WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Loopias nya design (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25616)

Timofey 2007-12-11 16:06

Har ni sett Loopias nya design?
http://www.loopia.se/

Vad tycker ni?

Personligen tycker jag att flaggorna vid vänstra delen av sidan är helt onödiga, samt det vikta hörnet längst ner.
Hela knapparna längst upp borde vara klickbara, inte bara texten.

WebWatch 2007-12-11 16:09

Ja, flaggorna suger men resten var välbehövligt!

Klar förbättring...

Nomda 2007-12-11 16:13

Är på tiden att de får en ny sajt.
Jag gillar den nya designen.

ztream 2007-12-11 16:17

De kunde fixat kontrollpanelen från 1800-talet istället :)

Daniel.st 2007-12-11 16:18

Tycker också att flaggorna är lite felplacerade men annars tycker jag att den ser bra ut.

Tycker också att de borde göra den lilla pilknappen för att logga in lite tydligare.

NKV 2007-12-11 16:19

Allt utom flaggorna ser bra ut.
Klar förbättring!

Timofey 2007-12-11 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av ztream
De kunde fixat kontrollpanelen från 1800-talet istället

=))

Citat:

Ursprungligen postat av Daniel.st
Tycker också att flaggorna är lite felplacerade men annars tycker jag att den ser bra ut.
Tycker också att de borde göra den lilla pilknappen för att logga in lite tydligare.

Flaggorna behövs väl inte alls? Tror inte att besökare från Serbien går in på en .se adress i första hand.
Mycket tydligare, skulle jag säga om pilknappen.

Lumax 2007-12-11 16:22

Ett rejält lyft!

daniel_ 2007-12-11 16:27

Ser riktigt bra ut. Men det är insidan som räknas =)

JonathanS 2007-12-11 16:29

Den nya hemsidan är jättebra, fortsätt så här Loopia.

Adestro 2007-12-11 16:33

Själva grundlayouten är väldigt lik Bineros... :)

xarph 2007-12-11 16:42

Snygg design dock kanske ltie för vit! Men jag tycker inte den passar för Loopia, denna känns för "liten" för deras verksamhet på något sätt. På den gamla får man intryck av en välbyggd produkt som håller kvalité ungefär som en Mercedes ;)

Kollar man på den nyare designen så känns det lite som att " här är vi o slänger ihop webbhotellspaket på löpande band snabbt och billigt" nej den gamla höll mer klass även fast den såg lite outdated ut.

Tyckte mer den gamla var: Här erbjuder vi många funktioner med bra kvalité/klass! Inte lika bra överblick i denna designen.

Eller jag vet inte, vaknade nyss... kanske smälter in snart :D

Men skönt med uppdatering.

EDIT: Detta "systemet" känns mycket snabbare.

Charlie 2007-12-11 16:45

Det är kul med förnyelse.
Tycker dock att den förra var mer överblickbar.
På nya Loopia möts man av jättemycket information.
Men vem känner instinktivt för att "scrolla" igenom allt?

Edit: Vill man jämföra kan man titta på den serbiska versionen som har kvar den gamla layouten.

Nomda 2007-12-11 17:01

Till skillnad från ovanstående talare anser jag att Loopia tagit ett stort steg framåt i utvecklingen.
Jämfört med den gamla versionen är den nya mycket enklare att hitta på och betydligt mer inriktad på seo, användbarhet och tillgänglighet än vad den förra var.

Är det bara jag som tycker att denna mening låter konstig dock:
"Vi tummar inte på saker som driftsäkerhet, tillgänglighet eller förstklassig kundservice."

tartareandesire 2007-12-11 17:16

Tycker den gamla sidan var snabbare och smidigare. Sån tur var så har jag bara domäner hos Loopia och DNS-sidorna är ju inte förändrade =)

Alpha 2007-12-11 17:40

Citat:

Originally posted by Adestro@Dec 11 2007, 16:33
Själva grundlayouten är väldigt lik Bineros...

Jag håller med dig, påminner om varandra på något sätt. Antagligen samma designer ;) Eller ?

jonathanfranze 2007-12-11 17:47

Jag gillar utseendet, kul med ett lyft. Tycker dessutom att det var ett fräckt sätt att presentera flaggor för språkval, lite annorlunda och snyggt.

Milad 2007-12-11 18:12

Citat:

Originally posted by Adestro@Dec 11 2007, 17:33

Håller med dig att den liknar lite Beni...menar Binero :)

Sedan så tycker att ha flaggorna där är något nytt och vågad vilket är positivt. Därmed håller jag inte med alla old fashioned minders ovan :)

tartareandesire 2007-12-11 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av Milad
Citat:

Ursprungligen postat av Adestro

Håller med dig att den liknar lite Beni...menar Binero
Sedan så tycker att ha flaggorna där är något nytt och vågad vilket är positivt. Därmed håller jag inte med alla old fashioned minders ovan

Hehe, tycker snarare flaggorna är otydliga men visst lär man sig snabbt och det är väl ändå ganska få som inte vill ha sidan på svenska. Visst uppskattar jag också roliga funktioner och snygga prylar men i 99% av de fall jag besöker webbsidor så är jag ute efter någon information eller vill ordna något på mina konton (mail, domäner, webbhotell, bank etc.) och då är det enda jag bryr mig om att det går snabbt och är lätt att hitta.

Och visst går Bineros och Loopias nya designer i samma stil =) Vad gäller domäner är Loopia fortfarande betydligt bättre och Bineros beställningsformulär fungerade sådär när jag testade igår... Bineros webbhotell ligger dock steget före Loopia nu skulle jag vilja påstå.

tellus 2007-12-11 18:56

Av någon anledning så föredrar jag den gamla versionen. Jag tycker denna känns oerhört grådaskig och trist, samt att färgschemat är helknas. Fast jag gillar den stora "god jul"-skylten.. den tycker jag har de lyckats bra med :D

se7en 2007-12-11 19:53

Första tanken som slog mig: "What? Detta är ju binero's design i en annan färg och innehåll". Jag gillar binero's sida så gäller även denna. Lite rörig men vi blir snart vana och kan bli inspirerade av den istället!

Nomda 2007-12-11 20:28

Vilket tjat om Binero.
En rätt stor del av den nya generationens hemsidor ser ut så.

Sök på .css gallery. på google så lär du hitta några tusen.

bananen 2007-12-11 20:51

Tycker det var en klar förbättring. Att den är lik Binero håller jag inte med om, det är ju web 2.0-stil som man ser överallt nu för tiden.

fretek 2007-12-11 21:16

Flaggorna va coolt. Lite udda, men ack så fräckt.

Vatos Locos 2007-12-12 18:42

Håller med i den positiva kritiken, tycker att sidan ser väldigt bra ut samt att de har styrt upp när det informationwn, skall mycket till om man nu inte hittar det man söker efter. Tummen upp.

smultronpuss 2007-12-12 19:53

Blir galen på att domänsöksformuläret inte ligger kvar nere till höger. Sitter lika inpräntat som ctrl alt delete..

Timofey 2007-12-12 20:00

Citat:

Originally posted by smultronpuss@Dec 12 2007, 19:53
Blir galen på att domänsöksformuläret inte ligger kvar nere till höger. Sitter lika inpräntat som ctrl alt delete..

Visste inte att det fanns där förut! Brukade alltid klicka på Domännamn först. Nu ser jag det, men lite sent)

totoo 2007-12-13 17:34

Jag har väntat på det här, och tycker hittils att det nya systemet sopar banan med det gamla. Det gamla systemet var ju faktiskt till stor del inkompetent, även om designen säkert var bra.

Som sagt, modernt och nya utvecklarna har haft inblick i de nya typiska frågorna som validering, tillgänglighet och användbarhet.

Det enda jag dissar är valideringslänkarna i sidfoten... Fint skit annars loopia! Nu saknas bara att jag testar de nya bokningsfunktionerna.

Santos 2007-12-13 19:58

Vilket kaos!

Flaggorna är konstigt placerade. All text är alldeles för stor, allt ser ut som rubriker, vilket gör att det känns ihoppressat. Sidebar-grejen är för stor och det känns som att den puttar undan textinnehållet på sidan. Skulle kanske fungerat om de tog bort den enorma bannern om julrean högst upp, men nu är allt för stort och söker för mycket uppmärksamhet.

En snygg sak är annars rubrik-grejen med en bild på höger sida och ett streck under, tydligt och lagom flashigt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson