![]() |
Är vissa av surftowns servrar nere?
Jag har några hemsidor på surftown men kommer inte åt någon, ingenting i driftinfo heller och inte har dem öppet på helger. Jippi! Någon mer? |
Jag själv har lite problem med mina sidor under Proinet.
Kanske en influensa som går :o M.v.h. Lammet |
Citat:
Men det är så jobbigt när webhotells ombuden har en flik som heter driftinfo där det inte står något och på 10 tim tycker man att dom borde ha fått nys om det, eller dom kan ju börja med att skaffa jour telefon eller mail. |
Har samma problem som dig, pokerstjärna.
Jag har också Surftown och alla mina sidor har varit otillgängliga sedan imorse vid 6-tiden. Oerhört frustrerande! Jag har mejlat supporten också men inte fått svar. Kanske tid att byta webbhotell nu, detta är ju inte första gången detta händer.. |
Citat:
jag har inte mailat supporten för sist det hände under en helg dag ( har faktiskt hänt tre gånge runder ett år för mig ) så har jag mailat men no answer! Blir så satans förbannad kommer inte sajterna upp igen innan klockan 16.00 så ska jag flytta mina sidor från surftown, börjar bli riktigt jävla trött på dem. Och vad är det för trams att betala extra för att få snabbare support. :lol: |
Citat:
Inte kul heller när man precis startat upp en ny site och har betalt marknadsföring på andra sidor som visar ens reklam och sen när folk klickar så kommer de inte fram.. Eller hur, inte ska man behöva betala EXTRA för snabbare support.. Gör man inte det så tar det dessutom hur många dagar som helst att få svar, jag brukar få ta till Sales chat och snacka där istället, det ska väl inte behövas? Det är samma folk som sitter där som svarar på supporten, f*n asså dom måste bättra på sig. Mitt konto löper ut 13 Maj men tror knappast jag blir kvar där tills dess, inte om de fortsätter som i dagsläget. Någon som har något bättre webbhotell att rekommendera? Linux, PHP, obegr. med domäner helst.. |
Citat:
Men har tidigare erfarenheter av cliche och one. Loopia är det absolut bästa och prisvärda valet! ja usch för surftown! |
Loopia blir mitt nästa, har redan 3 domäner liggandes där men inte något webbpaket ännu..
Aja nu får vi hoppas våra sajter kommer upp nångång iallafall, gärna innan Påsk för tänkte köra en tävling då.. lol |
Så har det gått SEX timmar utan något förändrats, vet någon om det är så att bara tele är stängd på helgen eller jobbar de inte över huvudtaget på helger? Det verkar som att de inte gör det iallfall..
|
vilken av deras servrar ligger ni på? jag når både min blogg och några andra mindre sidor. alla ligger hos surftown på webbserver 26. jag har inte märkt att dem varit nere något?
|
Jag kör oderland som webhotell och har de flesta domänerna på loopia (domänerna pekas då till oderlands namnservrar). Uppfyller dina krav, obegränsade domäner etc. Har inte loopia PHP5 än förresten?
|
Suck, alla mina sidor låg nere mellan ~06:00 fram tills 13:00, hur sjukt som helst!!
Nu fungerar det dock, dock är de inte löst enligt driftstatus på deras sida. Inte fan ska det ta 7 timmar att lösa! |
Citat:
Sen har jag också goda erfarenheter av JX Premiumhosting.. Väldigt trevligt paket som visserligen kostar några kronor mer än många andras paket men man får vad man betalar för. |
Surftown har fått mycket skäll för att dom sköter sin driftsinfo väldigt dåligt. Hoppas att dom tar till sig kritiken.
|
Sidan är uppe, men jag kommer inte åt mitt ftp-konto. Någon annan som kan bekräfta samma problem?
|
Citat:
|
Jag får inte heller FTP:n att svara korrekt. Den accepterar inloggningen, men vill inte lista katalog. Det är samma problem på MySurftown (WebShell) och på alla mina FTP-konton genom extern klient. Jag har "företagskonto" och där lovar de ju att "återkomma snarast". Vilket skitsnack. Den danska översättningen av "snarast" verkar just snarast vara när "andan faller på" eller månde när det Carlsberg-stinna helgruset lagt sig en smula. Skulle släppa en musikvideo på en kunds webbplats i dag. Tji fick vi...
|
Jag kommer sen i eftermiddags inte in på mitt ftp konto längre.
Kul surftown bye bye, loopia here i come! Database servers: * No reported problems Web servers: * No reported problems My.surftown: * No reported problems Server Monitoring All servers and applications are monitored 24/7/365 and the Operations Department is automatically alerted in case of problems |
:angry:
|
...och på sydfronten intet nytt. Respons vare sig från FTP-servrar eller den "tillköpta" (de måste vara ensamma i världen med det uttycket) supporten.
|
Jag vill ha pengar av surftown på det jag eventuellt kunde tjäna in idag :)
Funkar fortfarande inte, 24 tim nu. |
Citat:
|
Citat:
Inte enorma summor men endå. Aja vi får se hur det blir, får väl koda lite så länge! :D |
Ännu ej någon respons. Inget svar från support. Ingen fungerande FTP. Det är svårt att hålla tillbaka fula tillmäten om "Den Stora Danska Bluffen".
|
Citat:
|
Och än så fungerar det inte, vad fan är detta :| ?
|
Nu kan jag komma in på FTP:n. Med aktiv FTP! Inte passiv som de flesta - inklusive jag - oftast gör. Detta innebär att exempelvis Joomlas FTP-lager inte fungerar. Vad sjutton!?
|
4 bifogad(e) fil(er)
Jaha, "oregelbundenheter". Jo jag tackar jag. För mig har det i alla fall varit ett väldigt regelbundet problem. Jag har låtit FTP-klienten göra ett otal regelbunda försök. Men inte en enda gång lyckades jag komma in.
|
Japp nu fungerar det men det tog nästan två dagar att fixa felet.
Du fick mail men inte jag :( |
Citat:
|
Till alla som har drabbats av driftstörningar:
Vi beklagar att problemet för det första uppstod, och för det andra tog så lång tid att åtgärda. Problemet berodde på något så ovanligt som att webservern tappade kontakten med storage servern, dvs den server som håller i era filer. Det var alltså ett internt nätverksfel hos oss, och ska inte ske igen. Och angående vår driftsinfo-sida, så kan jag garantera er att vi har tagit åt oss kritiken, och är en av de saker jag vill åtgärda så snabbt som möjligt. Den har varit under all kritik allt som oftast, och vi diskuterar just nu hur vi ska kunna göra den mer "aktiv" och snabbare uppdaterad. En uppdatering kommer ske inom en snar framtid, är min förhoppning. |
Gärna ett RSS-flöde från driftinfon.
|
Citat:
EDIT: Om ni har några idéer, synpunkter eller förslag, så tar jag mer än gärna emot dem. Maila/PM'a mig helst (så får jag snabbare reda på det), men det går även bra att kommentera detta inlägg. |
Citat:
|
Citat:
Men jag tror fortfarande inte på surftown förrens jag märker att det fungerar så felfritt som möjligt. Mina sidor kan ibland upplevas som sega eller så kommer dom inte in på dem alls. Det är väldigt jobbigt då man ser att besökare försvinner. Jag hoppas allting löser sig i framtiden så man slipper flytta alla domäner och sidor till andra webhotell. Ang driftinfo sidan, mja, den måste fixas helt enkelt även om det är helg, det är väldigt viktigt att vi vet vad det är som händer och inte surfar in på WN och börjar deppa. Jag skrev ett långt inlägg och blev bemött med ett random utskick, inte kul ( av supporten ). Hoppas servicen blir bättre! <_< :) |
De flesta webhotell har någon sorts sida med eller för "driftinformation"
Men jag har lärt mig med åren att det MYCKET sällan är ens värt att besöka sånna sidor eftersom det är ytterst få som använder dom när något händer. Vi har ju fakta svart på vitt här på WN... Det skulle inte finnas flera hundra .... "Är webhotell X nere?"... trådar här om hostingföretagen skötte och framförallt ANVÄNDE sina driftinfo-sidor. Edit: Kollade igenom nu och det finns RIKTIGT många trådar (för många) som har rubriker som antyder på att någon vill veta om någon server,mail eller tjänst är nere hos något hotell! Kanske blir Binero och Co`s nästa kampanj.... "Vi har den bästa och snabbast uppdaterade driftinformationen" Dont forget who gave you the idea :P |
Jaha får vi se hur det går då.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:29. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson