WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Domänbrokern Naim [Edit] (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=27002)

Internet Sweden 2008-02-08 13:43

Fick idag ett e-postmeddelande från en hotmailadress från Renkis/Inkos/Naim [Edit]:

-------------------------------------------------------------------------------------
Från: Naim [Edit] [mailto:naim_[Edit]@hotmail.com]
Skickat: den 8 februari 2008
Till:
Ämne: Domännamn

Hej mitt namn är Naim [Edit], jag har en del bra domännamn till salu.

Ps: Webbsidan www.mrnet.se är till salu. Högsta bud ligger nu på 10 000 SEK.
Köp nu priset är 15 000 SEK.

Följande domännamn är till salu:

6 a.s e
6 66 6.s e
Bly g.s e
Sex start.s e
Dat orpr ogram.co m
Tillverk a.s e
Med ia info.s e
Blom sterjouren.s e
Bad boy.s e
Dj2 4.s e
Dj2 4.e u
Frisö r24.n u
Esko rt24.s e
Esco rt24.s e
Esk ort24.co m
Cam 24.s e
Snop pen.s e
Stolpsk ott.s e
Tjejs iten.s e
Tjejsaj ten.n u
Tjejs ajten.e u
Dinh elg.s e
Dinh elg.co m
Minv ecka.s e
Minv ecka.co m
Minveck a.n u
Minwee kend.s e
Minwee kend.co m
Mineko nomi.e u
Dineko nomi.e u

Hör gärna av dig

Mvh
Naim [Edit]
-------------------------------------------------------------------------------------

Småirriterad över detta tafatta spam, började jag göra lite namnslagningar och kom fram till följande: Naim är inte innehavare av någon av domänerna och erbjuder även ett oregistrerat domännamn till försäljning.

mrn et.se - Sanije [Edit]
Sex s tart.se - Peter [Edit]
6 a.s e - Peter [Edit]
66 66.s e - Peter [Edit]
Bly g.s e - Peter [Edit]
Dato rprogram.c om - Peter [Edit]
Tillver ka.s e - Peter [Edit]
Med iainfo.s e - Peter [Edit]
Bloms terjouren.s e - Peter [Edit]
Bad boy.s e - Peter [Edit]
Fris ör24.n u - Ledigt
Esko rt24.s e - Peter [Edit]
Esco rt24.s e - Peter [Edit]
Esko rt24.co m - Peter [Edit]
Cam 24.s e - Peter [Edit]
Snopp en.s e - Peter [Edit]
Stol pskott.s e - Peter [Edit]
Tjejsi ten.s e - Peter [Edit]
Tjejs ajten.n u - Okänd
Tjejsa jten.e u - Peter [Edit]
Dinhe lg.s e - Peter [Edit]
Dinh elg.co m - Peter [Edit]
Minve cka.s e - Peter [Edit]
Minv ecka.c om - Peter [Edit]
Minvec ka.n u - Okänd
minwee kend.s e - Peter [Edit]
Minwe ekend.co m - Peter [Edit]
Minekon omi.e u - Peter [Edit]
Dineko nomi.e u - Peter [Edit]

Så gissningsvis registrerar Naim domäner under Alias, eller så har han avancerat till att agera domänbroker.
Undrar för övrigt hur lång tid det tar för MrJet att starta ATF mot den konkurrerande typodomänen MrNet

Man önskar ju att han kunde hålla sig till blocket eller sätta upp små lappar på Konsum i Uddevalla..

Gonte 2008-02-08 13:50

Hihi, nästan roligt att han säljer alla dessa men själv sitter å spamar från något så unikt som en hotmail-adress ^^

Timofey 2008-02-08 13:50

Naim har inte fyllt 18 ännu, kanske därför hans mamma (de bor på samma adress) står som ägare på domänen?

Timofey 2008-02-08 13:54

I HTML-en för dessa domäner kan man läsa följande: <meta name="author" content="De lic ius, htt p://w ww.styl esea rch.s e" />

StefanBergfeldt 2008-02-08 14:00

Ska Peter [Edit] vara mamman?

tartareandesire 2008-02-08 14:01

Så seriösa ni är med spam =) Jag raderar 95% utan att läsa, övriga 5% brukar raderas direkt =)

tartareandesire 2008-02-08 14:02

Citat:

Originally posted by StefanBergfeldt@Feb 8 2008, 15:00
Ska Peter (Edit) vara mamman?

Jo, troligtvis, det kan vara Sanije [Edit] annars? =) Förmodligen en kompis eller mammans sambo eller nåt.

Kristofer 2008-02-08 14:04

Jag fick nån på MSN efter mig i ungefär samma ärende och han hade hittat min MSN här på WN. Tog inte många minuter innan han var blockad.

pokerstjärna 2008-02-08 14:05

Han har aldrig spammat till mig via e-post men innan jag blockerade han från msn så fick jag varje dag förfrågningar om jag ville köpa domännamn av han, det gjorde att han till slut blev blockerad. ( blockerar sällan personer ).

Hittade dessa länkar: http://krabba.info.se/
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mabetex
http://www.reseforum.se/forum/ovriga-europ...750-kosova.html

digi 2008-02-08 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:

Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
Ska Peter (Edit) vara mamman?

Jo, troligtvis, det kan vara Sanije [Edit] annars? =) Förmodligen en kompis eller mammans sambo eller nåt.

Bör vara en kompis isf, tror inte mamman eller hennes sambo uppskattar att sonen reggar sno_ppen.se ;)

Internet Sweden 2008-02-08 14:22

Citat:

Originally posted by pokerstjärna@Feb 8 2008, 15:05
Pokerstjärna - Du har inte funderat på att använda virusskydd någon gång?

Adressen du länkar upp till ger följande varning direkt:
Virus identified: JS/Psyme.QM

najk 2008-02-08 14:25

Det är nu man ringer till morsan och skäller ut henne för att hennes son håller på med olagligheter (läs spam)

Timofey 2008-02-08 14:33

Saxat från krabba info se:
Citat:

Naim [Edit] är förmodligen en av Sveriges ungaste och framgångsrikaste affärsman på internet och i riktiga livet.
Citat:

Inom domänförsäljning är Naim [Edit] väldigt igenkänd. Han har gjort hundratals affärer med domännamn.

tartareandesire 2008-02-08 14:38

Det är tur att han ger en seriös bild av sin verksamhet redan i ung ålder. Annars kunde det gå åt pipan.

Timofey 2008-02-08 14:40

Och dagens... borttaget från Wikipedia:
Citat:

Svenske affärsmannen med kosovoalbanskt härkomst Naim [Edit] har idag ett flertal affärer tillsammans med Begjet [Edit]. Naim [Edit] skall styra internetinfrastrukturen i Kosova.

DudeRille 2008-02-08 14:50

Citat:

Stolpsk ott.s e
Undra om han tänkte på sig själv när han registerade den ...

Trevlig tråd, nu lär han göra ett nytt alias här men ändå.

Edit:

Kom tänka på...vad är hans affärside som är så framgångsrikt?
Registera domäner och försöker få dem sålda, även göra siter spräckfyllda med reklam eller missade jag någon affärside som ingår i hans framgångsrika affärsliv?

ztream 2008-02-08 14:52

Hehe. Detta kan man leva hela helgen på.

pokerstjärna 2008-02-08 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Internet Sweden
Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna

Pokerstjärna - Du har inte funderat på att använda virusskydd någon gång?

Adressen du länkar upp till ger följande varning direkt:
Virus identified: JS/Psyme.QM

Hehe ber om ursäkt om länken innehöll virus <_< :(
Kör NOD32!

Edit: Glömde självklart att skriva att NOD inte varnade.

tartareandesire 2008-02-08 15:06

Han får nog fortsätta med sitt telefonförsäljarjobb, då slipper jag honom iaf =)

mynameisfredrik 2008-02-08 15:24

Han addade mig på msn med och vilje sälja helt meningslösa domäner som inte jag är intreserad av, då jag rekomenderade bland annat wn.se så sa han att han inte kunde logga in, då sa jag att han kunde prata med thomas, utan att jag visste vad han igentligen hadde gjort, sedan gnällde han hela tiden om att han inte kunde logga in här på wn.se jag kontaktade thomas om det och vi får se vad som händer där.

Men jag undrar lite är det inte han som har hjälpt pokerstjärna med sin annonssida?

Sedan sa han att han hadde hittat min msn adress här, då jag inte anget en så blir man fundersam över denna person.

Han har börjat visa sig på aspkoll.se via usernamn "naim" men där kan han hålla sig dom har ju samma stid flera där inne..
Sedan kan ju alltid Peter D* vara en äldre vän eller till och med hans styvfar....

Erik Stenman 2008-02-08 15:33

Men det verkar väl ändå gå ganska bra för honom...?

Ara 2008-02-08 15:38

Citat:

Originally posted by aquastorm@Feb 8 2008, 16:33
Men det verkar väl ändå gå ganska bra för honom...?
tycker du?

Vad baserar du det på antal skickade spam? antal irriterade "kunder"

pokerstjärna 2008-02-08 15:38

Citat:

Originally posted by Marknadsbanken@Feb 8 2008, 16:24
Men jag undrar lite är det inte han som har hjälpt pokerstjärna med sin annonssida?

Nej det är det verkligen inte.
VArt har du fått det ifrån?

rille77 2008-02-08 15:40

Om jag inte minns helt fel så hade killen några sidor som han "kodat själv" ute till försäljning för ett tag sen.
Råkar känna killen som sålde dom till honom.

Är man stor i käften så kan man ju vara hur "framgångsrik" som helst, kolla bara på Medison.

EDIT: Stavfel

Gonte 2008-02-08 15:40

Citat:

Originally posted by Marknadsbanken@Feb 8 2008, 16:24
Sedan sa han att han hadde hittat min msn adress här, då jag inte anget en så blir man fundersam över denna person.
Vad är det då för adress jag hittar under MSN-identitet när jag klickar på ditt användarnamn?

clonix 2008-02-08 15:47

Blir så less...

IE tvärdog när jag surfade in på "krabba-adressen" har kört en virusscan nu
och ska köra ad-ware strax.

Va är det där för snorunge egentligen ?

Danski 2008-02-08 15:50

Skulle Naim vara en av Sveriges mest framgångsrika affärsmän? Raderat en mening här; någon måtta får det vara. /Per

Peter som äger domänerna nämnda i tråden är Naims "partner" och jobbar på hitta.se & Stylsearch.se
De säljer och köper domäner tillsammans enligt samma metoder...

Jag tror Renkis är min all time favorite på WN =)

DudeRille 2008-02-08 15:55

Citat:

Originally posted by rille77@Feb 8 2008, 16:40
Om jag inte minns helt fel så hade killen några sidor som han "kodat själv" ute till försäljning för ett tag sen.
Råkar känna killen som sålde dom till honom.

Är man stor i käften så kan man ju vara hur "framgångsrik" som helst, kolla bara på Medison.

EDIT: Stavfel

Jag tror jag vet vilket du menar.
Va väl någon bikt sida eller av något slag, som fanns i köp&sälj forumet här på WN till salu som sedan den riktiga kodaren framgav sin verison av det hela att det va han som hade kodat siten och hade sålt den till naim.
Om jag minns rätt "fall" ?

mynameisfredrik 2008-02-08 16:23

Men varför blev han blockerad här på msn då?
för dom som inte vet det kan det vara bra att få reda på det..

mynameisfredrik 2008-02-08 16:26

Citat:

Citat:

Originally posted by -Marknadsbanken@Feb 8 2008, 16:24

Efter hans vanliga text på msn så hadde han skrivit bearhardcreations det är därför jag trodde det var han.... tänkte inte på att på bearhardcreations.com så heter ägaren jimmy, sorry, men varför går då Naim ut med den texten då?

Citat:

Originally posted by -Gonte@Feb 8 2008, 16:40
Citat:

Ursprungligen postat av Marknadsbanken

Vad är det då för adress jag hittar under MSN-identitet när jag klickar på ditt användarnamn?

den är nyligen utlagt, då hadde han redan addat mig.

DudeRille 2008-02-08 16:31

Citat:

Citat:

Originally posted by -pokerstjärna@Feb 8 2008, 16:38
Citat:

Efter hans vanliga text på msn så hadde han skrivit bearhardcreations det är därför jag trodde det var han.... tänkte inte på att på bearhardcreations.com så heter ägaren jimmy, sorry, men varför går då Naim ut med den texten då?

Citat:

Citat:

Lite google visar att den även finns med på Aspkoll, där du verka vara avstängd ifrån även.

pokerstjärna 2008-02-08 16:34

Citat:

Originally posted by Marknadsbanken@Feb 8 2008, 17:26
Citat:

Ursprungligen postat av pokerstjärna,Feb 8 2008, 16:38
Citat:

Ursprungligen postat av Marknadsbanken,Feb 8 2008, 16:24

[/quote]
Vi anlitade bearhard creations för att få en ny design på våran sajt, men jag tvekar till att naim har rört designen på vår sida.
Han är dock anställd av bearhard så vitt jag vet, sen kan jag inte stå för vad han skriver.
Det är jimmy ägaren av firman som har designat vår sida.
Förresten vad har våran design med detta att göra?
Visst handlar eventuellt om samma person, naim.
Men vad har detta med domäner och massutskick att göra? :|

mynameisfredrik 2008-02-08 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av DudeRille
Citat:

Originally posted by -Marknadsbanken@Feb 8 2008, 17:26
Citat:

Citat:

Citat:

Citat:

Lite http://www.google.se/search?hl=sv&q=fredri...fredly.se&meta= visar att den även finns med på Aspkoll, där du verka vara avstängd ifrån även.

Jag bad om att bli raderat där ifrån. och ja msn adressen kommer nog därifrån som han såg, men då säger man inte wn.se.

DudeRille 2008-02-08 17:56

Citat:

Originally posted by Marknadsbanken@Feb 8 2008, 18:54
Jag bad om att bli raderat där ifrån. och ja msn adressen kommer nog därifrån som han såg, men då säger man inte wn.se.
Okej, ber om ursäkt då.
Nja, han kan väl ljuga som alla andra.

mynameisfredrik 2008-02-08 18:01

Citat:

Citat:

Originally posted by -Marknadsbanken@Feb 8 2008, 17:26
Citat:

Citat:

Vi anlitade bearhard creations för att få en ny design på våran sajt, men jag tvekar till att naim har rört designen på vår sida.
Han är dock anställd av bearhard så vitt jag vet, sen kan jag inte stå för vad han skriver.
Det är jimmy ägaren av firman som har designat vår sida.
Förresten vad har våran design med detta att göra?
Visst handlar eventuellt om samma person, naim.
Men vad har detta med domäner och massutskick att göra? :

Jag fick på samma sätt kontakt med han som Kristofer, att det andra med bearhead Creation kom upp var att han hadde skrivit det brevid sitt namn inget annat, jag tyckte det var konstigt då hemsidan säger en annan sak och så såg jag denna tråd och skrev om det här.

Citat:

Originally posted by -DudeRille@Feb 8 2008, 18:56
Citat:

Okej, ber om ursäkt då.
Nja, han kan väl ljuga som alla andra.

ingen fara du, jag använder den på många andra sidor. den är nyligen dittsatt på wn.se för att det är den nya. Problemet är inte att han har addat mig det får folk lov att göra bara kul att prata med folk. det som jag reagerar på är att han addar folk på msn bara för att han inte kan skriva här inne och spammar dom med just försäljning av sina domäner. varför då inte vända sig till blocket och andra annonssidor

DoubleR 2008-02-08 18:54

Vad är det för häxjakt som bedrivs i detta inlägg?
Ni kommer med massa spyiga kommentarer mot en viss medlem här på wn.se som inte ens kan svara tillbaka.

Jävligt dåligt stil måste jag säga, hade högre förhoppningar om wn.

DudeRille 2008-02-08 18:56

Citat:

Originally posted by DoubleR@Feb 8 2008, 19:54
Vad är det för häxjakt som bedrivs i detta inlägg?
Ni kommer med massa spyiga kommentarer mot en viss medlem här på wn.se som inte ens kan svara tillbaka.

Jävligt dåligt stil måste jag säga, hade högre förhoppningar om wn.

Det kan han inte?

Citat:

4 Medlemmar: DudeRille, Niklas Kvarnström, Inkos, Pixelstorm

Pixelstorm 2008-02-08 19:00

Inkos har read-only..

DudeRille 2008-02-08 19:04

Citat:

Originally posted by Pixelstorm@Feb 8 2008, 20:00
Inkos har read-only..

Det har jag missat då, well eftersom han läser tråden så får han gärna adda mig på msn och yttra sig om vad han vill ha sagt om detta så kan jag gärna vidarbefodra det. Kan va intressant och se vad han har och säga också.

JimmyB 2008-02-08 19:08

Vad handlar detta om egentligen?

Naim XYZ123 har försökt sälja lite domäner åt Peter [Edit] som äger dessa domäner. Det är schyssta domäner, och det är inte spam. Han kollade med de personer han trodde intresset fanns. Fanns inte intresset och ni tycker att han gör något fel är det väl bara säga åt honom privat. Han har inte gjort något fel. Många här på WN och antagligen folk som svarar i den här tråden är företagare som jag, och då är man van att få många olika erbjudanden, vissa sämre, vissa bättre.

Tycker tråden bör tas bort, känns bara som en uthängning. En mycket lam sådan.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson