![]() |
Google har nu utökat Adsense och har nu också stöd för Danska, Finska, Norska och Svenska. Följande information hittar ni under http://www.google.com/adsense/faq#eligibility4
De har även lagt till andra tjänster och uppgraderat gamla men det är för mycket för att citera i en "nyhet" |
Trevligt :D. Detta är något som man har väntat på.
|
Är det någon som hoppat på det här direkt? :)
|
Citat:
|
Kan man styra vilket sökord det ska visas reklam från?
|
Har börjat testa det också och det fungerar verkligen bra i forum där det annars kan vara svårt att rikta in bra reklam. Här visar Google tex reklam för resor om folk diskuterar resor och reklam för cd-skivor om folk diskuterar musik i en annan tråd osv..
Citat:
|
Kört med adsense sen Maj på en av mina sidor. Fungerar vajert.
|
Även jag, med min blandade lilla sajt, blev godkänd av Google. Kul!
Det här AdSense var verkligen effektivt, bättre än jag visste. Jag la upp en banner på min MIDI-karaoke sida, och alldeles omedelbart kom det karaoke-relaterad reklam. Snyggt. Får nu sätta igång och jobba vidare med det. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag blev godkänd på under 24 timmar och stoppade in AdSense-banners bland mina vanliga som serveras via Phpadsnew.
Funkar fint men Phpadsnew verkar inte kunna detektera klicken och Google har ingen statistik att ge mig ännu. Ska bli väldigt intressant att se hur väl det funkar - har bekanta som drar in iallafall tresiffrigt antal dollar varje månad via Adsense på engelskspråkiga sajter, i början var det ännu mer. Dessutom verkar bannern hamna lite knasigt jämfört med de vanliga bild-banners som phpadsnew serverar på samma ställe, det måste jag förstås kika på.. Klart intressant att se hur det kommer funka vad gäller klick och betalning iallafall. (mitt första inlägg på wn - hej på er!) |
Måste testa på WN och se om det är nåt som funkar.
Thomas |
Välkommen jomper!
Jo Google-adsense drar in mer pengar än något annat program jag känner till. $10-15 dollar om dagen drar jag in på min sida med ca 1800 unika om dagen (Adsense med ca 15 000 visningar, 0.8% CTR men då kör jag dubbla annonser på en del sidor). Kan inte påstå att det är dåligt... Jag tror också adsense visar de företag som betalar mest först så har man tur så har man en sida där många företag bråkar för att få visningar och då betalar det sig det bättre. Klart värt att prova... Jag har gjort en ganska ful lösning i forumet. Vissa säger att det stör men andra säger att det är OK. Mellan det 5:e och 6:e inlägget har jag lagt en Annons. Smälter in ganska bra och får alla som läser tråden att börja läsa reklamen... |
Någon som har testat bildannonser med adsense och vad är resultatet?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
http://www.shell.linux.se/dme/lulea/.../upload/wn.jpg :) |
Citat:
|
Jag saknar dock en lite bättre live-uppdatering av adsense. Jag tror den uppdaterar sig 4 gånger om dygnet eller något. En gång i timmen hade varit bättre då jag är lite statistik-beroende ;)
|
testade min första adsense nu. Den visar bara en annons fast formatet jag använder stöder upp till 4 annonser. Vad är det som bestämmer detta?
|
Citat:
jag har iaf klickat en hel del... ;) |
Citat:
|
Japp, som bengt säger så har inte annonsörerna hängt på riktigt ännu, men det kommer nog. Såfort det är nåt den inte känner igen så visar google dom som betalar mest / dom som är mest "bland".
Ser med förväntan fram mot att tradedoubler kan läggas ner :-) (Redan slutat använda dom förövrigt). |
Är det någon här som vet om man kan "styra" vilken typ av annonser som AdSense visar på min sida?
Annat än genom den blockeringsfunktion som finns. Det vore guld värt att själv kunna välja kategorier, prioritet etc. |
jag vet inte om det är jag som missat läsa något men kan man se hur mycket olika annonsörer på google adsense ger per klick?
|
Citat:
|
Det verkar som att vissa sidor har speciellt svårt att få någon AdSense-annons. Det blir alltså inget eller alternativ annonns (om man har angett det). Är det någon som vet om det finns något som särskilt kan störa sökningen som AdSense gör? Det finns en hel del text på sidorna, så det är inte bristen på sökbar text som gör det. AdSense-annonser kan samtidigt fungera bra på andra sidor på samma sajt, så därför funderar jag i dom banorna att det verkar vara något som orsakar problem för AdSense på sidorna, men vad?
|
Jag har inte märkt nåt problem med att ingen annons laddas, däremot så tycker jag att deras annonser är alldeles för få! Åtminstonde de som väljs ut att visas på min sida. Jag har haft AdSense i tre dagar och hittills har jag sett fyra olika annonser vilket är alldeles för lite. Jag har valt textannonser i en banner med formatet 468x60.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson