![]() |
|
Citat:
|
Den här killen ångrar nog att han la ut referensen:
Gevolve |
Citat:
:lol: |
Är inte denna sorts sidor olagligt att driva med svenskt företag?
Det är väl enskild firma enligt FB han driver den med. |
Behöver inte vara konstruktörens fel att sidan är en bluff, men det verkar skumt.
|
nu har man "Systemunderhållning" på servern.....
|
Intrånget behöver ju inte ha skett genom bideasy-applikationen, kan ha funnits både andra sidor och sätt att ta sig in på servern.
Och med tanke på hur bedrägerierna gjorts så verkar det väl inte som utvecklaren är inblandad. I så fall hade man kunnat göra det på så mycket smartare sätt. Men det är ju oavsett det ingen kul reklam att ha i sin portfolio... |
BidEazy avslutade sitt sammarbete med mig via Doubles nätverk idag. Bör väl ha och göra med detta då. Inte för att jag någonsin annonserat dem.
|
Bah.. Enda siten av det formatet som man varit med och lirat på, så är det bara bluff och båg. Tyckte väl att budgivningen kändes riggad ;)
A well.. det här bevisar ju bara att lotteriinspektionen faktiskt finns av en orsak. Även om man nu inte jublar över dem varje dag. |
Jag hatar verkligen "Lägsta bud sidor" då administratörerna verkligen kan fuska ordentligt.
|
Citat:
|
Nu kommer man till nån reklam sida istället på Bideasy.com.
|
Citat:
Edit; Det har iallfall skrivits endel om det. Vi har en artikel på vår site :) |
Citat:
|
Citat:
De finns ju bla för att skydda Svensson mot dylika händelser ( dvs fusk osv ). Sedan att viss makt har flyttats från dem pga lagstiftning inom EU som gör det möjligt att bedriva verksamhet i ett annat land där det är lagligt är ju knappast Lotteriinspektionens fel. Eller vad menar du? :) |
Haha nu är domänen parkerad.
|
Citat:
Är ju samma sak för Unibet och andra (som inte bedriver Lägsta bud-aktioner) spelbolag. De vill etablera sig i Sverige men staten förbjuder annan verksamhet än Svenska spel. Givetvis bör man tillåta lägsta bud-aktioner även i Sverige så att Lotteriinspektionen kan granska företagen på ett bättre sätt. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Bara så ni vet så är det Bideazy!
(Va bara tvungen att poängtera eftersom det ändå upprepades) :) |
Citat:
|
Update!Nu verkar det som om man har försökt ladda upp en wordpress blogg på sidan och visar upp folder systemet. Oproffisionellt!
|
Nu har de ändrat tillbaka igen...
|
Just lägsta bud-sidor är på tapeten i England också. Har hört att även de diskuterar om att illegalisera (är det ett ord?) det så då får sidorna hoppa till ett annat land.
|
Kan man inte fuska på vanliga auktionssiter? Ser inte skillnaden?
Frågan är vad lotteriinspektionen skulle säga om det visade sig att det systematiskt fuskades på "vanliga" auktionssiter med? |
Citat:
- Vad ska ägarna ha för nytta av att fuska på en sådan sajt? |
Citat:
Administratören på sidan går in och smyghöjer dina bud eller? |
Ju fler som bjuder desto större sannorlikhet att budet blir högre.
|
Nu är det lite OT, men det är lätt att tänka sig olika typer av fusk som bygger på att vissa har mer info än andra. Om jag inte vill att min Tradera-pryl ska gå för ett skambud kan en kompis ropa hem den och sen behöver han inte betala den.
Om jag vet hur höga maxbuden respektive reservationsprisen är kan jag handla därefter och vinna fördel mot den som inte vet det. Därför är det på seriösa auktionsföretag (Auktionsverket, Bukowskis) ej tillåtet för anställa att bjuda överhuvud taget. |
Jag har svårt att tro att Tradera eller liknande plattformar själva är aktiva i sånt fusk - men visst är det SOLKLART att det fuskas hej vilt på tradera.
Kompisar eller aliaskonton som budar för att få intresserade att lägga upp mer. Sen heter det ibland att "vinnaren drog sig ur.." och du som tvåa i budgivningen istället blir erbjuden... |
Älskar när hackare gör bra saker :)
Nu fick jag också källkoden + databas till Bideazy, ska bli kul att köra en lokalt! :D |
Allt har ju att göra med vilket förtroende budsiten ger. Och vissa segment, som lägsta bud, har tyvärr dragit till sig fel typ av aktörer.
Riggade auktioner har förekommit i alla tider, det går bara att göra det mer effektivt när man gör det elektroniskt. |
Citat:
|
Finns tillgänglig på Flashback.
|
Citat:
BG1 1000 kr BG2 1100 kr BG1 1200 kr BG2 1300 kr BG2 vinner, men drar sig ur. BG1 vinner då som tvåa. Men då borde han/hon ju betala 1000kr eftersom det är därifrån som BG2 varit den enda som bjöd över. Vill de då att BG1 ska betala det näst högsta budet iställe, dvs 1200 kr? Hur funkar det? |
Finns bara en vinnare på tradera. Alla andra får meddelandet: Ej vinnande bud. Sen är det upp till vinnande budare och säljare att komma överens. Men då är det inte Traderas sak längre.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:31. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson