WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Fakturabetalning (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=2779)

Mats 2004-07-13 22:32

Äntligen är jag i hamn med att kunna erbjuda faktura som betalning på Lastbryggan utan att ta några större risker.

ACME Group i Uppsala (www.acmegroup.se) har tagit fram en lösnning som ganska lätt kan byggas in i den befintliga shoppen där man gör en kreditkontroll online och får till svar om kunden i fråga har betalningsnmärkningar o.s.v.

Saxat från deras hemsida:
I tjänsten ingår:
- En kontroll av folkbokförd adress och anmärkningar hos kronofogdemyndigheten,
direkt online på er sajt, då kunden registerar sig för köp.
- Eventuell bevakning av kundreskontrat
- Hantering av påminnelser och inkasso
- Kontakt med kredittagaren


// Mats

Robert 2004-07-13 23:14

Törs man fråga ungefär vad detta kostar att använda?

Mats 2004-07-13 23:22

Tror att detta är ganska individuellt beroende på hur många upplysningar du kommer att göra. Jag betalar iaf en fast avgift för varje upplysning beräknat på uppskattat antal upplysningar/år.

(Vill inte skriva några siffror eftersom jag tror att det är som jag skrev ovan)
Men kontakta ACME för en diskussion, dom är mycket tillmötesgående.

Killen som håller i detta heter Sebastian och du når honom
på mejl sebastian.s (a) acmegroup.se

// Mats

nicce 2004-08-09 23:18

Återkom gärna här om du fick några priser... detta låter ju mkt intressant...

mypay 2004-08-18 15:46

Vi har tagit kontakt med dom och det är precis som Mats säger - kontakta dom..

Mycket trevlig personal iaf och som sagt mycket tillmötesgående


Tack Mats för ett bra tips (den är värd att klistras nånstans)

md-solutions 2005-05-26 13:31

Tog kontakt med dom härom dagen. Mycket trevlig personal, stämde möte med dom på måndag. Kom fram till att jag var släkt med en tjej som jobbade där tom. <_<

Som jag har uppfattat det så är det väldigt billigt.. om inte enormt billigt tom :rolleyes:

Återkommer med mer info! Om jag kommer ihåg =)

2900kr per år, ingår kreditupplysning (enligt en tjej jag pratade med men man vet aldrig), om dom tar hand om all fakturering så kostar det 4.90kr per faktura, då ingår utskrift av faktura, porto, hantering och kuvert. Så man går typ + på att inte sköta det själv. Ska luska fram mer uppgifter på måndag.

So long

Storen 2005-05-26 13:57

Ja, men betalar inte din kund åker du på att återköpa fakturan. Det ACME åtar sig är jobbet med indrivningen, men dom tar ingen risk..

Kolla med www.kreditor.se istället som dock är relativt nya på marknaden.. Förmånligare är dom i alla fall..

Sebastian.Siemiatkowski 2005-05-26 14:59

Hejsan

Ville bara påpeka att jag lämnat Acme för Kreditors skull. Ni kan dock fortfarande nå mig på email adress [email protected] angående en liknande, men givetvis bättre ;) tjänst. Eller kan ni nå Johan Kjellman som har min gamla tjänst hos Acme på [email protected]

Dessutom kan jag passa på att tipsa om ett seminarium som borde intressera många här på nätverket!

http://www.dfkompetens.se/tabetalt/

Storen 2005-05-26 15:04

Citat:

Originally posted by Sebastian.Siemiatkowski@May 26 2005, 13:59
Hejsan
Ville bara påpeka att jag lämnat Acme för Kreditors skull. Ni kan dock fortfarande nå mig på email adress [email protected] angående en liknande, men givetvis bättre tjänst. Eller kan ni nå Johan Kjellman som har min gamla tjänst hos Acme på [email protected]
Dessutom kan jag passa på att tipsa om ett seminarium som borde intressera många här på nätverket
http://www.dfkompetens.se/tabetalt/


Se där, en representant :)

jonny 2005-05-26 16:14

Jag har använt Acme för inkasso med slutsatsen att det inte är värt det. Det tar längre tid att försöka hålla ordning på vad de gör i enskilda ärenden än att hantera dem själv.

Under det år jag använt mig av ACME har jag defintivit förlorat på det hela. Det är stört omöjligt att få fram en statusrapport på aktuella ärenden. Dessutom verkar det vara hög personalomsättning, det dyker upp nya personer och gamla verkar försvinna utan information.

Ingo 2005-05-26 19:31

Någon som har erfarenhet av www.kreditor.se? Vad har de för priser?

magz 2005-05-27 11:39

Citat:

Originally posted by jonny@May 26 2005, 16:14
Jag har använt Acme för inkasso med slutsatsen att det inte är värt det. Det tar längre tid att försöka hålla ordning på vad de gör i enskilda ärenden än att hantera dem själv.

Under det år jag använt mig av ACME har jag defintivit förlorat på det hela. Det är stört omöjligt att få fram en statusrapport på aktuella ärenden. Dessutom verkar det vara hög personalomsättning, det dyker upp nya personer och gamla verkar försvinna utan information.

Hej Jonny, du verkar ha en förmåga att öppna munnen om saker du inte känner till så speciellt bra.
Jag har arbetat på Acme i ca: 4 år, stor personal omsättning... om du räknar in säljkåren ja, men annars nej.
Om du någongång har arbetade med försäljning eller varit ansvarig för säljare så vet du hur svårt det är att svårt ha kvar en säljare mer en år när det gäller telemarketing. Annars kan jag ju meddela dig att vi inom Administration, Ekonomi, IT, Inkassohandläggningen, Fakturahandläggningen samt Backoffice bara gjort av oss med två personer under två års tid. Det kanske är mycket om man är 5 anställda men vi är i dagsläget ca: 40 personer... Så stor omsättning av folk är det ju inte. När en av våra handläggare slutade, gick vi ut med brev till de kunder som hade personen ifråga som handläggare och berättade att hon slutat hos oss och att du som kund hos Acme får en ny handläggare! ?

Svar på statusrapporten... Det tar dig som kund hos Acme ca: 1 min att få en statusrapport, man loggar in på online sidan och knappar in: Från datum - Till Datum och sedan på knappen kör och vips så har du en statusrapport i pdf på skärmen.

Vet att du kanske inte har varit 100% nöjd med vårat samarbete, men jag tycker det är dåligt av dig att sprida missvisande information på webmasternetwork om Acme. Som sagt det är väldigt viktigt att läsa igenom avtal när man ingår ett samarbete annars kan det lätt bli missförstånd.

Jag säger som jag alltid säger avtal är till för att lusläsas, inte bara skriva under!

Hoppas du förstår vad jag menar!


//Martin Kenving, Key Account Manager

Ejerhed 2005-05-27 14:15

Citat:

Originally posted by Webm@ster@May 26 2005, 19:31
Någon som har erfarenhet av www.kreditor.se? Vad har de för priser?
Jag har nyligen börjat använda Kreditor.

Kommer att få min första utbetalning från dem på tisdag. Om den kommer som den ska (vilket jag tror på till 99%) är jag mycket nöjd med hela tjänsten.

Fördelen du har med Kreditor är att de står för kreditrisken, vilket Acme inte gör.
Fördelen med Acme är att du får pengarna inom 24 timmar. Men dem kan du som sagt behöva betala tillbaka om Acme inte lyckas driva in dem.

Finns några få detaljer jag har saknat i systemet, men eftersom de är ganska nya på marknaden kommer de säkert att utvecklas under året. Är det något man saknar är det bara att säga till så ser dem över det.

Jag fick bra hjälp av deras tekniker vid implementeringen. Trevlig personal har de också.

Priset beror på hur mycket du säljer, hör av dig till Kreditor för prisuppgift.

ZN 2005-05-27 18:32

Kreditor låter ju intressant, men hur bra funkar det rent tekniskt? t.ex hur känslig är kreditkontrollen om stavning av adress osv? vilka krav ska uppfyllas?

hedberg 2005-05-27 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av magz
Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Jag har använt Acme för inkasso med slutsatsen att det inte är värt det. Det tar längre tid att försöka hålla ordning på vad de gör i enskilda ärenden än att hantera dem själv.

Under det år jag använt mig av ACME har jag defintivit förlorat på det hela. Det är stört omöjligt att få fram en statusrapport på aktuella ärenden. Dessutom verkar det vara hög personalomsättning, det dyker upp nya personer och gamla verkar försvinna utan information.

Hej Jonny, du verkar ha en förmåga att öppna munnen om saker du inte känner till så speciellt bra.
Jag har arbetat på Acme i ca: 4 år, stor personal omsättning... om du räknar in säljkåren ja, men annars nej.
Om du någongång har arbetade med försäljning eller varit ansvarig för säljare så vet du hur svårt det är att svårt ha kvar en säljare mer en år när det gäller telemarketing. Annars kan jag ju meddela dig att vi inom Administration, Ekonomi, IT, Inkassohandläggningen, Fakturahandläggningen samt Backoffice bara gjort av oss med två personer under två års tid. Det kanske är mycket om man är 5 anställda men vi är i dagsläget ca: 40 personer... Så stor omsättning av folk är det ju inte. När en av våra handläggare slutade, gick vi ut med brev till de kunder som hade personen ifråga som handläggare och berättade att hon slutat hos oss och att du som kund hos Acme får en ny handläggare! ?

Svar på statusrapporten... Det tar dig som kund hos Acme ca: 1 min att få en statusrapport, man loggar in på online sidan och knappar in: Från datum - Till Datum och sedan på knappen kör och vips så har du en statusrapport i pdf på skärmen.

Vet att du kanske inte har varit 100% nöjd med vårat samarbete, men jag tycker det är dåligt av dig att sprida missvisande information på webmasternetwork om Acme. Som sagt det är väldigt viktigt att läsa igenom avtal när man ingår ett samarbete annars kan det lätt bli missförstånd.

Jag säger som jag alltid säger avtal är till för att lusläsas, inte bara skriva under!

Hoppas du förstår vad jag menar!


//Martin Kenving, Key Account Manager

Grundläggande princip: Man säger inte åt kunder offentligt att de skall hålla käften. Man lyssnar istället på kundens synpunkter och åsikter.

Kunden är det viktigaste.

Hur kunden uppfattar er kan vara hur övriga kunder uppfattar er också.

Ett mer diplomatiskt och seriöst svar hade varit "Hej Jonny, det är tråkigt att höra att du inte var nöjd med vår service. Hör gärna av dig till mig på telefonnummer xxx så skall vi se om vi kan rätta till eventuella problem för vi arbetar givetvis i första hand för att tillfredsställa er kunder och era behov."


Den typ av kommentar du skrev var nog skolexempel på mindre bra offentliga uttalanden. Tänkte du överhuvudtaget på antalet besökare här, samt att sakerna också loggas hos Google om man söker på ert namn? Om man är Key Account Manager borde vara vara såpass tränad så att man vet att man inte ber en kund hålla käften på ett offentligt forum på internet, annars har man inte några account i fortsättningen att vara manager för. ;)

koala 2005-05-28 01:17

Citat:

Ursprungligen postat av hedberg
Grundläggande princip: Man säger inte åt kunder offentligt att de skall hålla käften.


Jag tänkte precis detsamma som du faktist. ;)

Citat:

Ursprungligen postat av magz
Jag säger som jag alltid säger avtal är till för att lusläsas, inte bara skriva under
Hoppas du förstår vad jag menar

Min första tanke var att jonny genom sitt inlägg bröt någon punkt i avtalet som de nu hotar att vedergälla. Men det var kanske inte så det var menat får vi väl hoppas.

Ejerhed 2005-05-28 16:47

Citat:

Originally posted by Bitbull@May 27 2005, 18:32
Kreditor låter ju intressant, men hur bra funkar det rent tekniskt? t.ex hur känslig är kreditkontrollen om stavning av adress osv? vilka krav ska uppfyllas?
Om kunden skriver in en ”felaktig” uppgift får kunden ett felmeddelande och det är lätt för kunden att gå tillbaka och ändra.

Systemet är inte jätte känsligt. Om man använder ett av sina mellannamn som tilltalsnamn t.ex. godkänner systemet det.

Tror att ungefär 1 av 15-20 av mina kunder nekas för att det uppgett felaktig uppgift. Samtliga har gått tillbaka och korrigerat och blivit godkända direkt.

Starweb 2005-05-28 17:19

Citat:

Originally posted by pereje@May 28 2005, 15:47
Systemet är inte jätte känsligt. Om man använder ett av sina mellannamn som tilltalsnamn t.ex. godkänner systemet det.

Tror att ungefär 1 av 15-20 av mina kunder nekas för att det uppgett felaktig uppgift. Samtliga har gått tillbaka och korrigerat och blivit godkända direkt.

Precis, gäller bara att ha med en länk tillbaka till kunduppgifterna så kunden snabbt och enkelt kan ändra sina uppgifter.
Systemet meddelar även VAD som är fel för kunden och inte bara "Något är fel...". Detta gäller både Kreditors och ACME's system.


Vi håller på och utvärderar båda systemen. Både ACME + Kreditor har bra system (numera) och affärsidén med att automatisera fakturering för webbmiljö är briljant i mina ögon, hade dock gärna sett lägre kostnader från båda.

ACME var såvitt jag vet först ut med sitt system, men Kreditor är mindre och erbjuder mer personlig service samt tar hela kreditrisken precis som någon här tidigare skrev, dock till en något högre marginalprocent. De erbjuder dock en lägre fast kostnad och förhoppningsvis tjänar man in procentskillnaden pga obefintlig kreditrisk.


Jag ber att få återkomma i ämnet när vi gjort vidare tester och systemet/systemen rullat ett tag.
Då kommer fakta presenteras, inte smutskastning av något av företagen då de båda ligger före de flesta andra kreditföretag.

JohanH 2005-05-28 18:28

Om kreditor tar hela kredirisken så bör det väl finnas någon gräns på fakturabelopp? Eller gör dom en riktig kreditupplysning på kunden och sätter en individuell kreditgräns?

Skulle vara intressant att se vilka avgifter och begränsningar som gäller för både Acme och Kreditor

hedberg 2005-05-29 04:40

Citat:

Originally posted by Starweb@May 28 2005, 16:19
Vi håller på och utvärderar båda systemen. Både ACME + Kreditor har bra system (numera) och affärsidén med att automatisera fakturering för webbmiljö är briljant i mina ögon, hade dock gärna sett lägre kostnader från båda.

Jag ber att få återkomma i ämnet när vi gjort vidare tester och systemet/systemen rullat ett tag.
Då kommer fakta presenteras, inte smutskastning av något av företagen då de båda ligger före de flesta andra kreditföretag.

Detta är vi intresserade av....

ZN 2005-05-29 10:31

Citat:

Finns det någon maximal gräns för vad man får handla för genom fakturera mig!?

Varje individs betalningsvillighet prövas och maxgränsen baseras på bland annat antal tidigare genomförda köp genom fakturera mig!, ålder etc. Vid konsumentens första köp genom fakturera mig! begränsas kredit till 1500 kr. Efter 2 köptillfällen höjs krediten till 2500 kr. Endast personer över 18 år får, i enlighet med svensk lag, handla genom fakturera mig!. Personer under 20 har en lägre kredit om 1000 kr vid de första 2 köpen.


JohanH 2005-05-29 16:55

Citat:

Originally posted by Bitbull@May 29 2005, 10:31
Citat:

Finns det någon maximal gräns för vad man får handla för genom fakturera mig!?

Varje individs betalningsvillighet prövas och maxgränsen baseras på bland annat antal tidigare genomförda köp genom fakturera mig!, ålder etc. Vid konsumentens första köp genom fakturera mig! begränsas kredit till 1500 kr. Efter 2 köptillfällen höjs krediten till 2500 kr. Endast personer över 18 år får, i enlighet med svensk lag, handla genom fakturera mig!. Personer under 20 har en lägre kredit om 1000 kr vid de första 2 köpen.


Okej, då går ju kreditor bort om man har ett snittorder värde på mer än 2500kr. ACME har inte den begränsningen men dom tar å andra sidan inte kreditrisken.

jonny 2005-05-30 00:11

Martin, ni må ha mängder av nöjda kunder men jag hör inte dit. Mina erfarenheter i korthet:

1) Inte speciellt ovanligt men enligt säljaren som ringde mig tillkom inga avgifter om ni inte lyckades.

2) Några dagar efter att jag blivit kund skulle jag faxa in mina första ärenden till er. Det gick inte. Ni hade bytt telefonnummer utan att informera om detta.

Då ert namn är vanligt förekommande på bolag i Kalle Anka & C:o (för att överskottsbolag i USA heter så enligt vad jag fått höra) var jag relativt säker på att er verksamhet bara var en stor bluff och att jag kastat mina pengar i sjön. Nu visade det sig gå att få tag i er ändå efter ett par dagar och verksamheten verkar fungera.

3) "Min handläggare" slutade hastigt och lustigt - helt plötsligt svarade någon annan på brev jag skickat till handläggaren. Det var först efter ett par dagar (tror det gick minst en vecka) som den nya handläggaren berättade detta. Ni har alltså inte skickat ut någon information.

4) Jag har en gång fått en sammanställning av pågående ärenden - inklusive information om antalet betalningsanmärkningar och aktuella skulder som låg till grund till att ansökan om betalningsföreläggande inte gjordes. Detta var mycket bra, men inte något jag fått efter det. Jag har loggat in i ert webbgränssnitt ett par gånger. Kanske har ni förbättrat systemet sedan dess eller så är det bara jag som inte förstår hur det ska användas; men jag har enbart kunnat kontrollera status på ett ärende genom att ange ert interna referensnummer.

5) Det har dykt upp kunder som hävdar att de inte fått något inkassokrav utan att ansökan om betalningsföreläggande gjorts direkt. Jag vet inte om kunden ljuger, om posten slarvat eller om kravet aldrig har skickats - men det är vad kunden säger.

Det finns ett antal fler exempel men det är ingen idé att dra upp dessa här. Vi tycks ha lite olika syn på ert agerande och vilka kostnader som ska debiteras vem, men det finns ingen anledning att diskutera det offentligt.

Min slutsats är att det inte var ekonomiskt lönsamt att anlita Acme för inkasso. Jag har debiterats mängder av avgifter och bara ett fåtal ärenden har drivits in. Det är billigare och effektivera att själv sköta inkassodelen för vår del. Min slutsats är inte Acme är dåliga utan att det inte är ekonomiskt lönsamt att leja ut den tjänsten på de premisser som inkassobranschen använder sig av. Det krävs mycket tid för att försöka hålla ordning på de ärenden som lämnats vidare.

hedberg 2005-05-30 06:06

Det finns väl inget krav i lagen att man måste skicka ut inkassokrav först, man kan gå direkt till kronofogden om man så önskar.

magz 2005-05-30 09:32

Citat:

Originally posted by jonny@May 30 2005, 00:11
Martin, ni må ha mängder av nöjda kunder men jag hör inte dit. Mina erfarenheter i korthet:

1) Inte speciellt ovanligt men enligt säljaren som ringde mig tillkom inga avgifter om ni inte lyckades.

2) Några dagar efter att jag blivit kund skulle jag faxa in mina första ärenden till er. Det gick inte. Ni hade bytt telefonnummer utan att informera om detta.

Då ert namn är vanligt förekommande på bolag i Kalle Anka & C:o (för att överskottsbolag i USA heter så enligt vad jag fått höra) var jag relativt säker på att er verksamhet bara var en stor bluff och att jag kastat mina pengar i sjön. Nu visade det sig gå att få tag i er ändå efter ett par dagar och verksamheten verkar fungera.

3) "Min handläggare" slutade hastigt och lustigt - helt plötsligt svarade någon annan på brev jag skickat till handläggaren. Det var först efter ett par dagar (tror det gick minst en vecka) som den nya handläggaren berättade detta. Ni har alltså inte skickat ut någon information.

4) Jag har en gång fått en sammanställning av pågående ärenden - inklusive information om antalet betalningsanmärkningar och aktuella skulder som låg till grund till att ansökan om betalningsföreläggande inte gjordes. Detta var mycket bra, men inte något jag fått efter det. Jag har loggat in i ert webbgränssnitt ett par gånger. Kanske har ni förbättrat systemet sedan dess eller så är det bara jag som inte förstår hur det ska användas; men jag har enbart kunnat kontrollera status på ett ärende genom att ange ert interna referensnummer.

5) Det har dykt upp kunder som hävdar att de inte fått något inkassokrav utan att ansökan om betalningsföreläggande gjorts direkt. Jag vet inte om kunden ljuger, om posten slarvat eller om kravet aldrig har skickats - men det är vad kunden säger.

Det finns ett antal fler exempel men det är ingen idé att dra upp dessa här. Vi tycks ha lite olika syn på ert agerande och vilka kostnader som ska debiteras vem, men det finns ingen anledning att diskutera det offentligt.

Min slutsats är att det inte var ekonomiskt lönsamt att anlita Acme för inkasso. Jag har debiterats mängder av avgifter och bara ett fåtal ärenden har drivits in. Det är billigare och effektivera att själv sköta inkassodelen för vår del. Min slutsats är inte Acme är dåliga utan att det inte är ekonomiskt lönsamt att leja ut den tjänsten på de premisser som inkassobranschen använder sig av. Det krävs mycket tid för att försöka hålla ordning på de ärenden som lämnats vidare.

Hej igen,


Ber om ursäkt för mitt ordval i senaste inlägg jonny och alla andra, skall inte upprepas. Jag kunde formulerat mig annorlunda.. ;) Skärpning. (BAD DAY)


Kontaktar dig senare i veckan jonny, så tar jag fram rapporter + det du behöver.




Martin Kenving

jonny 2005-05-30 09:37

Citat:

Originally posted by hedberg@May 30 2005, 06:06
Det finns väl inget krav i lagen att man måste skicka ut inkassokrav först, man kan gå direkt till kronofogden om man så önskar.


Nej, men det tillhör god ton. Dessa har för övrigt skickats och kommit fram till kunden i de allra flesta fall. Vad som hänt i de få fall där kunden hävdar att kravet inte kommit fram är svårt för mig att veta.

magz 2005-05-30 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av jonny
Citat:

Ursprungligen postat av hedberg
Det finns väl inget krav i lagen att man måste skicka ut inkassokrav först, man kan gå direkt till kronofogden om man så önskar.


Nej, men det tillhör god ton. Dessa har för övrigt skickats och kommit fram till kunden i de allra flesta fall. Vad som hänt i de få fall där kunden hävdar att kravet inte kommit fram är svårt för mig att veta.

Hej,

Det enda det pekar åt är posten inte har levererat brevet till gäldenären.
Detta händer kanske 1 ggr av 1500 kravbrev. Väldigt otrevligt för gäldenären förstås. Men det skulle inte vara lönsamt för ett inkassobolag att skicka rek varje gång och ännu svårare att hålla reda på.
Vi skulle aldrig skicka ett BF (betlaningsföreläggande) innan vi har gått ut med ett ordinare kravbrev. Det är inget vi skulle tjäna en krona på då vi inte gör solvenskontroll innan kravbrevet går ut.

Martin Kenving

Sebastian.Siemiatkowski 2005-05-30 10:35

Hejsan
Angående våra kreditgränser, hemsidan håller precis på att uppdateras. I själva verket ser det ut på följande sätt:

18-19,9 år får handla för upp till 1 000 kr vid första köpet
Alla övriga får handla för 2 500 kr vid första köpet

Sedan höjs gränserna dels för köp i butiken dels för konsumenten totalt.

Men det stämmer att fokus har legat på butiker med lägre snittköp än 2 500 kr, med en procentuell avgift har man ju nått postförskottsavgiften och mer därtill och därför blir faktura mindre intressant för butikerna på de högre beloppen. Dock inte sagt att det fortfarande kan vara en bra tjänst vid högre snittbelopp.

md-solutions 2005-05-30 12:44

Jag kom precis hem från ett möte med ACME och det ser lovande ut. Dom är bland de bästa på marknaden om inte de bästa. Årsavgiften ligger på 2900kr och då ingår alla deras tjänster.

Maila gärna om ni har några frågor, eller så kanske jag kan förmedla en bra kontakt.

//Mattias

Storen 2005-05-30 12:47

Citat:

Originally posted by md-solutions@May 30 2005, 11:44
Jag kom precis hem från ett möte med ACME och det ser lovande ut....


Ok, slipade säljare har dom i alla fall .... *skämt*...sorry!...

dunken 2005-05-30 13:36

Hur blir det med den årsavgiften mattias ?
Förnyas den atomatiskt eller måste kan godkänna det eller säga upp sig en tid innan ?

mvh/Tomas

magz 2005-05-30 14:15

Citat:

Originally posted by dunken@May 30 2005, 13:36
Hur blir det med den årsavgiften mattias ?
Förnyas den atomatiskt eller måste kan godkänna det eller säga upp sig en tid innan ?

mvh/Tomas

Hej Tomas,

Avtalet skall sägas upp 3 månader innan avtalastiden utgång annars förnyas det för nästkommande år.

:D


Martin Kenving

JohanH 2005-05-31 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av Storen
Citat:

Ursprungligen postat av md-solutions
Jag kom precis hem från ett möte med ACME och det ser lovande ut....


Ok, slipade säljare har dom i alla fall .... *skämt*...sorry!...

Ja och sen är dom rätt pigga på att betala ut provis om man förmedlar nya kunder :D

md-solutions 2005-05-31 11:54

Citat:

Ja och sen är dom rätt pigga på att betala ut provis om man förmedlar nya kunder biggrin.gif
Det var kul att höra.. nu ska jag börja ragga upp lite nya kunder.. vad är det för siffror vi pratar om?

/Mattias

Storen 2005-05-31 15:58

Citat:

Originally posted by md-solutions@May 31 2005, 10:54
Citat:

Ja och sen är dom rätt pigga på att betala ut provis om man förmedlar nya kunder biggrin.gif
Det var kul att höra.. nu ska jag börja ragga upp lite nya kunder.. vad är det för siffror vi pratar om?
/Mattias


Den är ganska bra faktiskt... Kanske därför dom har en högre startavgift ;-)..

Fast det är klart, hur många nya kunder fixar en "vanlig" e-handlare egentligen åt ACME?

JohanH 2005-05-31 21:29

Jag kommer faktiskt inte ihåg exakt men jag minns att jag tyckte att det var bra.

Men ta kontakt med dom så hjälper dom dig nog gärna.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson