![]() |
Yahoo säger nu formellt nej till Microsofts bud på att få köpa företaget för 44,6 miljarder dollar, rapporterar CNN.
Microsofts bud lämnades i fredags och Yahoo-aktien steg direkt med 18 procent på börsen. Om köpet hade gått igenom hade det varit ett av de största företagsköpen i USA:s historia. |
som idg.se skriver:
Citat:
|
Det borde de göra. Aktieägaren ser inte till samarbeten utan till vinster och jag tror tat köpet skulle gå igenom där.
|
Motiveringen var enligt Yahoo att man inte tyckte Microsoft värderade företaget tillräckligt högt...
Undrar just hur mycket man tycker att det är värt? Intressant är det i vilket fall. |
Att säga nej till budet är ren strategi.
|
Hörde något om att google hade ringt upp yahoo och sagt åt dom att neka microsofts bud?
Google har nog något spännande på gång! |
Citat:
Citat:
|
Google är rädda för konkurrensen således. Det låter ju bra i alla fall.
|
Hur tjänar Yahoo sina pengar? Har aldrig sett några yahoo ads motsvarande google ads så hur överlever dem dagen egentligen?
|
Citat:
|
Då måste jag oxå ha en directory listing :) funkar det för en ful sökmotor så måste det funka överallt.
|
De har ju 22% av sökmarknaden i USA och de är väl gigantiska i asien (har jag för mig) så lite bör de väl kunna dra in på reklam som visas brevid sökningar.
|
Citat:
Många spekulerar ju i att den egentliga orsaken till att man inte tackade ja var något helt annat. Det skulle vara intressant att se vad styrelsen skulle säga om Microsoft rakt av höjde budet till 40 dollar per aktie. :) Men nu handlar det ju inte om några småpengar, och jag antar att Microsoft nog räknat en hel del innan som la sitt 31-dollarsbud. http://www.idg.se/2.1085/1.144790 Personligen så är jag glad om köpet inte blir av. Konkurrens är bra, och jag är övertygad om att Microsoft kommer att bli en stor aktör på den marknaden oavsett om dom köper upp Yahoo eller inte. |
Microsoft har väl redan tappat ganska mycket på den här affären. När de offentliggjorde sitt bud så dök ju aktien så att deras bud på 44,6 miljarder åts upp av aktiekursens dykning. I min mening borde nu Microsoft ta tillfället i akt och backa ur.
|
|
De är ute efter en partner... jag kan tänka mig att köpa Yahoo tillsammans med Microsoft ;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson