![]() |
Är det någon mer än jag som får sådan lagg att denna tjänst i praktiken blir obrukbar? Reklamen innan filmerna börjar flyter på utan minsta hacka. Sedan buffrar den i någon minut och därefter kommer en hackig film där man varken kan urskilja ljud eller bild. Jag sitter på en 100mbit fiberlina.
Nu hade jag tänkt titta på en trailer till Arn-filmen som har premiär inom kort. Men det gick som vanligt inte. Har Aftonbladet verkligen en tjänst som inte fungerar, eller är det bara jag som aldrig kan se en film? Eftersom reklamen innan filmen fungerar, så tror jag inte att det är problem med något codec eller min mediaspelare... |
Nej, du är inte ensam. Precis som du säger så flyter reklamen på hur fint som helst men när man kommer till själva innehållet så tar det stopp. Sitter jag med IE så brukar det dessutom låsa sig.
|
Har upplevt detta jag med några gånger.
Reklamen går bra men sen tar det stopp. |
Aftonbladets TV är usel... upplever samma som er, inte bara på min hemmaburk utan även hos föräldrarna, på jobbet och överallt typ... riktigt dålig funktionalitet mao...
|
Ska jag se på Aftonbladet Webb-TV är det IE som gäller, i Firefox är den obrukbar.
Varför reklamen fungerar bättre än själva webb-tvn är för att reklamen är i flash-video, och spelaren i Windows Media (IE) och Quicktime (Firefox). |
Jag har funnit en "lösning" på problemet. Man klickar helt enkelt på filmen som om man försökte förstora upp den till fullskärm så flyter det på fint igen en stund. Inte för att man orkar göra det hela tiden ändå...
Jag är dessutom ganska säker på att problemet uppstod för mig vid bytet till vista och med tanke på hur andra codecar funkat i vista så är det kanske inte jätteoväntat. (Har bara testat i FF än så länge) |
Aftonbladet går ju knappt att besöka nu för tiden. Datorn får ju frispel.
Men då det gäller webb-tv:n så brukar jag, efter att jag klickat in mig på webb-tv, stänga ner Aftonbladet.se. Då funkar det kanon. |
Har precis samma upplevelse - har aldrig någonsin fått det att fungera hos någon, oavsett konfiguration, webbläsare eller uppkoppling. Förutom reklamen då som fungerar - skönt att få en bekräftelse att det inte är bara jag som mobbas, inte för att jag bryr mig så avsevärt mycket över att det inte fungerar.
Men helt värdelöst av aftonbladet att inte få det att fungera smärtfritt utan diverse trix, med tanke på att majoriteten av dess besökare inte är de mest tekniskt kompetenta direkt. Iofs är sidan i sig ratt uselt gjort, trots det besöker man det rätt ofta - märkligt egentligen, så man kanske inte ska klaga allt för mycket... |
Sveriges största och buggigaste sajt idag.
Ha på sidan i en firefox tabb och surfa runt på lite andra sidor och snart fungerar ingenting. ctrl+at+del blir kravet för att överleva. Starta webb-tv och du får med tur se materialet. |
I firefox är det omöjligt att se deras webbtv, i IE fungerar det däremot problemfritt för mig.
|
Skönt att veta att det inte beror på att man sitter på andra sidan Atlanten.
Jag brukar ladda ner PDF versionen istället, så slipper man allt bling-bling dom har nu för tiden. |
Aftonbladets webb-TV upplever inte jag som besvärlig, däremot Expressens! Den kommer inte igång nio gånger av tio. Blir bara deras logga som visas och se'n är det bara vitt, vitt, vitt.
|
Yepp, expressen lyckas faktiskt kvala in under aftonbladet på den punkten.
|
När jag använder Aftonbladet TV med firefox så hänger sig ff. I IE fungerar det men det laggar för mycket för att det ska vara värt att kolla.
På jobbet så hänger sig ie när jag bara öppnar vanliga aftonbladet.se (och detta började för bara några dagar sedan)... Jag undrar när dom ska göra nånting åt detta.. Fast ändå envisas jag med att gå in på skiten, jag förstår inte riktigt varför =P |
Citat:
|
Upplevt precis samma. Tack för tipsen i tråden!
Gjort dem medvetna om detta vid ett flertal tillfällen, men Aftonbladet har inte vidtagit några åtgärder. |
hah samma här! Trodde det var min dator (som i övrigt är rätt dålig). Sitter på 100mbit och datorn får fan spel så fort jag surfar in på deras hemsida, alltså bara startsidan. Vad kan det vara som gör att hela datorn fryser? Kör XP+FF
WEbb-tv ska vi inte ens snacka om, gett upp hoppet om den längesen |
Hmm hela aftonbladet.se har fungerat felfritt för mig, hittils.
|
Jag har exakt samma problem med Aftonbladets webbTV. Det är likadant varje gång man försöker titta. Reklamen visas fint men filmen laggar så pass illa att det inte ens går att titta klart på det.
Fattar inte varför de inte flyttar över alla deras filmer till samma teknik som visar reklamen, då tycker man ju att det borde fungera. Det fungerade förövrigt fint tidigare innan de uppdaterade sin webbTV layout för något år sedan. |
Samma för mig, de suger.
|
Märkligt att man väljer att erbjuda en tjänst som inte fungerar korrekt. Det skapar bara ont blod.
Vad gäller Aftonbladet.se i stort så utgör reklam och Plus en ständigt växande del av sidan. Kanske är det här början till slutet för Aftonbladets storhetstid på webben. Förr fick de priser för innehåll och funktionalitet. Numera hör man mestadels klagomål. |
Tror ni att Aftonbladet kommer våga designa om sin site inom någon snar framtid eller är de alltför beroende av det inarbetade utseendet?
|
Mitt tips till de som "envisas" att gå in på Aftonbladet, kör DN.se! Jag var en av dem som "envisades" med att gå in på Aftonbladet. I'm a switcher. ;)
Lite trist att DN kör Polopoly dock, men det får man väl leva med. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson