![]() |
Jag har precis lagt upp min nya sida så jag skulle behöva få lite kritik på den.
www . p i r a t e c a l c u l a t o r . com Om ni hittar stavfel, typos och andra fel i texter får ni gärna anmärka på det. Säkerheten vore också bra om jag kunde få hjälp med för jag är nybörjare i php. Sen om ni har förslag på länkvänner eller annonsnätverk som skulle kunna passa på sidan så skriv gärna ner dom också. |
Haha, Total stash: $ 55700
|
Citat:
|
Citat:
:rolleyes: Härlig sida :) |
Kul sida =)
|
Total stash: $ 22500
|
sen kommer fakturan ;)
|
Hmmm. Hur fasiken kan man konsumera film, musik och spel för 55 tusen dollar? När hinner man det?
|
Haha det verkar som den gör sitt jobb.
Citat:
|
Citat:
Du får ju räkna in TV-serier etc. :lol: |
Typsk sida som man bara använder en gång per livstid.
|
Citat:
Jag vill säga tvärtom. En sida som man återvänder till en gång per vecka. |
Total stash: $ 15500
Inte så farligt.. "Antipiracy groups flee when they see you!" Kul grej! |
Total stash: $ 19890
När får jag fakturan? |
grymt trevlig tjänst!
Total stash: $ 1225 Jag har råd med fakturan iaf :P |
Total stash: $ 9890
svenska ~ 62.000kr Nu räknade jag på ett ungefär vad jag använt sedan ja börja va pirat :D Så tog 200filmer 200spel 1000låtar 200episoder. stämmer nog på ett ungefär. Jag tyckte sidan var kul :) den kommer bli väldigt besökt kan ja lova.. en sida som man lätt kommer ihåg och gärna delar med sig till vänner som en kul grej.. |
Tar du bort oseriösa värden? Om någon skriver 10 000 000 filmer, räknas det in i det totala då?
Länka till TPB, så kanske din sida uppmärksammas i deras blogg. |
Citat:
Jag skickade iväg ett mail till dem förut och länken finns på länksidan. |
Men det roliga är ju att det är möjligt, och att det finns folk som tankar ner mer än 999 filmer altn. 9999 låtar
|
Jo jag vet.. en kompis blev lite sur när man bara kunde mata in 999 på tv-serier :D
|
Citat:
|
Movies $ 20
Tv-shows $ 5 Music $ 1 Games $ 50 Tycker ni värdena ser bra ut, behöver nått höjas/sänkas? |
games kanske till 40 dollar
|
Nya actionspel på amazon kostar $49,90 men jag har inte kollat på de andra typerna. Någon som vet vart man kan hitta medelpris för nya spel, filmer osv?
Jag har bara lagt ut länken här på WN och Total amount of pirated material calculated since 2008-03-01 är redan uppe i: $ 11 316 610 :) |
Kul idé och ett bra sätt att fortsätta jävlas med film- och musikindustrin ;-)
|
skulle det inte kunna vara kul med att man får knappa in hur mycket man har köpt och hur mycket piratat...? för å räkna ut nån typ av "piracy karma"?
|
Du kanske borde bygga till nån snygg "avatar-funktion" så att man kan få en URL till en avatar som består av en bild som talar om ens "piracy-status"? :)
Detta kräver ju såklart nån form av medlemsfunktion på sidan så att man kan logga in och uppdatera statusen. |
Känns som mer behövs göras, något så man återkommer.
Nått i stil med det Fredrik skrev. |
...för att fortsätta göra det mera invecklat så kan du göra att man kan dumpa sin warez-katalog i ett textarea, och därmed regex'ar du ut namnen, för att se om namnen finns i t ex din eller någon annans databas, och därefter få ut priset, och därefter kunna göra en lista med populära warez ;-)
Men men, en sådan sak är endast om du har påtok för mycket fritid :) |
You are not a Pirate! :-(
skoj sida |
detta var faktist en lite kul ide, dock skulle jag vilja att inte gränsen är på 999 utan fler värden tack..
Sedan kanske du kan införa så att det blir en annan bild vid varje status alltså en som sätter i andra värden som är lägre än top får samma bild som en på toppen. Min status där: Total stash: $ 174924 "You are the Jack Sparrow of Piracy!" Ändra gärna också döskallen, den ser konstig ut, annars som jag sa innan att en trevlig sida. //Fredrik J |
Tack för alla förslag på nya funktioner, dom ni föreslagit hade jag redan nedskrivet på papper sen jag brainstormade. Men fortsätt komma med förslag för nu finns det bara en funktion kvar på pappret som ni inte nämnt. :)
@Marknadsbanken Funktionen för att visa olika bilder ligger redan där, jag har bara inte hittat några andra bilder jag kan använda. Vad är det som ser konstigt ut med dödskallen? |
Hehe, roligt. :) Men det vore dumt av mig att visa vad mitt stash hamnade på. Det var för övrigt en oerhörd låg siffra kan jag informera om. Jag antar att jag är rätt tråkig. :P
|
Skoj sida :)
Citat:
Ett förlag är att lägga till något som de har på bredbandskollen(eller vad nu sidan hette). En funktion som sparar ens senaste stashar. Din stash 2008-03-17 var $15158 Din stash 2008-02-09 var $10187 Din stash 2008-02-01 var $10000 osv |
Det var ett bra förslag men jag tror jag nöjer mig med att visa vad stashen var förra gången man kalkylerade.. jag har snart kodat klart den funktionen nu. :)
|
Ett dåligt tips kanske, men lägg till E-böcker och bilder samt program.
|
Citat:
|
Citat:
|
Total stash: $ 78625
undrar när jag konsumerat allt det... |
Roligt sida :lol:
Måste ha gjort något fel :rolleyes: Total stash: $ 265000 You are the Jack Sparrow of Piracy! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson