![]() |
Det åt jag nyss, inte helt fel med en limpmacka med falukorv på..men det är inte därför jag skriver...vill ha era råd gällande en sak..
Vi har en hemsida som indexerar hyreslägenheter. www.allabostader.se är det..Många bostadsportaler på nätet tar betalt för att man ska få kontaktuppgifterna gällande objekten. Tycker ni att vi ska ta med de i vår sökmotor ändå? för mig känns det lite dumt att ha med objekten och sen måste folk betala om de blir intresserade av att kontakta den som äger hyresrätten. Kostnaderna är från 300kr i månaden, de flesta tar dock ut en årsavgift på ca 300..Hur ska vi göra med dessa objekt? behöver era tips gällande denna sak..ska vi skippa dessa objekt eller ta med de ändå.. |
Ta med men skriv att det kan kosta pengar att kontakta ägaren...
|
Citat:
|
Falukorvsmackor är ju så j*vla gott!
|
Ta med men markera dem speciellt och gör det möjligt att söka utan dem. Kanske är till och med standardsökningen utan dem.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Hehe lustigt käkade faktist en Hönökaka med falukorv på senast i morses. Gott som tusan.
|
Det ska vara scan falukorv och potatislimpa.
|
Fäbojäntan nuff said.
|
falukorvsmacka med graveleij senap! <3
|
Ta med dom! Jag är ju dock partisk eftersom jag driver en av sajterna som har denna affärsmodell.
Dock tycker jag inte att det är särskilt stor skillnad mot t.ex. att mäklare tar ut ett arvode för sitt jobb. Vi tar inte betalt för att man skall kunna söka i vårt register, dock tar vi betalt om man vill ha kontaktuppgifterna till annonsörerna. Pengarna vi tjänar på detta lägger vi på marknadsföring för att få fler att hitta till BoPunkten och därmed öka chansen att uthyraren får sitt objekt uthyrd samt att få in fler objekt för att öka värdet för våra betalande medlemmar. Vi har support både via telefon, mail och chatt som våra kunder kan tillgå, oavsett om dom är betalande eller ej. Är ni en opartisk bostadssökmotor bör ni ta med även objekt från t.ex. oss. En bra idé dock att på något sätt markera i listan att det är en betaltjänst, kanske genom ett hänglås eller liknande, något som gör att man lätt kan uppfatta det i söklistan. Vad jag förstår är väl ert mål att lista ALLA tillgängliga bostäder för att göra nyttan för kunden (den bostadssökande) maximal. |
Vafan jobbar du på scan eller? Var tvungen å köpa falukorv idag bara pga den här posten :S
|
Citat:
|
Hej, jag gillar hårdbröd med ost på. Vill ni besöka min hemsida?
|
Falukorv är ju äckligt, onyttigt och omoraliskt. Usch och tvi. :)
|
Ska det vara stekt falukorv eller rå?
|
Citat:
|
Citat:
|
Ja, den ska vara rå helt klart. Iaf om den ska vara på en macka.
|
Ok, hur tjocka ska skivorna vara då?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Självklart köper man ju färdigskurna, jobbigt att skära upp själv hahaha.. fan vad lat man är...
Nu när vi liks diskuterar denna extremt viktiga samhällsfråga som berör folket inombords, ända in i själen... Vad ska det va för korv? kom med tips på goda sådana nu, finns ju en uppsjö av de i butikerna, oftast köper man scan men har någon nåt insider tips om vad som är extra delikat på skogenlimpan.. |
Va? Finns det nå annat än scan? Nä, men jag lägger tyvärr inte sånt på minnet. Men äter jag inte falukorv så blir det nog något sånt där med peppar runt, dvs lite starkare variant. Har dock ingen aning om vad det heter. Jag brukar inte läsa så noga vad det är.
|
Citat:
|
Citat:
|
haha ja om man har gott ställt så, är väl en aningens prisskillnad, pepparsalami ligger väl på 200kr kilot medans vanlig korv på 25 kr kg..
|
Citat:
|
hahaha jobbigt ;) jag borde kontakta scan, jag bör ju kunna få jobb hos de..korvmannen ska jag döpa mig till..
|
På allas begäran så ger jag er adressen som ni suktat efter ända sen internets födelse..
www.falukorv.nu/ |
Korv Stroganoff hade ju inte varit helt fel nu iallfall:
http://www.falukorv.nu/bilder/stroganoff.jpg |
Tycker vi ska starta en korv blogg.
|
Citat:
|
Går väl det också. Men jag tycker ändå att vi ska låta den här tråden dö å sen aldrig mera skriva falukorv på ett forum.
|
Citat:
Vid Falu koppargruva användes linor av tvinnad oxhud för att hissa upp kopparmalmen. Oxarna kom från Småland i stora konvojer och slaktades vid framkomsten till Falun. Köttet saltades sedan, och röktes. Under 1500- och 1600-talet lärde tyskarna, som hade stort inflytande vid gruvan, svenskarna att göra god korv av det rökta oxköttet. På 1870-talet tog Anders Olsson, Melker Olssons far, upp traditionen att röka kött i sitt enkla slakteri. Den rökta korven utvecklades omkring år 1890 till falukorv, som förmodligen är Sveriges mest populära maträtt. Melkers är än idag ensamma om att tillverka falukorv i Falun, där den av tradition skall tillverkas. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson