![]() |
Hej!
Har en domän: Citat:
Vad rekomenderar ni? Behöver självklart inte vara något stort. |
tidtabeller för tåg trafik :P
|
Minns att biotider eller vad den siten som visade SF's biotider råkade ut för.
Dock fick lägg ner, pga SF ansåg att tiderna va... nån form av skyddad information eller liknande? Samt att besökarna lockades iväg ifrån sf.se. Löjligt, men så va det. Kanske samma sak kan/kommer hända med tågtider? (: Alternativt kanske nåt klotterplank eller nåt, för att skälla på hur mycket man hatar SJ när tågen aldrig dyker upp i tid? (: |
Jag äger ostlänken.se, så vi kan alltid länka till varandra och bygga en egen virtuell järnvägslinje på nätet. Vi kommer nog igång snabbare än våra folkvalda beslutsfattare i.a.f. ;)
Seriöst... jag har en idé eller rättare sagt två till dig... Idé 1: Lista restiderna på de största/vanligaste järnvägssträckorna, givetvis med hänsyn till tågtypen på den aktuella sträckan. Idé 2: Släng upp ett forum, det finns en del s.k. "trainspottare" som säkert skulle uppskatta en tillflyktsort på nätet, där de kan diskutera och jämföra sina observationer med likasinnade. Det låter väl enkelt och bra? |
Citat:
registrerade mest domänen för att den var ledig och det var ett bra domännamn. Tipsade Btw SJ om den och fick ett svar Citat:
Klotterplank är ett bra förslag dock så behöver man inte inrikta sig på SJ utan kan också rikta in sig på Pendeltågen runt om i sverige, spårvagnarna, och tunnelbana etc.. |
Citat:
Frågan är om man får ta resetiderna från exempelvis SJ och publicera på sin egen sajt? Jag menar varför ska någon in t a g t i d e r när dom kan gå in på SJ hemsida? :( |
Fast... heter det inte tågtrafik?
tag trafik, någon som tar trafik... IMHO: Lysande exempel på när en IDN-domän gör sig bättre. |
Citat:
|
Hehe... Nu satte du allt kaffet i halsen och bad till högre makter att den var ledig.
|
Citat:
Ja utan dig hade det inte gått ;) |
Tycker egentligen domänerna är ganska värdelösa men pitbulls förslag är nog det vettigaste om du vill göra något av dom.
|
Citat:
|
Citat:
|
Trainspotting var det jag kom att tänka på också :)
OT: Får en noob fråga varför man inte skriver länken "riktigt"? |
Citat:
|
Citat:
2. Det finns inget innehåll på sajten varför ska man ha en länk då :unsure: |
Citat:
Citat:
|
Jag tycker ******** var en bra domän. Med tanke på vad som är på g inom den brachen. Citytunnekln i Malmö, utbyggnad av kontinentalbanan samt nya tåg på väg...
Sist men inte minst: Tågtrafiken släpps fri 2010!! Då kan vilket företag som helst köra tåg på banverkets järnväg. Konkurrensen hårdnar..... Lycka till! |
Tycker också det va rätt bra domän, kanske innehållet som är mer svårt.
Men bra domän absolut. |
Citat:
En stor del av Öresundstågen i södra Sverige (skåne, blekinge, småland) körs av bla Skånetrafiken, Norrlandståg kör tåg i ja, just det, Norrland, och på västkusten hade vi ett tag Sydvästen eller nåt sånt som körde tåg. Likadant är godssidan, det finns flera operatörer där med. |
Citat:
Roligt att höra att ni gillar domänerna. Jag tänkte ha följande innehåll: ( det är bara vad jag tänker nu ) * En sökfunktion där man kan söka efter resor inrikes ( och varför inte utrikes? ) * Driftstörningar * Biljettpriser? Sedan vet jag inte, vill verkligen göra något av denna domän då jag tror att det skulle kunna bli något bra av det hela. Tar tacksamt emot fler tips på förslag på innehåll ( samt hur man kan hämta data lagligt ). :) |
Citat:
Domänen tagpriser.se är ledig. Domänen tågpriser.se är ledig. |
Citat:
|
Citat:
Har WN någon policy om att man inte får länka ordentligt till sina egna sidor? Edit: typo |
Den kanske inte behöver handla om tåg överhuvudtaget.
Sälj "tags" till andra Svenska webmasters som man gör på denna sidan http:// tagspage. com Ju mer utstående en TAG är desto mer tar du betalt för den... oops....såg precis att det redan finns en Svensk variant...... |
Citat:
Det finns folk som spenderar hela dagarna med att skriva på forum endast för att kunna länka till sig själva (eller sina arbetsgivare) i inläggen. Den typen av spammare slipper vi tack och lov på WN. |
Eftersom resplus finns så rekomenderar jag många av våra kunder att kolla på den sidan innan dom ringer oss. Dock är den tydeligen inte sååå välkänd, Så tågtrafik kunde nog vara ett bra komplement,
Alternativt kan du sälja den till banverket så kan dom använda den till sin Tls. http://www.banverket.se/sv/Amnen/Jarnvagen...nformation.aspx |
Citat:
Men det finns ingen anledning att man inte skulle vilja ha sin sida indexerad? |
Har fått ett telesamtal ifrån SJ och jag la upp vad jag hade tänkt mig för dom och dom skulle återkomma :)
Hoppas det går vägen att man får hämta information från dem då kan man sätta upp en sajt :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson