WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Ny community söker delägare (gratis) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27873)

lamba 2008-03-11 21:02

Hej!
Jag har precis lanserat en ny community & på grund av tidsbrist (ska börja studera grafisk design)
behöver jag någon som vill ha delägarskap i communityn.
Gratis naturligtvis.

Krav är dock att du ska vara driftkunnig inom php, mysql & ha baskunskaper för joomla.
Har du även ideer m.m är det ett utmärkt allternativ.

Delad driftkostnad (belopp beror på hur många procent av communityn du kommer att äga)

svara mig genom att skicka ett pm

Siten är www.lamba.se

krukaan 2008-03-11 21:21

Caps lock

lamba 2008-03-11 22:28

Citat:

Originally posted by krukaan@Mar 11 2008, 22:21
Caps lock
Oj sant, men det går inte att ändra i inlägget? konstigt

expression 2008-03-11 22:41

Hur ser inkomsterna ut?

lamba 2008-03-11 23:34

Citat:

Originally posted by expression@Mar 11 2008, 23:41
Hur ser inkomsterna ut?
Ny site, direkt från ugnen. Har inte gjort reklam för den än, samt så saknar jag medarbetare.
Inkomst efter hur "ni presterar" , vi vill ju sälja annonsplatser & siten inom sin tid :D

Nystartad community med starka möjligheter till att göra reklam.

Jine 2008-03-12 11:57

Är det bara för mig som siten tar ett HALVÅR på sig att ladda startsidan?

htiawe 2008-03-12 13:27

För mig laddar den på några sekunder.

Kristoffer G 2008-03-12 15:14

9.9sec enligt pingdom... hos mig går det relativt snabbt. Inte så farligt.

Kedi 2008-03-12 15:56

Hmmm .... Communitys som funkar betydligt bättre i en webbläsare verkar det finnas gott om tydligen.

Samben 2008-03-12 16:08

Jo det tar ju grymt lång tid att ladda :/
Hur många medlemmar har du?

lamba 2008-03-12 19:17

Alla funktioner funkar numera i alla webläsare tydligen :D SEN är inget cashat så första gången kan det ta tid att ladda upp. Optimering skall göras för självaste servern innehåller

Dual CPU Xeon:
2 x dual-core Xeon 2.33Ghz
4GB Ram
2 x 320GB SATA diskar i raid-1
100mb lina.

Därav tidsbrist så har jag inte hunnit göra ngn optimering eller reklam , endast 150medlemmar som jag värvat ( vänner)

Men saken är klar , har ni kunskaper om sådant liknande & ser att siten har möjligheter är det väl bra för er att det ändå är som sagt gratis. Vill ni skapa något utan att börja från skrash är detta en väldigt bra deal. Enligt mig , hade jag kört 6 månader nu & haft tid hade jag aldrig gett bort något gratis.

Dimme 2008-03-12 20:48

Jag ser Joomla-variabler :)

mcfluff 2008-03-12 20:57

Citat:

Originally posted by Dimme@Mar 12 2008, 21:48
Joomla! - Copyright © 2005 - 2006 Open Source Matters. All rights reserved.

lamba 2008-03-12 21:12

cms bygger på joomla , jag ser inget problem med det , det är trafiken som ger pengar till en site , ingenting annat.

jag skrev i första inlägget att jag behöver ngn som även är kunnig inom joomla?

problemet är ?

lamba 2008-03-12 21:13

Har ni en cms som är bättre hojta till . Om ni vill jobba med lamba , då har ni bidragit med något. Toppen , annars är inlägg som jag ser joomla variabler helt off topic, eller har jag fel?

lamba 2008-03-12 21:35

Citat:

Originally posted by Dimme@Mar 12 2008, 21:48
lol jag ser worldpress på din , din dotnettare :D

Dimme 2008-03-12 21:46

Jag har inte sagt att det finns något problem.

Det var bara information åt potentiella köpare.

lamba 2008-03-12 22:07

:D tänkte inte sälja siten nu, jag vill ha folk att arbeta med så jag kan tänka mer på logistiken & kontakterna för reklam mm.

lamba 2008-03-13 04:13

inom kort kommer musik sektionen att komma upp , bla nerladdning av ringsignaler , + sammarbete med en stort musikbolag :D

Samben 2008-03-13 07:23

hur långt har du kommit i förhandlingarna med detta "musikbolag" och är detta något du kan visa upp om man är intresserad av att gå in med ett team?

b9sinner 2008-03-13 14:26

det är långt kvar, allt beror på hur min trafik utvecklas-

Jag har dock andra musikbolag som kommer att ge mig material GRATIS , för att de ligger i familjen (släkten) + att jag själv har möjlighet att spela in vad som helst i riktiga studior ( kontakter)

Har ju bra med kontakter inom olika områden , hade allt varit färdigt hade jag inte gett er chansen för 5 öre att gå med i lamba. Nu gör jag det för att jag inte orkar så mycket mer pga framtida utbildningen

Tror ni verkligen att om jag hade hela kakan färdig, att ni skulle få gå med i företaget?

Vill ni ta chansen , varsågoda DET ÄR JU GRATIS & NI KAN GÅ UR NÄR NI VILL.

hjälp mig med att ta hand om siten så jag kan arbeta med mitt kontaktnät istället-
det är så enkelt.

Sen har jag krav naturligtvis att ni inte är en amatör, utan har kunskaper, ( vilket nog alla här har :D )

lamba 2008-03-13 14:44

haha hade visst loggat in med ett annat konto , visste inte att jag hade det .. >b9sinner är jag fast jag ska bara använda lamba, hmm måste radera det kontot förlåt om det blev förvirrande.

Samben 2008-03-13 18:36

men du nämner att ni har stora musikbolag bakom er inom kort då bör ni ha kommit långt fram i förhandlingarna, vad talar vi om för musikbolag?

lamba 2008-03-13 18:37

Saken är att vill du veta detta måste vi ha ett möte först. Sen får du visa vad du kan göra innan jag går in på sånt. sorry men så är det-

lamba 2008-03-13 18:38

Sen har jag kontakter inom många områden där sammarbete kan möjlighetsgöras.

Har ni inget intressant att erbjuda mig så är jag själv naturligtvis inte intresserad.

Samben 2008-03-13 19:50

Vi har mycket att erbjuda och innan vi ens lägger tid på att boka möten eller gå vidare vill vi veta mer information, kontakta mig gärna via PM

lamba 2008-03-13 21:25

Som jag såg på eran site så var det inget speciellt där, dessutom var den i asp jag skickar dig ett pm

Kristoffer G 2008-03-13 22:39

Du har PM...

Samben 2008-03-14 06:50

Vad har detta med en av våra siter att göra om jag får fråga? Innan du attackerar andras siter se till att ha egenskapat material till att börja med!

Vi är inte intresserade längre, har någon annan här ett intressant projekt och behöver ett webteam (Vi har det som krävs i SQL, ASP.net, ASP, PHP, Ruby, Ajax, CSS,XHTML, java, PS, MS access, 3D max, ) dra mig ett PM så löser vi resten.

lamba 2008-03-16 15:56

Du kanske kan skapa en egen tråd istället för att göra reklam i min.
Dessutom var eran site dålig, helt saknad av att vara orginella. Sen det som ger en site större möjlighet är kontaktnätet & möjligheten till orginellt innehåll.
Vilket jag besitter. & inte ni!

kalasboll 2008-03-16 16:01

Citat:

Originally posted by lamba@Mar 16 2008, 16:56
Du kanske kan skapa en egen tråd istället för att göra reklam i min.
Dessutom var eran site dålig, helt saknad av att vara orginella. Sen det som ger en site större möjlighet är kontaktnätet möjligheten till orginellt innehåll.
Vilket jag besitter. inte ni

Att gå till angrepp mot Samben, hans sida och hans affär är bara korkat och onödigt. Han började att visa sig intresserad och sen kommer du och klankar ner på honom.

Moget och professionellt gjort (y)

Samben 2008-03-16 16:05

Gör ingen reklam.
Bad dig att inte gå till attack mot andras sidor och vill inte säga det jag har att säga om din site faktiskt.
Vill inte fortsätta den här dryga diskussionen då du beter dig som ett litet barn så var vänlig och fokusera på att hitta din nya ägare!

htiawe 2008-03-16 16:46

Jag skulle ha svårt för att investera någon tid eller några pengar i ett koncept som inte nischat sig och där ägaren inte kan uppvisa några egentliga bevis på sina "kontakter".

Känns som mycket prat och lite verkstad.

sasserdude 2008-03-16 17:10

kör du in dina "super kontakter" man kan inte leva på hoppet för länge grabben, gör en schysst sida så kanske dom blir intresserade, dom sk. "kontakterna" som ger dig allt gratis.

jag diggar inte din sida för 5 öre plus att du behöver inte tracka ner på samben bara för att han sa emot dig något..

"Sen det som ger en site större möjlighet är kontaktnätet & möjligheten till orginellt innehåll.
Vilket jag besitter. & inte ni! "

Något som gör en site stor är en unik design, välfyllda funktioner och ett flow på sidan.. när jag loggade in på din sida kännde jag inget dera. mest buggar och amatör mässig design.

tack och hej och sluta skryt, mycket snack och lite verkstad.

Martin™ 2008-03-16 20:33

:)

lamba 2008-03-17 20:34

Vadå klaga på hans site, nu får ni skärpa er. Det känns mer pinsamt av er att "gruppera" er.

Jag bad tydligt om ett möte för att kunna disskutera möjligheterna till ett sammarbete, då högre graden av ett bra sammarbete är inte byggt via pm eller en annons. Jag har svårt att vara fåordig i texter, där jag ska beskriva en ide kortfattat & lägga in kontaktnätet på ett inlägg. Som det troligvist har bevisats här i tråden (Sorry för det)

Jag är bra på att "snacka" IRL , + att jag är sjukt stressad nu har ett bolag som ska säljas inom kort & har en hel del papper att fixa till det.

Sen sampen, Det jag menade med mitt första inlägg ang eran sida är att jag personligen saknade förstånd att du inte bara arbetade i dotnet (asp), utan även php osv.

Sen tyckte jag att eran site saknade unika funktioner & att den såg precis som andra siter som endast hålls med få medlemmar. Självaste koderna kännes bra, vilket från din sida är det viktigaste attributet enligt mig ( sammarbets mässigt dvs)

Som sagt tidigare så är jag under stor stress, och har inte uppfattat mina inlägg som elaka. Jag har mest varit lame & kanske sett det ur ett tja jag vet inte.

Jag kommer fortfarande inte skriva om mitt kontaktnät här, & JAG VILL gärna ha ett möte så jag kan få ett förtroende för denne delägare/medarbetare att ge informationen som är rätt känslig.

Dessutom kan jag hålla med om att designen inte är den bästa, men jag saknar den ypperliga kunskapen med att få siten lättjobbad & kan då inte briljera med mina Design kunskaper, mesta nu är i css, Vill hellre arbeta in med bilder. Jag har bra kunskap inom grafisk formgivning. Där i har jag också en mer välarbetad inriktning på sidan, men har helt enkelt för mkt att göra nu för att färdighetsställa det själv. Men nu snackar vi framtidens möjligheter med mer INTERAKTIVT medlemskap där medlemmarna har mer möjligheter.

Vilket trenden mer lutar åt.

Kram på er & hoppas att ni förlåter mitt "stressiga betende tidigare" inget illa menat, jag är ju för tusan snart 29 år gammal så kalla mig inte grabben tack :D

edit :glömde skriva asp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson