...Väldigt oseriöst företag, finns det ens någon sitter där??

Du får mer än gärna skicka ett mail till [email protected]

Mig veterligen så fungerar de tjänster vi övervakar på alla servrarna.
(web01 har varit lite flappig sen cPanel la på sina patchar förra veckan, men det jobbar vi på)

//Anders

vik 2008-04-21 21:38

Såvitt jag vet fungerar inte cpanel eller webmailen atm på web03 men som sagt man e lite van nu :)

SpaceDump 2008-04-21 23:06

Av någon anledning så strular stunnel en aning på web03.

Icke att rekommendera, men det GÅR att komma åt sakerna okrypterat:

http://<ip>:2082/

//Anders

EvinDesign 2008-04-22 16:55

Citat:

Av någon anledning så strular stunnel en aning på web03.
En aning? Mailen + cpanel har legat nere helt o hållet i en hel vecka!
Vad sägs om att logga in och prova phpMyAdmin? Kolla hur det går..

Citat:

Mig veterligen så fungerar de tjänster vi övervakar på alla servrarna.
(web01 har varit lite flappig sen cPanel la på sina patchar förra veckan, men det jobbar vi på)

Om allt hade fungerat hade ingen av oss skrivit här i forumet, Sedan så har jag skickat mail till er redan och fått en fråga tillbaka som svar, som jag också svarat på. Men som sagt kan jag inte komma åt mailen för att se om ni har svarat eller inte..

Seattlegrunge 2008-04-22 21:09

Dessutom verkar inte de mail som har skickats till ens konto, under de senaste struliga dagarna, finnas kvar!
Jävligt roligt!

Har äntligen kommit åt webbmailen... testar att skicka mail därifrån, bara som test, och får upp följande pinsamma felmeddelande:

Citat:

Det uppstod ett fel när ditt meddelande skickades: Failed to connect to localhost:25 [SMTP: Failed to connect socket: Connection refused (code: -1, response: )]
Hur fan kan man lyckas åstadkomma så mycket problem/fel som detta företag?

wooper 2008-04-22 22:00

Citat:

Originally posted by Seattlegrunge@Apr 22 2008, 21:09
Hur fan kan man fortfarande vara kvar hos det företaget?

Seattlegrunge 2008-04-23 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av wooper
Citat:

Ursprungligen postat av Seattlegrunge

Hur fan kan man fortfarande vara kvar hos det företaget?

Det är jag egentligen inte... utan har det mest som slit och släng nu efter allt megastrul som ägt rum!
Men nu fungerar det inte ens att ha kvar Proinet som slit och släng... pinsamt.

Zittan 2008-04-23 20:35

Har kvar en väldigt inaktiv sida hos proinet men funderar på att flytta den även om den ska läggas ner, för det här fungerar inte.

Härom veckan förlorade jag även min .org-domän då de glömt att förnya åt mig. Dock har de inte skickat ut någon faktura för förnyelsen men vi får väl se, den kommer väl nu när jag skriver det här.

klein 2008-04-25 09:44

Citat:

Originally posted by EvinDesign@Apr 21 2008, 18:37

1) Börja med felrapportera till [email protected] . Typ domän, vilken server du ligger på osv..
2) Problemet är löst vad det gäller mailen på web03.

Om du har ett seriöst problem, försök och få samband med oss först. Det finns lite updatera kontakt info på proinet pitoreska hemsida.

klein 2008-04-25 09:46

Citat:

Originally posted by Zittan@Apr 23 2008, 20:35
Har kvar en väldigt inaktiv sida hos proinet men funderar på att flytta den även om den ska läggas ner, för det här fungerar inte.

Härom veckan förlorade jag även min .org-domän då de glömt att förnya åt mig. Dock har de inte skickat ut någon faktura för förnyelsen men vi får väl se, den kommer väl nu när jag skriver det här.

Som sagt , om du mailar [email protected] , så kan vi lösa problemet åt dig. Många verka gå ut forum mesta för vilja "sunka" ner varumärket proinet, inte för att man vill ha en lösning på problemet.

Dennis Holm 2008-04-25 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av klein
Citat:

Ursprungligen postat av Zittan

Som sagt , om du mailar [email protected] , så kan vi lösa problemet åt dig. Många verka gå ut forum mesta för vilja sunka ner varumärket proinet, inte för att man vill ha en lösning på problemet.

tycker det låter som lite desperation för att man haft problem.
Jag vet att det inte är populärt att ringa till proinet.
Vet även att det ofta inte är svar eller är dåliga svar på både telefon och email.
Flera har inte fått svar ifrån supporten.
Så lägg ner med skitsnacket. Ta det som en man.
Ni har haft problem och supportmail har antingen inte kommit fram eller så har ni haft för många.
Och varumärket proinet. skärpning. Det är inte mycket kvar nu.
Det går o bygga upp igen men.. kom inte hit o ljug eller försöka svartmåla andra som faktist har problem som ni inte besvarar eller ordnar på det vis så kunderna var nöjda.

skärpning.

hnn 2008-04-25 09:54

Kjetil gjorde nog rätt att lämna skeppet innan det sjönk...

[TILLÄGG]
Hur är det med det gamla uttycket "Behandla andra som du själv vill bli behandlad.".

wooper 2008-04-25 10:28

Hm.. vad är det som händer hos Proinet egentligen?
Förut fanns det i alla fall en (dåligt) fungerande hemsida, men nu möts man av en sida som vilken klåpare som helst kan sätta ihop. Hur svårt kan det vara att slänga ihop något halvvettigt, eller bygga vidare på den sajten ni hade innan? Era kunder lär ju inte vara glada över hur saker och ting ser ut, som utomstående känns det som de bara går nedåt.

klein 2008-04-25 10:37

Citat:

Citat:

Originally posted by -klein@Apr 25 2008, 09:46
Citat:

Ursprungligen postat av Zittan

Som sagt , om du mailar [email protected] , så kan vi lösa problemet åt dig. Många verka gå ut forum mesta för vilja sunka ner varumärket proinet, inte för att man vill ha en lösning på problemet.

tycker det låter som lite desperation för att man haft problem.
Jag vet att det inte är populärt att ringa till proinet.
Vet även att det ofta inte är svar eller är dåliga svar på både telefon och email.
Flera har inte fått svar ifrån supporten.
Så lägg ner med skitsnacket. Ta det som en man.
Ni har haft problem och supportmail har antingen inte kommit fram eller så har ni haft för många.
Och varumärket proinet. skärpning. Det är inte mycket kvar nu.
Det går o bygga upp igen men.. kom inte hit o ljug eller försöka svartmåla andra som faktist har problem som ni inte besvarar eller ordnar på det vis så kunderna var nöjda.

skärpning.

Det kan ibland vara svårt att komma fram på telefon.. Det stämmer, en del ringer också om support på väldigt udda tider på dygnet.. Inte ovanligt att det ringe kl 23.00.

Vi får in mail på [email protected] regelbundet så adressen fungera, dock rekomederas inte att man mailar från hotmail.com adresser.

klein 2008-04-25 10:40

Citat:

Originally posted by wooper@Apr 25 2008, 10:28
Hm.. vad är det som händer hos Proinet egentligen?
Förut fanns det i alla fall en (dåligt) fungerande hemsida, men nu möts man av en sida som vilken klåpare som helst kan sätta ihop. Hur svårt kan det vara att slänga ihop något halvvettigt, eller bygga vidare på den sajten ni hade innan? Era kunder lär ju inte vara glada över hur saker och ting ser ut, som utomstående känns det som de bara går nedåt.

Men den sidan du ser nu, som hemsida nu, är en temporär sak.. Men det står hur du kommer ikontakt med proinet och vad du vänder dig med support ärenden.

Klåparen är undertecknad själv med emacs som editor, därav resultatet.

Dennis Holm 2008-04-25 10:44

jag skrev mer än att det är svårt att komma fram på telefon.
Jag skrev dessutom INTE att ni inte får mail alls..
Men flera har skickat mail (däribland jag åt en kund), och inget svar fått eller problem löst.
Har fått otrevligheter i telefon till både mig när jag ringt och även till kunden (vilket var orsaken till att jag ringde för hon orkade inte höra mer..).

Alla som behöver hjälp skapa ett gmail konto på http://mail.google.com/mail/signup
Sen mailar ni [email protected]

och om dom inte svarar eller löser ert problem fortsätt skriva här..
För det är så man gör i en demokratisk värld ;).
kram

htiawe 2008-04-25 11:35

Proinets hemsida var det mest patetiska jag har sett. Även jag har försökt komma i kontakt med Proinet gällande en domän men jag antar att de hade fullt upp med att göra ny hemsida i emacs.

Visste inte att Proinet låg i HANNINGE heller..

hnn 2008-04-25 11:37

Citat:

Originally posted by htiawe@Apr 25 2008, 11:35
Proinets hemsida var det mest patetiska jag har sett. Även jag har försökt komma i kontakt med Proinet gällande en domän men jag antar att de hade fullt upp med att göra ny hemsida i emacs.
Visste inte att Proinet låg i HANNINGE heller..

XHTML 1.0 Strict.... och det står
:)

klein 2008-04-25 12:33

Citat:

Originally posted by mervinst@Apr 25 2008, 10:44
Men flera har skickat mail (däribland jag åt en kund), och inget svar fått eller problem löst.
Har fått otrevligheter i telefon till både mig när jag ringt och även till kunden (vilket var orsaken till att jag ringde för hon orkade inte höra mer..).

Alla som behöver hjälp skapa ett gmail konto på http://mail.google.com/mail/signup

För det är så man gör i en demokratisk värld ;).
kram

Det här är sista inlägger som jag skriver i den här tråden.

1) Proinet hemsida är "tmp" , den är inte vacker men det finns information där vad som gäller. Jag kanske är naiv, men jag antar ändå att det informationen som gäller och sedan att sidan ingalunda kommer vinna något design pris är en annan femma.
2) Proinets avdelning för administrativa ärende ligger numera i Hanninge.
3) Har inte fått svar på något ärende, kan Ni PM ert ticketnummer till mig.
4) Har du blivit otrevligt bemött i telefonen av en hon, så har du antaligen ringt fel telefonnummer.

Dennis Holm 2008-04-25 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av klein
Citat:

För det är så man gör i en demokratisk värld .
kram

Det här är sista inlägger som jag skriver i den här tråden.

1) Proinet hemsida är tmp , den är inte vacker men det finns information där vad som gäller. Jag kanske är naiv, men jag antar ändå att det informationen som gäller och sedan att sidan ingalunda kommer vinna något design pris är en annan femma.
2) Proinets avdelning för administrativa ärende ligger numera i Hanninge.
3) Har inte fått svar på något ärende, kan Ni PM ert ticketnummer till mig.
4) Har du blivit otrevligt bemött i telefonen av en hon, så har du antaligen ringt fel telefonnummer.

HON var min kund..
läs mitt inlägg några gånger. det står där.

htiawe 2008-04-25 12:39

Nu hör det inte till diskussionen kring att Proinet dör titt som tätt men att säga att man ringt fel nummer när man blivit otrevlig bemött säger ganska mycket om hur arrogant ledningen för företaget är.

wooper 2008-04-25 12:49

Citat:

Originally posted by htiawe@Apr 25 2008, 12:39
Nu hör det inte till diskussionen kring att Proinet dör titt som tätt men att säga att man ringt fel nummer när man blivit otrevlig bemött säger ganska mycket om hur arrogant ledningen för företaget är.
Där rör det väll sig om att klein läste fel och trodde att en "hon" hade svarat hos Proinet, där det av hans utalande förmodligen inte jobbar någon "hon".

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson