![]() |
Nu har jag samvetsgrant läst igenom det mesta om snapback, jag la till en som erbjuder tjänsten http://registrera-doman.se/ och de vet jag tar bort domänen från listan omgående, hur gör Binero och Neware?
Registrera Domän tar 300 kr fast de misslyckas, Neware tar ingenting förstår jag, är det samma för Binero? Kan man komma åt deras snapbacklista på nåt sätt? Registrera domäns lista är föredömlig, tyckte Newares var riktigt kass då datum saknas. Är det värt nåt att välja alla så domännamnet försvinner från listorna? (finns ju kvar på IIS men ...) Och Binero kan man inte välja om man inte är kund redan? Eller strider man bara med sej själv om man väljer flera? |
Om du verkligen vill ha domänen bör du väl använda fler snaptjänster. Är det en domän som du troligtvis är den enda som vill ha räcker det med tex. Binero(billigast).
|
Det blir väl knappast Binero då man inte kan göra en snapback om man inte är kund, lite moment 22...
"Ett fel inträffade Domänen är upptagen. Om du redan är ägare till domänen så välj "Flytta befintligt domännamn", annars ange en annan domän." Dom är för dyra per månad för att jag ska vilja flytta nåt dit... |
Att använda deras DNS tjänst kostar inget så det lär väl gå att regga sig där för att använda deras dns och sedan börja snappa lite domäner ?
|
Man ska uppge ett domännamn, och ett på listan kan inte användas, då får man felmeddelandet ovan
DNS pekning är inte min starka sida, men ska jag isåfall peka en domän jag har dit, och sen styra det tillbaka till webbhotellet innehållet ligger på? |
Är det någon som har erfarenhet ifrån registrera-doman.se? 300kr är rätt mycket för ingeting :P Någon som har erfarenhet/statistik vilken tjänst som brukar "vinna" domänen oftast?
|
Citat:
http://www.registrera-doman.com/orde...erse.php?pre=a nåt är det väl värt, men... |
Måste väll finnas någon som reggat samma domän med flera snappare. Hur gick det?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Tack för förtydligan ada :)
|
Binero säger att de har 60% "success rate" på att registrera domännamn med deras snapback funktion. Tydligen har de höjt priset nu till 199:- / domän, men inte speciellt farligt ändå.
Går att läsa mer i deras blogg: http://www.binero.se/blogg/?p=144 |
Nja jag tror att det kan vara vanskligt för ett ombud att spekulera i successrate (och ge sken av att de har större chans än andra).
Saken är att IIS endast tillåter ett visst antal förfrågningar per ombud och minut under snaprelease - det gör alltså att ett ombud med många olika snapbeställningar procentuellt har mindre chans till success för samtliga domäner - än om du istället lagt en eller ett par beställningar hos ett "mindre" ombud (dvs ett snapombud med färre beställningar) så har du statistiskt sätt större chans till success. IIS är också väldigt tydliga med att om den tillåtna gränsen anrop överskrids av ett ombud, så betecknas det som DOS och kan leda till ban (har skett ett tillfälle vad jag kan minnas) |
Citat:
Ja, det är ju tur att inget ombud har gett sken av det. Mig veterligen är vi det enda ombud som, med ett ordentligt sammanställt underlag, har uppvisat någon successrate vad det gäller lyckade snapbackregistreringar överhuvudtaget. Citat:
|
Tack för de meningsfulla svaren, Internet Sweden och JonathanS, låter som störst belastning skulle vara på dem som jobbar "gratis" så det kan vara bättre med ett ombud med färre uppdrag att snappa domän. Synd att Binero bara jobbar för kunder, när nu successraten är 60%
Registrera-domän svarade ärligt på på min mailfråga om de jobbade hårdare för sina 300 kronor: "Alla aktörer är nog mer eller mindre lika mycket på hugget. Systemet som .SE använder innebär att slumpen spelar stor roll." När får förresten vanliga sketställen som Cliche, som jag köpt flera domäner av sin lista uppdaterad? Man bokar ju själv där (och på andra ställen), skulle det då gå att jobba för sej själv om man visste att en domän fanns i deras lista (jag vet att det troligen är så att man jobbar direkt MOT "listan" som ligger där nånstans, men "finnas på deras lista" är liksom den upplevelse kunden har) |
Hur ser .SE:s regler ut för detta?
Hur många anrop per minut? Hur tätt får de komma? Måste de vara jämt fördelade under minuten? |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Jag fick i alla fall tillbaka alla pengar inkl de 300, då domänen drogs tillbaka innan det var möjligt att försöka snappa den |
Citat:
Vem är det som inte tar någon avgift? |
om vi vänder på det, så tog registrera domän 300 kr oavsett om de lyckade snappa (men jag slapp även de 300 för domänen fanns inte längre tillgänglig för att försöka snappa),
däremot kostar det inget om det inte blir något hos övriga om jag förstår det rätt |
Citat:
|
Jag tror inga andra har publicerat successrate för dom inser att den ensam inte på något vis kan reflektera relevant data.
/Victor |
Hur registrerar jag mig på Binero utan att vara kund?
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag föreslår att någon startar en oberoende tjänst som mäter succesraten. Jag delar gärna med mig av information om lyckade och misslyckade registreringar via oss i och med att jag vet hur många vi registrerar. På så sätt slipper alla snapback-aktörer gå ut med egna siffror som ingen kan kontrollera.
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
precis. så gjorde jag och det kostar nada
|
Jag vet inte om detta bevisar något men efter nattens snaprace blev resultatet som följer:
Citat:
Dock plockade snapback.se (enligt mitt tycke) massa skäpdomäner åt en och samma person, domäner som förmodligen inte var snappade någon annan stans. Men vem vet, nån stackare där ute vill kanske betala tiotals tusenlappar för domäner som projectargentina2007.se, direktorenfordethele.se, ronnyfransenab.se. Inga inlänkar, inget PR. Edit: 123 domäner registrerades via snapback.se av en och samma kille inatt. |
Mitt tips: If you can´t join them, beat them....think outside the box liksom....
|
Jag hade samma 13 domäner hos Neware och Binero inatt.
Av dessa tog neware 10 och binero 0. |
För övrigt stämmer inte listan på nuu.se eftersom neware bevisligen reggade 10 domäner åt mig, kan ha varit ännu fler till andra.
|
Citat:
|
Dom kan titta på vilka parametrar dom vill, listan är ändå felaktig.
|
Citat:
|
Utan att ha varit i kontakt med Binero, så måste något tokat sig endera i deras ända eller (vad som är mest troligt) i .SE´s ända - för jag fick 3 misslyckade snaps hos Binero - som fram till 9-tiden inte var registreringsbara (fick massa märkliga felmeddelanden som "unauthorized", "not recognized" mm) - men sen lös de alla 3 plötsligt lediga och jag registrerade dem genom ett annat ombud på Neos lista..
|
Jag hade totalt 25 domännamn hos binero inatt som alla misslyckades.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson