![]() |
Tjena!
Har letat runt en del i forumet nu, men inte hittat något.. Finns det någon som kan tipsa om ett bra svenskt webbhotell för en helt vanlig liten erotisk sajt (på svenska)? :wub: MVH Peter ps. jag kollade lite på b-one, men dom tillät tydligen inte sidor med erotiskt material .ds. |
Kolla med wopsa.com - De ligger på servermatrix.com och de tillåter laglig sex vilket jag hoppas det rör sig om. Jag gjorde en sökning i wopsas avtal och hittade inget, kan ha missat det. Men står det inget så bör det vara ok, fråga är kanske bäst att göra först ändå.
|
Visst, det är ok !
|
Hur definierar du en liten site?
Jag hostar gärna lagliga sex-siter. Ligger på 4x100mbit i Mondos serverhall i Köpenhamn (Colt). Vad behöver du i diskplats och transfer? |
Det bästa är väl om du hör efter om du kan få teckna något speciellt avtal med något större webbhotell. Kan inte vara helt omöjligt.
|
Varför ska det gälla specialregler för porrsidor?
|
Ta en dedikerad hos Webcows. Då får du burk och 1TB transfer per månad för 1895/månad.
Det skulle jag gjort om jag var du.. alternativt hyra ett webkonto hos någon som tillåter porrsiter om du inte behöver egen burk och så mkt transfer. Kolla www . allawebbhotell . se, där kan du söka efter webhotell som tillåter erotiska siter. |
Citat:
|
Citat:
Är väl inte webbhotellen som ska bestämma vilken porr som är tillåten, är det rädslan för att porrsidor drar mer kapacitet/prestenda måntro? |
Citat:
// Mats |
Citat:
Eller är det som saflund tror, att det enbart har med trafiken att göra? |
Jag tror snarare att det handlar om att webbhotellen inte vill liknas med den sortens verksamhet. Tror dom är rädda att tappa andra kunder om dom får en "ful stämpel" på sig som ett porrhotell... ;)
Om det skulle gälla rusningstrafik och risk för köbildningar så är det väl bara att ta bra betalt av porrsajten, precis som för andra högtrafikerade sidor...Annars kan man ju alltid skriva specifika avtal för detta. Porr säljer och pengar i branschen finns det gott om.. |
Citat:
Dom (hotellen) vill hemskt gärna tjäna (våra) pengar utan att det syns... Citat:
Jag respekterar alla som inte gillar porr till fullo, men jag förväntar mig att bli respekterad även om jag säljer porr. Lite of topic: Hur många här på WN har en "porrdomän" i sin samling, eller man kanske skulle ställa frågan: Hur många vågar tala om att dom har en i ett eller annat syfte, typ spekulation, trafikdrivare eller annat, vad vet jag... // Mats |
Citat:
|
Citat:
Men tillbaka till frågan så är jag 99% säker på att Netland.se hostar porrsidor, om dom inte har slutat med det. |
Citat:
Det finns ett gäng med webhotell som tillåter porr, sålänge man håller sig inom sveriges rikes lag.... I den bemärkelsen kan man ju säga att det beror på vad för sorts porr man har... för vissa sorter håller sig inte till lagarna. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:13. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson