![]() |
Någon som har 2 300 000 reksdaler över och vill köpa i rubriken nämnd domän?
http://www.blocket.se/vi/14961411.htm?ca=11_s Seriöst eller inte, men de lär ju inte få de summorna för den domänen. |
Hon verkar ju uppenbarligen dra in 150-200 000/månad:
http://www.seo-forum.se/koep-saelj-e...blancolan.html |
Sidan är spam som på något vis har gått förbi google algoritmen.
Edit: Den som går i köptankar och tänker slå till, hör av er till mig via pm först! Finns något som är avgörande för köpet. (Viktig info alltså!) |
Oj, domänen skapades 2007-10-12
|
Citat:
...om inte så PM:a mig :) |
Citat:
Dessutom så pekar domänen till web.telia.com/~u72801803/. Jag orkar inte gräva i det där, men man kan ju alltid fråga sig varför och ingår i så fall båda domänerna i köpet. :) Jag tvivlar inte en sekund på att webbsidan har höga inkomster för tillfället. Det är inte ens säkert att säljaren försöker luras. Att sidan skulle vara värd priset som säljaren begär betvivlar jag dock starkt. |
Jag har bifogat all info i ett pm, oskarg.
|
Det är rätt uppenbart att sidan kommer sjunka i sepern efter försäljning. Eller vad tror ni?
|
Det relevanta är egentligen inte hur de fuskat sig till sin placering. Faktum är att det kommer bli svårare för "snabblåns-branschen" sedan bankerna aggerat. Därmed kommer det även bli svårare att tjäna pengar likt denna sida.
Det är en riktigt snuskig bransch där allt handlar om att kräma ut dem sista kronorna från folket som redan är skuldsatta upp till halsen. Mer i ämnet: http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/bank...ikel_182793.e24 http://www.na.se/artikel.asp?intId=1271730 http://www.realtid.se/ArticlePages/200801/...ltid153.dbp.asp DI.se (Lång URL) |
Det är ett under att den sidan ligger etta.
Med tanke på att det är en (1) indexerad sida på huvuddomänen och resten av sidan ligger på Telia. Hur långlivad den kommer bli återstår att se... |
Citat:
:rolleyes: Edit: Jag vill seriöst köpa en web.telia.se sida eller hyra. Ifall du har, skicka pm till mig för ett bra pris |
Citat:
|
Citat:
|
Har också tänkt på att Telia domänen väger upp. Men web.telia är inte densamma som www.telia
Kanske ska testa slänga upp lite skit på en. Fick man inte 5 st förresten? :D |
|
Citat:
|
Tackar, men högsta budet ligger just nu på 2,1 milj SEK ;-) :rolleyes:
Mvh Maria Citat:
|
Citat:
Jag har gjort en del mindre konsultjobb inom SEO åt ett av företagen och har därför fått input från annat håll än bara media. Storbankerna är knappast så moraliska som de vill ge sken av att vara. Företaget som jag arbetade för är på väg att bli bank. De har enorma mängder riskkapital bakom sig och det rör sig om en verkligt stor satsning. De etablerade bankerna gör nu vad de kan för att försvara sitt oligopol i Sverige. Självklart så blir det svårt att etablera en ny bank i Sverige om kunderna inte kan överföra pengar från sitt bankkonto till ett annat. Vad gäller snabblån som fenomen så är de snarare ett bevis på människors dumhet än något uttryck för girighet. Du måste vara 20 år fyllda och du får inte ha några betalningsanmärkningar för att ta ett lån. Det är i alla fall min mening att vuxna människor ska ha rätt att göra dåliga val i livet, utan att myndigheterna eller bankerna blandar sig i. Om vi nu ändå måste lagstifta så vore det bättre att lagstifta bort roten till det onda och inte bara symptomen. Förbjud dumhet helt enkelt. Dagsböter eller upp till två års fängelse för korkat beteende skulle kanske vara en bra straffskala för ett sådant brott :). Nu vill jag inte försvara alla företag inom denna bransch. Jag vet bara att i alla fall ett av dessa företag har rent mjöl i påsen. Men det framgår inte riktigt när man läser dagstidningarna. |
Citat:
och vadå "länkspam", hur tusan tror ni man får topplaceringar på tunga ord i google? sitter och väntar på organiska/naturliga inlänkar? ja, vänta på du. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
OT: Jag kan inte låta bli att undra vad företaget Strix och den grävande VD:n/reportern R Aschberg anser om att en anställd frilansar och tjänar pengar på en bransch som han säkert skulle vilja göra ett avslöjande reportage om, kanske utifrån Gustavs kommentar som jag tolkar som att nuvarande eller i varje fall blivande banker kan ha en del fingrar i syltburken. För om det hade varit så att sidan bygger på länkspam skulle den kunna utgöra ett praktikfall på hur snabba pengar tjänas på luftslott. Men det var helt OT som sagt. Citat:
|
Citat:
Vill du nåt, PM:a eller ring nån! |
Citat:
Det blir intressant att se vem som är dum nog att betala ett så högt pris utan ett långsiktigt värde. Grattis till Maria om hon lyckas sälja den till så högt pris. Det är ett riktigt bra stunt att klara av som amatör. |
Citat:
|
SUCK! det är väl inte förbjudet att sälja en sida?? sen måvara en MFA eller nått annat skrot. Jag har 10 web.telia.................
|
Citat:
|
Då var den sagan slut, banned from google =)
Tur att man aldrig slog till |
Varför blev den bannad då? ^^
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
När jag ser namnet lanakuten så tänker jag på LAN, inte lån =)
|
Citat:
|
Dessutom är det förmodligen inte på just sms-lånetrafiken hon tjänar pengar, så den placeringen är inte superviktig...
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson