WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Domänförsäljning på WN (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=28094)

pitbull 2008-03-21 15:04

Flyttar över debatten hit eftersom denna tråd : http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...=0&#entry228136 är tillräckligt förstörd.

Citat:

Originally posted by pitbull@Mar 21 2008, 12:11
Förlåt mig, men...
Varför blir det alltid en massa TYCK-OCH-TÄNK i domänförsäljningstrådarna på WN?
Det här är köp och sälj, inte diskutera domännamn -avdelningen. Om någon ville ha era (expert)åsikter om namnet så hade de säkert efterfrågats.
Antingen är man intresserad av namnet, och ställer relevanta frågor inför ett eventuellt köp, eller också är man inte intresserad och går vidare till nästa tråd. Vad är det som är så svårt att fatta?
Fjortisattityder och avsaknad av respekt för andra medlemmar på forumet, det är vad det är...
/S

Spindel 2008-03-21 15:24

Det tråkiga är ju att många startar trådar i stil med "ajfon.se till salu för en miljon!". Då har man väldigt svårt att inte skriva "Du din lille ***** det är ju en felstavad domän!".

Svår fråga. Personligen ser jag hellre att trådar förstörs än att någon stackare faktiskt köper grisen i säcken i tron om att han/hon en dag kommer bli Internetmiljonär.

Eller?

Viktor 2008-03-21 15:39

Citat:

Originally posted by Spindel@Mar 21 2008, 15:24
Det tråkiga är ju att många startar trådar i stil med ajfon.se till salu för en miljon. Då har man väldigt svårt att inte skriva Du din lille ***** det är ju en felstavad domän.

Nu är det ju inte riktigt så det går till. Kolla den här tråden och förklara varför den har spammats ner? Fel ordval av säljaren? En av 50 domäner var inte bra? Kom igen, forumtroll spammar ner helt i onödan och jag håller med OP till 100 procent.

pitbull 2008-03-21 15:42

Domänpris är en sak mellan försäljaren och köparen, det har jag fått erfara massor med gånger. Domäner som jag ansett vara tämligen värdelösa har det kommit femsiffriga bud på och de som jag anser är guldkorn sitter någon och bjuder 500 kronor för på fullt allvar.

Så, detta med domänpriser är någonting som är högst subjektivt. Om säljaren begär ett för högt pris, så kommer det inga bud, busenkelt...

Dessutom har vi, som sagt en avdelning just för diskussioner om domännamn, varför ska då några glada amatörer tillåtas att sitta och göra sig lustiga på andras bekostnad i köp och sälj? För handen på hjärtat, det är oftast inga gamla domänhandelsrävar precis som kommer med sina utlåtanden, då skulle man ev. kunna se ett värde i fenomenet.

FYI: Personligen har jag inga problem med detta, jag kan bita ifrån. Men jag gillar inte när någon systematiskt gör sig lustig på andras bekostnad. Varken IRL eller på nätet...

/S

clonix 2008-03-21 15:47

Spindel.... jag tycker du både har rätt och fel!

Det BÖR inte vara medlemmarnas roll att vara "poliser" på köp&sälj-delen!
Vi är många som väntar på att Modsen ska ta tag i lekstugan
och mitt förslag har varit att speca upp max en handfull klara men tydliga regler
om vad som ska gälla vid köp&försäljning.

Har väl gjort affärer för en 40 k sedan i höstas under köp&sälj
men nu på den senaste affären gick jag på min första nit och det är grymt irriterande!

Jag lade mitt bud baserat på den fakta som säljaren hade angett men
utlovad trafik och inkomster var i verkligheten knappt en tiondel av det som utlovats
i annonsen/beskrivningen.

Nu är det inget "jätteproblem" för att jag har tillräckligt med IQ och resurser för att styra upp projektet så att inom ett par månader kommer det ligga
där det borde inom både inkomst och besökare.

expression 2008-03-21 15:48

Bra initiativ! Det värsta som kan hända när man skapar en tråd i Köp & sälj är just att något troll kommenterar OT eller skriver någonting annat, köparen som var så himmla intresserad tappar suget och drar.

Varför vill andra hela tiden förstöra? Blir man avundsjuk, eller?

Edit: Fixa en modde till köp & sälj-delen. Jag kan ta på mig uppdraget ifall det är aktuellt.

clonix 2008-03-21 15:55

expression for president! =)

Vet inte hur många som är moderatorer här på wn men jag vet dock att flera
har sina favorittrådar som de "hårdbevakar" och "ser inte" andra trådar!

Detta är ju trots allt ett forum.... men det finns för många inlägg i stil med....

"Vadå tror du att du får mer än 500 kr för den där sidan/domänen"

Egen mod för köp&sälj ... ett par tre klara och tydliga regler/riktlinjer
och 80-90% av sakerna jag och många andra stör sig på skulle vara borta.

expression 2008-03-21 15:57

Citat:

Originally posted by clonix@Mar 21 2008, 15:55
expression for president =)
Vet inte hur många som är moderatorer här på wn men jag vet dock att flera
har sina favorittrådar som de hårdbevakar och ser inte andra trådar
Detta är ju trots allt ett forum.... men det finns för många inlägg i stil med....
Vadå tror du att du får mer än 500 kr för den där sidan/domänen
Egen mod för köpsälj ... ett par tre klara och tydliga regler/riktlinjer
och 80-90% av sakerna jag och många andra stör sig på skulle vara borta.

Jag är heller inte den personen som hittar en favorittråd och bara läser den, ifall jag blir mod på köp & sälj lovar jag bra framtid för den sektionen! Det är admin på forumet som bestämmer framtiden för den sektionen, jag tar gärna på mig uppdraget som sagt :)

empty 2008-03-21 15:59

Ge helt enkelt fan i att kommentera om ni inte är intresserade. Är det någon man undrar över eller så, skicka ett pm till säljaren/köparen.

myapp 2008-03-21 16:09

Jag tycker det är bra att köparen sätter ett acceptpris i annonsen. Man säljer till högstbjudande men det här är vad man vill ha. Många trådar har startat och säljaren har inte varit nöjd med buden som kommit och bestämmer sig för att inte sälja.

Interface 2008-03-21 16:18

Om man tex försöker sälja domänen internett.nu och begär utgångspris 40k och påstår att det är en premiumdomän,, ja då får man räkna med syrliga kommentarer. Det här är ett forum!

Martin™ 2008-03-21 16:24

Citat:

Originally posted by empty@Mar 21 2008, 16:59
Ge helt enkelt fan i att kommentera om ni inte är intresserade. Är det någon man undrar över eller så, skicka ett pm till säljaren/köparen.

Det där låter bra! Den regeln tycker jag WN kan införa på både Köp & Sälj och Köp och Sälj Domäner.

pitbull 2008-03-21 16:52

Citat:

Originally posted by Interface@Mar 21 2008, 17:18
Om man tex försöker sälja domänen internett.nu och begär utgångspris 40k och påstår att det är en premiumdomän,, ja då får man räkna med syrliga kommentarer. Det här är ett forum!
Jasså, och du är domänexperten som ska stå för dessa syrliga kommentarer? I.s.f. vad har du med säljarens begärda pris att göra?

Kul exempel du tog upp förresten. Internett är norska för Internet, så 40 000 är nog inte alls orealistiskt för en norsk köpare.

Ja, det är ett forum, helt korrekt. Men det är ett forum för webmasters, inte ett CS-forum, eller Lunar.

Allt som jag efterfrågar är lite mognad och professionalism, är det för mycket begärt?

/S

Lumax 2008-03-21 17:04

Professionalism hade varit kanon, då skulle vi slippa alla erbjudanden om att köpa "premiumdomäner" i stil med ajfon.se :)

Interface 2008-03-21 17:10

Lol, där fick du mig, med den norska stavningen...men faktum kvarstår; många värdelösa domäner bjuds ut här till fantasisummor, även om man kan värdera en domän olika så måste du medge att det dykt upp många skrattretande försäljningar här genom tiden. Du skriver: " Jasså, och du är domänexperten som ska stå för dessa syrliga kommentarer? I.s.f. vad har du med säljarens begärda pris att göra?" - Ja, om du postar en försäljning på ett forum så är det fritt fram för vem som helst att kommentera, det ingår vare sig du vill eller inte, som sagt, ett forum är ett forum. Håll dig till MissDomain etc annars.

-som någon skrev i en annan tråd (typ); bondfångeri kanske hör hemma på blocket men inte här på wn

Internet Sweden 2008-03-21 17:42

Oerhört intressant exempel i den här tråden :D
[internett.nu] är av en händelse min och även om jag aldrig begärt beloppet ifråga, så är faktiskt aktuell domän till salu, men på annat håll då..

Jag vill också lägga ett par guldstjärnor på pitbull för tråden och ska nog erkänna söndersnackande i säljtrådarna gjort att jag drar mig för att försöka sälja nån domän på WN.
Detta kunde nog förändra sig om det styrdes upp ordentligt, för som det är nu besöker jag den avdelningen mycket sällan numera.

robertsson 2008-03-21 17:42

Jag håller med föregående talare.

Bondfångeri hör hemma på Blocket, inte på WN.

Låt oss slippa dessa skitdomäner!

Spindel 2008-03-21 17:46

Man kanske ska sätta en gräns på att man måste ha skrivit minst 100 inlägg alt. varit medlem i minst ett år?

Det bästa är väl att vi börjar ta upp exempel på sönderspammade skittrådar och försöker klura ut hur vi skall slippa dessa. Finns det något mönster, exempelvis att det bara är nya medlemmar som skriver dessa "Grym domän asdrr.se till salu för 100K?"

Edit: Här är ett exempel på en medlem som enbart har blivit medlem för att sälja en webbsida. Ska det vara tillåtet? WN är ju trots allt "Mötesplatsen för svenska webmasters" och då är väl frågan om man ska kunna bli medlem enbart för att sälja?

Interface 2008-03-21 18:31

Fast egentligen bryr jag mig inte, bondfångeri eller ej, vad det handlar om är att tidigare försökte det gamla gardet här på wn stoppa försäljningar av idn domäner och nu vill vad jag uppfattar det som; det nya gardet reglera vad man får och inte får vid försäljning av allehanda domäner, live and let live säger jag, man ska inte hålla på och reglera hela tiden, ni som inte vill läsa trådar om försäljning av löjliga domäner kan ju bara hoppa över och ni som postar dessa försäljningar och vill slippa syrliga kommentarer; posta dem inte här då. Capisce?

biokonsult 2008-03-21 20:15

tycker trådarna borde vara låsta endast pm, vid bud endast summa och inget mer... man bör tillägga att säljarna är minst lika oseriösa .....

pitbull 2008-03-21 20:33

Citat:

Originally posted by Interface@Mar 21 2008, 18:10
Lol, där fick du mig, med den norska stavningen...men faktum kvarstår; många värdelösa domäner bjuds ut här till fantasisummor, även om man kan värdera en domän olika så måste du medge att det dykt upp många skrattretande försäljningar här genom tiden. Du skriver: " Jasså, och du är domänexperten som ska stå för dessa syrliga kommentarer? I.s.f. vad har du med säljarens begärda pris att göra?" - Ja, om du postar en försäljning på ett forum så är det fritt fram för vem som helst att kommentera, det ingår vare sig du vill eller inte, som sagt, ett forum är ett forum. Håll dig till MissDomain etc annars.

-som någon skrev i en annan tråd (typ); bondfångeri kanske hör hemma på blocket men inte här på wn

Hehe... kan också nämna som ren kuriosa att jag sålde domänen Internett.net för ett par år sedan. (med god förtjänst).

Back to business:

Ok, så du menar (med stöd av ditt resonemang) att om någon vill sälja en produkt/tjänst eller erbjuda en anställning på WN, så ska det vara fritt fram för alla att kommentera detta, med negativa och/eller syrliga kommentarer? T.ex: "Vilken låg lön ni erbjuder. Hos Benke's får man mer i lön", "Oj, vad dyra ni är på webbdesign, jag har en polare som gör det för halva priset."

Hmm... Jag är fortfarande av den uppfattningen att det är marknaden, som bestämmer värdet på en produkt eller tjänst.

/S

Interface 2008-03-21 20:55

Visst är det marknaden som bestämmer värdet på en produkt eller tjänst, likaledes så kommer marknaden att reagera högljutt när en vara bjuds ut för vad som uppfattas som ett verklighetsfrämmande pris, iaf på ett forum.. ;) Kom igen, allt jag säger är att om du förväntar dig 50K för superinternetonline.com så kommer du att få din beskärda del av gliringar, vilket är helt naturligt på ett FORUM.

pitbull 2008-03-21 21:07

Jo, jag förstår vad du menar, men jag hoppas samtidigt att du förstår vad jag menar...

Några exempel från min verklighet:
Exempel 1: Jag har bud på två LLL.se-domäner, båda buden ligger runt 30 000, det är inga märkvärdiga bokstavskombinationer. -Jag har tackat nej eftersom jag tror på en värdeökning i framtiden.
Exempel 2: Ligger just nu i slutfasen för en försäljning av en IDN-domän, inte heller den är speciellt märkvärdig (över 10 tecken bl.a.). Men för budgivaren så är den värd ett betydande belopp.

Ergo: Marknaden bestämmer värdet på ett domännamn, det är inte köttfärs vi pratar om utan domännamn.

/S

pitbull 2008-03-21 21:11

Citat:

Originally posted by Interface@Mar 21 2008, 21:55
Kom igen, allt jag säger är att om du förväntar dig 50K för superinternetonline.com så kommer du att få din beskärda del av gliringar, vilket är helt naturligt på ett FORUM.
Tills den dagen Google (eller något annat välmående företag) startar en tjänst/produkt som de döper till Super Internet Online. ;)

MrMike 2008-03-21 22:08

Jag skulle uppskatta om man delade upp forumsavdelningen köp/sälj och skapade ett forum där folk som vill skjuta från höften, skjuta blankt eller få sin domän värderad, kan göra så.. kallad typ Marknad/Annons.
Och en forumsdel med namnet något i stil med Auktioner, där Auktioner/BIN kan listas och kanske kan man installera en ryktes-plugin där användare kan lämna ett omdöme efter (ej) genomförd försäljning.

fm..

Term som borde beivras Jag förbehåller mig rätten att inte sälja..
Eller skall man anta att det är OK att köparen lägger till motsvarande.. Jag förbehåller mig rätten att inte köpa, efter ett bud(?) ..då blir det verkligen High Chaparral.

pokerstjärna 2008-03-21 22:20

Mrmike: Håller med jag förbehåller mig rätten att inte sälja.... borde vara som regel att man ej får skriva, det är auktion, antingen säljer man eller inte.
Sätt ut köp nu priser, eller börja på högt om ni vill ha högre annars finns det ingen mening med auktionen.

Klagar ej, men tycker den sektionen borde modereras bättre:)

pitbull 2008-03-21 22:25

Hur många "domännamnsvärderingsvärldsmästare" skulle inte såga den här domänen och idiotförklara försäljaren om den lades ut till försäljning på WN?

theperformancenetwork.com

Den är nyligen såld på Sedo i.a.f. (recent sales)

Försäljningspris: 3 480 $ Vilket motsvarar 20 880:- vid en dollarkurs på 6 Kr.

Beauty is in the eye of the beholder...

Mattias 2008-03-21 23:12

Släng in en funktion som tar X kr för att kunna posta in sin domän och på det hela dega ihop ett bud-system som är synligt i första posten redan.

Troligen slipper man ett gäng domäner redan där.

clonix 2008-03-21 23:30

Det handlar väl knappast om att slippa domäner osv.

Alla bör vara välkomna under köp o sälj vare sig dom vill sälja en domän
eller sitt gamla serverskåp...

Lägger nån ut "lalala.se" för 50 papp så får man leva med kommentarer/synpunkter

MEN det behövs enkla riktlinjer och att en moderator slänger ett öga på trådarna
rensar skräp och bromsar onödiga inlägg!

Det hela är faktiskt inte svårare än så! :)

Thomas 2008-03-21 23:48

Köpte maklare/mäklare.se här på WN, en affär på 300 000 kr.

Förmodligen var både jag och säljaren glada och det är den näst största kända affärer som gjort på .se domäner. Den största publika är ... bla bla bla ...

Guldkorn är guldkorn för köparen, det får vi aldrig glömma, då blir vi omsprungna med hästlängder av dom yngre som inte än jobbar!

Citat "Beauty is in the eye of the beholder... " .... pitbull

Dennis Holm 2008-03-21 23:53

hur kommer det sig att några av de som brukar skriva väldigt onödiga och ibland helt irelevanta inlägg inte skriver i denna tråden?

men många inlägg är helt onödiga i dessa domän trådar.
och som några här säger.. vill någon ha 20,000 för sitt domän så en eventuell köpare avgöra om han tycker att det är värt det.
kommentarer på eventuellt innehåll som ska medfölja är ju en annan sak..
men dessa "tror du verkligen det är värt så mycket?? den är inte premium? va e det för skit du försöker sälja?" ja dom är helt onödiga!

Thomas 2008-03-21 23:57

Problemet är att WN inte har nåt bra system för försäljning av domäner.

Vi borde uppgradera till vB snarast men ingen har tid att hjälpa oss. Det som krävs är en kunnig flexibel programmerare som kan se helheten. Vi har idag ett bra system på hus.se som kunde appliceras och bli bättre direkt.

Finns du där maila mej, tx m x @x qx ux .x cx ox mx (ta bort x och mellanslag), eller PM

Alto 2008-03-22 02:23

Pallar inte ens att kommentera de som alltid skriver massa skit i försäljningstrådarna längre.. Helt orelevanta saker som bara förstör - "för dyrt" etc. Rapporterar onödiga post ofta men admins här agerar inte. Liknade forum som dnforum som är renodlade domän forum agerar och ger varningar för åsikts postande i försäljningstrådar. En säljare har rätt att prissätta sina domäner till vilket pris utan att få kommentarer som "Så mycket för en sån kass domän".

AnOnYmUs 2008-03-22 04:05

Jag tror man kan lösa alla dom problemen genom att ägarna här av WN helt enkelt anlitar ngn för att göra ett standardformulär med följande:

Domännamn: "Ngnsportdomän.se"
Inrikt. Land: (Internationell, Svenskt, Danskt..)
Ålder: 2 år
Trafik: Ex. 300 unika/mån 6000 unika/år osv..
Inkomster: Ex. Adsense, $30 i månaden
Startbud: Ex. 1500 kr
Premium: (Ja, Nej)
Värde baserat på: 2-bokstavs, Premium, OVT..
Säljarens förklaring till basering: "Domänen är i sportbranchen och har en lång framtid för sig. Har flertal inlänkar och samarbete med andra sportsajter blabla"
Auktion: Ja, Nej
BIN: 14.000:-
Slutdatum: Ex. 2008-03-29 18:30 eller 6 timmar efter det senaste budet.
FAIS: Ja, Nej (Förbehåller sig att inte sälja)
Övrigt:

Genom att skapa ett sådant här formulär kan vi helt enkelt få med all fakta, och det som inte fanns med i formuläret fyller man i övrigt. Då blir det inga onödiga kommentarer, eller ja, det blir mindre onödiga kommentarer.
Vi får också reda på varför säljaren satt ett reservationspris, och vad han/hon har baserat detta på. Går det inte ihop då med förklaringen, så är det ju lättare för moderatorerna att kommentera/ta bort/fråga vad hon/han tänkte på.

Vad tycker ni själva?

MrMike 2008-03-22 04:38

Citat:

Originally posted by AnOnYmUs@Mar 22 2008, 04:05
{text}

Vad tycker ni själva?

Det kommer bli alldeles för rörigt imho. Också, vad som är premium för dig behöver inte vara det för nästa vilket kommer leda till diskussion/debatt..

Personligen gillar jag upplägget på www. domainstate. com. Med dess olika forumsdelar för olika varianter, ihop med glasklara regler beskrivna under varje kategori.

stefanhansson 2008-03-22 06:25

Det jag kan tycka är tråkigt är att detta ska ändå vara ett forum med killar och tjejer som ska vara duktiga på just internet och marknaden kring och med internet. Och ska vara företagare med mognad, ledarskap och driv. Men ofta stöter man mer på omognad, bessserwissers och "jag kan allt men vet egentligen ingenting". Jag har ett ordspråk som jag brukar följa "den smarte säger aldrig att denne är smart, det gör bara den dumme", dvs ödmjukhet vinner i längden, och så gör den inre vetskapen om att man kan nåt. Om man måste bevisa för andra att man vet eller kan så känner man sig oftast bara underlägsen och måste hävda sig genom det. Och det syns ofta på detta forum att många vill gå mot strömmen och synas och hävda sig, bara för att synas och vara den som går mot strömmen. Om nån kommer till mig/dig och säger: du din fula jävel du är en idiot, så kan jag svara tillbaka eller så är jag tyst, jag väljer det senare för att jag vet att det är meningslöst att argumentera med och mot en sån människa. Medans många här säkert tänker nu när du läser detta att du skulle ha sagt eller svarat tillbaka på det ena eller det andra sättet...varför?. Är det inte bättre bara veta det som i mitt fall att mitt utseende är det inget fel på(tolka det inte som jag har grandios personlighet eller är dryg, för det är f'n det sista jag är), och visst en idiot kan jag säkert vara men på vilket sätt och för vem och till vilken grad och när? :), jo oftast för dem som känner sig underlägsna eller som känner att inget biter på mig vad än dem gör eller säger, dvs frustrerade människor som befinner sig i en återvändsgränd på alla tänkbara sätt.

Det jag försöker säga är att ibland är det inte värt att ödsla energi på nåt som ändå inte ger nåt tillbaka, förutom att ta energi från dig och ge det den andra personen vill ha, dvs en reaktion och bekräftelse på ett felaktigt beteende och sätt.

Och bevis på att onödiga kommentarer inte givit nåt finns det gott om, då det domännamnet blivit sålt ändå. Alltid är det nån som tycker att nåt är för dyrt, för billigt, för bra, för dåligt osv osv. Går mjölkpriset upp med 50 öre så reagerar kanske en pensionär, medans en förvärvsarbetande ungdom inte ens skulle reagera om det gick upp med 5 spänn(hur många här tex vet vad en liter mjölk kostar EXAKT? :))

jonny 2008-03-22 06:31

Jag är också riktigt trött på det hela, inte så mycket de kommentarer som dyker upp. Diskussionrerna runt lämnade uppgifter är ofta givande för köpare. Om någon infrågasatt uppgifterna när clonix köpte sin senaste domän hade han kanske undersökt mer och inte känt sig blåst.

Själv känner jag mig blåst efter att nästan ha köpt en domän. Allt var klart och säljaren skulle skicka in alla papper till mig varefter jag skulle betala. Jag hade därför börjat bygga på projektet. Efter en vecka av konstiga ursäkter har säljaren ändrat sig av "personliga skäl". Mycket oseriöst.

AnOnYmUs 2008-03-22 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av MrMike
Citat:

Ursprungligen postat av AnOnYmUs
{text}
Vad tycker ni själva?

Det kommer bli alldeles för rörigt imho. Också, vad som är premium för dig behöver inte vara det för nästa vilket kommer leda till diskussion/debatt..
Personligen gillar jag upplägget på www. domainstate. com. Med dess olika forumsdelar för olika varianter, ihop med glasklara regler beskrivna under varje kategori.

Detta var ju ett exempel, man kunde ju likaväl ha haft 3-6 frågor och sedan övrigt. Enbart för att få med sådant som kanske är väsentligt för oss andra.

Du fyller ju i formulär för nästan allt som du gör idag, så varför inte en slags mall bara som ledord?

digiArt 2008-03-22 09:06

Citat:

Originally posted by MrMike@Mar 21 2008, 23:08
Term som borde beivras Jag förbehåller mig rätten att inte sälja..
Eller skall man anta att det är OK att köparen lägger till motsvarande.. Jag förbehåller mig rätten att inte köpa, efter ett bud(?) ..då blir det verkligen High Chaparral.

Slå upp lagboken, vid auktioner (som domänförsäljningar på wn de facto är) gäller omvänd accept. Dvs, budgivaren är bundet av sitt bud medan det står säljaren fritt att acceptera vilket bud som än kommer in. Det behöver alltså inte vara det högsta.

Precis som alla andra auktioner, även om det vanliga är att man säljer till den högst bjudande.

Så texten: "Jag förbehåller mig rätten att inte sälja" är överflödig. Texten "Jag förbehåller mig rätten att inte köpa" saknar verkan, budgivaren är bunden oavsett.

AnOnYmUs 2008-03-22 10:19

Jo men om nu buder inte kom upp till ett önskat värde, dom flesta auktionsajter har väl ngt reservationspris, det kan ju vara så att den inte kom upp till reservationspris, och därför vill man inte sälja till högstbjudande.

Men det kan ju som tidigare sagt framkomma i övrigt. Ta inte inte mitt förslag som ett sista förslag, utan en idé som får byggas på.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson