WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Riktigt nöjd kund (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=28246)

Sonec 2008-03-30 03:00

Hej!
Tänkte bara dela med mig av mina goda erfarenheter av oderland.se.
Ett riktigt bra webbhotell med snabba maskiner och bra support.

Detta är en leverantör jag starkt kan rekommendera.


MVH
Mikael Åkesson

Julian 2008-03-30 03:12

Jo hört mycket bra om dom, vilken typ av paket kör du?

Tror Wishlistr kör med dom också?

Sonec 2008-03-30 03:20

Citat:

Originally posted by Julian@Mar 30 2008, 03:12
Jo hört mycket bra om dom, vilken typ av paket kör du?
Tror Wishlistr kör med dom också?


Vi kör silver, behöver dock snart utöka till guld.
Men för 69 kr/ månad är det riktigt bra.... =)

Dennis Holm 2008-03-30 04:11

Citat:

Originally posted by Sonec@Mar 30 2008, 02:00
Hej
Tänkte bara dela med mig av mina goda erfarenheter av oderland.se.
Ett riktigt bra webbhotell med snabba maskiner och bra support.
Detta är en leverantör jag starkt kan rekommendera.

MVH
Mikael Åkesson

fler trådar som denna :).

end 2008-03-30 13:14

Kört Oderland sen 2003. Rättar in mig i ledet, har fungerat utmärkt.

objx 2008-03-30 15:52

Kan bara instämma.
Jag är kund sedan 1,5 år tillbaka och har placerat runt 10-15 domäner hos dem.

Allting fungerar klockrent och det känns verkligen att supporten vill hjälpa en när man stöter på problem.

Rekommenderas varmt!

Obbe 2008-03-30 17:02

Rätter mig också in i ledet.
Kört Oderland sedan några år tillbaka.
Bra service och support till ett bra pris.

objx 2010-03-22 17:51

Nu måste jag bara få bumpa upp den här tråden.

Jag registrerade precis ett nytt webbhotellskonto hos Oderland där kraven jag hade var rätt specifika:

Stora filer skall gå att ladda upp via webbplatsen som kontot ska användas till.
Därför behövde jag generösa värden på bland annat följande inställningar:
upload_max_filesize, max_execution_time samt memory_limit.

Ett annat behov (dock ej ett krav) var att kunna använda ImageMagick på servern.

Efter försäkringar från supporten om att filuppladdningsinställningarna skulle vara möjliga så skickade jag in en beställning via deras formulär.

15 minuter senare får jag ett mail av Oderland med beskedet att mitt konto inkl. ImageMagick höll på att kompileras och att det snart skulle vara klart.

Nu sitter jag här en timme efter att jag lade beställningen och har full åtkomst till mitt nya konto. Att man dessutom får åtkomst till rätt avancerade inställningar via cPanel gör ju inte saken sämre.

Loopia och Binero i all ära, men när "mindre" webbhotell är riktigt bra så är det svårt att slå.
Jag har då aldrig stött på ett annat webbhotell som nästan med ett leende på läpparna skapar en unik konfiguration för deras webbhotellskonton.

Nu önskar jag mig bara att Oderland fixade en lika bra DNS-tjänst som LoopiaDNS. :)

johan1234 2010-03-23 13:31

Trevligt för Oderland att läsa! Roligt.

Danielos 2010-03-23 14:01

Även jag använde Oderland för många år sedan på några projekt och under den tiden som jag hade ett Guld konto på Oderland fungerade det väldigt bra.

Rvn 2010-03-23 22:23

Jag har ett par konton jag administrerar hos oderland. Ett av dem beställde vi på den tiden då de hette internetfab så det är ganska många år sen. Har fungerat oklanderligt under alla år.

anwes 2010-03-28 18:34

Sitter själv och funderar på att skaffa Oderland, har hört bra om dem från annat håll med och är inte speciellt nöjd med surftown.

En fråga, på surftown har jag upplevt att när mycket folk börjar surfa, framåt eftermiddagarna blir deras servrar ganska bra belstade och svarstiderna på sidorna börjar gå uppåt 1,5-2 sekunder.

Hur har Oderland det på sina maskiner, rappa och fina? Gör det någon skillnad för svarstiderna på ett företagskonto gent emot ett privat tror ni?

theflowmachine 2010-03-29 08:06

Att de har support under udda tider, t ex sent på kvällar och tidigt på morgnar (de har kanske 24/7?) är mycket bra!

Det som talar emot är deras avtalsvillkor. Man tecknar tydligen ettårsabonnemang åt gången, och abonnemanget förlängs PER AUTOMATIK.

oderland 2010-03-30 01:57

Citat:

Ursprungligen postat av theflowmachine (Inlägg 20348493)
Att de har support under udda tider, t ex sent på kvällar och tidigt på morgnar (de har kanske 24/7?) är mycket bra!

Ja, vi har 24/7

Det som talar emot är deras avtalsvillkor. Man tecknar tydligen ettårsabonnemang åt gången, och abonnemanget förlängs PER AUTOMATIK.

ja, vi har 1 års abonnemang och du får fakturan lång innan du behöver säga upp kontot/domänen så att du kan se över de tjänster som skall förnyas.

Vi är inte omöjliga när det gäller konton dock domännamn behöver vi lite framförhållning med uppsägningar.

Captain Thailand 2010-03-30 04:21

Hej,

Dygnet-runt-support är imponerande måste jag säga! *Applåd*

johan1234 2010-04-01 08:14

Oj - Oderland har gått ut med support dygnet runt? Nice. Blev samtidigt konfunderad hur detta går till med 7 anställda? Kan bara vara en härlig entreprenör bakom detta med riktigt röda ögon som sitter i tel 18 timmar om dygnet. :-)

Här får vi alla en blåslampa under häcken för att förbättra. Det tog inte lång tid för Binero att agera när vi började med support till 21:00. Nu tar Oderland det till en ny nivå med support dygnet runt.

Dock - under kontakt bör ni uppdatera - där står fortfarande support till 22:00.

Snyggt jobbat.

oderland 2010-04-01 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20349148)
Oj - Oderland har gått ut med support dygnet runt? Nice. Blev samtidigt konfunderad hur detta går till med 7 anställda? Kan bara vara en härlig entreprenör bakom detta med riktigt röda ögon som sitter i tel 18 timmar om dygnet. :-)

Här får vi alla en blåslampa under häcken för att förbättra. Det tog inte lång tid för Binero att agera när vi började med support till 21:00. Nu tar Oderland det till en ny nivå med support dygnet runt.

Dock - under kontakt bör ni uppdatera - där står fortfarande support till 22:00.

Snyggt jobbat.

Tack får fixa det. Vi har jobbat ett bra tag inför lansering av våra nya webbplats så den gamla blev lite lidande!
8st faktiskt och 5 st externa i dalarna som har firstline. Sedan finns det alltid backup för firstline då vi har driftjour 24/7 också.

johan1234 2010-04-01 11:01

Ok nice. De 5 måste ha långe timmar. Vi har tittat på företag som hjälper till med off timmar men tror inte supporten får den kvaliteten vi vill ha. Hursomheslt - roligt att se. Jag har visat vår supportchef som var nöjd förra året när vi tog det till 21:00. :-) Nu fick han annat att tänka på.

Lycka till.

Webb 2010-04-01 16:22

Har aldrig testat Oderland men det kanske är på tiden.. Hört mycket bra om dom.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson