![]() |
Crystone har "haft problem" med servern web-4.crystone.se sedan den 11/4. Det innebär att en av mina webbplatser helt legat nere. När den tittat upp igen har den störts av PHP- och databasconnectionproblem.
Supportärenden har inte besvarats av Crystone / Getupdated. Gissar att det återfinns både e-handelsverksamheter och affärskritisk information hos kunderna på denna server? Riktigt risigt om jag får säga det själv. |
Kanske en av anledningarna ???.
Vid Getupdateds investerarträff på Erik Penser FK i Stockholm den 10 April 2008 sade styrelsen följande om Crystone: Crystone Istället för att satsa energi på att jaga köpare "klär man nu bruden" genom att öka lönsamheten rejält, bla. genom att varsla anställda och stänga serverhallar. Målet är dock fortfarande att sälja och det kommer ske omedelbart om priset är det rätta, säkerligen inom ett halvår. ....varsla anställda och stänga serverhallar.... //Lennart |
Knepigt att stänga hallar och inte flytta kunder till nya servrar först..
|
Hej,
Det har inte varit några längre störningar på web-4.crystone.se, vi hade ett kortare avbrott 2008-04-11 strax före 9 på morgonen. Driftinformation om våra tjänster finns alltid på http://customer.crystone.net Vi har dock undersökt din ticket närmare och rättat till problemet vilket visade sig ligga i koden. Du har ett svar i din mail rörande detta. |
wn har börjat bli ett support forum för webbhotells kunder som det ser ut..........
|
Citat:
Allt som har med kontot, sajten, e-post, fakturering osv skall självklart kommuniceras med leverantören. Det är när denna kommunikation inte fungerar som det borde diskuteras i forum. |
Citat:
|
Citat:
Om kommunikationen mellan leverantören och kunden inte fungerar får man ta till andra medel för att lösa sitt problem. Men, Att i första hand begära support i forum, innan man kontaktat sin leverantör/supportavdelning, är i mitt tycke fel. Och, Om supporten inte fungerar / ignorerar kunden är det dags att se sig om efter en ny leverantör. |
Håller med wooper där, inget indikerar att en fungerande relation har upprättas och ett försök att komma till rätta med just detta problemet har gjorts med Crystone, innan man kommer till wn och börjar skrika.
|
Citat:
Låg på just web-4.crystone.se innan jag bytte, för det första hade ni blockat en massa portar ut från servern, (Körde joomla, vilket krävde att vissa komponenter kunde ansluta ut, för att se efter uppdateringar samt se att de betalda komponenterna var betalda)samt att det alltid var problem med upptiden. Sidan var alltid seg som sirap eller helt nere. Fick dock bra(?) support av en vänlig person, men det löste sig aldrig. Efter 1 månads strul bytte jag till Binero. (Orkade inte ringa, skicka mail till Crystone var tredje dag) Nu har jag inga problem längre. Edit:stavar som en kråka |
Att Crystone hade en en väntetid på typ tre månader för att behandla supportärenden via deras supportsystem är ingen nyhet. Men om man orkade yfta luren och slå en signal var det inga problem att fixa grejerna.
|
Delger gärna min senaste korrespondens med Crystone:
Hej, Jag tycker det är riktigt dålig service att stänga ner vår domän som ni gjort idag. Om ni vill ha snabb och effektiv expediering av betalningar från kunderna borde ni först se till att ha samma standard internt. Utöver ett tiotal avbrott under vårt år hos er har vi: - Beställt extra ftp-konton utan att få någon som helst respons (över sex månader sen) - beställt ny kontrollpanel utan respons - beställt extra databas - tog över en månad + kostade 300 mer än vad som framgår av lista Den obetalda faktura som ni använder för att stänga av sajten står på folketsnytt.se - inte på ifolkmun.se som ni just släckt ned. Gå gärna in och kolla i min kontrollpanel för ifolkmun.se också - där florerar totalt tre olika domännamn. Att ni dessutom stänger av utan inkassokrav eller varning känns också märkligt. Vi driver ju inget litet forum utan en viktig lokaltidning i Filipstad kommun. Men tills sajten är upp igen tänker jag stå utanför er dörr med mössan i handen. Tack! Jocke Dieden -----Original Message----- Men deras svar fick jag samma dag som omväxling: Hej jocke! Det är bara själva fakturaavtalet som inte har uppdaterats. därför har det genererats en faktura med fel domännamn på. denna faktura gäller dock för webbhotellstjänsten som idag har ifolkmun.se som huvuddomän. denna faktura måste ni betala med kort idag enligt muntlig överenskommelse via telefon. annars kommer era tjänster att stängas ner igen. ---------------------------------------- |
Gah, önskar jag orkade. Men det är nära nu ... mycket nära. Crystone har strulat hela dagen. 3 timmars nedtid imorse och nu funkar ingenting (inte ens Crystone.se). Det handlar om många förlorade tusenlappar som Crystone såklart inte bryr sig om att kompensera det minsta.
Någon som har erfarenhet av glesys? |
Citat:
|
GleSYS är mycket bra tom
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:39. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson