![]() |
Ni som programmerar, vilken musik programmerar ni till?
Det är kanske inte så manligt att erkänna, men har kommit fram till att James Blunt, Cardigans, Leonard Cohen, Mark Isham (soundtracket till Crash), Christian Kjellvander och José González är musik som funkar för mig |
Vad som helst fungerar för mig. Fungerar med tyst också faktiskt.
Går bra med prat-radio också. |
Jag inleder alltid sessionen med att öppna lastfm och söka på Mikael Wiehe, kör ca 5 låtar där, sen går jag över till youtube och kolla på thåströms tolkning av Hoolabandoolas Keops pyramid, sen har jag måååånga Iron maiden album och kents senaste i playlisten.
Det funkar finfint ;) EDIT* På jobbet är det radio som gäller,p3 (imorrn kl 16 är världens det bästa program, missa inte!) |
Valfri dödsmetall, klassiskt, darkwave, Madonna eller Loreena McKennitt. Det mesta fungerar, bara det är bra =)
|
Welle Erdball
|
Chillout på www.di.fm
|
Ambient, House, Chillout
|
Citat:
|
megamixradio.de :P
|
Neradio.se är det enda rätta...
|
r7 :)
|
Orbital, tiesto etc, necro, ill bill, non phixion...eller radio på technobase.fm
|
Accept, Queensryche, Pink Cream 69....
Då går allt så mycket lättare :D |
Vi lyssnar också på neradio.se på jobbet :)
|
Citat:
kan varken koncentrera mig på koden eller pratandet så slutar med att jag antingen slutar kåda (om pratandet är för intressant) eller jag stänger av pratradion så jag kan kåda vidare lite nytt jag inte hört talas om här, ska testa. tack för tipsen :) |
Just nu är det:
Fate Daft Punk The Ventures Aerosmith Laleh Som gäller... samt playdio lite då och då. |
Digitalism
Daft Punk Bob Hund James Brown :D Radiohead |
Linkin Park, Breaking Benjamin.
|
Citat:
Själv så lyssnar jag ganska mycket på olika housemixar, daft punk, lite hiphop. Variation förnöjer iaf! |
Citat:
Fast här på jobbet får vi inte lyssna på nät-radio (och vi har ingen vanlig) så det är DJ-Fredrik (som har skrivbordet mittemot) som sköter musiken. Mycket blandat |
Citat:
di.fm chillout funkar.. Groove salad.. eller Dance på 1.fm. Pratradio är helt off för mig. Kan inte koncentrera mig om någon pratar.. ens om dom sjunger nåt fånigt så kan jag inte koppla bort sången. / Mats |
Om det är musik med sång tror jag det är viktigt att musiken och texten är väldigt subtil och o-uppseendeväckande. Satt häromdan och lyssnade på Kiss medans jag jobbade och det gick väldigt bra då musiken är väldigt oförarglig och texten helt ointressant.
Lyssna på hiphop, djupare hårdrock eller liknande går sämre. :) |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
För mig är det är Easy-E, Ice Cube, Snoop Dogg samt reggae musik.
|
Vill passa på att tipsa alla Nätradio-lyssnare
om programet Screamer radio Hur bra som helst.... enkelt... man kan spela in låtar från nätradion...kan spara favoritstationer... går att ha svenska som språk.. etc! |
Det var häfitgt att se att det fanns en till från Hedemora (eller vikmanshyttan) :P
Jag gillar att lyssna på lite efterfestsliknande musik som typ Cat stevens, Johnny Cash eller aerosmith! Techno, rap och hiphop kan ju dumpas direkt.. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Wow!
Det kan man inte tro när du skriver Rhymes! |
Citat:
|
Citat:
|
Mest Radioseven.
Brukar även lyssna på: Gangsta Rap, Hip-Hop, RnB eller Reggae |
Citat:
|
Vomitory, Defleshed, Nile, Hate Eternal, m.m. är väl vad som snurrar mest när man sitter och knackar HTML/CSS eller jobbar i Photoshop. :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson