![]() |
Ja, jag var dum nog att beställa ett konto hos One.com efter allt detta med Proinet.
Jag var visst lite snabb, för One.com är då ingenting för mig har jag beslutat. Jag kan fortfarande använda mig av min ångerrätt som är på 15 dagar. Nu till min fråga. Är det några fler som har avslutat sina konton hos One.com? Och hur gick det? Strulade dom bigtime eller gjordes allt så som det bör göras? Oerhört tacksam för svar. |
Det är jättenkelt att avregga sig.
Man skriver att man är trött på skiten i deras chatt, så skickas ett mail med en länk. Vips, så är ditt konto borta... Kanske inte det bästa om någon skulle få reda på lösenordet till din mail, så säkerheten kanske inte är den bästa... |
Citat:
|
Haha, here we go again...
|
Domännamnet får du behålla iaf...
Har aldrig använt mig av deras ångerrätt själv. |
Citat:
|
Jag har iofs bara haft bra erfarenheter av one.
Jag har bara använt deras billigaste paket som ett experiment hotell. Funkar bra :) supporten är inte på topp men den finns iaf tillgänglig 24/7. |
Citat:
|
Använde one under några månader. Supporten var inte på topp och sidan gick lite små segt då och då. För övrigt flöt allt på bra.
// ShadowOfAMaN |
Sök på forumet efter b-one som de tidigare hette så lär du hitta vad folk tycker...
|
Men det jag mest undrade över var hur struligt det är att säga upp sitt konto... Och om det ens är möjligt att använda sig av ångerrätten?
|
Jag hjälpte en kund i veckan att flytta ifrån yreg till one... Men dom har ingen telefonsupport.
Däremot verka glocalnet vara en riktig 5-5-5-5:a Däremot verka många vara ute efter yreg kunder, för kunden fick ganska mycket telefonsamtal från andra, som ville flytta över honom från yreg. |
Citat:
|
Ska man köra ASP så suger One rejält, däremot fungerar det alldeles utmärkt för mindre seriösa sajter och experimentkonton för PHP. Förstår inte riktigt varför du ställer frågan innan du använt din ångerrätt? =) Det bör givetvis fungera smärtfritt men domänen behåller du säkerligen. Har själv bara något experimentkonto där då jag reggade någon struntdomän bara för att slippa flytta....
|
rätt mycket spam nowadays :]
|
Man får vad man betalar för när man köper av företag som överbokar :)
|
Citat:
|
Citat:
Ta servage.se , one.com eller andra överbokningsaktörer. Servage.se säger 69:- månaden och då får du 510GB utrymme och 5 terabyte månadstrafik. Det som de inte nämner är att de begränsar antalet filer som får laddas upp och antal anslutningar som får ske för nedladdning. I realiteten är det omöjligt att överföra 5 terabyte. Dessutom med de internationella bandbredspriser vi har idag så skulle 510gb utrymme och 5 terabyte ge riktig brakförlust om någon lyckades använda det... Backupper och trafik är dyrt om det ska skötas rätt. |
Citat:
|
Ja, enligt supporten så får jag använda mig av ångerrätten men då tas mitt konto bort direkt, vilket innebär att ompekning och flyttning av domän inte sker förrens kontot är avslutat. Detta i sin tur innebär att den webbplats jag har hand om kommer vara nere i typ fem dagar, vilket inte går för sig.
Istället får jag väl strunta i ångerrätten, och peka och flytta domänen (och webbplatsen fortfarande syns på kontot), och sedan säga upp kontot. Då har jag tydligen 7 dagar på mig att lattja med filerna på One-kontot innan de raderas. 700kr back på One blev detta, inte så kul men vad gör man? |
700? På One? Då kunde du ju valt ett "riktigt" webbhotell i stället... Kanske var det med domännamnet?
Nå, spam är ett gissel i stort sett var du än hamnar. Det hänger liksom med din domän, så det hjälper ju itne att byta webbhotell, såvida man inte får tag på någon som har ett himmelskt spamfilter som verkligen tar bort mer än 96-97 % av spammen utan att slå till mot legitim mail... |
Citat:
Men men, det ordnar sig. Pengar löser sig alltid, på något sätt. Bara surt att "ge bort" 700 kr i dansj*vlarna... Men dom ska allt få... |
Har haft ett konto där, mest för enkel mailhantering,
gick utmärkt bra att flytta därifrån, inget krångel med domänen. |
Citat:
Googlade kolla här vad jag råka hitta på första försöket: Länken |
Norman: Detta skulle även appliceras för Sheraton Hotels. De överbokar alltid sina hotell :) Tycker det är riktigt sjysst där ändå!
|
Citat:
|
när jag avslutade mitt konto hos one.com/b-one så pekade jag om domänen först mha. att ställa om namnservrarna, sedan var det bara att säga upp kontot
|
Citat:
Sen är konton kvar tills det går ut. Så jag sitter här och sköter emails för en sida som jag sa upp för ett halvår sen :P |
Aha, på så vis. Men om jag använder mig av ångerrätten så avslutas kontot direkt, och då hinner jag inte peka om, för då måste jag ju även flytta domänen, och One.com ger inte ut Auth-koden förrens kontot är avslutat. Those bastards...
Men annars får jag väl gör som så att jag struntar i ångerrätten, förlorar 700 riksdaler, pekar om domänen och flyttar den till mitt nya webbhotell, säger upp kontot och har tillgång till allt i 7 dagar innan det tas bort. Så går det väl till? :) |
Du har väl tillgång till kontont tills det går ut?
Har du betalt för ett år har du det i ett år, inte 7 dagar efter uppsägelse... |
Citat:
Och enligt avtal så ska man bara ha tillgång till kontot i 7 dagar efter att man har avslutat sin konto. Får kolla upp det där mer nogrannt. |
Aha, okej... Men du skulle väl inte använda ångerrätten?
Eftersom man betalar årsvis så borde kontot vara kvar ett år kan man ju tycka... |
Citat:
|
Kan du inte bara peka om domänen, tar ju inte många timmar, och sedan utnyttja ångerrätten? De kan ju inte tvinga dig att domänen ska peka mot dem.
|
Citat:
|
Pekar du om domännamnet så pekas ju den till det nya, så det påverkas ju ej när One stänger ner ditt konto.
|
Citat:
|
det beror på hu de hantrerar detta. Pekar du om innan och ber om auth kod vid avslut av konto så bör det fungera.
Förhoppningsvis tar de ej bort dns datat.... |
Det finns de som haft JÄTTE strul med one.com. Bl.a. den här http://hotpot.se/b-one.htm
Edit: Jag såg nu att någon redan har visat den här länken |
Angående ompekningar av domäner så kanske denna tråden kan hjälpa ?
http://www.webmasternetwork.se/f4t27212.html /Martin |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson