![]() |
Jepp, som rubriken säger. Vilket webbhotell har du valt & varför, hur är det med uptime osv. :)
|
Kör Binero och Patrikweb och är mycket nöjd, kan inte svara om upptid men det är inte långt ifrån 100% hittills. Sedan som vi sett den senaste tiden så handlar det lite om att man hamnar på en problemfri server också. Har valt dessa hotell för att jag tycker att de fått bra omdömen och har bra priser och tjänster.
|
Okej, funderar på att skaffa Binero e de nån som har några dåliga erfarenheter från dem eller är de perfekt? :P
|
Citat:
Mina sidor (10 domäner) ligger på Axentus. Valde dom för att de är billiga och främst för att de ligger i Sverige (och erbjuder support via MSN). Startade ett konto på pingdom sista februari, och hela mars har jag haft 100% upptid. Nu är jag jättenöjd. Deras kontrollpanel är perfekt och man har en stor frihet att ändra och hålla på med hemsidorna. |
Jag har gått från Loopia till Manufrog till Proinet och nu hamnat hos Binero. Än så länge är jag mycket nöjd. Bra valuta för pengarna, snabba servrar, mycket trevlig och tillmötesgående personal som verkar veta att ett trevligt svar ger en trevlig känsla i magtrakten hos kunden och som sätter kunden först. Iallafall i de fall där jag varit inblandad med företaget, men ingen är perfekt.
Än så länge har jag inga tankar i huvudtaget på att byta och de röster jag hört hittils som säger att Binero sålt ut sig, blivit för stora för sitt eget bästa osv brukar komma från personer som aldrig vill vara nöjda och som alltid verkar lägga sina affärskritiska sidor hos Proinet till slut. |
Jag har gått från Spray till Surftown för att nu ha allt hos Binero. Hittills är jag nöjd med dem, det bästa är att man kan ha obegränsat antal domäner till kontot hos dem.
|
Jag har då dreamhost, binero, loopia, och web10.
Dreamhost; perfekt för mindre sajter, kostar knappt något och är aldrig något strul Binero; inte varit kund så länge, några månader men det har fungerar finfint. Loopia; loopia är loopia, det fungerar och är stabilt. Web10; var bland mitt första, kostar typ 80 kr om året och har inte haft någre problem där heller, men det är ju inte för den kräsna. |
|
Alla mina sidor ligger hos www.Oderland.se
Tycker de har bra service & support. Personalen svarar snabbt och med bra svar. Stabilt webbhotell. Med mycket bra upptid. Sen gillar jag deras cpanel och fanstastico med många bra funktioner. Jag får mycket för pengarna. Jag hade web10 innan men bytade till oderland. Web10 funkar. Men om man säger så här. Du får vad du betalar för. Web10 var ofta nere och dansk support personal som svarar dagtid och ingen dygnet runt jour. Oderland har svensk personal och dygnet runt jour . |
ja har bytt till xh.se ... allt fungerar som det ska... ;)
|
har lite testskript på surftown samt min email.
hostar några sajter hos skolan (på deras hårdvara) :P och resten kör jag hemma på en sun-burk. funkar prima, men får nog snart skaffa en colo nånstans.. |
Kör med one.com och Binero.
Hos one får man vad man betalar för (inte mycket) men för lite testsidor och annat så duger dom. Flyttade en av mina andra sider från one till Binero för 2 månader sedan och det har funkat bra förutom problemen dom haft det sista med servern men det skall nog vara fixat nu. Här kan du se lite stats på dom. http://www.pingdom.com/reports/budj8ld81xs9/ |
Binero primärt och HostGator testsidor
|
Själv ligger jag på Binero och på Oderland. Binero är bra men inget slår dock Oderland, inte på långa vägar. Sämsta webbhotellet, det vet vi ju alla vilket det är... Proi..*host*
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Colo hos Infracom. Stabilt och bra.
|
har reggat mig på ping sidan ...
xh binero odibo Vid test resultatet så var odibo snabbast faktiskt snabbast 0,2-0,7ms överlägset alla andra "som jag misstänkte" sen kom xh 1,0-1,5ms och sista binero ca 1,7-2,5ms... lägger till loopia och cliche oxå då jag är kund hos alla... Resultaten ska kanske tas med en nypa salt .... men så var det idag... |
biokonsult: Är det maskinerna du ligger hostad på som du lagt till, eller är det www.binero.se och www.loopia.se?
|
Jag har spritt ut mina sidor en hel del såg jag nu när jag listade dem.
Har två sidor hos Loopia som jag tycker fungerar bra, har inte märkt av några större problem, dock får jag en hel del spam på e-posten vilket gör mig störd. Har en sida på Manufrog, 100kr per år med Cpanel och inga nedtider är jag riktigt nöjd med. Har en sida på Proinet som jag är påväg att flytta, vet inte vart den kommer att hamna ännu. Har en sida hos PRQ som snurrar på utan problem. Har även en sida hos internet.se som jag tycker fungerar fint, ingen nedtid alls. |
www....
malsaker.nu odibo radioone.se binero foodgrade.se cliche radioone.nu loopia xxxxxxxxxxx. xh om nån vill kolla .... :P |
Citat:
Vill kunder ligga på dedikerade freebsd maskiner går det dock att ordna även det.. |
Citat:
|
Ligger på min egen server och småputtrar...nertid ligger på ungefär 25 minuter eller så senaste året totalt sett. Severn ligger i USA så det gör det lite långsammare än en svensk server, men inte mycket.
|
Först var det garderobs-server och total okunskap men det fungerade faktiskt bra.
Därefter togs steget till Datakultur. Men vi blev snabbt för stora, då hade största paketet 15GB trafik och övertrafik kostade 50kr/GB så det blev snabbt svindyrt trots att vi fick "slå ihop" två baspaket och fick 30GB till ok pris. Men hotellet som sådant funkade alltid kanon och vi hade kvar mailen där ett år till efter att siten flyttats. Men därefter blev det colo. Först en mini-itx hos PRQ till ungefär samma kostnad som en VPS men otroligt mycket bättre prestanda. Vi slog dock i prestandataket ganska fort och har numera 2 x 1U-servers hos samma leverantör. Det funkar hur bra som helst, men det är väl skillnad på att köpa webhotell och colo. Med det sistnämnda räcker det om det finns nät, ström och kyla, resten får du stå för själv och du kan själv bestämma om safe_mode ska vara på eller av :-) |
Jag har mina sidor hos:
Crystone: <--- Skit i början, men nu är crystone acceptabelt. Binero_ <--- Har ett gäng hemsidor där med, men flest domäner parkerade. Har en viktig webbmail hos binero och den fungerar nästan aldrig när jag ska besöka den. Surftown: Har bara stött på ett problem en gång under 6 månader, måste säga att jag är nöjd med surftown. Cliche <--- Hade jag för cirka ett år sedan, otroligt billigt, men låt dig inte luras, supporten är oerfarna och dom har dåliga öppettider. One.com <--- Måste vara den bästa jag haft, har aldrig krånglat och support har du 24/7. nattetid på engelska dock. Har mitt labratorium hos one och har som sagt aldrig strulat. |
Citat:
|
Jag hostar sidor hos Binero och Oderland. Det senare har fungerat fläckfritt och det förstnämnda har jag egentligen inte heller supermycket klagomål på.
|
Jimmy, jag förstår inte hur du kan anse att hotell du har haft i några veckor är så överlägset bäst. Det tyckte du säkert om Proinet också innan du fick problem där?
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag använder: binero,starhost,scorpion,one,com,web10,webb 100,ett steg,strongbox,loopia,servage,manufrog,dreamhost. Alla funkar bra,men extra stjärna för binero.
|
Citat:
|
Binero till en sida. Fungerar kanon!!
Manufrog till resten (fyra olika sidor). Funkar kanon också, dessutom extremt billigt!! (100kr/år) Helnöjd med dessa! Ångrar inte en sekund att vi flyttade från Proinet. (Proinet var bra innan ägarbytet) |
Citat:
|
JimmyOh!
Har länge velat ge dig en känga och nu är det dags! :) I tråd efter tråd så gör du en "höna av en fjäder" tjatar och driver på disskutioner med mer eller mindre meningslösa inlägg. Räcker med att titta på senaste tråden där proinet blev hackade igen... Sen är det ganska kul att läsa....... "Oderland har ägnat tid dygnet runt, dag som natt, vardag som helst, åt mina ärenden" Vadå dina ärenden? så som du skriver och håller på i webhotells-trådarna så får man känslan av att du är stamkund på de supporter där du är/har varit kund! Vad är problemet egentligen? kan du inte ställa in POP3? Skulle vara kul att få reda på vad dessa "Ärenden" gäller och jag vågar tippa på att de är ganska meningslösa precis som väldigt många av dina inlägg! |
Citat:
Klart jag driver på diskussioner (obs, rättstavat!), det är lite av min "thing" här i livet. Skämt åsidå, jag bryr mig inte ett dugg om du tycker mina inlägg är meningslösa eller inte. Din åsikt i det här fallet är helt meningslös men jag tackar ändå. Jag är ingen stamkund hos någon support, men ibland måste man faktiskt få svar på en gång, och det jag menade var att Oderland (tack gode gud) har svarat på dessa frågor, i stort sett oavsett vilken tid det var på dygnet. Jag vet faktiskt inte varför jag ens ägnar mig tid åt att bemöta ditt lilla inlägg, men hur som helst... Jag bryr mig inte om du tycker om mina inlägg eller inte. Din åsikt är av samma värde som det lilla som min katt gör i grannens rabatt. Jodå, godkväll. :) |
Antagligen vet du inte ens själv varför du sitter och fyller trådar med meningslösa
inlägg som mycket mycket sällan tillför något positivt till tråden snarare tvärtom det blir förvirrande! =) Men ok du Vinner..... I rest my case! :) Jag ska inte gnälla mer på dig utan lutar mig tillbaka med ett leende på läpparna med vetskapen att det finns minst en handfull andra WN:are som är less på det skräp du skriver och som mer än gärna skulle vilja be dig hålla k*ft. |
Citat:
Ja, luta dig tillbaka. Det låter som en ypperlig idé. :) Ps. Är det bara en handfull andra WN:are som vill att jag håller käft? Attans, jag får helt enkelt jobba hårdare. :P Ds. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson