![]() |
Så det var dags att beställa en ny server. Normalt brukar jag beställa från Dustin men jag var dum nog att pröva en annan leverantör denna gången. Jag bestämde mig för att testa inWarehouse.
När jag beställde servern så skrev de att de kunde leverera servern på 1 dag. Några timmar ändrar de leveransbeskedet till Omgånde, *gött*. Sedan nästa dag ändrar de till den 11 Januari (beställde i December 2007). Nästa dag ändrar de till den 7de. Märk väl att detta är *Bekräftat leveranstid*. De fortsätter sedan att ändra datumet varje dag fram till den 10de. Då jag ringer dem och frågar vad de sysslar med. Då sjusteras leverans till den 11e. Den 14de bestämmer dem sig för att NU får jag komma och hämta den. Rullar in till butiken och visar min orderlapp. Bara ett kolli, vilket jag tycker är konstigt eftersom jag har beställt extra minne och disk. Frågar tjejen 3 gånger om det verkligen är ALLT i detta paketet. Hon svarar Ja. När jag väl kommer hem så visar det sig att det bara är servern och rackskenorna. Alltså inget minne och disk. Ringer till deras kundtjänst och de har ingen anning om var grejerna är. Ringer butiken och tro fan att det trots allt har ett paket med minnet och hårddiskarna. Sjukt dåligt! Frågar om jag kan få ersättning för att körande och spenderade timmar. Han vet inte om jag kan få det, sjukt bra sätt att behandla företag som köper dyra saker av dem. Sitter i telefon med kundtjänst i deras telefonkö men jag verkar bara mötas av totalt ointresse. |
Efter lite samtal erbjöd InWarehouse mig ersättning på 250kr. De ville inte ge i kontanter utan jag fick bara krediter hos dem.
|
Tråkig historia och jag tvivlar inte på att det du säger är sant men de 6 gånger (jag kan komma på nu) som jag har beställt saker från inwarehouse så har det funkat fläckfritt. Föredrar dock dustin när jag beställer till företag och organisationer, vet inte riktigt varför om jag ska vara ärlig.
|
Enligt köplagen har du rätt till de extra kostnader som du fått i samband med dröjsmålet. Du måste då bevisa att du faktiskt har haft kostnaderna (ex. du har hyrt en server under tiden). Om du dessutom måste åka "en extra gång" och hämta det de glömde att ge dig första gången har du rätt till milersättning. Dessa ersättningar har du rätt att få kontant.
|
Citat:
|
För flera år sedan hade jag mycket problem med inwarehouse av samma slag som det du beskriver. Man hade kunnat tro att de bättrat sig sedan dess (jag har inte handlat av dem mer så jag vet inte)
|
Jag kommer inte heller att handla via inwarehouse, åtminstone inte saker till mitt företag. Det känns för risky. Dustin känns som en stabil företagsleverantör och jag kommer gå tillbaka till dem.
|
Citat:
|
Jag har 54 slutlevererade ordrar från Inwarehouse.
Har bara fått en trasig projektor, en backup som inte fungerade och ett batteri som packade ihop på en bärbar dator. Detta har dock löst sig utan problem. Visst kan leveranser ibland bli försenade, men jag upplever dom inte som mer struliga än vilket liknande företag som helst. Jag håller med om att de lovar för mycket när det står leveranstider som inte stämmer. Står det att det ska ta en dag, så ska det ju ta en dag. Oftast stämmer tiden, men inte alltid. Bättre att inte lova något alls, än att lova för mycket.. |
Jag tycker de är rätt krångliga att ha att göra med och brukar välja andra alternativ.
|
Beställde skärmar hos dem, de hade över 30 i lager, 3 dagar senare fick jag mail om att varan utgått, inget förslag på ersättningsvara eller liknande. Annars så har jag goda erfarenheter, men jag håller Dustin högre som flera andra här.
|
This shit never ends... Upptäckte idag efter att ha kört burn-in tester att en av ram modulerna de levererat är trasig. Fucking brilliant.
|
Det senaste problemet löste de *mycket* bättre. Ett nytt minne går iväg till hallen idag.
|
Tro det eller ej, historien fortsätter. När jag pratade med Inwarehouse om det fallerade minnet så upplyste de mig om att jag skulle skicka tillbaka det dåliga minnet i retur. Jag sa till dem att det inte var några problem med att jag skulle resa till Spanien dagen efter och jag inte kunde skicka in minnet förräns i början av Februari.
Igår (kom hem i söndags) skickade de mig en faktura på minnet de hade skickat ut eftersom jag inte retunerat det trasiga. Fick ringa dem och säga att jag naturligtvis skulle skicka in minnet men att jag hade precis kommit hem från Spanien och inte haft möjlighet. Killen som skickade mig minnet hade troligen inte lagt en notis om att insändningen skulle bli försenad. Men riktigt dåligt att bara skicka en faktura och inte först fråga om varför det inte kommit in. Nu måste jag se till att fakturan blir makulerad också. Detta företaget har kostat mig så mycket tid. För er företagare rekommenderar jag Dustin (inte affilierad med dem). Skulle inte prövat en ny leverantör. Ni vill inte lägga lika mycket tid på sånt här som jag. Varning, varning. |
Jesus! Att köpa via inwarehouse och dustin är dyrt.. Det finns bra leverantörer på såna här saker, dom hetter Scribona, Techdata, GNT osv. Beställer jag en server från techdata på morgonen , så har jag den hos mej eftermiddagen. ( Stockholm ) Jävligt smidig!..
Köper man en HP server på Dustin så är den 1000-2000 kr dyrare än t.e.x på techdata. Har man en datafirma i branschen, behövs oftast bara en ÅF ansökan hos resp företag, så är det löst. |
Det är dyrt att handla av Dustin, visst. Men man får det man betalar för och det är bra service. Jag har aldrig varit med om några problem med Dustin och jag tror inte att jag haft tur.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson