WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ett exempel hur det kan se ut när nån snor en sida (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=26548)

biokonsult 2008-01-23 17:33

tjao ...

jag la in det här igår ang att nån snott min sajt allt rubbet.. fick inga kommentarer på det, många kanske missade det ?

otroligt att man orkar hålla på så för dom små pengarna som det kostar att fixa det själv....

www.ningx.com/video/

:P

sioustis 2008-01-23 17:54

Är det den kopierade sidan då eller vad?
www.ningx.com/video/

biokonsult 2008-01-23 17:58

Citat:

Originally posted by sioustis@Jan 23 2008, 18:54
Är det den kopierade sidan då eller vad?
www.ningx.com/video/

ja kolla på sidan där står radioone längst ner och iFrames finns mín sida, han har ändrat templets sen igår :)

tartareandesire 2008-01-23 18:58

Eftersom det är en ganska enkel sida (och inget unikt material?) så är det väl inte mycket att göra åt det. Sådant händer. Layouten till min hobbysida har snotts rakt av ett par gånger av webbdesignföretag. Mycket egenproducerat material och unika tjänster är att rekommendera om man vill skydda sig.

PS. Jag försvarar inte det hela på något vis. DS. (trist man måste påpeka sådant varje gång man skriver för att slippa påhopp....)

wizzo 2008-01-23 21:41

Vad kan man göra. Publicerad html kod är som produkt patent när du väl ansökt om det så kommer folk ändå att kopiera rakt av och sälja piratversioner i nåt hörn av världen.

DoubleR 2008-01-23 21:53

Citat:

Originally posted by biokonsult@Jan 23 2008, 18:33
tjao ...

jag la in det här igår ang att nån snott min sajt allt rubbet.. fick inga kommentarer på det, många kanske missade det ?

otroligt att man orkar hålla på så för dom små pengarna som det kostar att fixa det själv....

www.ningx.com/video/

Nu hänger jag inte med, menar du att du har skapat sidan som sen någon annan har använt sig utav?

Jävligt konstigt då det skriptet(PHP Melody) finns till salu på http://www.phpsugar.com/phpmelody.html

Så vad menar du egentligen? För tydligen är det varken du eller "kinesen" som har skapat den. <_<

biokonsult 2008-01-23 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av DoubleR
Citat:

Ursprungligen postat av biokonsult
tjao ...

www.ningx.com/video/

Nu hänger jag inte med, menar du att du har skapat sidan som sen någon annan har använt sig utav?

Jävligt konstigt då det skriptet(PHP Melody) finns till salu på http://www.phpsugar.com/phpmelody.html

Så vad menar du egentligen? För tydligen är det varken du eller "kinesen" som har skapat den. <_<

och ibland tycker jag att man e barnslig puhhh tack slipper man känna sig ensam ... var ser du att jag skulle ha sagt att jag gjort sajten..vilken mupp som helst ser ju att det är ju en köpt sida....du tycker att det är helt okej att gå och sno rubbet allt från en sida för att man köpt det nån annastans....Det är ju inte så att han snott designen han har ju snott varenda kodsnutt från mig....Och jag bryr mig inte ett skvatt om det har inte äns mailat till honom och påpekat det, jag la ut det för att det är intressant att se hur det kan gå, ska jag som blivit rånad känna mig skyldig helt plötsligt ? B)

htiawe 2008-01-23 23:24

... men om du använder ett redan färdigt script med en ganska elementär design, är det egentligen så mycket att gråta över? Det är inte i designen som man bygger något utan i innehållet.

DoubleR 2008-01-24 00:09

Citat:

Originally posted by htiawe@Jan 24 2008, 00:24
... men om du använder ett redan färdigt script med en ganska elementär design, är det egentligen så mycket att gråta över? Det är inte i designen som man bygger något utan i innehållet.

Håller med, är det någon som skall klaga så är det isåfall skaparen och ägaren av PHP Melody.
Skicka iväg ett mail till Andrew på PHP Melody och berätta att du har hittat någon som kör deras skript utan licens istället.

tartareandesire 2008-01-24 08:53

Hur vet du att den andra killen inte köpt licensen?

Leon 2008-01-24 10:13

Förstår ni inte att det inte är designen som är frågan här?
Det är innehållet, iframe och så använder han även:
© All rights reserved. RadioOne.se

Karman 2008-01-24 11:04

Men verkar ju även använda exakt samma script...

tartareandesire 2008-01-24 11:44

Citat:

Originally posted by Leon@Jan 24 2008, 11:13
Förstår ni inte att det inte är designen som är frågan här?
Det är innehållet, iframe och så använder han även:
© All rights reserved. RadioOne.se

Hehe, det gjorde han visst. Men vad gäller innehållet så fick man väl en videodatabas med licensen?

Så länge man inte har egenproducerat material har det inte så stor betydelse, man kan inte skydda det. Du kan lägga upp en databas med 50000 låttexter och presentera dessa. Två dagar senare kan jag "sno" dessa från dig och lägga upp dom på min egen sida...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson