![]() |
Tjena, första posten på forumet här..
Jag har länge tänkt sätt igång och jobba med mitt företag mer seriöst, men studier och annat har kommit i vägen. Det kanske är ouppskattat och anses dålig still att slänga ut en domän och säga att man har små funderingar på att sälja om priset är det rätt? I så fall ber jag om ursäkt. Iaf, domänen har varit aktiv sen 2003 och har haft en del länkar, dock rätt värdelösa ur SEO-synpunkt tyvärr. Hur mycket tror ni denna domän är värd? det är ju trots allt den svenska stavningen på webbdesign men det är inte alla som vet det, och misstag med webdesign.se görs ju lätt... |
Om jag skulle hålla på med webbdesign, så skulle jag se denna domän som ett guldkorn.
Så jag tror du kan få en slant för den, om det är rätt köpare osv. vet inte hur domänen ligger till o google osv och orka inte kolla det just nu men, det höjer ju självklart priset lite det också. |
Vad säljs den för? Eller vill du bara veta vad du kan få för den?
|
Ingen aning om vad du vill ha för den men jag tänkte sätta igång en eventuell budgivning.
300 kr bjudet! |
400 kr bjudet!
|
500 kr bjudet!
|
550 kr bjudet!
|
600
|
1000 bjudet men det känns ju som ett sketet bud. Det lär finnas de som är villiga att ge betydligt mer för domänen.
|
Min personliga åsikt är att det är ett väldigt bra namn för ett företag som sysslar med just detta.
2 000 kr bjudet men jag håller med elofsson, det lär finnas de som är villiga att ge betydligt mycket mer så |
Som dom skriver ovan, att deras bud är skamliga.
Tror om du kontaktar en "större"byrå som pysslar med webdesign samt kanskelite SEO så tror jag att du kan få upp till 20-30 50 tusen för den. |
Är den till salu eller inte?
|
Citat:
|
Citat:
Men jag vill gärna veta om han tänker sälja den eller inte. Som TS beskriver så är det feedback, så uppfattar jag det iallafall :) |
maxr:
Hade jag varit dig så hade jag satt startbud på 100 000 kr. Den är UTAN tvekan värd det...... MINST! Sedan bör du försöka sälja den till en väletablerad webbyrå som har dels pengarna och sen goda kunskaper inom SEO så bör det bli en riktigt trevlig affär för båda parter. |
Lägg ut på MissDomain med startbud på 100K.
Jäkligt attraktiv domän för rätt person, had jag haft pengarna hade jag slagt till ;) |
Citat:
Det är som du själv säger att det sänker värdet (iaf i mina ögon) att många svenskar även skriver webdesign och att om man skulle ha en etablerad sida på adressen skulle man tappa otroligt mycket typeins till webdesign.se Men det är klart domänen är intressant för den som jobbar med webbdesign. Jag testar och höja budet en nolla så får vi se vad som händer... 20 000 kr bjudet. |
Bjuder 10 000 kr. Budet är giltigt i 24 timmar från och med nu. Kontakt mig via pm om du är intresserad.
|
Sorry. Såg inte att bud låg på 20 tkr. Höjer budet till 25 000 kr och det gäller i 24 timmar.
|
Trevligt namn!
Jag är ingen höjdare på design men tycker namnet skulle passa bra i min domänportfölj... bjuder 26.000:- |
webbmasternetwork.se är ledig
|
Citat:
Men då blandar du ju svenska och engelska. Är webbmästarnätverk.se ledigt? (sry for ot) |
wn borde köpa webbmasternetwork.com, .se, .nu
|
Citat:
Jag tror också att du kan få mycket för domänen, men den har några små nackdelar. Som du själv säger och tidigare personer nämt så kan det lätt förväxlas med webdesign. Om den är bra ur seo synpunkt råder det också delade åsikter om då man faktiskt inte är säker på att URL:en spelar någon större roll i optimering, mer än att de naturliga inlänkarna förmodligen får just namnet "webbdesign". Sen tror jag personligen att det är svårt att bygga ett brand kring namnet webbdesign, men som inkastare skulle den vara guldvärd. Kan fortsätta budgivningen med 27.000, och mitt bud är giltigt i åtminstone 8760 timmar. Mitt råd är dock att starta en riktig auktion på Missdomain. |
Citat:
|
Citat:
webdesign.se = engelska på en svensk topdomän. |
Citat:
Man bör oavsett äga båda versionerna om man skall branda ett varumärke anser jag, är det enbart Seo är det ju okey men då snackar vi ju inte samma pengar heller. Hade inte man börjat använda det hemska ordet "webben" som synonym med www/nätet/internet så hade gissningsvis inte webb fått 2 b. |
Hej igen!
tack för alla svar och bud, hade någon kommit och viftat med 27 tusen framför näsan på mig för några veckor sen had ejag haf svårt att säga nej, men jag har faktiskt inte så stort behov av pengarna för tillfället och lägger därför ut domänen till ett hutlöst pris på missdomain! 30k euro är väl knappast någon privatperson skule betala, men om några år är väl .se mer och mer attraktivt och kommer det en stor aktör på marknaden är inte 250k SEK allt för mycket pengar. Drömma går ju, och det väljer jag att göra ett tag ;) En en gång, hoppas ingen tog illa upp med mitt info-fiskeri tack, Max |
Citat:
|
satt pris på 15,000 euro på missdomain :-)
|
Fått några bud än?
|
Citat:
|
Citat:
|
nä, men jag ha ringen brådska heller. Tror jag kanske ska ta och starta nån svensk awardsida/tips om snygg svensk design på den istället, har ändå så pass liten verksamhet på den nu att jag itne behöver domänen för att lansera mina tjänster.
|
Ni som har åsikter om värdet på webbdesign.se, vad tror ni om domännamnet webbdesigner.se (OBS, det är inte min domän, vill bara höra lite åsikter).
Det är ju näst intill samma ord fast det ena är ett verksamhetsområde och det andra är utövaren. |
Eller så är det plural, en design, flera designer :)
|
Sant, men ser ni den dom mer eller mindre värdefull än webbdesign.se?
|
Citat:
|
Har själv funderat en hel del på domänord i grundform respektve olika böjda former.
Har letat efter någon slags statistik över hur sökningar i stort fördelar sig mellan olika ordformer (tex grundform sing obest form (ex skola), sing best form (ex skolan), plural obest form (ex skolor), plural best form (ex skolorna)) men inte hittat något användbart. Inser att det skiljer en hel del från ord till ord och att det är mycket svårt att generalisera, men det jag är ute efter något slags genomsnittligt värde (ett genomsnitt finns ju alltid...) att ha som grundvärde när jag bedömer värdet/användbarheten av ett böjt domännamn kontra domännamnet i grundform. Någon som känner till något "matnyttigt" inom detta område? |
Domänen är inte riktigt värd 100.000. Men du skulle garanterat kunna få ut 20.000 - 30.000 utan tvekan.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson